پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی مبلمان برای منزل

طراحی مبلمان منزل

فهرست عناوین

طراحی مبلمان منزل

مبلمان، یکی از اثاثیۀ مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می آید و وجود آن، رنگ و بویی خاص به فضای خانه می بخشد؛ از این رو، طراحی مبلمان منزل بسیار مهم است و هماهنگی آن با سبک چیدمان می تواند فضایی متفاوت خلق کند.
برای آشنایی بیشتر با طراحی مبلمان ، با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

اصول طراحی مبلمان منزل به همراه 4 ایده چیدمان مبلمان خانه

طراحی مبلمان نیز مثل معماری و دیگر هنرها، تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و حتی وقایع تاریخی هم بر آن اثر داشته است؛ برای مثال، فتح مصر به دست ناپلئون بناپارت باعث شد که اروپاییان با معماری مصر آشنا شوند و از عناصر آن در طراحی مبلمان استفاده کنند.
در حال حاضر، تنوع مبلمان  در بازار بسیار زیاد است و همۀ ما می ‌دانیم که مبلمان چه تاثیرِ شگرفی بر ظاهر خانه‌ مان و در نتیجه، احساس درونی و روحیه‌ ما دارد؛ از این‌ رو، طراحی مبلمان منزل و انتخابِ مبلمان مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتخابِ درستِ مبلمان باعث می ‌شود خانه‌ مان خیلی خاص و شیک به نظر برسد.
در این مقاله، به اصول طراحی مبلمان منزل می ‌پردازیم، جدیدترین مبلمان منزل را معرفی می ‌کنیم، ویژگی‌ های مبلمان خوب را برمی  ‌شماریم و 4 ایده برای چیدمان مبلمان خانه معرفی می ‌کنیم.

آموزش طراحی مبلمان منزل

اصول طراحی مبلمان منزل

شناختِ اصول طراحی دکوراسیون ، معیارهای خوبی را برای درکِ انواع چیدمان و هدف‌ آن‌ ها، در اختیارمان قرار می ‌دهد.
طراحانِ مبلمان در مسیر طراحی مبلمان، اصول هنرِ طراحی، فکر و عملشان را در کنار یکدیگر قرار می ‌دهند و مبلمانی مناسب را خلق می ‌کنند.
در نگاه اول،  طراحی مبلمان منزل، دشوار به نظر می ‌رسد؛ اما دانستنِ اصول طراحی مبلمان منزل و رعایت آن ‌ها، این کار را ساده می ‌سازد.

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که در طراحی مبلمان منزل، باید بین زیبایی شناسی مبلمان و کاربردی بودن آن، توازن برقرار باشد.
مبلمان باید کاربردی باشد و هیچ چیز اضافه ای نداشته باشد.
در طراحی مبلمان باید به کاربرد و هدف ساخت آن توجه داشته باشید تا بتوانید چیز درخوری را طراحی کنید؛ در ضمن، باید ظرافت و دقت به خرج  دهید و این دقت و ظرافت باید با چشم قابل مشاهده باشد.
در مبلمان منزل، چوب اهمیت بسیاری دارد. برای ساختنِ مبلمان مورد نظرتان، چوب مناسب انتخاب کنید. اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید برای ساخت یک وسیله، از دو نوع چوب، با رنگ‌ های  متضاد بهره بگیرید.

اصول طراحی مبلمان منزل

ویژگی  های  مبلمان مناسب انواع خانه‌ ها

مبلمان، اساس و نقطۀ کانونی هر خانه ای است؛ از این رو، انتخاب آن‌ اهمیت بسیاری دارد.
پیش از خرید مبلمان منزل، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی انجام دهید.
در انتخاب مبل، هم زیبایی آن اهمیت دارد و هم راحتی آن. مبلمان منزلتان باید متناسب با نوع دکوراسیون خانه ‌تان باشد؛ برای مثال، مبلمان سلطنتی، برازندۀ خانه ای با دکوراسیون ژاپنی یا مینیمال نیست!

موضوع بعدی، رنگِ مبلمان است. در انتخاب رنگ مبلمان خیلی دقت کنید. رنگ‌ های  خنثی به راحتی با دیگر رنگ‌ ها ست می ‌شوند؛ از این رو، با کوچک ترین تغییر در دکوراسیون منزل، مجبور نیستید مبلمانتان را هم عوض کنید.
رنگ‌ های  طلایی و نقره ای باعث می ‌شوند که خانه تان مجلل‌ به نظر برسد.
مبلمان با رنگ روشن باعث می ‌شود خانه بزرگ تر و روشن ‌تر به نظر بیاید. در انتخابِ مبلمان، به اندازۀ خانه ‌تان و محل قرارگیری مبلمان نیز توجه داشته باشید؛ به طور مثال، مبلمان بزرگ برای اتاق خواب یا پذیرایی کوچک اصلاٌ مناسب نیست.

بهداشت و نظافت مبلمان را هم در نظر داشته باشید. سطح مبلمان محل تجمع انواع میکروب ‌ها و باکتری ‌ها است؛ از این ‌رو، مبلمانی را انتخاب کنید که فاقد درز و چین باشد و به راحتی تمیز شود.
پارچۀ مبل نیز باید بادوام باشد تا در تمیز کردن و ضدعفونی آن، محدودیتی نداشته باشید.

جدید ترین طراحی مبلمان منزل

جدیدترین مدل مبلمان منزل

پیش از هر چیزی، باید به این نکته اشاره کنیم که وقتی از مبلمان جدید صبحت می ‌کنیم، لزوما منظورمان مبلمان مدرن نیست!
تغییر و تحولات صنعتِ مد آن قدر سریع است که آنچه امروز جدید است، فردا کهنه می ‌شود.
مبلمان جدید عناصری از همۀ سبک ها و دوره‌ ها را در خود دارد؛ مثلاً در سال 2015، برای طراحی مبلمان، از عناصر زیبایی ‌شناختیِ سبک دانمارکی، سبک مدرن میانه قرن (Midcentury Modern) و دیگر سبک‌ های  مدرن استفاده شد.

امروزه هم جدیدترین مبلمان های منزل، حاصل تلفیقِ سبک‌ های مدرن هستند و در طراحی آن‌ ها، توجه ویژه ای به راحتی شده است.
امروزه، طرفداران سبک دکوراسیون مینیمال بسیار زیاد شده و در نتیجه، دکوراسیون بیشتر خانه‌ ها به سبک مینیمال طراحی شده است؛ به طوری که مبلمان این گونه خانه‌ ها باید ساده و بی زرق و برق باشند.

لبۀ مبل و صندلی‌ های  جدید، مربعی است و پایه‌ هایشان  لوله ای و از جنس فلز.
هیچ کنده‌ کاری و زرق و برق اضافه ای نیز ندارند، درست مثل مبلمان مدرن! برای ساختنِ جدیدترین مبلمان، از رنگ‌ های تیره یا خنثی، مانند قهوه ای، مشکی، سفید و طوسی استفاده شده است.
مبلمان جدید معمولاً از جنس مواد طبیعی، مانند چوب، چرم و کتان هستند. تمیز نگه داشتن و تمیز کردن این مبلمان بسیار ساده است.

ایده های طراحی مبلمان منزل

4 ایده برای چیدمان مبلمان منزل

همان طور که پیش ‌تر گفتیم، انتخابِ مبلمان منزل، کار ساده ای نیست و هنگامِ انتخاب، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت؛ مثلاً یک کاناپه بزرگ، زیبایی ‌اش را در فضایی بزرگ نمایان می ‌کند، نه در یک محیط کوچک، پس به سایز مبلمان باید توجه کنید، یا اینکه باید جنس صندلی یا مبلمان را در نظر بگیرید.

برای ساختن مبل و صندلی، از مواد مختلفی استفاده می ‌شود؛ مثلاً باید ببینید مبلمان چوبی با کنده‌ کاری و حکاکی، برازندۀ منزلتان است یا مبلی تماماً پارچه ای.
در یک مکان، نباید دو مدل مبل متفاوت قرار دهید. البته راحتی مبلمان نیز مسئلۀ بسیار مهمی است و باید به آن توجه داشت!
ایده‌ ها و سبک‌ های متعددی برای طراحی چیدمان مبلمان منزل وجود دارد که در ادامه، 4 ایده را در قالب زیباترین و شیک‌ ترین سبک‌ های  چیدمان مبلمان منزل خواهیم گفت:

طراحی مبلمان منزل

چیدمان مبلمان به سبک زنانه

فضاهایی که مطابق با سلیقه و ایده‌ های زنانه چیده شده‌ اند، بسیار جذاب، لطیف، زیبا، الهام‌ بخش و دوست داشتنی هستند.
رنگ‌ های  صورتی، یاسی، بنفش و قرمز، می ‌توانند دکوراسیون زنانه ای شیک و زیبا را شکل بدهند.
اگر هم دوست ندارید این رنگ‌ ها را به‌ تنهایی استفاد کنید، می ‌توانید رنگ‌ های  خنثی را در کنار این رنگ ‌ها بگنجانید.
مبلمان، کاناپه، صندلی، میز عسلی و مبل‌ های  عثمانی، مهم ‌ترین عناصر چیدمان زنانه مبلمان به شمار می آیند.

اگر سبک زنانه مبلمان را انتخاب کرده اید، باید میزها و لوازم گرد و بیضی را برگزینید. دکوراسیون زنانه باعث می ‌شود خانه مجلل به نظر برسد.
در چیدمان زنانه، همیشه صورتی در نخستِ لیست رنگ‌ ها قرار دارد؛ اما رنگ‌ هایی مانند مرجانی، سبز، آبی آسمانی و نارنجی هم برای این سبک از دکوراسیون مناسب هستند.
رنگ‌ های  نقره ای و طلایی در دکوراسیون زنانه باعث می ‌شوند خانه مجلل‌ تر و شیک تر به نظر برسد. دکوراسیونی که از لحاظ بصری، ظریف باشد، از ابعادِ کلیدی چیدمان خانه ای با دکوراسیون زنانه است.

فرش‌ های  مخمل، پارچه‌ های  لطیف، صندلی‌ ها و مبلمان راحت با لبۀ گرد، بهترین انتخاب ها  برای چیدمان زنانه به شمار می آیند.
اگر در خانه‌ تان بخاری دارید، آن را به نقطۀ کانونی منزلتان منتقل کنید؛ چراکه گرمای آن، ویژگی زنانۀ محیط را افزایش می ‌دهد.
گیاهان طبیعی، مبلمان اکرلیک و لامپ‌ های رنگارنگ، به زیبایی و جذابیت این دکوراسیون می افزایند.
در این سبک از دکوراسیون، نباید لوازم الکترونیک زیادی در خانه وجود داشته باشد.

طراحی مبلمان منزل به سبک زنانه

چیدمان مبلمان به سبک ایتالیایی

طراحی ایتالیایی، در سراسر جهان و در هر زمینه ای، حرف اول را می ‌زند و طراحی دکوراسیون و چیدمان مبلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
چیدمان مبلمان به سبک ایتالیایی، به شاخه‌ های  مختلفی، مانند آنتیک، کلاسیک، آفرودیت، کلاسیک اروپایی و مدرن، تقسیم می ‌شود.

در سبک آنتیک، از مبلمان بسیار پر زرق و برق و خیره‌ کننده ای استفاده می ‌شود. سبک آفرودیت ایتالیایی، شبیه به سبک زنانه است، با این تفاوت که در آن، از مبلمان  با طراحی مدرن استفاده نمی شود؛
بلکه همه چیز به سبک کلاسیک است؛ یعنی مبلمان کلاسیک به رنگ‌ های  قرمز، نارنجی یا بنفش و لبه هایی گرد!

در چیدمان کلاسیک ایتالیایی، از مبل‌ هایی به رنگ طلایی و سفید بهره می ‌گیرند تا فضا را روشن ‌تر، بزرگ تر و مجلل ‌تر جلوه دهند.

طراحی مبلمان منزل به سبک ایتالیایی

چیدمان مبلمان به سبک روستیک

کلمۀ «روستیک» ریشۀ لاتین دارد و به معنای «روستایی و غیرشهری» است. این سبک از دکوراسیون، در اواسط قرن هجدهم، در انگلستان پدیدار شد و طرفداران زیادی نیز پیدا کرد.
دکوراسیون روستیک ، نمادِ زیبایی و سادگی طبیعت است و در آن، از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز استفاده می ‌شود.
فلسفۀ این سبک از دکوراسیون نیز به نسبت ساده است: ” زیبایی طبیعت، خانه ‌تان را گرم و آرام می ‌سازد.” مبلمان روستیک از چوب خام  و رنگ نشده ساخته می ‌شود و هیچ‌ گونه اثری از کنده ‌کاری روی آن به چشم نمی خورد. مبلمان روستیک به صنایع دستی شباهت دارد!

دکوراسیون روستیک، مدرنیزه هم شده است. در دکوراسیون روستیک مدرن، عناصر روستیک و عناصر مدرن در کنار یکدیگر قرار گرفته ‌اند.
در این سبک، عناصر ساختارمند و بدون ساختار، رنگ‌ های گرم و سرد و عناصر رسمی و غیر رسمی، در کنار یکدیگر نشسته اند؛
برای مثال، دیوارهای خانه‌ تان را می ‌توانید به سبک مدرن نقاشی کنید ولی در آن مبلمان روستیک بچینید، یا برعکس.

طراحی مبلمان منزل روستیک

چیدمان مبلمان به سبک ژاپنی

در دنیای مدرن، سبک دکوراسیون خانه ‌ها تا حد زیادی تغییر کرد و مردم بیشتر به سبک‌ های ساده و شیک گرایش پیدا کردند.
دکوراسیون مدرن، شباهت زیادی به دکوراسیون ژاپنی دارد؛ اما به‌ ندرت، به شباهت میان دکوراسیون مدرن و دکوراسیون ژاپن باستان اشاره ای شده است.
سبک دکوراسیون ژاپنی در دهۀ 1400 پدیدار شد و با گذر زمان، تغییرات بسیاری کرد.
خانه‌ های با دکوراسیون ژاپنی، بسیار مرتب هستند و آرامش طبیعت را در خود دارند.
مبلمان های ژاپنی، چوبی هستند و معمولاً از چوب سرو، بامبو و افرا ساخته می ‌شوند.

مبلمان ژاپنی پایۀ کوتاهی دارد و به سطح زمین نزدیک است، مانند مبلمان مدرنی که به این سبک طراحی شد است.

اگر می ‌خواهید آرامش و سادگی دکوراسیون ژاپنی را در خانه‌ تان داشته باشید، باید مبلمانی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی، مانند چوب، چرم و کتان، ساخته و به سبک مدرن نیز طراحی شده ‌اند.

چند نکته مهم در مورد اصول چیدمان سنتی ژاپنی وجود دارد که باید بدانید:

بر اساس اصول طراحی دکوراسیون ژاپنی، هر چیزی باید به تعداد فرد موجود باشد تا بیشتر در خاطر بماند و اثرگذارتر و جذاب ‌تر باشد.
نقطۀ کانونی خانه ‌تان را حتماً پیدا کنید. برای چیدن وسایل و نصب پرده و قاب عکس‌ ها، به چشمانتان اکتفا نکنید، بلکه از ابزار اندازه‌ گیری بهره ببرید؛ در ضمن، در این دکوراسیون، هیچ چیز اضافه و بی استفاده ای نباید وجود داشته باشد!

طراحی مبلمان منزل به سبک ژاپنی

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

یکی از اثرگذار ترین اثاثیۀ در دکوراسیون چه چیزی است؟

مبلمان، یکی از اثاثیۀ مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می آید و وجود آن، رنگ و بویی خاص به فضای خانه می بخشد؛ از این رو، طراحی مبلمان منزل بسیار مهم است.

یکی از مهم ترین نکته ها در طراحی مبلمان چیست؟

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که در طراحی مبلمان منزل، باید بین زیبایی شناسی مبلمان و کاربردی بودن آن، توازن برقرار باشد و مبلمان باید کاربردی باشد و هیچ چیز اضافه ای نداشته باشد.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

چوب چه اهمیتی در طراحی مبلمان دارد؟

در مبلمان منزل، چوب اهمیت بسیاری دارد. برای ساختنِ مبلمان مورد نظرتان، چوب مناسب انتخاب کنید. اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید برای ساخت یک وسیله، از دو نوع چوب، با رنگ‌ های متضاد بهره بگیرید.

رنگ مبلمان چه تاثیری در فضا ایجاد می کند؟

رنگ‌ های طلایی و نقره ای باعث می ‌شوند که خانه تان مجلل‌ به نظر برسد.
مبلمان با رنگ روشن باعث می ‌شود خانه بزرگ تر و روشن ‌تر به نظر بیاید. در انتخابِ مبلمان، به اندازۀ خانه ‌تان و محل قرارگیری مبلمان نیز توجه داشته باشید.

امروزه چه سبکی از مبلمان رایج شده است؟

مبلمان این گونه خانه‌ ها باید ساده و بی زرق و برق باشند.
لبۀ مبل و صندلی‌ های جدید، مربعی است و پایه‌ هایشان لوله ای و از جنس فلز هیچ کنده‌ کاری و زرق و برق اضافه ای نیز ندارند، درست مثل مبلمان مدرن.

در سبک آنتیک چگونه مبلمان را طراحی میکنند؟

در سبک آنتیک، از مبلمان بسیار پر زرق و برق و خیره‌ کننده ای استفاده می ‌شود. سبک آفرودیت ایتالیایی، شبیه به سبک زنانه است.

اصول طراحی مبلمان چیست؟

در ابتدایی ترین تعریف، مبلمان یک شی متحرک است که به طور خاص برای استفاده انسان ساخته شده است. قطعات ممکن است بر اساس کاربردی بودن (مانند یک صندلی ساده برای نشستن) یا برای بهبود زیبایی شناسی یک فضا باشد. با این حال، برخی دیگر برای ذخیره سازی و برای نمایش اشیاء قابل توجه استفاده می شود.

طراحی مبلمان مدرن چیست؟

مبلمان مدرن به سبک خاصی اشاره دارد: جنبش مدرنیستی که در اوایل دهه 1900 با مدرسه طراحی باهاوس آغاز شد. این طرح‌ها شورشی علیه طرح‌های مزین پیش از خود بود.

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.