پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی دکوراسیون داخلی چیست

سبک فرانسوی در طراحی دکوراسیون داخلی + عکس

فهرست عناوین

تقریبا برای هر یک از ما، فرانسه حسی عاشقانه، ظریف، منحصر به فرد و فضایی لوکس و تجملاتی را تداعی می کند.
سبک فرانسوی بدون عظمت و شکوه قلعه ها، زندگی گذشتگان، زیبایی های جذاب و قهرمانان شجاع و اصیلش هیچ ماهیت و حس آرامش بخشی نخواهد داشت.
سبک فرانسوی در طراحی دکوراسیون داخلی یک فضای پر زرق و برق و پیچیده را ایجاد‌می‌کند. ظرافت و زیبایی از ویژگی‌های خاص فرانسوی‌ها است.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون ظریف و اشرافی با سبک فرانسوی

 اگر ظرافت، کمال و اشرافیت مواردی هستند که شما به آن ها علاقه دارید، پس باید بگوییم که اجرای سبک فرانسوی در فضای داخلی شما کاملا مناسب خواهد بود. این سبک در ایران نیز بسیار طرفدار‌دارد و در روزگار قدیم نیز به شدت مورد توجه شاهان قاجار قرار‌گرفته‌بود.
سبک فرانسوی نه تنها توانست قلب ساکنین فرانسه را تسخیر کند، بلکه در بخش های دیگر جهان نیز محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. در این بخش به بارزترین روش های ایجاد این سبک زیبا و پر طرفدار می پردازیم.

سبک فرانسوی در طراحی دکوراسیون داخلی

ویژگی های اساسی سبک فرانسوی

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک فرانسوی، هزینه بالای طراحی داخلی و دکوراسیون آن از مبلمان‌گرفته تا عناصر تزئینی کوچک است. در این سبک تعداد زیادی پارچه مانند پارچه مخملی و پارچه ابریشمی گل برجسته در ترکیب با شیفون و ارگانزا وجود دارد.
یکی دیگر از ویژگی های این سبک انواع گچبری، حاشیه زینتی و گل و بوته است. قسمت جدا ناپذیر این سبک در طراحی داخلی آینه ها و نقاشی‌ها، قاب های حک‌شده با طلا، نقره و یا برنز‌است. علاوه بر این، چینی و کریستال اغلب به عنوان لوازم جانبی در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

 در ادامه ویژگی های اساسی سبک فرانسوی

سبک داخلی فرانسوی از وسایل روشنایی متنوعی مانند آویزهای ساخته‌شده با شمعدان، لامپ های کف با سایه‌های اصلی پارچه ها و آویزهای کریستال استقبال‌می‌کند. در این سبک وجود سقف های بلند و یک پنجره بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است.
از دیگر مشخصه های دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی استفاده ی فراوان از چوب است. در این سبک میزها مانند میز ناهارخوری، جلومبلی و عسلی، میز آرایش و… و همینطور صندلی‌ها، مبلمان و حتی تخت خواب ها نیز همراه با وسایل تزئینی دکوری و حکاکی‌های زیبا از چوب ساخته‌می‌شوند. چوب یکی از مهمترین مصالح به کار‌رفته در دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی‌است.

 ویژگی های اساسی سبک فرانسوی در دکوراسیون

مبلمان خاص در سبک طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی

در سبک طراحی داخلی فرانسوی قطعا باید از مبلمان ویژه ای استفاده‌کرد. که شامل صندلی های چوبی و فلزی با پایه ها و پشتی های منحصر به فرد‌باشد. میزهایی با پایه‌های باریک و گرد، صندلی‌های راحتی و مبل‌هایی با اشکال مختلف و به همراه عناصر دکوراتیو فلزی و اثاثیه‌ای که با پارچه‌های گران قیمت آراسته‌شده‌اند.
حتما لازم نیست که تمام مبلمان خانه را به یک رنگ انتخاب کنید؛ نکته اصلی و قابل توجه هارمونی داشتن قطعات مبلمان با یکدیگر است؛ همچنین در این طراحی از اتصال اشیا با سبک ها و دوره های مختلف کاملا استقبال می شود.

مبلمان در سبک طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی

طرح رنگی به سبک فرانسوی

قانون اصلی در هنگام انتخاب رنگ به منظور طراحی یک اتاق به سبک فرانسوی محدودیت رنگ است. در سبک فرانسوی، اولویت رنگ های پاستلی هستند و در جاهای معمول نیز از سفید عاجی استفاده می کنند. (رنگ های پاستلی رنگ های روشن و ملایمی هستند که به رنگ های خنثی بسیار نزدیک اند، این رنگ ها بسیار ظریف، جذاب، لطیف و شیرین هستند).
در این سبک رنگ یاسی، سبز زمردی، سبز، خاکستری، آبی، آبی روشن و نقره ای کاملا مناسب هستند. هنگام انتخاب سایه ها باید به خاطر داشته باشید که سبک فرانسوی سبکی است که بیش از همه به ظرافت توجه می کند و به هیچ عنوان سبکی مبتذل و عوام پسند نیست.

رنگ در سبک طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی

تزئین اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

اتاق نشیمن به سبک فرانسوی کاملا لوکس است و ظرافت و شیک بودن از ویژگی های اصلی آن محسوب می شود.
وسایل اصلی در این اتاق باید صندلی، یک مبل کوچک، یک میز به شکل بیضی و یا گرد و در صورت امکان یک شومینه باشد که روی آن شمعدان، قاب عکس و دیگر عناصر دکوراتیو کوچک قرار می گیرند.
در بالای شومینه یک تصویر و یا یک آینه همراه با قاب مربوط به سبک فرانسوی آویزان کنید. قرار دادن یک میز کوچک شیشه ای در اتاق نشیمن که در آن ظروف چینی گذاشته شده نیز کاملا مناسب خواهد بود.

تزئین اتاق نشیمن به سبک فرانسوی

پنجره ها و لوستر در دکوراسیون فرانسوی

پنجره های موجود در اتاق نشیمن باید تا حد امکان باز باشند تا اتاق از نور فراوانی برخوردار شود، با این وجود آن ها باید به زیباترین شکل ممکن تزئین شوند. وجود پرده های زیبا باعث ایجاد جذابیت خاصی در فضا می شود، اما طراحی پرده ها باید به نحوی باشد که بتوان به راحتی آن ها را باز کرد و نور درخشان خورشید را به درون اتاق دعوت کرد.
منابع روشنایی باید به اندازه ای باشند که شب هنگام هم مانند یک روز آفتابی، نور کافی را در اختیار داشته باشید.
دکور اصلی اتاق نشیمن شما می تواند یک لوستر زیبا و بزرگ کریستالی باشد که نورهای رنگین کمانی آن در تمام اتاق نشیمن بازتاب می کند.

پنجره ها و لوستر در دکوراسیون فرانسوی

طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی

اتاق خواب در سبک فرانسوی اتاقی شیک و جذاب و در عین حال کم وسیله و اصیل است. معمولا یک تخت خواب با پوشش بالایی پارچه ای و حتی سایبانی شیک ساخته شده با پارچه های شفاف و تزئین شده با گلدوزی های طلایی، توری و حاشیه دار در اتاق خواب قرار می گیرد.
چنین مجموعه ای معمولا شامل میزهای کنار تخت خواب با پایه های منحنی، دراور و یا یک میز آرایش با آینه است.
لامپ های کناری تخت و یا آباژورها با رنگ های زیبا می توانند یک ویژگی و زیبایی منحصر به فرد به مجموعه اتاق خوابتان ببخشند.

طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی

وسایل یک اتاق خواب فرانسوی به چه صورت باید باشد ؟

کمدها و قفسه ها در اتاق خواب  می توانند همزمان عتیقه، شیک و مد روز باشند، با درب های تزئین شده با الگوهای گل که از طرح رو تختی ها، پرده ها و یا تخت خواب تقلید شده است. به عنوان یک قاعده کلی، در اتاق خواب از گچ بری های سنگین استفاده نکنید.
داشتن یک قرنیز ساده سقف زیبا ترین و مناسب ترین گزینه برای اتاق خواب است.  طراحی اتاق خواب به شیوه فرانسوی ها، به طور کلی در دو سبک کلاسیک و مدرن انجام می شود. اتاق خوابی که به سبک فرانسوی طراحی می شود باشکوه و لوکس بنظر خواهد رسید و در طراحی جزئیات بسیار دقیق خواهد بود زیرا دقیق بودن از ویژگی های اصلی فرانسوی هاست.

وسایل یک اتاق خواب فرانسوی به چه صورت باید باشد ؟

اکسسوری در سبک فرانسوی

طبیعتا همانطور که انتظار می رود استفاده از عناصر دکوراتیو یا همان وسایل تزئینی در سبک طراحی داخلی فرانسوی از جایگاه خوبی برخوردار است.
برای تزئین کردن فضا می توانید از مجسمه های شیشه ای و چینی، جعبه های کوچک فلزی و حکاکی شده جواهر، پرده های کهنه، پارچه های دستبافت توری برای قرار دادن روی میز ها و کمدها استفاده کنید و سپس گلدان های کوچک با گل های زیبا و خوشبو را روی این میزها قرار دهید.

اکسسوری در سبک فرانسوی

وسایل تزئینی در دکوراسیون فرانسوی

در این جا و برعکس جاهای دیگر، قفسه های باز مناسب برای ظروف چینی هستند، چرا که زیبایی ظروف در این قفسه ها به خوبی دیده می شود. کوسن های تزئینی با گلدوزی دستی و روبان و مهره عناصر تزئینی عالی دیگری هستند که با آن ها می توانید سایه های استفاده شده در اتاق را با یکدیگر ترکیب کنید.
همچنین درنظر داشته باشید که عتیقه جات و دکوراسیون فرانسوی دو بخش جدایی ناپذیر در طراحی دکوراسیون داخلی در سراسر دنیا محسوب می شوند و با کنار هم قرار گرفتن، یکدیگر را تکمیل می کنند، اما هماهنگ کردن این دو به دقت و تجربه فراوانی نیاز دارد.

وسایل تزئینی در دکوراسیون فرانسوی

اکسسوری در اتاق خواب سبک فرانسوی

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کرده ایم در طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی توجه ویژه ای به اکسسوری (لوازم جانبی) می شود.
یکی از این علاقه مندی ها عروسک های تزئین شده با روبان، مهره و توری است که بسیار ارگانیک به نظر می رسند.
فرانسوی ها با روکش هایی از پارچه های براق و شیک یک حس شیرین و مخصوص در دکوراسیون تخت خواب خود ایجاد می کنند؛ تعداد بسیار زیادی از انواع کوسن های تزئینی با رنگ و سایه های مختلف متفاوت در اتاق خواب وجود دارد، رنگ هایی که مطابق با تم اصلی اتاق انتخاب می شوند.
به عنوان یک قاعده، پنجره باید با یک پرده پوشانده شود. پرده ها سنگین هستند و گاهی اوقات حتی آستر دوزی نیز می شوند؛ رنگ آن نیز باید با یکی از بالش های روی تخت مطابقت داشته باشد.

اکسسوری در اتاق خواب سبک فرانسوی

روشنایی در اتاق خواب به سبک فرانسوی

روشنایی در اتاق خواب باید روی دیوار ها متمرکز باشد. لوستر کریستالی در اتاق خواب مناسب نیست، چرا که نور باید کم و مناسب باشد و فضا دنج و صمیمی جلوه کند.
در نظر داشته باشید که مدرن بودن در این سبک از طراحی نکته بسیار مهمی است. مدرنیته قسمت اعظم و مهم سبک فرانسوی است چه آن را در روش دکوراسیون خانه‌ هایمان و چه در پوشش و تزئینات به کار ببریم. به طراحی حساب شده که در عین حال ظریف و محتاطانه است فکر کنید.

سبک فرانسوی در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک فرانسوی

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک فرانسوی در هر آپارتمانی امکان پذیر خواهد بود، در این جا وسایل باید از خطوط صاف تشکیل شده و با عناصر طلا کاری شده باشند.
بخشی اصلی این سبک از آشپزخانه قطعات مصنوعی آن است، که با شیشه های مختلف و درب های حک شده ترکیب شده اند. تمام پارچه ها باید به طور منحصر به فردی طبیعی باشند.
این امر در مورد حوله ها، سفره ها و پرده صدق می کند. به عنوان مواد تکمیل کننده، شما باید از چوب، کاشی، سنگ و یا مواد ساختگی با کیفیت بالا استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک فرانسوی

در ادامه دکوراسیون آشپزخانه به سبک فرانسوی

فضای ناهار خوری آشپزخانه را می توان با یک میز گرد سنتی که با پایه های جالب طراحی شده و همچنین صندلی های این سبک تزئین کرد؛ برای تزئینات داخلی باید از پارچه های گران قیمتی مانند مخمل، کتان و یا ابریشم گل برجسته استفاده کرد.
مانند هر جای دیگری تابلوهایی از سنگ طبیعی، چوب و یا آجر قدیمی برای این مکان مناسب است.
ظروف چینی که در قفسه های آشپزخانه قرار می گیرند، یک ایده عالی و نهایی برای تمام مجموعه آشپزخانه خواهند بود.

دکوراسیون آشپزخانه در سبک فرانسوی

دیوار های در دکوراسیون به سبک فرانسوی

دیوارها در طراحی داخلی به سبک فرانسوی مانند هر مکان دیگری، جلوه خاصی را در فضا ایجاد می کنند. در این سبک آن ها با رنگ مات و یا نیمه مات رنگ آمیزی شده اند؛ در اغلب موارد نیز از کاغذ دیواری استفاده می شود.
اغلب طراحان قاب های بزرگ یک ستون مخصوص روی دیوار را تزئین می کنند؛ جایی که لامپ ها، آینه ها و یا نقاشی ها را در آن جا قرار می دهند.

دیوار های در دکوراسیون به سبک فرانسوی

در سبک فرانسوی کفپوش باید گران باشد

 لمینت، پارکت، گرانیت سرامیکی براق و یا سنگ های صاف و صیقلی گزینه های ایده آلی برای کف خواهند بود.
روی این کفپوش ها معمولا قالیچه های کوچک با الگوی گیاهان را قرار می دهند. یک کفپوش ارزان تر می تواند تصویر کلی یک اتاق را به میزان قابل توجهی خراب کند.
ایده تزئین سقف به سبک فرانسوی می تواند بسیار متنوع باشد. در نهایت باید بدانید برای رسیدن‌به جزئیات جذاب در دکوراسیون فرانسوی راه پیچیده‌ای انتظار شما را نمی‌کشد. با انتخاب راهی ساده اما دقیق می‌توانید به هدف خود برسید.

کف در طراحی دکوراسیون فرانسوی

کلام آخر

در بسیاری از موارد سبک ها نیاز به کشف ویژگی هایشان ندارند و با اولین نگاه خود را فاش می سازند، اما طراحی دکوراسیون به سبک فرانسوی با یک نگاه ساده قابل تشخیص نیست؛ بنابراین پیش از انتخاب این سبک برای منزلتان با دقت در مورد آن تحقیق کرده و باید ها و نبایدهای آن را به خوبی بشناسید.
درست است که اغلب افراد سبک فرانسوی را به تجمل آن می شناسند و تجمل مستلزم هزینه های گزاف است، با وجود آن باید به شما این نوید را بدهم که با بودجه های نه چندان زیاد نیز می توانید این سبک دکوراسیون داخلی را در خانه خود پیاده کنید، فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید.

سبک فرانسوی در طراحی داخلی

پایان بخش :

سبک فرانسوی در طراحی دکوراسیون داخلی + عکس

سوالات متداول

ویژگی سبک فرانسوی در طراحی دکوراسیون چه چیز می باشد؟

 در طراحی داخلی به سبک فرانسوی یک فضای پر زرق و برق و پیچیده وجود دارد ظرافت و زیبایی از ویژگی‌های خاص فرانسوی‌ها است.

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک فرانسوی چیست؟

 یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک فرانسوی، هزینه بالای طراحی داخلی و دکوراسیون آن از مبلمان گرفته تا عناصر تزئینی کوچک است.

متریال جذاب مورد استفاده در این سبک چیست؟

 انواع گچبری، حاشیه زینتی و گل و بوته است. قسمت جدا ناپذیر این سبک در طراحی داخلی آینه ها و نقاشی ها، قاب های حک شده با طلا، نقره و یا برنز است.

در دکوراسیون داخلی فرانسوی از چه نوع مبلی استفاده می شود؟

 در سبک طراحی داخلی فرانسوی قطعا باید از مبلمان ویژه ای استفاده کرد که شامل صندلی های چوبی و فلزی با پایه ها و پشتی های منحصر به فرد باشد.

اولویت رنگ در سبک فرانسوی چه می باشد؟

 قانون اصلی در هنگام انتخاب رنگ به منظور طراحی یک اتاق به سبک فرانسوی محدودیت رنگ است.
در سبک فرانسوی، اولویت رنگ های پاستلی هستند و در جاهای معمول نیز از سفید عاجی استفاده می کنند.

وسایل اصلی در اتاق نشیمن به سبک فرانسوی چیست؟

 وسایل اصلی در این اتاق باید صندلی، یک مبل کوچک، یک میز به شکل بیضی و یا گرد و در صورت امکان یک شومینه باشد که روی آن شمعدان، قاب عکس و دیگر عناصر دکوراتیو کوچک قرار می گیرند.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم . برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

4.9/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.