پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

اثر هنری در طراحی داخلی

بهترین اثر هنری در طراحی داخلی کدام است؟

فهرست عناوین

رابطه میان هنر و طراحی داخلی پیچیده است. هر طراحی داخلی به هنرهای زیبای اصلی و دست اول نیاز دارد. با وجود آن معدود هنرمندان خوبی وجود دارند که خلق آثار جدید را با نیت ایجاد آثار هنری برای استفاده در طراحی داخلی آغاز کرده اند.

برخی هنرمندان به جنبه های دکوراتیو و یا تجاری طراحی داخلی مشکوکند، اما طراحان مستقیما عموم مردم را به هنرمندان وصل می کند. امروزه افراد بیشتر علاقمند هستند که در فضاهای عمومی و تجاری با کارهای هنری روبه رو شوند تا در مکان های سنتی هنری.

یکی از راه های مستقیم برای دستیابی به فرهنگ عمومی تقویت روابط با مردم است. طراحان داخلی از این طریق متوجه می شوند که کدام سبک و شکل هنری در زندگی مردم جاری و ساری است. چگونه هنرمندان علاقمند می توانند پتانسیل ارتباطشان را با طراحی داخلی دریابند؟ آنها می توانند با درنظر گرفتن عوامل ایجاد کننده انسجام آثار هنری با محیط هایی که طراحان آن ها را خلق می کنند به این مهم نایل آیند.

اثر هنری در طراحی داخلی

درک طراحی داخلی

تمایل به درک طراحی داخلی، از زمانی که فضای داخلی وجود داشته است، وجود دارد. اما حرفه طراحی داخلی یک مفهوم مدرن است. در سال 1913 “الیس ولف” (Elsie de Wolfe)، بازیگر آمریکایی کتاب ” “خانه با طعمی لذیذ” را منتشر کرد؛ این کتاب سر آغاز مفاهیم دکوراسیون داخلی به عنوان یک حرفه است، با وجود آن در سال 1980 استانداردهای رسمی برای تنظیم این حرفه به تصویب رسید.

با توجه به شورای تعین کیفیت طراحی داخلی، امروزه طراحان داخلی درگیر یک حرفه چند وجهی با راه حل های فنی و خلاقانه برای طراحی در یک فضای داخلی هستند. این راه حل ها عملی هستند و کیفیت شرایط زندگی و فرهنگ ساکنین ساختمان را بالا برده و از نظر زیبایی شناسی نیز بسیار جذاب هستند.
به عبارت دیگر، برای آنکه آثار هنری برای طراحان داخلی مفید واقع شوند، باید مورد پسند باشند و مردم بخواهند که آن ها را ببینند، تامل و تفکر بر انگیز باشند و در نهایت در تضاد و یا رقابت با هدف کلی فضا قرار نگیرند.

اثر هنری در طراحی داخلی

کارهای انتزاعی بهتر عمل می کنند

از هر موقعیت هنری می توان زیبایی، تعمق و عملکرد را به دست آورد، با وجود آن بیشتر طراحان داخلی ترجیح می دهند که در طراحی داخلی از هنرهای انتزاعی بهره بگیرند. در ابتدا بینندگان تمایل دارند که آثار هنری فیگوراتیو را (مطابق با موضوع آن) تفسیر کنند. اگر آثار هنری خود بیشتر از محیط اطرافشان قانع کننده و یا خیره کننده باشند، ممکن است موجب حواس پرتی شوند.

آثار هنری انتزاعی بسیار متنوع تر هستند. نه تنها کاری مانند “انقلاب 39” توسط تریسی آدام می تواند محیط های مختلف را بهبود بخشد، همچنین در فضاهای معین نیز متنوع است و عملکرد خاص خود را دارد. این آثار هنری انتزاعی در صورت لزوم می توانند نقطه کانونی باشد؛ یا به گونه ای بتوان از آن استفاده کرد که ویژگی های رسمی آن به تنهایی با فضا ارتباط برقرار کرده و به بینندگان این امکان را دهد تا هنر را در چهارچوب بزرگتر محیط بررسی کنند.

در یک دنیای ایده آل و کامل، طراحان داخلی هنرمندان را استخدام می کنند تا کارهای معماری اصلی را برای هر محیط ایجاد کنند. از این طریق ، هنرمندان می توانند در این فرآیند به صورت مجزا همکاری کنند و چیزی را با توجه به محیط خاص در ذهن ایجاد کنند.
معمولا به خاطر کمبود بودجه این کار به ندرت اتفاق می افتد. هر پروژه طراحی داخلی بودجه مشخصی دارد و سفارشی سازی تقریبا همیشه گران تر از خریدن هنرهای موجود تمام می شود.

هیچ محدوده وسیعی از یک قیمت ایده آل جهانی برای هنر در طراحی داخلی وجود ندارد، اما به طور کلی باید تا حد امکان بودجه افزایش یابد. نیازها با توجه به شرایط و افرادی که می خواهند از محیط ها استفاده کنند متفاوت است، بنابراین هنرمندانی برای طراحان داخلی جذابند که آثارشان نه تنها منحصر به فرد باشد، بلکه از نظر زیبایی شناسی نیز مورد توجه قرار گیرد. همچنین آثارشان باید با اکثر مکان ها و بودجه ها سازگار باشد.

اثر هنری در طراحی داخلی منزل

چه اندازه ای بزرگ است؟

طراحان هنری به آثاری علاقمندند که بتوانند آن ها را در بیشتر محیط ها قرار دهند و با بودجه شان نیز همخوانی داشته باشد.

اما از آنجایی که تمامی محیط ها با هم فرق می کنند، ارائه مشخصات در مورد آنچه که یک اثر هنری بزرگ را تعریف می کند کار دشواری است. در نظر داشته باشید اندازه مشکل ساز نیست، بلکه تخمین مقیاس و تناسب سخت است.

گفته می شود وقتی که اغلب طراحان داخلی می گویند که به دنبال یک نقاشی بزرگ هستند، منظورشان چیزی بزرگتر از 92X92 سانتیمتر (36X36 اینچ) است. به گزارش اغلب طراحان داخلی پیدا کردن یک اثر هنری بزرگ با قیمت معقول و کیفیت بالا اغلب کار دشواری است، با وجود آن تقاضا برای آن بسیار بالا است.

بسیاری از پروژه های طراحی داخلی بر ساختمان های مسکونی و یا مکان هایی مانند هتل ها و مسافرخانه ها که پذیرای شمار بسیاری از افراد هستند و نیازمند یک جو آرامند متمرکز شده است. در چنین محیط هایی رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ در هنر نباید با محیط هماهنگ باشد، بلکه باید به سادگی آن را کامل کند.

وقتی که نوبت به رنگ ها می رسد استراتژی های هنرمندانه مختلفی وجود دارد. برخی از کارها که در آن ها از یک پالت رنگی محدود کار شده است بیشتر مورد توجه طراحان داخلی است، چرا که کلاسیک است و از مد روز نیز فراتر می رود. در هر صورت برخی از رنگ ها وجود دارد که با اکثر سبک های طراحی داخلی مطابقت دارد و شما می توانید در بسیاری از سبک ها از این آثار هنری استفاده کنید.

اثر هنری در طراحی داخلی
اثر هنری در طراحی داخلی

خلاق و مبتکر باشید

هر طراح داخلی اصالت را می پسندد. شما می خواهید که منحصر به فرد باشید، درست به این دلیل است که یک طراح داخلی را استخدام می کنید.
استفاده از کارهای اورجینال ظرافت و سادگی را به محل مورد نظر دعوت می کند. شما می توانید با استفاده از آثار هنری اورجینال، فضا را باب میل مشتری طراحی کنید.

بهترین اثر هنری در طراحی داخلی
نتیجه نهایی

یکی از خدمات عملی ایده آل هنری که طراحان داخلی از آن قدردانی می کنند این است که کارهای بدون قاب را دریافت کنند. اکثر طراحان با سازندگان قاب ارتباط دارند و ترجیح می دهند که با توجه به فضای نهایی قاب های ایده آل خودشان را سفارش دهند و بسازند.

در نظر داشته باشید که با استفاده از المان های هنری رنگ، بافت و روح را برای فضای داخلی به ارمغان می آورید و تاثیر شگرفی را به جای خواهید گذاشت. برای آنکه تاثیرگذاری به حداکثر خود برسد با توجه به سبک طراحی داخلی تان رنگ و نوع اثر هنری را انتخاب کنید. در برخی از موارد شاید آنقدر یک اثر هنری برای شما ارزشمند باشد که بخواهید دکوراسیون داخلی خود متناسب با آن طراحی کنید.

در خرید آثار هنری سلیقه خود را بیش از همه چیز در نظر بگیرید. اگر بودجه شما اجازه می دهد آنچه را که دوست دارید بخرید؛ مهم نیست که آن اثر چقدر ارزش مادی دارد. همچنین خودتان را محدود به آثاری مانند نقاشی نکنید؛ می توانید از تمامی آثار هنری بهره بگیرید.
مجسمه ها به فضای شما بعد و روح می بخشند. همچنین آثار هنری که ترکیبی از هنر‌های بصری در آن‌ها به کار رفته باشد، بافت یا ترکیبی از عناصر بصری را به نمایش می گذارند و گزینه‌های خوبی برای دکوراسیون داخلی منزل هستند. اگر به دور و برتان خوب نگاه کنید آثار هنری بی نظیری را مشاهده خواهید کرد.

استفاده اثر هنری در طراحی داخلی

گاهی با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید اثر مورد نظرتان را پیدا کنید، اما اگر از من می پرسید بازارهای محلی بهترین مکان برای یافتن آثار هنری بکر و خارق العاده است. گاهی در یک بازار محلی اثری منحصر به فرد را با قیمت بسیار مناسبی می یابید، به گونه ای که امکان ندارد نمونه آن اثر را در جای دیگری بیابید.

اگر به آثار هنری علاقه دارید باید به دنبال فرصت های مناسب باشید و چشم های تیزبینی داشته باشید. علاوه بر آن اگر اندکی ذوق هنری در وجود شما نهفته باشد با الهام از سبک طراحی داخلی منزلتان و همچنین وسایل و مبلمانی که دارید به راحتی می توانید آثار هنری منحصر به فردی را خودتان خلق کنید. اگر بودجه شما محدود است می توانید با ابزاری ساده یک اثر هنری متناسب با سلیقه و بودجه خود طراحی کرده و سپس بسازید. همچنین اثری که در منزل استفاده می کنید حتما نباید از آثار هنرمندان معروف و بسیار گران باشد. مهم زیبایی، هماهنگی و حسی است که آن اثر موقع دیدن به شما القا می کند. گاه یک اثر ارزان بسیار زیباتر و پر کاربرد تر از یک اثر گران  و یا معروف است.

در برخی از موارد حتی می توان جلوه های هنری را در لوازم منزل نیز به کار برد، به عنوان مثال می توانید از مبلمان با طرح های هنری استفاده کنید، میز نهارخوری شما می تواند یک اثر هنری باشد؛ تجلی هنر را می توانید در ساعت دیواری مشاهده کنید. در واقع هیچ محدودیتی در هنر و آثار هنری وجود ندارد، مگر آنکه شما خودتان، خودتان را محدود کنید.

اثر هنری در طراحی داخلی
5/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.