پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر2

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر

فهرست عناوین

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر1

طراحی معاصر چیست؟

با وجود آنکه برخی از المان های طراحی مدرن می تواند در طراحی معاصر دیده شود، هر دوی این سبک ها امضای خاص خود را دارند. بنابراین سبک معاصر چیست؟ اینگونه در تعاریف آمده است که سبک معاصر به زندگی و یا اتفاقات رخ داده در حال اشاره دارد. “معاصر” در اصل به “لحظه” اشاره می کند؛ طراحی داخلی معاصر در حالی که به گذشته احترام می گذارد، به حال نیز اشاره دارد.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر3

قدمت طراحی داخلی معاصر

قدمت طراحی داخلی معاصر به دهه 1970 میلادی باز می گردد؛ سبک معاصر به شدت منحصر به فرد است، چرا که این سبک المان های متفاوتی را از سایر سبک ها وام گرفته است. در سبک معاصر شما بی شک المان هایی از سبک مدرن را می بینید که از ” آرت-دکو” الهام گرفته است و در آینده شکوفا می شود. جنبه مهم دیگر طراحی سبک معاصر این است که مدام در حال تغییر است. برخلاف سایر سبک ها که تنها به یک جنبه، زمان و روح توجه دارند، سبک معاصر به سایر سبک ها نیز اشاره دارد. با نگاهی به سبک های طراحی داخلی معاصر، توجه شما به پالت های رنگی خنثی، خطوط منحنی و مینیمالیسم برجسته جلب خواهد شد.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر4

طراحی مدرن چیست؟

سبک های طراحی داخلی مدرن از چندین تجسم مختلف تشکیل شده است و همین امر ارائه تعریف دقیق و کاملی را برای این سبک از طراحی داخلی دشوار کرده است. اگر بخواهیم کمی ساده تر به قضیه نگاه کنیم، طراحی مدرن بازتابی از تحرکات هنر مدرن در فضای داخلی یک خانه است. با وجود ریشه هایی در طراحی و معماری اسکاندیناوی و آلمان، مفاهیم سبک مدرن به طور قطع بی سر و صدا و ساده است. مبلمان و دکوراسیون ضمن حذف جزئیات غیر ضروری بر استفاده از مواد اولیه طبیعی و رنگ های خاکی تاکید دارد . با وجود آن درسبک های طراحی داخلی مدرن، تمرکز روی استفاده از رنگ های تک رنگ با ساختار های بدون الگو در اتاق های کاملا سفید است.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر5

طراحی مدرن

 سبک های مدرن طراحی داخلی تمایل به استفاده از ترکیب قابل توجهی از مواد طبیعی دارند. این مواد طبیعی شامل سنگ، چوب و چرم (مصنوعی و یا طبیعی) است. در حالیکه سبک های معاصر در طراحی داخلی مفهوم مشابهی از استفاده از مواد طبیعی را در بر می گیرد؛ معمولا آن ها با بتن، فولاد و دیگر المان های الهام گرفته از فضای صنعتی همراه می شوند. در استفاده از اغلب تکه های تزئینی که در طراحی مدرن استفاده می شوند هدف خاصی دنبال می شود؛ در حالی که دکوراسیون هایی که دارای سبک های طراحی داخلی معاصر هستند بیشتر روی فرم و جذابیت زیبایی شناسی تمرکز می کنند.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر7

مفهوم سبک معاصر روان تر است

از آنجا که مفهوم “معاصر” به “زندگی در لحظه” اشاره دارد، این سبک جاری است و به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. فضاهای مدرن معمولا خشک و سرد نیستند،برخلاف آنکه طراحی مدرن بیشتر بر مینیمالیسم تمرکز و توجه دارد، فضاهای مدرن نیازی به استفاده از رنگ های سرد و تیره ندارند. به عبارت دیگر سبک های طراحی داخلی معاصر، سردی خاص و برجسته ای در خود دارند، مانند سفید و یا سیاه یک رنگ، با وجود آن ممکن است در یک چرخه، رنگی از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. طراحی مبلمان در دکوراسیون داخلی معاصر کمی پیچیده تر است و در آن از خطوط منحنی استفاده می شود، با وجود آن طراحی مدرن از خطوط صاف و مستقیم پیروی می کند. مفاهیم طراحی در مبلمان معاصر از نظر نشان دادن رنگ های تیره در کنار رنگ های روشن طبیعی تر هستند.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر8

مبلمان طراحی شده در سبک معاصر

مبلمان طراحی شده در سبک معاصر معمولا ترکیبی از راحتی و زیبایی به همراه احساس و نگاهی تازه است. فلزاتی مانند نیکل، استیل ضد خش و کروم برای مبلمان در مفاهیم سبک معاصر بسیار محبوب هستند و مورد توجه قرار می گیرند. طراحی رنگ ها در سبک مدرن به سمت رنگ های خاکی تمایل دارد. پالت های رنگی یکی بارز ترین تفاوت هایی است که در مقایسه سبک مدرن با سبک معاصر به چشم می آید.   سبک های طراحی داخلی معاصر گرایش بسیار زیادی به استفاده از پالت های رنگی سیاه، سفید و خاکستری دارند. رنگ های دیگری نیز می توانند وارد این سبک شوند، با وجود آن این رنگ ها باید غلیظ و خالص مانند نیلی، قرمز و پرتغالی باشند.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر9

المان های هندسی در سبک مدرن

در همین حال در سبک مدرن رنگ ها بیشتر بر رنگ های خنثی و سایه هایی از رنگ فیروزه ای، قهوه ای، زنگاری، و انواع طیف های سبز تاکید می کند. از آنجا که سبک های معاصر همواره به آخرین ها در مد توجه دارند، تمایل زیادی به انتخاب وسایلی دارند که به هیچ عنوان در طراحی مدرن از آن ها استفاده نمی شود. علاوه بر این هم سبک مدرن و هم سبک معاصر علاقه بسیار زیادی به استفاده از المان ها و اشکال هندسی دارند و درست به همین دلیل است که مفاهیم طراحیشان معمولا در بسیاری از قسمت ها مشابه است. در یک اتاق مدرن می توان از لوازم نور پردازی هندسی استفاده کرد، درحالیکه در یک اتاق معاصر لوازم روشنایی می تواند در قالب یک مجسمه بزرگ ظاهر شود که در مقابل یک دیوار سفید نصب شود.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر9

شباهت ها کدامند؟

در حقیقت طراحی داخلی مدرن و طراحی داخلی معاصر شباهت های بسیاری دارند، چرا که هر دوی آنها طرفدار سادگی، مینیمال ها و خطوط تمیز و شفاف هستند. زیبایی شناسی در هر دو حد اقل است. هر دوی آنها از طراحی های معماری ساده ای بهره می گیرند تا یک ظرافت ساده که محدود به زمان خاصی نیز نیست را به رخ بکشند. هر دو به شما احساس فضای باز و آزاد را منتقل می کند. برای ایجاد این احساس که فضای شما بزرگ است، هم سبک معاصر و هم سبک مدرن طرح یک طبقه باز را ارائه می کنند. به این منظور آشپزخانه ها اغلب با اتاق غذاخوری و یا اتاق نشیمن ادغام می شود؛ در نتیجه فضایی مطبوع و راحت ایجاد می شود.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر10

ظاهری ساده و مرتب در هردو سبک

هیچ کدام از سبک ها طرح های تزئینی را ترجیح نمی دهند. هم سبک مدرن و هم سبک معاصر ظاهری مرتب و ساده را ترجیح می دهند، چرا که تمایل به دور شدن از بکارگیری المان های سنگین و طراحی های تزئین را شده دارد. شما می توانید در مبلمان هر دو سبک از مبلمان استیل گرفته تا آنهایی که با چوب رویشان کارهای هنری صورت گرفته است مقادیر زیادی از چوب طبیعی را مشاهده کنید. امروزه تشخیص سبک طراحی داخلی از مدرن به معاصر اندکی سخت است، چرا که قوانین ثبت شده مشخصی برای همه انواع هنر وجود ندارد. بخشی از سردرگمی نیز به این مساله مربوط می شود که این اواخر برخی از مفاهیم و المان های سبک مدرن میان قرن در سبک معاصر گنجانده شده است. اگر همچنان سر درگم هستید و نمی دانید کدام سبک معاصر و کدام سبک مدرن است می توانید به طراحان دکوراسیون داخلی مراجعه کنید و با کمک گرفتن از آن می توانید سبک مناسبتان را انتخاب کنید.

مقایسه طراحی داخلی مدرن با معاصر13
بنابراین سبک معاصر چیست؟

اینگونه در تعاریف آمده است که سبک معاصر به زندگی و یا اتفاقات رخ داده در حال اشاره دارد .“معاصر” در اصل به “لحظه” اشاره می کند.

در سبک معاصر المانی از سیک مدرن دیده میشود؟

در سبک معاصر شما بی شک المان هایی از سبک مدرن را می بینید که از ” آرت-دکو” الهام گرفته است و در آینده شکوفا می شود.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

یکی از جنبه های مورد توجه سبک معاصر چیست؟

جنبه مهم دیگر طراحی سبک معاصر این است که مدام در حال تغییر است.برخلاف سایر سبک ها که تنها به یک جنبه، زمان و روح توجه دارند، سبک معاصر به سایر سبک ها نیز اشاره دارد.

طراحی مدرن چیست؟

طراحی مدرن بازتابی از تحرکات هنر مدرن در فضای داخلی یک خانه است. سبک های طراحی داخلی مدرن از چندین تجسم مختلف تشکیل شده است.

در سبک های مدرن طراحی تمایل به استفاده از چه ترکیبی دارد؟

سبک های مدرن طراحی داخلی تمایل به استفاده از ترکیب قابل توجهی از مواد طبیعی دارند. این مواد طبیعی شامل سنگ، چوب و چرم (مصنوعی و یا طبیعی) است.

چه مبلمانی برای سبک معاصر مناسب است؟

مبلمان طراحی شده در سبک معاصر معمولا ترکیبی از راحتی و زیبایی به همراه احساس و نگاهی تازه است. فلزاتی مانند نیکل، استیل ضد خش و کروم برای مبلمان در مفاهیم سبک معاصر بسیار محبوب هستند.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.