پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

نرم افزارهای عکاسی

معرفی نرم افزارهای عکاسی مهم و کاربردی + عکس

فهرست عناوین

معرفی نرم افزارهای عکاسی

اگر به عکاسی علاقه دارید و دوست دارید یک عکاس حرفه ای شوید، در ادامه ی راه آشنایی با نرم افزارهای عکاسی مختلف برای شما امری ضروری تلقی می شود. در این مقاله از مقاله های پویا اندیش در مورد نرم افزار های عکاسی و کاربرد آنها خواهیم پرداخت.
ویرایش عکس‎ها پیش از آن که آن‎ها را در وب‎سایت، اینستاگرام یا اکانت شخصی در سایت های عکاسی بارگزاری کنید الزامی می باشد. یک نرم افزار ویرایش عکس عالی می‎تواند باعث جلب توجه مخاطب به عکس شما شود، سوژه‎ های اصلی عکس را برجسته سازد و به راحتی یک عکس معمولی را به عکسی زیبا و شگفت ‎انگیز تبدیل کند.

نرم افزارهای عکاسی

انتخاب نرم افزار های ویرایش عکس

یکی از چالش هایی که همواره عکاسان با آن مواجه می شوند، نحوه ی انتخاب درست نرم افزار های ویرایش عکس است. امروزه نرم افزارهای بی‌شماری برای ویرایش عکس وجود دارند از معروف‌ترین مانند فتوشاپ، لایت روم گرفته‌تا نرم‌افزار‌هایی که به تازگی پا به عرصه ویرایش گذاشته‌اند.
شاید برای شما سوال مطرح شود بهترین نرم افزار کدام است و در انتخاب یک نرم افزار ایده آل دچار سردرگمی و تردید باشید در ادامه این بخش پویا اندیش به سوال شما پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید.

نرم افزارهای عکاسی

ارزش ویرایش تصاویر توسط نرم افزارهای عکاسی

به لطف تلفن های هوشمند و فیلترهای اینستاگرام ، این روزها همه عکاس هستند. اما فقط عکاسان واقعی از ارزش ویرایش تصاویر خام برای نمایش بهترین ها در آنها اطلاع دارند.
تصویر خام مانند یک فیلم پردازش نشده است که توسط سنسور DSLR شما دیده‌میشود. ویرایش تصویر به اصلاح موارد مختلفی از جمله نوردهی، کاهش نویز، فوکوس و برجسته سازی اشیا را شامل می شود.
برای ایجاد یک تصویر خیره کننده فایل شما باید ویرایش صحیحی داشته باشد. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی این نکات آشنا شده‌و تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهید‌شد.

نرم افزارهای عکاسی
آموزش عکاسی حرفه ای

معرفی نرم افزار عکاسی فتوشاپ

همان طور که میدانید فتوشاپ یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای عکاسی است. این تنها نرم افزار قابل ویرایش عکس موجود نیست. در واقع ، تعداد زیادی نرم افزار ویرایش عکس برای کشف و انتخاب در بازار موجود است. اما عکاسان بیشتر از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنند.
“Adobe Photoshop” تقریباً مترادف ویرایش عکس است. این یکی از محبوب ترین ابزارهای نرم افزار ویرایش عکس است که در بازار موجود است. فتوشاپ ابزار اصلی طرفداران خود در سراسر جهان، از جمله طراحان، هنرمندان و تصویرگران است. کار اصلی این نرم‌افزار، تدوین و ادیت عکس است که می‌توان با امکانات موجود در عکس تغییرات بسیار زیاد و قابل توجهی را به وجود آورد.

نرم افزارهای عکاسی

چرا نرم افزار فتوشاپ گزینه خوبی برای ویرایش عکس است؟

فتوشاپ می تواند طیف وسیعی از قابلیت ها را در اختیار عکاسان قرار دهد و ابزارهای در دسترس در این برنامه بهترین گزینه ها برای ویرایش عکس ها هستند.
در این برنامه می توان با کیفیت و دقتی بسیار بالا عکس ها را روتوش کرد و با استفاده از لایه های تنظیم فوق العاده برنامه، بدون به هم ریختن تصویر جلوه های ویژه منحصر به فردی را به آن افزود. علاوه بر این فتوشاپ به خوبی از طیف گسترده ای از فرمت ها پشتیبانی می کند.
که این یک مزیت قابل توجه برای یک نرم افزار ویرایش عکس حرفه ای محسوب می شود و کار با آن را به مراتب راحت تر می کند.

تکنیک فتومونتاژ با فتوشاپ

یکی از قابلیت هایی که فتوشاپ را از سایر نرم‌افزارهای عکاسی متمایز می کند، تکنیک فتومونتاژ است. در این تکنیک شما با استفاده از ابزار هایی نظیر براش، پاک کن، ابزار های روتوش و … می توانید تصاویر فانتزی و ترکیبی زیادی ایجاد کنید با قابلیت فتومونتاژ می توانید صحنه هایی را به عکس اضافه و کم کنید.

نرم افزارهای عکاسی

ویژگی های اصلی فتوشاپ یکی از نرم افزارهای عکاسی معروف

ویژگی های اصلی:
درج تمام ویژگی هایی که فتوشاپ ارائه می دهد عملاً غیرممکن است. در اینجا برخی از ویژگی های اصلی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند:

  • ابزار سلکت و انتخاب آن
  • قابلیت شبیه سازی و رتوش باورنکردنی
  • فتوشاپ حتی با تصاویر در اندازه بزرگتر نیز فوق العاده سریع است
  • همراه با پشتیبانی نقشه عمق برای پرونده های HEIF و ابزار ویرایش 360

فتوشاپ از تمام فرمت های فایل اصلی مانند JPG ، PNG ، GIF و همچنین فایل های خام پشتیبانی می کند از لایه های تنظیم برای ویرایش غیر مخرب برای افزایش جلوه تصویر شما استفاده می کند. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

نرم افزارهای عکاسی

دیگر قابلیت های فتوشاپ

در سال های اخیر که قابلیت های ویژه ای به فتوشاپ اضافه شده است. به عنوان مثال Content – Aware به ما کمک می کند تا با کمک هوش مصنوعی فتوشاپ، یک شی را به راحتی در تصویر حذف کنیم و یا بخشی از تصویر که وجود ندارد بسازیم. یا قابلیت Object Selection که با یک کلیک، سوژه مورد نظر ما را در تصویر انتخاب میکند و سختی ابزار انتخاب را کاهش می دهد.
کلاس های تخصصی آموزش  نرم افزارهای عکاسی ، ویرایش عکس و فتوشاپ پویا اندیش به شما در یادگیری تکنیک های فتوشاپ کمک شایانی می کند.

نرم افزارهای عکاسی

معرفی نرم افزار عکاسی لایت روم

Adobe Lightroom یکی دیگر از نرم افزارهای عکاسی قدرتمند ویرایش توسط Adobe است. در حالت ایده آل، برای عکاسانی که می خواهند ابزاری ساده تر و در عین حال قادر به ویرایش تصاویر خود داشته باشند، بسیار مناسب است. برخلاف رابط کاربری کمی پیچیده فتوشاپ ، هر دو Lightroom Classic و CC یک رابط بصری و کاربر پسندتر برای ویرایش تصویر ارائه می دهند.
لایت روم یک نرم افزار ضد مخرب برای عکس هاست .هنگامی که در لایت روم عکسی را ویرایش می کنید، در واقع یک کپی از تصویر خود را ویرایش می کنید و عکس اصلی شما دست نخورده باقی می ماند.

نرم افزارهای عکاسی

ویژگی های اصلی لایت روم

برخی از ویژگی های باورنکردنی آن شامل موارد زیر است:

  • لغزنده ها قابل تنظیم هستند
  • رفع تیرگی و رفع اشکال کنتراست عکس
  • با چندین دستگاه همگام سازی می شود
  • اصلاحات لنز
  • ابزار تنظیم گرادیان و برش
  • فیلترهای حرفه ای همراه با ایستگاه از پیش تنظیم شده متعدد
  • قابلیت تشخیص چهره لایت روم به سازماندهی موثرتر عکس شما کمک می کند

موسسه پویا اندیش کلاس های لایت روم خود را به صورت آنلاین ارائه می دهد و به دور از دغدغه رفت و آمد می توانید در خانه و با آرامش آموزش ببینید.

نرم افزارهای عکاسی

معرفی نرم افزار Skylum Aurora HDR

Skylum Aurora HDR یکی از نرم افزارهای عکاسی است که ادغام کارآمد تصاویر را برای ایجاد عکسهای نهایی که همزمان طبیعی و خیره کننده به نظر می رسند را تسهیل می کند. این برنامه به عنوان برنامه مستقل عمل می کند و می تواند مستقیماً به ابزارهای دیگری مانند Adobe Photoshop متصل شود.
همچنین می توانید آن را به عنوان برنامه افزودنی Apple Photo ادغام کنید. گذشته از روش های سنتی برای ایجاد تصاویر HDR ، Aurora عکاسان را قادر می سازد از طریق شبکه عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی ، تصاویر HDR را به آسانی از یک فایل تهیه کنند.

نرم افزارهای عکاسی

ویژگی های اصلی:

Aurora HDR یک مزیت برای عکاسی با کیفیت HDR است زیرا چندین ویژگی پیشرفته را برای ایجاد تصاویر برتر ارائه می دهد. در اینجا برخی از ویژگی های اصلی آن ذکر شده است:
ویژگی وضوح HDR آن، وضوح را بهینه می کند و کنتراست موضعی را برای نتایج بهتر افزایش می دهد. می توانید از 80 پیش فرض از پیش تنظیم منحصر به فرد آن استفاده کنید. در عرض چند ثانیه تصاویر RAW را به شاهکارهای خلاقانه بسازید. همچنین می توانید از حالت دستی استفاده کنید تا تمام کنترل ها را در دست خود بگیرید.

نرم افزارهای عکاسی

معرفی نرم افزار CANVA یکی از نرم افزارهای عکاسی محبوب

Canva یکی از محبوب ترین ابزارها برای کمک به شما در طراحی الگوهای عکس خیره کننده است. رابط کاربری ساده آن میلیون ها نفر را قادر به ویرایش گرافیک بدون هیچ دانش فنی جذب کرده است.
این برنامه به شما این امکان را می دهد که برای انتشار در شبکه های اجتماعی یا وب سایت خود به راحتی فونت ها و سایر المان های گرافیکی را به عکس های خود اضافه کنید.

نرم افزارهای عکاسی

ویژگی های اصلی:

Canva یکی از نرم افزارهای عکاسی و ابزاری کاربردی برای متخصصانی است که می خواهند برای وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، بروشورها، بروشورها و تبلیغات بازاریابی طرح عکس ایجاد کنند.
در اینجا برخی از ویژگی های اصلی آن ذکر شده است:
می توانید برنامه تلفن همراه آن را بارگیری کنید تا عکس ها را ویرایش کرده و طرح های خود را ایجاد کنید
بیش از 8000 الگو ، عکس ، آیکون و کارت برای ایجاد آسان محتوای تصویری ارائه می دهد صاف کردن و برش تصویر
این برنامه آنلاین است و می تواند در هر رایانه مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.
با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

نرم افزارهای عکاسی

با شرکت در کلاس های آنلاین پویا اندیش همراه با یادگیری عکاسی ، نرم افزار های مرتبط با عکس را نیز آموزش ببینید . خالق زیبایی ها باشید.

پایان بخش :

معرفی نرم افزارهای عکاسی مهم و کاربردی + عکس

سوالات متداول

عکاسان معمولا از چه نرم افزارهایی برای ویرایش عکس های خود استفاده می کنند؟

طیف گسترده ای از نرم افزارهای ویرایش تصویر در دسترس است که هر یک قابلیت های مخصوص به خود را دارند. از برجسته ترین و کاربردی ترین نرم افزارهای عکاسی که اکثر عکاسان حرفه ای از آنها استفاده می کنند می توان به نرم افزارهای فتوشاپ، لایت روم،  نرم افزار Skylum Aurora HDR، نرم افزار CANVA، نرم افزار Affinity Photo و نرم افزار Cyber Link Photo Director 365 اشاره کرد.

چرا ویرایش عکس با نرم افزارهای عکاسی اهمیت دارد؟

به طور خلاصه، ویرایش خطاها را حذف می کند، جریان کار شما را بهبود می بخشد و زبان و سبک شما را به بهترین شکل ممکن انتقال خواهد داد. با ویرایش عکس ها به کمک نرم افزارهای عکاسی حرفه ای می توان علاوه بر ارائه عکس هایی بسیار زیباتر و حرفه ای تر، روند کار عکاسی را نیز به مراتب آسان تر و روان تر کرد.

هدف از ویرایش عکس چیست؟

ویرایش تصویر برای از بین بردن عناصر نا خواسته مانند لکه های گرد و غبار و خراش، تنظیم هندسه تصویر مانند چرخش و برش، تصحیح انحرافات لنز، شفاف یا نرم کردن تصویر، ایجاد تغییرات رنگ یا افزودن جلوه های ویژه به تصویر انجام می شود.

چرا بسیاری کار با لایت روم را به فتوشاپ ترجیح می دهند؟

دلیل آن رابط کاربری ساده تر و کاربر پسندتر نرم افزار ادوبی لایت روم در مقایسه با فتوشاپ است. کار با لایت روم برای ویرایش عکس به مراتب راحت تر و سریع تر از فتوشاپ است.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.