پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

پس زمینه در عکس

اهمیت عکس پس‌زمینه در عکاسی + تصاویر

فهرست عناوین

چه اهمیتی دارد که هنگام عکس گرفتن به پس زمینه عکس هم توجه داشته باشیم؟ چرا داشتن پس زمینه در عکاسی اهمیت دارد؟ وظیفه شما به عنوان عکاس این است که اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از عکس شما خوب به نظر می رسد.
وقتی شروع به ایجاد پس زمینه های جالب تری می کنید، متوجه می شوید که افراد وقت بیشتری را به تماشای عکس های شما می گذارند. روش های زیادی برای انجام ایجاد پس زمینه  وجود دارد. اکنون می خواهیم به چند روش نگاهی بیندازیم. با این بخش از آموزش عکاسی حرفه ای پویا اندیش همراه باشید.

پس زمینه در عکاسی

پس زمینه عکاسی

در عکاسی پس زمینه بخشی از صحنه کلی است و پشت موضوع اصلی عکس است. طراحی و استفاده مناسب از پس زمینه برای عکاسی بسیار مهم است. گرایش های اخیر، در صورت امکان، زمینه ها را برای تمرکز بر موضوع اصلی به حداقل می رساند. در طراحی ها سعی می شود از بهم ریختگی و حواس پرتی مخاطب جلوگیری شود. هنگام طراحی صحنه و نورپردازی، سازگار و کامل بودن موضوع را در نظر بگیرید.
ایجاد تداوم در کل به بیننده کمک می کند تا تصویری هماهنگ و زیباشناختی تر از یک آشفتگی ناسازگار ببیند. در عکاسی از مناظر پس زمینه به عنوان بخشی اساسی از تصویر اصلی در نظر گرفته می شود. عکاسان منظره سعی می کنند منظره را لایه لایه کنند. آنها از پیش زمینه، وسط تصویر و فاصله (پس زمینه) استفاده می کنند و در لایه ها احساس عمق ایجاد می کنند. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی این نکات آشنا شده و تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهید شد.

آموزش عکاسی حرفه ای

 استفاده از بوکه در تصویر زمینه عکاسی

این اصطلاحی است که به طور مکرر در عکاسی استفاده می شود. به معنای کیفیت زیبایی مناطق خارج از فوکوس عکس است. بوکه برخی اوقات به تاری کلی پس زمینه اشاره دارد اما بیشتر اوقات از این کلمه برای اشاره به شکل‌های دایره‌ای که با نور فوکوس نشده ایجاد می‌شود گفته می شود اگر سوژه نزدیک ، پس زمینه دور و دیافراگم گسترده ای داشته باشید ، جلوه بوکه را بزرگ می کنید.عکس زیر را ببینید. تاری دایره ای نرم در پس زمینه نمونه ای از بوکه خوب است.
در این عکس، پس زمینه به اندازه موضوع – برای بیننده جذاب است. استفاده از بوکه های قوی بسیار جذاب و مخاطب پسند است. این نکته را به یاد داشته باشید .هرچقدر بیشتر پس زمینه تار باشد، شانس شما برای گرفتن بوکه‌‎ی دایره‌ای بیشتر خواهد بود. با شرکت در دوره آموزش عکاسی پویا اندیش با تکنیک های مختلف عکاسی آشنا خواهید شد.

بک گرند ایمیج

تاثیر نور در عکس پس زمینه عکاسی

هنگامی که نور مستقیماً به لنز دوربین می تابد و دیافراگم خیلی گسترده نیست، می توانید با برخی از جلوه های “ستاره” بسیار جالب در منبع نور مواجه شوید. علاوه بر روشن کردن پس زمینه و ارائه جزئیات جالب، موضوع نیز به گونه ای روشن می شود که معمولاً دیده نمی شود. با استفاده از نورپردازی زمینه خود را روشن کرده و یک نقطه مورد علاقه را ارائه دهید. چراغ های خود را تنظیم کنید تا جزئیات مهمترین قسمتهای پس زمینه شما را ارائه دهند. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می‌توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

بک گرند ایمیج

استفاده از ایزو بالا در ایجاد پس زمینه در عکاسی

اگر شب عکس می گیرید ، برای اینکه جزئیات پس زمینه خود را نشان دهید ، باید ISO خود را بالا ببرید. زیرا به شما امکان می دهد جزئیات دقیق تری را نشان دهید و بیننده را به سمت عکس جذب کنید. عکس زیر با دوربین ، واحد فلاش خارجی با ISO 1600 و دیافراگم f / 2.8 گرفته شده است.
همانطور که می بینید، این یک صحنه بسیار کم عمق تولید کرده است، اما با ارائه جزئیات بیشتر، یک عکس ساده از یک مرد در خیابان را به چیزی بیش از یک عکس مستند معمولی تبدیل کرده است.

بک گرند ایمیج

قانون یک سوم و پس زمینه تصویر

هنگام تلاش برای قرار دادن پس زمینه جالب ، به قانون یک سوم پایبند باشیم. این قانون علاوه بر ایجاد ترکیب بندی های جذاب در عکس، تصویر شما را به 9 قسمت تقسیم میکند که توسط دو خط افقی با فاصله یکسان و دو خط عمودی با فاصله یکسان تقسیم این امکان را می دهد تا پس زمینه ای که مخاطب دوست دارد به تصویر اضافه شود.

پس زمینه در عکاسی

استفاده از خطوط در خلق پس زمینه در عکاسی

خطوط افقی ، عمودی ، مورب و همگرا در عکاسی و قدرتی که آنها منتقل می کنند، بسیار اهمیت دارند و چشم بیننده را به یک جهت خاص هدایت می کنند، در مورد آن با جزئیات بیشتر مطالعه کنید. نکته قابل توجه در مورد استفاده از خطوط در پس زمینه این است که آنها به طرز قابل توجهی ظریف هستند. یک بار دیگر با استفاده از خطوط کنتراست در عکس وجود دارد و این بار در پس زمینه نیز وجود دارد – خطوط واضح و نرم هستند و به واسطه آنها یک تصویر ایده خلق خواهید کرد.

بیشتر بدانید:

پس زمینه در عکاسی

استفاده از مسیرها در خلق پس زمینه

نکته مهم در مورد مسیرهای عکاسی این است که، اگر سوژه ها را در کنار هم قرار دهید، می توانند تنش پویایی ایجاد کنند. منظور این است که چشمان مخاطب نمی داند سوژه را بالا و پایین ببرند و در طول مسیر، باعث ایجاد تنش در چشم می شود.
این یک ترفند خارق العاده است تا بیننده خود را متقاعد کنید که بدون اینکه حتی دلیلش را بفهمد، به عکس مدت بیشتری نگاه کند. این حس شگفتی اضافه شده بیننده را سرگرم می کند

بک گرند عکس

 استفاده از  رنگ در خلق پس زمینه در عکاسی

این در انتهای لیست است زیرا احتمالاً یکی از ساده ترین تکنیک ها برای پیاده سازی است، خصوصاً اگر رنگ هایی که در پس زمینه استفاده می کنید با آنچه در پیش زمینه قرار دارد تضاد داشته باشد ، همانطور که در زیر می بینید. کنتراست مهمترین نکته ای است که باید در اینجا ذکر شود. اگر زمینه و پیش زمینه شما خیلی شبیه باشد ، آنها در یک جا ادغام می شوند و دیگر دو نقطه جذاب و موثر نیستند.
هر عکاسی دوست دارد  که در صورت امکان از رنگ در عکاسی خود استفاده کند زیرا واقعاً باعث می شود عکس ها از بقیه آلبوم ها متمایز شوند. در حالت ایده آل،  سعی کنید رنگ هایی را پیدا کنید که در کنار هم به خوبی جواب بدهند و هارمونی متعادلی داشته باشند .

بک گرند ایمیج

در انتهای این بخش از آموزشگاه آنلاین عکاسی پویااندیش شما اطلاعات کافی در مورد شیوه های جذاب کردن پس زمینه در تصویر را یاد گرفته اید. دفعه‌ی بعدی که قصد داشتید به عکاسی بپردازید هم به کادر تصویر و هم به پس زمینه تصویر دقت کنید تا بتوانید تصاویر خودتان را به شکل بهتری به مخاطب نشان دهید .
با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

پس زمینه در عکاسی

پس زمینه در عکاسی

پس زمینه در عکاسی

پایان بخش :

اهمیت عکس پس‌زمینه در عکاسی + تصاویر

سوالات متداول

چرا باید از پس زمینه در عکس های مان استفاده کنیم؟

در عکاسی هر عکسی در پس خود یک داستان دارد و این داستان خوب با پس زمینه برجسته تر شده و زنده می شود. این داستان سرایی با تکیه به پس زمینه عکس ها یکی از چندین مزیت داشتن پس زمینه است، چرا که تصاویر مورد نظر را بهبود بخشیده و به بیننده اجازه می دهد تا ایده پشت تصویر را به خوبی احساس کند.

پس زمینه در عکاسی به چه معناست؟

در عکاسی پس زمینه بخشی از صحنه کلی است. پشت سوژه اصلی عکس است. طراحی و استفاده مناسب برای موفقیت عکاسی بسیار مهم است. پس زمینه اغلب به شرایط یا رویدادهایی اشاره دارد که قبل از یک پدیده یا توسعه رخ می دهد.  با این حال گرایش های اخیر در صورت امکان، پس زمینه ها را برای تمرکز بر موضوع اصلی به حداقل می رساند.

چرا استفاده از پس زمینه در عکاسی پرتره مهم است؟

پس زمینه خنثی در عکس های پرتره به راحتی سوژه را به عنوان کانون اصلی پرتره نگه می دارد، اما پس زمینه های دقیق می توانند به بیان داستان کمک کنند. آنها می توانند زمینه زندگی، شغل یا موقعیت فرد را با گنجاندن کتاب های قانون، مهر دولتی، ساختمان دانشگاه، باغ یا فضای داخلی اتاق نشیمن تعیین کنند. به این ترتیب می توان در عکس های پرتره با استفاده از یک پس زمینه مناسب پیام و اطلاعات بسیاری بیشتری را به بیننده منتقل کرد.

5/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.