تاریخچه عکاسی خبری

عکاسی تاریخچه ای از عکاسی خبری

عکس، شیوه ای را که بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان به وسیله ای ان جهان خود رادرک و یاد میگیرند را تحت تاثیر قرار داده است.
یکی از رشته های اصلی که برای این نمونه معروف است، عکاسی خبری میباشد.
عکاسی خبری، استفاده از عکس در ارتباط با گزارش اخبار در رسانه مانند روزنامه های چاپی، مجلات، اخبار تلویزیونی و گزارش های اینترنتی میباشد.
ترکیب عکسها در گزارش های خبری بسیار فراگیر است، بطوریکه یک داستان بدون عکس برای مخاطبان معاصر ناقص است، مثل این است که فقط نصف داستان به انها گفته شود.
مخاطبان نیز بسته به عکاسان خبری دارند که برای انها عکسهایی را فراهم کنند که انها را قادر به احساس نزدیکی با وقایع دور از دسترس کنند و در مورد اون وقایع، آموزش نیز ببینند.

عکاسی خبری، بین خود و سایر اشکال عکاسی حرفه ای با وفاداری به اصول خبری و روزنامه نگاری، فاصله ایجاد میکند که این اصول اعم از :

  • به موقع بودن
  • دقت
  • بیان منصفانه رویدادها
  • وقایع گزارش شده
  • پاسخگویی به عموم

درحالیکه، عکاس مجالس ممکن است یک رویداد واقعی را مستند سازی کند و مسئولیت او در این کار، تنها نسبت به مشتری و ارائه ی کاریست که مشتری میخواهد ببیند.
از طرفی دیگر، مسئولیت یک روزنامه نگار بمنظور تامین نیازهای عکاسی نیست، بلکه او باید اخباری دقیق را به عموم مردم ارائه دهد.

علاوه بر دقت، عکاس خبری باید مراقب باشد تا بخش های مهمی از رویدادها که عکسبرداری میشود را از قلم نیندازد. عکسی از یک آشوبگر که پنجره ی مغازه ای را میشکند در ظاهر تنها یک جرم انفرادیست، در صورتیکه اگر عکاس خبری انرا در قالب یک رویداد اجتماعی بزرگتر نشان دهد، مفهوم کارش فراتر از یک عمل فردیست.

عکاسی خبری

تکنولوژی و عکاسی خبری 

بخش وسیعی از پیدایش عکاسی خبری، همراه با مسیر کنونی آن، بسته به پیشرفت تکنولوژی دوربینها دارد.
همزمان با جنگ جهانی اول در اواسط قرن نوزدهم، عکاسان از تکنولوژی جدید دوربین جعبه ای برای ثبت تصاویر سربازان انگلیسی در میدان جنگ استفاده میکردند.

اگرچه، استفاده ی متداول دوربینها به عنوان وسیله ای برای گزارش های خبری،
تا زمان پیدایش دوربین های کوچکتر و قابل حمل که از نگاتیو فیلم قابل انعطاف برای ثبت تصاویر استفاده میکردند، وجود نداشت.
معرفی دوربین Leica در سال ۱۹۳۰، حرکت با جریان همراه دوربین و عکسبرداری از رویداد
مورد نظر تا زمانی که آشکار است را ممکن ساخت.

عکاسی خبری در عصر حاضر

روزنامه ها به سرعت از امکان قابلیت حمل استفاده کردند ورسانه هایی مثل Life
، Sports Illustrated و The Daily Mirror باتصاویر به هنگام و جدید از موارد مورد
علاقه ی مخاطبانشان،شهرت خود را بیشتر کردند.
در اولین عصر طلایی عکاسی خبری که از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰طول کشید، عکاسانی مانند
Robert Capa و Alfered Eistenstaedt ،افرادی ماندگار برای مخاطبان اخبار عمومی شدند.
بعدها Capa به همراه سه عکاس خبر دیگری، برای پایه گذاری سازمان Magnum اقدام کرد که از عکاسان خبری حمایت میکرد و
به منظور بدست اوردن حق انتشار تصاویرشان ، با انها مذاکره میکرد.

در اواخر دهه ۱۹۷۰ ، اهمیت فرهنگی عکاسی خبری توسط دنیای هنری تشخیص داده شد و
عکاسان خبری در موزه ها و گالری ها، نمایش و بازنگری داشتند.
عکاسان خبری همچون Dan mcCullin، در بازنگری در کل کشور، توجه زیادی را به خود جلب کردند.
امروزه، بیشتر موزه های بزرگ، سالیانه یکبار یا بیشتر را به عکاسان خبری و عکاسان مستند ساز برای اجرای نمایش اختصاص میدهند.

تاثیر ذوربین رو عکاسی خبری
عکاسی خبری

معرفی دوربین های دیجیتال

با معرفی دوربین های دیجیتال، عکاسی خبری ظرفیت خود را بمیزان بسیار زیادی برای گزارش لحظه به لحظه ی اخبار از سراسر جهان، افزایش داد. تراشه های دیجیتال،

محدودیتی برای نمایش بر روی یک حلقه فیلم ندارند، بلکه میتوانند بیش از هزار تصویر را
ذخیره کنند و همچنین نسبت به ایکس-ری در فرودگاه ها و قرار گرفتن در معرض نور نیز حساس نیستند.
عکاس خبری با استفاده از اتصال بی سیم اینترنت میتواند تصاویر را تنها در چند ثانیه پس
از عکسبرداری برای ویرایشگر خود ارسال کند.

بعنوان یک رسانه، عکس دیجیتال، فضایی جدید را برای گرداوری اخبار گشوده است و
فضای خبری از خبرنامه های کوچک که خود اخبار را منتشر میکردند، به وبلاگ های متصل
به اینترنت تبدیل شده است.
این فضاهای جدید به معنی افزایش داد و ستد و یک گام همراه با شتاب برای انتقال اخبار
از طریق تصاویر وابسته به عکاسی است.

عکاسی
دوره عکاسی حرفه ایی
آموزش عکاسی حرفه ایی
دوره عکاسی حرفه ایی

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزش عکاسی

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

قدرتِ تصویر باعث می ‌شود که مخاطب، ورق زدن مجله را برای لحظه‌ ای متوقف و به عکس نگاه کند؛
به عبارتی، آخرین چیزی که مخاطب پس از ورق زدن مجله به خاطر می ‌سپارد، همان عکس است.

عکاس خبری شور و اشتیاق و کنجکاوی بچگانه خود را درباره ی جهان،
افرادی که ملاقات میکند و مکان هایی که میبیند را حفظ میکند.

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

یک عکاس خبری خوب از یک عکاس خبری عالی، بتوان فرق گذاست، حس همدردی است
عکاسان خبری عالی دارای توانایی درونی هستند تا با مردم ارتباط برقرار کنند.

حوزه عکاسی خبری جای ترس و خجالت نیست.
ممکن است عکسی که میگیرید از جنگ نباشد، اما حتی عکسبرداری از لحظات در خیابان نیاز به اعتماد بنفس بالایی دارد.

عکاس خبری صبور است و همان مقدار زمانی که در حال عکس گرفتن است را صرف مشاهده کردن میکند.
با این وجود، اگر شما دائما پشت لنز دوربین خود هستید، ممکن است برخی از اتفاقات خیلی خوب را که دقیقا در کنار شما رخ میدهد را از دست بدهید!

عکسی که به خوبی نورپردازی شده
ترکیب بندی خوبی دارد
نور آرایی آن مناسب است
عناصر تولیدی ان بخوبی اجرا شده اند.

آخرین فرصت ثبت نام با هزینه های سال 99 برای دوره های آموزش آنلاین فقط تا پایان امسال - تماس : 05 05 58 22 - 28111110اینستاگرام پویا اندیش - کلیک کنید .
+