پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری + فیلم

فهرست عناوین

طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

طراحی اتاق گیم روم باید چگونه باشد؟ گیم روم باید فضای جذابی داشته باشد و ذهن را متمرکز سازد. دکوراسیون این فضا، هم می ‌تواند ساده باشد، هم پرطمطراق و شلوغ! گیم روم، علاوه بر به ‌روزترین تکنولوژی‌ ها، به دکوراسیون جذاب و مناسب نیز نیاز دارد. اگر می‌ خواهید تجربۀ بازی کردن برایتان لذت ‌بخش و فراموش ‌نشدنی باشد، باید موارد زیادی را رعایت کنید.

طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

وسایل لازم برای طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

بدون شک، انواع کنسول ‌ها و وسایل بازی، مهم ‌ترین عناصر یک اتاق بازی کامل را تشکیل می دهند. بعد از آن، هر گیم روم باید کاناپه‌ ها و صندلی‌ های راحتی هم داشته باشد تا فضا کاملاً دنج شود. از یاد نبرید که نورپردازی گیم روم، از اهمیت زیادی برخوردار است و این اتاق ‌ها باید نور فراوانی داشته باشند؛ اما آنچه گفتیم، فقط شرح مختصری از یک گیم روم ایده ‌آل است. در این مطلب، به تفصیل به ویژگی ‌ها و عناصرِ دکوراسیون گیم روم خواهیم پرداخت.

وسایل لازم برای طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

1. گیم روم مناسب برای بازی ‌های ویدیویی

برخی بازی ‌های ویدیویی تیمی هستند؛ از این رو، عده ‌ای برای انجام بازی، گرد هم جمع می‌ شوند. در این بازی ‌های جذاب، بحث سن، طبقۀ اجتماعی، فرهنگ و جنسیت، به هیچ وجه مطرح نیست. بسیاری از اشخاص، رویای داشتنِ گیم روم را در سر دارند و اگر این گیم روم، طراحی مناسب و جذابی هم داشته باشد، برایشان به بهشتی بی ‌بدیل تبدیل خواهد شد.
برای مثال، اگر نسل جدید کنسول ‌ها را انتخاب کرده ‌اید، به تکنولوژی اچ دی و دسترسی به وای فای، نیاز خواهید داشت. بالطبع در این اتاق ‌ها، تعداد سیم بسیار زیاد است و اگر این سیم ‌ها پیدا باشند، از جذابیت و زیبایی اتاق خواهند کاست؛ در نتیجه، باید به فکر راهی برای پنهان کردن آن‌ ها باشید.

گیم روم مناسب برای بازی ‌های ویدیویی

صندلی های راحت در طراحی  اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

اتاق بازی باید راحت باشد. هنگام انجام بازی ‌های ویدیویی، باید مدت زیادی را بنشینید؛ از این رو، به صندلی‌ های راحتی نیاز دارید تا کمرتان اذیت نشود. صندلی ‌های راحت و کاناپه، سلامتی و راحتی شما را تامین خواهند کرد.

صندلی های راحت در طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

اسپیکر در اتاق گیم روم یا بازی ‌های کامپیوتری

این اتاق ‌ها به اسپیکرهای خوب هم نیاز دارند؛ بازی ویدیویی بدون صدای خوب، اصلاً معنا ندارد، چرا که هنگام بازی، صدا به هیجان بازی می‌ افزاید. با نصبِ اسپیکر مناسب، می‌ توانید از بازی ویدیویی لذت تمام را ببرید.

اسپیکر در اتاق گیم روم یا بازی ‌های کامپیوتری

عایق صدا در طراحی  اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

همان طور که گفتیم، بازی ویدیویی بدون صدا، معنایی ندارد؛ حتی اگر هنگام بازی کردن، هدفون هم در گوشتان بگذارید، گاهی از شدت هیجان فریاد خواهید کشید؛ در نتیجه، صدا و بازی ویدیویی، دو بخش جدایی ناپذیر هستند. اگر می‌ خواهید این صدا از اتاق بازی خارج نشود، می ‌توانید از عایق صدا استفاه کنید؛ در ضمن، عایق صدا، خاصیتِ دیگری هم دارد و آن، افزایش کیفیت صدای داخل اتاق است. عایق صدا را روی دیوارها و سقف اتاق نصب کنید. در مورد کف اتاق نیز می ‌توان گفت که فرش ‌های ضخیم، کارِ عایق صدا را انجام می ‌دهند.

بیشتر بدانید: جدید ترین ترند های طراحی آشپزخانه در سال 2020

عایق صدا در طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

نمایشگر مناسب در اتاق گیم روم یا بازی ‌های کامپیوتری

صفحۀ لپ تاپ یا نمایشگر رایانه، برای درکِ هیجان بازی ‌های ویدیویی، کوچک است؛ از این رو، بهتر است پروژکتور یا تلویزیون ال. ای. دیِ بزرگی را انتخاب کنید تا از بازی لذت کامل ببرید. یادتان باشد که سایز تصویر پروژکتور را می ‌توانید تغییر دهید؛ اما این امکان در مورد تلویزیون وجود ندارد. هنگام خرید تلویزیون یا پروژکتور، حتماً اطمینان حاصل کنید که این وسایل، قابل اتصال به اسپیکر و کنسول بازی هستند. البته اگر هم دوست داشته باشید، می ‌توانید کنسول ‌های قدیمی را هم در اتاق نگه دارید؛ در واقع، این کنسول برای دکوراسیون اتاق، مناسب هستند و به جذابیتِ گیم رومِ شما می ‌افزایند.

نمایشگر مناسب در اتاق گیم روم یا بازی ‌های کامپیوتری

2. نورپردازی اتاق بازی

نورپردازی، یکی از مهم ‌ترین ابعادِ یک اتاق بازی است. اتاق بازی، نه باید خیلی پر نور باشد و نه کم ‌نور؛ چراکه نور مناسب، به جذابیت آن می ‌افزاید. بسته به سلیقۀ شخصی‌ تان، لامپ ‌های متعددی در قسمت ‌های مختلف اتاق بازی قرار دهید. یادتان باشد که وقتی می‌ خواهید از پروژکتور برای انجام بازی ویدیویی استفاده کنید، باید اتاق، کاملاً تاریک باشد.
برای نورپردازی می ‌توانید نور نئونی را هم انتخاب کنید. اگر رنگِ این نور، متناسب با رنگ دکوراسیون اتاق بازی ‌تان باشد، منظره ‌ای جذاب را خلق خواهد کرد؛ مثلاً نور آبی رنگ در کنار دکوراسیون سفید رنگ، بسیار جذاب خواهد بود. قرمز، رنگ گرم و هیجان انگیزی است و لاجرم، نور قرمز رنگ نیز به هیجان و شعف بازی می ‌افزاید.

نورپردازی اتاق بازی

3. مساحت گیم روم

 در طراحی دکوراسیون گیم روم، اندازۀ اتاق از اهمیت زیادی برخوردار است. اتاق بازی، نبايد خیلی کوچک يا خیلی بزرگ باشد. اگر کوچک باشد، فعالیت در آن دشوار خواهد بود و اگر زیادی بزرگ باشد، قسمت ‌های مختلفی از آن خالی و بدون استفاده باقی خواهد ماند؛ در نتیجه، سایز اتاق بازی بهتر است متوسط باشد.

مساحت گیم روم

4. اتاق‌ های بازی با امکان تحرک

در تصویر روبرو می‌ بینید که فضای نشستن محدود است؛ چنین دکوراسیونی باعث می ‌شود تحرک بیشتری داشته باشید. بازی ‌های پرتحرک، جذاب هستند و راه بسیار مناسبی نيز برای کاهش وزن و حفظ سلامتی به شمار می‌ روند.

اتاق‌ های بازی با امکان تحرک

5. گیم روم تم ‌دار

اگر دوست داشته باشید، می‌ توانید اتاق بازی تم‌ دار طراحی کنید. بازی ‌ها یا انیمیشن ‌های مختلف، مثل انگری بردز، قارچ خور و بن تن، گزینه‌ های پرطرفداری هستند.

گیم روم تم ‌دار

6. گیم رومی شبیه به جنگل

با انتخاب کاغذ دیواری جذاب، گیم روم را به محلی برای همۀ اعضای خانواده تبدیل کنید. همان طور که در تصویر روبرو می ‌بینید، کاغذ دیواری با تصویر فیل در کنار فرش طرح‌ دار، حسی صمیمانه و دلنشین به این فضای بزرگ بخشیده است. حضور در این اتاق، بازی باعث می ‌شود احساس کنید در سافاری هستید.

گیم رومی شبیه به جنگل

7. گیم روم ساده

سادگی و راحتی، دو ویژگی اصلی تصویر روبرو هستند. رنگ ‌های خنثی و سادگی دکوراسیون، باعث می ‌شود كه تمرکز اشخاص در این اتاق بیشتر شود؛ چرا که هیچ چیز برای پرت کردن حواس وجود ندارد.

طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

یادتان باشد كه سادگی همیشه زیباست. 

دکوراسیون گیم‌ رومی که در تصویر روبرو  مشاهده می‌کنید، ملهم از دکوراسیون ژاپنی است. در این اتاق ساده، یک میز بزرگ پینگ پنگ و یک تخته بازی Scrabble وجود دارد که خودش یک اثر هنری جذاب و کامل به شمار می ‌رود.

گیم روم ساده

8. وسایل تزييني در گیم روم

در گیم روم روبرو، قفسه‌ ها به جایی برای نمایشِ وسایل تزييني بدل شده اند. در طراحی دکوراسیون این اتاق، از رنگ ‌های شاد و براق استفاده شده است. این رنگ ‌ها باعث می ‌شوند كه فضا، شاد و سرشار از انرژی باشد.

طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

9. اتاق بازی صورتی رنگ

رنگ صورتی از جذاب ‌ترین و زیباترین رنگ ‌هاست که برای طراحی دکوراسیون، کمتر به سراغ آن می ‌رویم؛ اما یک گیم صورتی رنگ، فضایی جذاب و مناسب برای زنان و دختران به شمار مي آيد.

اتاق بازی صورتی رنگ

10. اتاق بازی با رنگ سبز و شکل ‌های هندسی

استفاده از ترکیب رنگ‌ های سفید، طوسی و سبز، باعث می ‌شود كه گیم رومی زیبا و هیجان انگیز داشته باشید. همان طور که در تصویر روبرو می ‌بینید، استفادۀ خلاقانه از اَشکالِ هندسی با این ترکیب رنگی، به جذابیت گیم روم خواهد افزود.

اتاق بازی با رنگ سبز و شکل ‌های هندسی

11. گیم رومی با دکوراسیون خلاقانه

در تصویر روبرو، رنگ سفید به وفور دیده می ‌شود. این تصویر نشان می ‌دهد که اصلاً مجبور نیستید از ایده ‌های سنتی طراحی دکوراسیون پیروی کنید. کاربرد رنگ سفید باعث شده كه فضا، بزرگ‌ تر از اندازۀ واقعی ‌اش به نظر برسد؛ همچنین ابزارهای خلاقانه ‌ای که برای نگهداری از اشیاء استفاده شده‌ اند، باعث می‌ شود كه اتاق، مرتب به نظر برسد.

آموزش طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

12. گیم رومی چند منظوره

اتاقی که در تصویر روبرو مشاهده می کنید، هم می ‌تواند اتاق کنفرانس باشد و هم اتاق بازی! در واقع، فضا ترکیبی از این دو است. اگر دوست داشته باشید، هنگامِ طراحی دکوراسیون گیم روم، می ‌توانید عناصر اتاق‌ های دیگر را نیز در آن بگنجانید و فضایی چندمنظوره ايجاد کنید.

گیم رومی چند منظوره

ترکیب اتاق خواب و گیم روم

در تصویر روبرو، ترکیبِ اتاق خواب و گیم روم را مشاهده می ‌کنید. این اتاق نیز چند منظوره است. طرفداران سرسخت بازی ‌های ويديويي، چنین اتاقی را ترجیح می‌ دهند؛ کاناپه ‌ای برای موقع بازی و تختخوابي برای استراحت و خواب.

ترکیب اتاق خواب و گیم روم

13. ترکیب عناصر دکوراسیون روستایی و مدرن در گیم روم

در تصویر روبرو، گیم روم مدرنی را مشاهده می‌ کنید که در آن، از برخی عناصر دکوراسیون روستایی نیز استفاده شده است. رنگ‌ های براق و استفادۀ خلاقانه از نورپردازی، به جذابیت این گیم روم بزرگ افزوده و آن را بسیار متفاوت ساخته است.

طراحی اتاق بازی کامپیوتری

گیم روم کلاسیک

عناصر دکوراسیون کلاسیک، باعث می‌ شود فضا، جذاب و دلنشین شود. گیم روم کلاسیک، اتاقی دو منظوره است، چرا که هم برای بازی مناسب است و هم برای پذیرایی از مهمانان.

گیم روم کلاسیک

14. روی دیوار اتاق بازی بنویسید

 حداقل یکی از دیوارهای بزرگِ اتاق بازی ‌تان را به رنگ تخته سیاه درآورید و با گچ روی آن بنویسید. این کار، جذابیت زیادی به اتاق بازی شما خواهد بخشيد و آن را متفاوت خواهد ساخت.

طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

سخن آخر

حالا که دیدید هیچ محدودیت سفت و سختی برای طراحی دکوراسیون یک گیم روم وجود ندارد، چه تصمیمی گرفته ‌اید؟ آیا می ‌خواهید گیم روم خود را به اتاقی چند منظوره تبدیل کنید؟ آیا می ‌خواهید گوشه ‌ای از اتاق را به بازی ‌های ويديويي و بخش‌ های دیگر را به بازی‌ های ورزشی پرتحرک اختصاص دهید؟

سخن آخر طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری

هر کاری دوست دارید انجام دهید تا گیم رومی متناسب با روحیات خودتان طراحی کنید. به خاطر داشته باشيد، اين شماييد كه بايد از بازي در اين اتاق، غرق هيجان و لذت شويد؛ اما توجه كنيد كه اگر گيم رومي هستيد كه به ديگران خدمات ارائه مي دهيد .
فضايي را براي بازي، لذت و هيجان ديگران ايجاد كرده ايد، قواعد كلي و عمومي تري را در نظر بگيريد و با انتخاب گزينه اي مناسب، فضايي منحصر و بي رقيب بسازيد . علاوه بر متفاوت بودن، به جنبۀ درآمدزایی خود نیز بیفزایید و به پاتوقی برای مشتریان وفادار خود تبدیل شوید!

پایان بخش :

طراحی اتاق گیم روم یا بازی کامپیوتری + فیلم

سوالات متداول

کدام وسایل برای طراحی اتاق گیم روم لازم هستند؟

مهم ‌ترین وسایل یک گیم روم شامل انواع کنسول ‌ها و وسایل بازی هستند. از آنجایی که برای انجام بازی ‌های ویدیویی، باید زمان زیادی را به نشستن اختصاص داد بنابراین هر گیم روم باید کاناپه‌ و صندلی‌ های راحتی نیز داشته باشد.

چرا از عایق صدا در طراحی  اتاق گیم روم استفاده می شود؟

بازی ویدیویی و صدا، دو بخش جدایی ناپذیرند. در نتیجه برای جلوگیری از خروج این صدا می ‌توانید از عایق صدا استفاه کنید. عایق صدا باعث افزایش کیفیت صدای داخل اتاق نیز می شود. عایق صدا روی دیوارها و سقف اتاق نصب می شوند و از فرش ‌های ضخیم میتوان به عنوان عایق صدا برای کف اتاق استفاده کرد.

کدام نمایشگر مناسب گیم روم است؟

پروژکتور یا تلویزیون ال. ای. دیِ بزرگ، نمایشگرهای مناسبی برای گیم روم هستند. اگر قصد خرید یکی از این دو را دارید باید بدانید که سایز تصویر پروژکتور را می ‌توانید تغییر دهید؛ اما سایز تلویزیون را نه.

کدام رنگ ها بیشترین کاربرد را در نورپردازی اتاق بازی دارند؟

نور آبی به دکوراسیون سفید رنگ جلوه ی زیادی می بخشد و برای طراحی اتاق هیجان انگیز می توانید از رنگ قرمز استفاده کنید. اما اگر در انتخاب رنگ نور دچار تردید هستید می توانید از نور نئونی متناسب با رنگ دکوراسیون اتاق بازی ‌تان استفاده کنید.

4.9/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.