برای ساخت موشن گرافیک کدام بهتر است ؟ Cinema 4D یا 3ds Max

برای ساخت موشن گرافیک Cinema 4D بهتر است یا 3ds Max ؟

اگر شما یک انیماتور هستید، به احتمال زیاد با یکی از نرم افزارهای سه بعدی کار کرده اید.
با اینکه به مقدار زیادی خلق موشن گرافیک های جذاب برای فروش یا رابطه برقرار کردن با
مخاطب، وابسته به نرم افزارهایی مانند After Effects است، شما همچنان به یکپارچه سازی عناصر 3D با طراحی خود نیاز دارید.
از زمانی که 3D راه خود را به دنیای طراحی باز کرد، افراد نیاز به یک نرم افزار 3D
پیدا کردند که بتوانند از طریق آن عناصر سه بعدی را در پروژه ی خود ترکیب کنند.

حالا سوال این است که چه نرم افزاری انتخاب می کنید؟
دو نرم افزار محبوب 3D در بین طراحان موشن گرافیک ، 3ds Max و CINEMA 4D می باشند.

هر کدام از آنها، خوبی ها و بدی های خودش را دارد ولی آیا یکی از آنها از دیگری برای
ساخت موشن گرافیک های خارق العاده، بهتر است؟ برای کمک به پاسخ دادن به این سوال،
بیایید به هرکدام از نرم افزارها نگاه دقیقی بیاندازیم و نقاط قوت آنها را بشناسیم،
تا بتوانید تصمیم بگیرید که برای خرید کدامیک از آنها هزینه کنید؟
3ds Max یا CINEMA 4D؟ پیش از اینکه تصمیم بگیرید که کدامیک را انتخاب کنید،
باید بدانید که چه نوع کار 3D ای برای موشن گرافیک خود قرار است انجام دهید.
سطح پیچیدگی پروژه های شما می تواند به شما در انتخاب نرم افزارتان کمک کند.

3ds Max چه مزیت هایی دارد؟

3ds Max برای همه ی رسانه هایی که از عناصر سه بعدی استفاده می کنند، مثل فیلم، بازی، تلویزیون یا معماری نرم افزار محبوبی است.
البته، ساخت موشن گرافیک برای خودش یک غول بزرگ است و اهداف مشخصی دارد.
یکی از ویژگی های مهم 3ds Max، وجود ابزارهای مدلسازی متنوع است که به شما این
امکان را می دهد که از طریق فهرست عظیم متغیرهایی که برای ساده کردن پروژه ی شما وجود دارد، هر عنصری که نیاز دارید را ایجاد کنید.
شما همچنین به یک موتور rendering بسیار قوی به نام mental ray و همچنین ابزار و تجهیزات زیادی برای ساخت موشن گرافیک ، دسترسی دارید.

3ds Max دارای تعداد زیادی plug-in می باشد که به مقدار زیادی در بهبود
موشن گرافیک های شما کمک می کند و باعث می شوند که کارهای مختلف برای شما بسیار آسان تر شوند.
برای مثال 3ds Max دارای قابلیت به هم پیوستن FUME FX است که به ایجاد جلوه ها و شبیه سازی ها سرعت می بخشد.

CINEMA 4D چه مزیت هایی دارد؟

معمولا ساختن عناصر سه بعدی برای موشن گرافیک ها کمتر از انیمیشن هایی که برای
بازی ها، فیلم ها یا مدلسازی ها استفاده می شوند، به پیچیدگی نیاز دارد.
شاید کاری که باید انجام دهید این است که یک نوشته در صفحه بچرخد، یا اینکه
یک بنر سه بعدی اخبار از تعدادی جزء کوچک تشکیل شود.

با وجود ابزارهای قدرتمندی که در 3ds Max وجود دارد، چه دلیلی دارد که از CINEMA 4D استفاده کنید؟

برای کسی که در دنیای سه بعدی تازه وارد است، معمولا پروسه ی یادگیری و
فهمیدن Cinema 4D خیلی راحت تر و کوتاه تر از 3ds Max می باشد.
با اینکه مجموع ابزاری که در 3ds Max برای مدلسازی، انیمیشن و جلوه ها وجود دارد،
از Cinema 4D بیشتر است ولی شما به عنوان یک انیماتور می خواهید یک کار خوب را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برسانید.
Cinema 4D در بین جامعه ی انیماتورها به خاطر آسان بودن کاربری و ابزارهای قوی
که در ساخت موشن گرافیک به شما کمک می کند، مورد توجه قرار گرفته است.
برای مثال، Cinema 4D ابزاری به نام CINEWARE دارد که به شما کمک می کند
که صحنه های سه بعدی که در cinema 4D خلق کرده اید، مستقیما به after effects وارد کنید.

این ابزار همچنین این امکان را به شما می دهد که هر تغییری را که در صحنه های سه بعدی خود انجام دادید در After Effects نیز انجام دهد.
این یکی از دلایلی است که Cinema 4D جایگاه خودش را در قلب بسیاری از انیماتور ها یافته است.
در کنار ابزار Cineware که کار کردن بین Cinema 4D و After Effects را راحت تر
کرده، ابزار دیگری به نام MoGraph وجود دارد که به شما امکان می دهد چیزهایی
مانند لوگوهای معلق و جلوه های ساده را به آسانی ایجاد کنید.
هردو این نرم افزراها قابلیت ارائه ی هرچیزی که شما نیاز دارید را به شما دارند.
در هر حال وقتی صحبت از موشن گرافیک می شود، یکی از آنها در رتبه ی بالاتری نسبت به دیگری قرار می گیرد.

working - برای ساخت موشن گرافیک کدام بهتر است ؟ Cinema 4D یا 3ds Max ؟
ideas - برای ساخت موشن گرافیک کدام بهتر است ؟ Cinema 4D یا 3ds Max ؟

راحتی در استفاده

می توانیم به راحتی بگوییم، کار با Cinema 4D به دلیل پاسخدهی خوب و داشتن قالب user-friendly، سریع تر است.
اگر شما انیماتوری هستید که کار با after effects را بلد هستید و به دنبال بالا بردن
مهارت خود در دنیای سه بعدی هستید، یادگیری Cinema 4D برای شما آسان تر خواهد بود.
این به این معنی نیست که طراحی 3ds Max ضعیف بوده است، ولی مثلا زمانی که
چیزی که شما از نرم افزار می خواهید فقط ساختن یک نوشته ی سه بعدی ساده است،
تنوع ابزارهایی که در 3ds Max وجود دارد می تواند شما را بترساند.

مدلسازی

در این بخش، 3ds Max در جایگاه بالاتری قرار دارد.
با اینکه مدلسازی در Cinema 4D می تواند به طور قابل ملاحظه ای سریع انجام شود،
ولی ابزارهایی که در 3ds Max وجود دارد در cinema 4D دیده نمی شود.
درست است که برای موشن گرافیک ها، به اندازه ی فیلم ها و بازی ها پیچیدگی نیاز نیست،
شما نمی دانید پروژه ی بعدی شما چیست؟

Rendering

Rendering یک بخش مهم از نرم افزار های سه بعدی است و وقتی که شما در حال
ساخت یک موشن گرافیک هستید، می خواهید عناصر سه بعدی را به بهترین شکل به نمایش بگذارید.
همانطور که پیش تر اشاره شد، 3ds Max موتور rendering قوی mental ray را دارد.
با اینکه این موتور، یک ابزار rendering قوی می باشد ولی به پیچیدگی و ظرافت های زیادی نیاز دارد تا آنچه که می خواهید را بدست بیاورید.

در عین حال، موتور rendering که در Cinema 4D وجود دارد، در زمان کوتاه تری و به شکل آسان تری نتایجی که می خواهید در اختیار شما قرار می دهد.
شما به عنوان یک انیماتور می خواهید قادر باشید که نرم افزار سه بعدی مورد نظرتان
را یاد بگیرید و آنچه که می خواهید را بسازید و آن را وارد نرم افزارهایی مانند After Effects کنید تا کارتان را به پایان برسانید.
با Cinema 4D همه ی این روند معمولا در زمان کوتاه تری انجام می پذیرد.

3d - برای ساخت موشن گرافیک کدام بهتر است ؟ Cinema 4D یا 3ds Max ؟

انیمیشن

همانطور که احتمالا می دانید، انیمیشن یکی از بخش های مهم در موشن گرافیک است.
پس کدام نرم افزار برای ساخت انیمیشن بهتر است؟ خوب، 3ds Max ابزارهای قوی
زیادی برای ساخت انیمیشن و تدوینگر بسیار قوی F-Curve را دارد.
در حالی که همانطور که پیشتر اشاره شد، Cinema 4D دارای ابزار MoGraph می باشد
که می تواند بسیاری از انیمیشن هایی که برای موشن گرافیک ها نیاز است،
مثل نوشته ها و لوگو های معلق یا عناصری که در یک مسیر حرکت می کنند یا می چرخند، را آسان تر و سریع تر تولید کند.

mountain - برای ساخت موشن گرافیک کدام بهتر است ؟ Cinema 4D یا 3ds Max ؟

رای نهایی

وقتی صحبت از موشن گرافیک است، شما باید وسعت کار سه بعدی که قصد انجامش را دارید را در نظر داشته باشید.
البته این غیر ممکن است که انواع پروژه هایی که ممکن است در آینده از مشتریان خود
بگیرید را پیش بینی کنید ولی به عنوان یک انیماتور شما باید در مورد نوع عناصری که
می خواهید ترکیب کنید، ذهنیتی داشته باشید، خواه این عناصر بخش کوچکی از کار را تشکیل دهند، خواه کل یک لوگوی سه بعدی باشند.
با اینکه 3ds Max نرم افزار بسیار قوی ای است، برای موشن گرافیک ، Cinema 4D برتری بیشتری دارد.

البته با هرکدام از این نرم افزارها شما می توانید کار خود را به نتیجه برسانید، بحثی که مطرح است موضوع سرعت انجام کار است.
Cinema 4D، ترکیب کار با دیگر نرم افزارهای ضروری مانند After effects را آسان تر
می کند و با وجود ابزارهای قوی مانند Mograph Cinema 4D، به نرم افزار اصلی برای بیشتر انیماتورها تبدیل شده است.
هر نرم افزاری که انتخاب کنید برای ساختن یک کار سه بعدی بسیار خوب مناسب هستند.
اگر شما به دنیای سه بعدی تازه وارد هستید می توانید نسخه ی demo هر دو نرم افزار را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که با کدامیک از آنها راحت تر هستید.