مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

  • akaci rang sar 1 - مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

مدیریت رنگ یک اصطلاح خشک و فنی است که به مجموعه ای از مسائل پیش روی عکاسان اشاره دارد.
اینکه چطور رنگ ها را به درستی در یک صحنه لحاظ کنند، آنها را روی نمایشگر رایانه نشان دهند و سپس با موفقیت روی کاغذ چاپ کنند.
در حالیکه چنین فرآیندی بنظر بسیار پیچیده می آید راه حلش آن چنان سخت نیست.

akaci rang s  1 - مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

مشکل در جلد

عکاسی رنگی سیستم ارتباطات بصری است که سعی می کند تفاوت میان سه روش متفاوت را از بین ببرد
فرض کنید که سه نفر با سه زبان مختلف در حال صحبت کردن در موضوع یک موضوع سخت هستند.
کلمات و عبارات در یک زبان معادل مشخصی در زبان دیگر ندارند.
فرهنگ و رفتارها مانند قراردادها و معانی به درستی تعبیر نشده است. نتیجه فقط سردرگمی است.
این شرایط پیچیدگی های بازتولید رنگ را به خوبی توصیف می کند.

دوربین ها نور را در یک زبان رنگ ثبت می کنند، نمایشگرها همان نور را با زبان دیگری
تفسیر می نمایند و مترجم سعی دارند تفسیر نمایشگر را به زبان دیگری توضیح دهند.
تمام این سه عامل تلاش خود را می کنند اما در نهایت انتقال دهنده نیستند.
آیا کسی به این موضوع فکر کرده که چرا بازتولید رنگ صحیح بیشتر شبیه به ترکیب متضاد است تا توصیف واقعی؟

akaci rang as  - مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

به علاوه دوربین ها تحت تاثیر رنگ نور در صحنه هستند، رنگ های نمایشگر بر اساس
نوع فناوری و برند آن فرق می کنند و جوهر پرینتر و کاغذ آن بر روی رنگ تاثیر می گذارد.
دوربین ها توالی رنگ را ثبت می کنند، نمایشگرها توالی را به اعداد تبدیل می کنند و پرینترها اعداد را به نقاط رنگی بازمی گردانند.
نوعی یگانگی وجود دارد اما هماهنگی دیده نمی شود.

استاندارد خاکستری

هر نوع برخورد و تقابلی را می توان با از بین بردن تفاوت ها و تعریف دقیق آنها حل کرد.
در مورد رنگ استانداردهایی تعریف شده اند که فرآیند عکس گرفتن، نمایش و چاپ را
هماهنگ می کنند به طوری که همه آنها بر اساس استاندارد خاکستری تنظیم می شوند.
وقتی هر مرحله با این استاندارد هماهنگ شود، انسجام در رنگ واقعی بدست می آید و بسیار ساده است.
تمام مسائل مربوط به رنگ حول محور خاکستری خنثی می چرخند.

akaci rang a6  1 - مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

سادگی تعادل این رنگ به دلیل فام رنگ نشده و بدون تغییر رنگ خاکستری است.
علم رنگ شناسی بر این اساس است که تمام عکس های رنگی در سه کانال نور رنگی قرمز، سبز و آبی ثبت می شوند.
وقتی این سه رنگ در مقدار یکسان تولید شوند، نتیجه ترکیب خاکستری خنثی خواهد بود.
با حفظ تعادل این سه رنگ، تمام رنگ ها مدیریت می شوند.

وقتی دوربین رنگ خاکستری خنثی را تشخیص بدهد، سایر رنگ ها در طیف به درستی ثبت می شوند.
وقتی نمایشگر رایانه بداند که چکونه همان رنگ خاکستری خنثی را نمایش دهد، تمام رنگ ها نمایان خواهند شد.
جوهر و رنگی که در پرینترهای امروزی بکار می رود به گونه ای است که نتایج
بدست آمده مجموعه جوهر رنگی است که به نظر بی رنگ است.

عکس گرفتن دوربین

اولین مرحله از عکاسی رنگی است. نور متعادل شده خنثی است و هیچ رنگی ندارد.
وقتی دوربین خاکستری را تشخیص داد، سایر رنگ ها در صحنه را ثبت می کند.
تمام دوربین های دیجیتال قادر به دیدن رنگ ها در هنگام روز در ساعات 9 صبح تا 4 عصر هستند.
در این ساعات هر شی رنگی خنثی به درستی ثبت می شود.

tasvirsazi b1 - مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

تشخیص نمایشگر

نمایشگر رایانه ها مانند تلوزیون هوشمند هستند.
انواع فناوری های ویدئویی که از پیکسل های RGB در LCD، پلاسما، LED و OLED استفاده می کنند از همین نوع هستند.
آنها نور و رنگ را دریافت کرده و کیفیت های خود را اعمال می کنند.
البته هر نمایشگر کیفیت متفاوتی در نمایش رنگ ها دارد.
هیچ تظمینی وجود ندارد که رایانه شما رنگ را کاملا به همان شکلی هست نشان دهد.
اما مطمئن باشید که رنگ تغییر نخواهد کرد.

tasvirsazi v1 - مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

سادگی تعادل این رنگ به دلیل فام رنگ نشده و بدون تغییر رنگ خاکستری است.
علم رنگ شناسی بر این اساس است که تمام عکس های رنگی در سه کانال نور رنگی قرمز، سبز و آبی ثبت می شوند.
وقتی این سه رنگ در مقدار یکسان تولید شوند، نتیجه ترکیب خاکستری خنثی خواهد بود.
با حفظ تعادل این سه رنگ، تمام رنگ ها مدیریت می شوند.

وقتی دوربین رنگ خاکستری خنثی را تشخیص بدهد، سایر رنگ ها در طیف به درستی ثبت می شوند.
وقتی نمایشگر رایانه بداند که چکونه همان رنگ خاکستری خنثی را نمایش دهد، تمام رنگ ها نمایان خواهند شد.
جوهر و رنگی که در پرینترهای امروزی بکار می رود به گونه ای است که نتایج
بدست آمده مجموعه جوهر رنگی است که به نظر بی رنگ است.

وضعیت پرینتر

پرینتر با دامنه ای از متغیرهای مختلف بر اساس سه عامل روبروست: فناوری چاپ، برند جوهر و سطح کاغذ.
هر کدام از این عوامل تاثیر زیادی بر روی چاپ رنگی دارند.
سه پرینتر رنگی وجود دارد که عکس های با کیفیتی را چاپ می کنند:
inkjets، پرینترهای لیزری و dye-sublimation. هر کدام از این فناوری ها جوهر بسیار خاصی دارند.
پرینترهای لیزری از پودر رنگی استفاده می کنند، Dye-sublimation ورقه های رنگ
با تراکم مختلف را بکار می برد که بر روی هم قرار می گیرند.
Inkjets تنها پرینترهایی هستند که ذرات میکروسکوپی رنگ را روی کاغذ می پاشند.

tasvirsazi g1 - مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد
akasi - مدیریت رنگ ها در عکاسی می تواند ساده باشد

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزش عکاسی

  • به این مطلب امتیاز دهید:
5.0
امتیاز کاربر 5 (1 رای)
درحال ارسال

مطالعه بیشتر

تاریخچه عکاسی جهان
عکاسی چیست ؟
10 ویژگی عکاسان برتر
آیا شما قادر به گرفتن عکس حرفه ای هستید و میتوان شما را عکاس حرفه ای نامید؟
عکاسی از اجسام بی جان
12 گام برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای
10 نکته برای عکاسی سیاه و سفید حیرت انگیز
چگونه عکس های ورزشی و در حرکت بگیریم ؟
7 نکته ای که درباره ی عکاسی از طبیعت بی جان باید به خاطر بسپارید.
داستان پشت پرده عکس های معروف جهان
عکاسی با موبایل
با رفع اشتباهات فوکوس ، عکس های خود را بهبود ببخشید
عکاسی در شب
وسایل مورد نیاز برای آتلیه عکاسی
سه نکته برای جلوگیری از انعکاس نور در عینک در عکس ها
نورپردازی عکس
تکنیک پنینگ در عکاسی
ترکیب بندی در عکاسی
عکاسی واضح و شارپ از منظره : فاصله ی ابر کانونی و انتخاب گشودگی دیافراگم
نحوه ی عکاسی از طبیعت
مبانی عکاسی
وینیتینگ در عکاسی
چگونگی بالابردن کیفیت عکاسی در نور کم با افزایش ISO
راهنمای تازه کاران در عکاسی انتزاعی گل ها
4 دلیل برای اینکه چرا عکس های شارپ و شفاف نمی گیرید
راهنمای مبتدیان برای استفاده از نور طبیعی در عکاسی منظره
نکاتی برای عکاسی خارج از فوکوس بوکه های شهری در ساعت آبی
شروع ثبت نام دوره های جدید آموزشی - تلفن های تماس : 05 05 58 22 - 587 587 22 - 110 111 28
+