پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی لباس عروس

اصول و نکات مهم درباره طراحی لباس عروس

فهرست عناوین

طراحی لباس عروس

طراحی لباس عروس از کارهای بسیار جذاب و پردرآمد به شمار می رود و هر کسی می تواند دلایل متفاوتی برای انتخاب آن داشته باشد؛ اما این کار دشواری های زیادی هم دارد که برخی از طراحان از نیمۀ راه متوجه آن ها می شوند و کنارش می گذارند.
اگر می خواهید طراحی لباس عروس را به عنوان حرفه تان انتخاب کنید، باید همه چیز را در مورد آن بدانید و با شناخت کامل به سویش گام بردارید. در این مطلب، هر آنچه لازم است در مورد طراحی لباس عروس بدانید را برایتان خواهیم گفت.

خرید لباس عروس

چگونه طراح لباس عروس شویم؟

اگر می خواهید طراح لباس عروس شوید، باید از صمیم قلب به این کار عشق بورزید و از ته دل بخواهید لباس عروس های جذاب و متفاوت بیافرینید و با این کار، روز عروسی عروسان را زیباتر کنید؛ علاوه بر این، به عنوان طراح لباس عروس باید بتوانید ساعت ها کار کنید، آخر هفته ها را نیز مشغول کار و تلاش باشید، حوصلۀ تمرین کردن را داشته باشید و بتوانید خطاهایتان را بپذیرید و از آن ها درس بگیرید و همچنین، حوصلۀ شنیدن نظرات مشتریان سختگیر را نیز داشته باشید.

نکات مهم درباره طراحی لباس عروس

تاریخچۀ مد و طراحی لباس را بشناسید:

  اگر تاریخچۀ مد و طراحی را به خوبی بشناسید، می توانید درک بهتری از این دنیای گسترده و تغییراتش پیدا کنید. همچنین، می توانید از ترندهای گذشته الهام بگیرید و برخی از عناصر آن ها را نیز در کارتان دخیل کند.

مدل لباس عروس مدرن

اصول طراحی یاد بگیرید:

می توان گفت که طراحی لباس بدون یادگیری طراحی امکان پذیر نیست. البته، نیازی نیست تبدیل به طراحی حرفه ای شوید، بلکه کافیست بتوانید طرح ذهنی تان را روی کاغذ پیاده کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی لباس با مداد رنگی

طراحی و دوخت لباس عروس
✅ با بهترین اساتید✅ با مدرک معتبر
✅ یادگیری با تضمین✅ ویژه بازار کار

روی لینک زیر کلیک کن

–  هنر خیاطی یاد بگیرید و الگوها را بشناسید:

دنیای همواره در حال تغییر مد را به خوبی بشناسید و سعی کنید با تغییرات آن همراه شوید:

با تکنولوژی غریبه نباشید:

برای طراحی لباس عروس، باید کار با نرم افزارهای کامپیوتری را بلد باشید؛ به عنوان مثال، ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop) و ادوبی ایلاستریتور (Adobe Illustrator) می توانند به شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: فتوشاپ و ایلوستریتور چگونه در کنار هم قدرتمند می شوند؟

دوخت لباس عروس

از آثار طراحان بزرگ الهام بگیرید:

تقلید نکنید، ولی در کارهای طراحان بزرگ و نامدار، به دنبال منبع الهام باشید.

طراح لباس عروس شدن

پارچه ها را بشناسید:

باید پارچه ها و بافت های مختلف را به خوبی بشناسید. به عنوان طراح لباس عروس، باید بدانید چگونه می توان بهترین فرم ها را با استفاده از پارچه های مختلف ایجاد کنید. برای رسیدن به چنین تبحری، باید پارچه ها را نیز به خوبی بشناسید و بدانید هر پارچه چه کاربردی دارد و برای چه لباسی مناسب است.
همان طور که مشاهده می کنید طراح لباس عروس شدن اصلاً کار ساده ای نیست؛ در واقع، موفقیت و پیشرفت در این  شغل پرطرفدار و پر در آمد، مستلزم تلاش و کوشش فراوان است. بنابراین، به عنوان لباس عروس، باید خودتان را برای مسیری پر پیچ و خم و حتی پر دست انداز آماده کنید.

مزون لباس عروس

انواع مدل لباس عروس

تنوع مدل لباس عروس بسیار زیاد است. به عنوان طراح لباس عروس، باید لباس را براساس اندام و خصوصیات ظاهری عروس مورد نظرتان طراحی کنید.
حتی انتخاب پارچه نیز باید براساس ویژگی های ظاهری و اندام عروس صورت بگیرد؛ به عنوان مثال، پارچۀ ساتن گزینۀ مناسبی برای عروس هایی با اندام پر نیست. در ادامه، انواع مدل لباس عروس را برایتان خواهیم گفت.

انواع مدل لباس عروس

چند مدل لباس عروس

  • لباس عروس مدل A-Line
  • لباس عروس فنردار
  • لباس عروس بوهمی
  • لباس عروس ستونی
  • لباس عروس مدل ماهی
    اگر انواع مدل لباس عروس و خصوصیات شان را بشناسید، می توانید بهترین مدل را برای عروس مورد نظرتان انتخاب کنید.
درآمد طراحی لباس عروس

درآمد طراحی لباس عروس

طراحی لباس عروس از کارهای پر درآمد در دنیای مد به شمار می رود. اگر طراحی لباس را به شیوه ای اصولی و نزد اساتید مجرب بیاموزید، می توانید زودتر وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید. اما یادتان باشد شما هر چقدر هم ماهر باشید، باید به فکر بازاریابی نیز باشید و خودتان را به دنیای مد معرفی کنید.
به عنوان طراح لباس عروس، می توانید با تولیدی ها و مزون های لباس عروس به همکاری بپردازید و همچنین، می توانید به سراغ راه اندازی کسب و کار خودتان بروید. اگر می خواهید طرح های تان را به بازار معرفی کنید و از این طریق، به شهرت برسید، دنیای مجازی می تواند به کمک شما بیاید و سرعت دستیابی به این شهرت را افزایش دهد.
طرح های تان را در وب سایت خودتان و در رسانه های اجتماعی، مانند اینستاگرام و فیسبوک، به اشتراک بگذارید تا از این طریق، خیل عظیم تری از مخاطبان بتوانند کارهای تان را ببینند و شما را به عنوان طراح لباس عروس شان انتخاب کنند.
علاوه بر این ها، باید بازار و نیازهای آن را بشناسید و بدانید قرار است کدام شکاف های بازار را پر کنید. در این مسیر، نباید تحلیل و بررسی کارهای رقبای تان را در بازار فراموش کنید. از این طریق، می توانید از آن ها نیز پیشی بگیرید.

بیشتر بخوانید: برای طراحی لباس از کجا شروع کنم؟

مدل لباس عروس جدید

طراحی لباس عروس روی کاغذ

همانطور که گفتیم، تقویت مهارت طراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به فکر تقویت این مهارت تان باشید؛ اما اگر به طور کلی، می خواهید به طراحی لباس عروس روی کاغذ بپردازید، باید همۀ جزئیات لباس را در طرحتان مشخص کنید، از نوع پارچه گرفته تا تزئینات صورت گرفته روی لباس.

بیشتر بخوانید: آموزش مجازی طراحی لباس

طراح لباس عروس

برندهای مشهور لباس عروس

برخی از برندهای لباس عروس بسیار مشهور و پرطرفدار هستند. در ادامه، چند برند مشهور لباس عروس را برایتان خواهیم گفت.

برند Bhldn:

این برند بیشتر به سراغ مدل های کلاسیک می رود. در طرح های این برند، می توانید لباس های یقه هفت (V) و مینیمال را نیز مشاهده کنید.

مدل لباس عروس

برند Carolina Herrera:

این برند طرح های مخصوص آمریکای جنوبی را نیز وارد مجموعه اش کرده است.

آموزش طراحی لباس عروس

برند David’s Bridal:

این برند از مشهورترین برندهای لباس عروس به شمار می رود. لباس عروس های برند David’s Bridal ، در مقایسه با دیگر برندهای مشهور، بسیار مقرون به صرفه هستند. در طرح های این برند، می توانید کارهای مدرن و همچنین کلاسیک را مشاهده کنید.

لباس عروس

برند Oscar de la Renta:

لاکچری ترین لباس های عروس را می توانید در طرح های این برند مشاهده کنید. در طرح های این برند، می توانید انواع طرح های کلاسیک و مدرن را مشاهده کنید.

طراحی لباس عروس

سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید، اگر می خواهید در حوزۀ طراحی لباس عروس موفق باشید و بدرخشید، صرفاً کسب مدرک کافی نیست، بلکه باید به خوبی آموزش دیده باشید و ریزه کاری های این حرفه را به خوبی بشناسید. با یادگیری به شیوۀ درست و کوشش و ممارست، می توانید وارد بازار کار  این زمینه شوید و با طراحی زیباترین لباس ها، به کسب در آمد در این حوزه بپردازید.

برندهای مشهور لباس عروس

سوالات متداول اصول و نکات مهم درباره طراحی لباس عروس

دلیل محبوبیت حرفه طراحی لباس عروس چیست؟

شاید در کل حرفه طراحی لباس بسیار جذاب و محبوب باشد، اما بدون شک طراحی لباس عروس یکی از جذاب ترین و محبوب ترین شاخه های این حرفه است. دلیل آن هم تنوع ایده پردازی در طراحی این لباس ها، هیجان و زیبایی که در طراحی و آماده سازی این لباس ها وجود دارد و از همه مهم تر درآمدازیی بالای حرفه طراحی لباس عروس است.

چگونه می توان وارد حرفه طراحی لباس عروس شد؟

در درجه اول باید با اصول اولیه طراحی لباس آشنا بود و نکات مهم آن را از طریق آموزش های مورد نیاز در این خصوص یاد گرفت. بعد از این که با اصول طراحی لباس آشنا شدید، در قدم دوم باید با اصول طراحی لباس عروس آشنا شده و در این مسیر تمرین و تکرار را سرلوحه کار خود قرار دهید. طراحی لباس عروس بسیار به تمرین کردن وابسته است و برای حرفه ای تر شدن باید ذهنی خلاق داشت و آن را پرورش داد. کمک گرفتن از ایده ها و ترندهای روز دنیا نیز می تواند به موفقیت بیشتر در این حرفه به طراحان لباس عروس کمک کند.

آیا می توان از طراحی لباس عروس درآمد کسب کرد؟

قطعا رشته طراحی لباس عروس یکی از درآمدزا ترین حرفه هاست. اما این که تا چه میزان در این مسیر موفق شوید یا این که چه میزان درآمدی کسب کنید، همه بسته به این دارد که تا چه میزان برای پیشرفت در این شغل تلاش کرده باشید و چقدر با مد روز همراه شوید. در صورت مهارت داشتن و خلاق بودن در حرفه طراحی لباس عروس می توان طی همکاری با مزون ها و تولیدهای لباس عروس یا حتی کار به صورت شخصی، در این حرفه درآمد خوبی کسب کرد.

4.8/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.