پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی اتاق خواب مناسب کودکان

اتاق خوابی طراحی کنید که با فرزند شما رشد کند

فهرست عناوین

بچه ها به اینکه لحظه به لحظه تغییر ذائقه می دهند معروف هستند؛ اشکالی ندارد، این بخشی از جذابیت بزرگ شدن فرزندانتان است و یکی از دغدغه های والدین چیدمان اتاق خواب بچه است. با وجود آن وقتی نوبت به تغییر دکوراسیون اتاق کودک به میان می آید، اگر بخواهید مدام دکوراسیون داخلی را تغییر دهید تا مطابق با سلیقه مدام در حال تغییر کودکتان باشد، صرف نظر از هزینه بالا، این کار بسیار خسته کننده خواهد بود. این نکات را بکار ببرید تا دکوراسیون اتاق کودکتان با او رشد کند و همچنان به کودک خود اجازه دهید تا به نمایش در آوردن دکوراسیون اتاقش ابراز وجود کند.

طراحی اتاق خواب کودک9

یکی از نکات برای اتاق خواب بچه : برای مبلمانی با ماندگاری بالا هزینه کنید

وقتی  تعداد کودکان کمی دارید، خیلی راحت است که لوازم مهد کودک زیبا بخرید. با این حال ممکن است عمر این لوازم چندان زیاد نباشد. وقتی کودک شما چند سال بزرگتر شد، نوجوان به نظر می رسد و شما دوباره خودتان را در فروشگاه ها خواهید دید. بهتر است به دنبال اثاثیه ای باشید که حداقل چندین سال عمر کند. به عنوان مثال به جای خرید یک کمد کوچک، کمدی بخرید که لباس های بیشتری در آن جا شود. همچنین به جای خرید یک تخت یک نفره، برای یک تخت دوطبقه و یا یک تخت دونفره هزینه کنید تا برای میهمانان نیز جایی بر خواب داشته باشید.

طراحی اتاق خواب کودک2

یک مبلمان چند کاره انتخاب کنید

یک مبل چند منظوره ایده آل است، به ویژه اگر می خواهید اتاقی که از آن برای نوزاد استفاده می شده آماده تغییر به اتاقی برای یک کودک باشد.

کمی فراتر از استاندارها فکر کنید و میز یا کشوی لباسی بخرید که به وقت لزوم با کمی تغییر و تمیز کاری مناسب کودک شما باشد. در اینگونه موارد تنها به استحکام لوازم توجه نکنید، با خودتان فکر کنید که آیا فرزند من می تواند چند سال دیگر از این لوازم استفاده کند؟ علاوه بر اینکه فرزند شما از نظر جسمی رشد می کند و وسایلی که در حال حاضر از آن استفاده می کند چند سال دیگر برایش اندازه نخواهد بود (به عنوان مثال صندلی) نوع نیاز هایش نیز فرق کرده و نیاز به وسایلی با کاربرد های متفاوت تری دارد.

اگر به وقت خرید لوازم تمامی این نکات را مد نظر داشته باشید، هر زمان که به وسیله ای نیاز دارید براتان مهیا خواهد بود، به عنوان مثال وقتی فرزند شما به سن مدرسه رسید برای انجام تکالیف مدرسه اش نیمکت مناسبی خواهد داشت. همچنین اگر زمان آن رسیده که یک تخت بخرید، تختی را انتخاب کنید که زیرش فضای خالی داشته باشد. این فضا به شما کمک می کند تا فضای بیشتری برای لوازم غیر ضروری داشته باشید و در نتیجه اتاق شما همیشه تمیز و مرتب خواهد بود. همچنین جای بسیار مناسبی برای اسباب بازی هایی است که تمامی ندارد و همیشه در هم و برهم در همه جای اتاق پراکنده است.

طراحی اتاق خواب کودک3

در خرید المان های خنثی کیفیت و ماندگاری را بیش از هر چیز دیگری مد نظر قرار دهید

در هر پروژه طراحی چندین قسمت وجود که با گذشت زمان تغییر نمی کند، مانند کف پوش، مبلمان و نقاشی دیوارها. به عنوان مثال که بجای آن که دیوارها را آبی و صورتی پاستلی کنید، گزینه ای را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد. رنگ هایی را انتخاب کنید که گرم و دلپذیر باشد، مبلمان نیز باید گرم و دلپذیر باشد و قالیچه ای که کف اتاق می اندازید باید منحصر به فرد و زیبا باشد. در واقع می توانید برای وسایلی که با گذشت زمان تغییری در کاربردشان حاصل نمی شود هزینه بیشتری کنید و با خرید اجناس با کیفیت ماندگاری بالای آن را تضمین کنید.

حالا وقت آن رسیده که به قیمت نیز توجه کنید، اگر خرید لوازم برای شما هزینه زیادی در بر داشته است، مطمئن شوید که مدت زیادی برای شما کار خواهد کرد. دکوراسیون مد روزی را که باید با توجه به زمان تغییر کند و یا وسایلی که اصلا آن ها را دوست ندارید کنار بگذارید.

طراحی اتاق خواب کودک4

برای طراحی اتاق خواب بچه از دیگران کمک بگیرید

برخلاف آنچه که تاکنون گفته شده، لوازمی وجود دارند که تنها مدت کوتاهی می توانید از آن ها استفاده کنید، چرا کودک در سن رشد است و با رشد او نیازهایش نیز تغییر خواهند کرد. اگر امکان خرید این لوازم را دارید به راحتی می توانید آن را تهیه کنید، با وجود آن اگر می خواهید برای چیزهای ضروری تری هزینه کنید می توانید از اعضای خانواده و یا دوستانتان کمک بگیرید. از آنجا که لوازم کودک از حساسیت بالایی برخوردار است، معمولا در کیفیت آن دقت می شود. در بسیاری از موارد شما تنها برای زمان محدودی از یک وسیله استفاده می کنید و پس از مدت کوتاهی به اجبار آن وسیله را به انبار منتقل می کنید. اگر به انباری زوج های جوانی که فرزند دارند سری بزنید، پر است از این لوازم. می توانید از نزدیکان خود که فرزندشان کمی بزرگتر از فرزند شماست بخواهید که این لوازم را در اختیار شما قرار دهند. مطمئن باشد که نه تنها ناراحت نمی شوند، بلکه خوشحال هم می شوند و از این مساله استقبال می کنند؛ چرا که نه تنها از وسیله ای که بی استفاده افتاده استفاده می شود، بلکه فضای انباری آن ها را نیز خالی می کنید. فقط در نظر داشته باشید که شما قطع کننده این چرخه نباشید و از آن دسته از لوازم کودکتان که با کیفیت است و مدت زیادی نیز از آن استفاده نکردید را به کسانی بدهید که به آن نیاز دارند.

طراحی اتاق خواب کودک5

با استفاده از لوازم جانبی به اتاق خواب بچه شخصیت دهید

اتاق کودک شما نباید عاری از شخصیت باشد. این فضا مخصوص به خودشان است و باید کودکان را ترغیب کند که از آن فضا استفاده کنند. احساس استقلال کودکتان را فدای حسابگری خود نکنید. شما می توانید لوازمی را انتخاب کنید که علاوه بر ماندگاری با حس و حال کودکتان نیز هماهنگ باشد. به عنوان مثال برای اتاق کودک 6 ساله خود تخت بزرگسال نخرید. اتاق کودک شخصیت خودش را دارد. وقتی وارد اتاق می شوید باید مشخص باشد که این اتاق مربوط به یک کودک است، حتی جنسیت کودک نیز باید از روی لوازم و اثاث اتاق مشخص باشد.

لوازم جانبی که به فضای شما شخصیت می دهند باید به راحتی با تغییر علایق کودکتان تغییر کند. این وسایل شامل مواردی مانند قالیچه، بالشتک ها، قاب عکس و … خواهد بود که به راحتی قابل تغییر است.

علاوه بر این، در حالیکه هیچ کس ریخت و پاش و هرج و مرج را نمی پسندد، به کودک خود اجازه دهید که آنچه را که می خواهد جلوی چشم بگذارد. این ساده ترین و ارزان ترین راهی است که از طریق آن می توانید کودک خود را در روند طراحی داخلی اتاقش شرکت دهید. شاید کودک شما یک اتاق شلوغ پر از وسیله را بیشتر از یک اتاق خلوت دوست داشته باشد. به او اجازه دهید که تا جایی که امکان دارد مطابق با سلیقه اش پیش رود، به یاد داشته باشید که منظم بودن یکی از خصوصیات اخلاقی است که کودک شما باید آن را بیاموزد و این مساله هیچ منافاتی با داشتن اتاق شلوغ ندارد، فقط به او تاکید کنید که نظم و نظافت را در هر حالی رعایت کن، خواه اتاق خلوت باشد، خواه شلوغ و پر از وسیله.

طراحی اتاق خواب کودک6

کودک خود را در طراحی دکوراسیون اتاقش درگیر کنید

اتاق کودکان جایی است که فرزند شما در آن هم می خوابد و هم در آن بازی می کند. بنابراین بسیار مهم است که در هر دو حالت راحتی و آسایش را برای کودک شما به ارمغان آورد.

به فرزندان خود یاد آوری کنید که اتاق فضای شخصی آن ها است و آن ها جزئی از آن کل هستند. به خاطر داشته باشید که هرچه کودک شما بیشتر در اتاقش احساس راحتی و آرامش داشته باشد، بیشتر از آن مراقبت خواهد کرد. در نظر داشته باشید که کودک شما در حال یادگیری است و طراحی دکوراسیون اتاق او در این راه می تواند یاری رسان شما باشد. اولین جایی که کودک با آن روبه رو می شود اتاقش است، پس شما می توانید خصوصیات اخلاقی بی شماری را مانند استقلال در رای، نظم و ترتیب، مسئولیت پذیری و … را از این طریق یاد او دهید. مطمئن باشید اگر اتاق مطابق با خواسته های کودکتان باشد، فرزند شما در نگهداری از لوازمش دقت بیشتری به خرج خواهد داد.

طراحی اتاق خواب کودک7

نتیجه نهایی

وقتی که پای بچه ها به میان می آید، هیچ چیز دائمی نیست. آن ها غذاها، رنگ ها و سبک های مورد علاقه شان، را به راحتی آب خوردن تغییر می دهند.

برای درخواست تغییرها آماده باشید و به آن ها اجازه ظهور و بروز دهید. علاوه بر این با رعایت این نکات می توانید اتاقی را طراحی کنید که با بزرگ شدن فرزند شما قابلیت تغییر داشته باشد. در نهایت می توانید در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید و به شما قول می دهم که نا امید نخواهید شد. اما بیش از همه، آنچه که مهم است شخصیت منحصر به فرد کودک شما است که شما با این کار خود به آن احترام می گذارید و به رشد و شکوفایی آن کمک می کنید.

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

چه نوع مبلی مناسب برای اتاق فرزندان است؟

یک مبل چند منظوره ایده آل است، به ویژه اگر می خواهید اتاقی که از آن برای نوزاد استفاده می شده آماده تغییر به اتاقی برای یک کودک باشد.

چگونه می توان اتاق خواب فرزند را ارتقا داد؟

کمی فراتر از استاندارها فکر کنید و میز یا کشوی لباسی بخرید که به وقت لزوم با کمی تغییر و تمیز کاری مناسب کودک شما باشد. در اینگونه موارد تنها به استحکام لوازم توجه نکنید، با خودتان فکر کنید که آیا فرزند من می تواند چند سال دیگر از این لوازم استفاده کند؟

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

در خرید چه المان هایی را باید مد نطر بگیریم؟

در خرید المان های خنثی کیفیت و ماندگاری را بیش از هر چیز دیگری مد نظر قرار دهید
گزینه ای را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد. رنگ هایی را انتخاب کنید که گرم و دلپذیر باشد.

چگونه به اتاق خواب شخصیت بدهیم؟

به اتاقتان با لوازم جانبی شخصیت دهید
اتاق کودک شما نباید عاری از شخصیت باشد. این فضا مخصوص به خودشان است و باید کودکان را ترغیب کند که از آن فضا استفاده کنند.

چه مواردی جزو ضروریات اتاق خواب می باشد؟

نورپردازی مناسب و میز سایز مناسب به گونه ای که وی مکانی آرام برای مطالعه داشته باشد، جزو ضروریات اتاق او محسوب می شوند.

برای طراحی اتاق خواب دختران باید به چه مواردی توجه کرد؟

رنگ مناسب ، آینده نگر بودن و توجه به جزئیات ، کمد و دکوراسیون ، تغییرات ظاهری کوچک

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.