پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

نصویرشاخص رشته دکور

رشته طراحی دکوراسیون داخلی

فهرست عناوین

رشته طراحی دکوراسیون داخلی یکی از رشته‌های جذاب و پرطرفدار است. در این رشته قوانین دکوراسیون، خلاقیت، هنر، علم مهندسی و شناخت سلامت روح و زیبایی شناختی در کنار هم قرار می‌گیرد و براساس جمع بندی و ادغام این موارد با هم فرد فضایی را طراحی و دکور می‌کند.
برای قدم نهادن در مسیر طراحی دکوراسیون داخلی، می‌توان از مجله دکوراسیون داخلی ایرانی و خارجی استفاده کرد و بعد از شناخت سبک مدرن و جدید دکوراسیون کار را آغاز کرد. در ادامه بیشتر درباره این رشته صحبت کرده‌ایم.


رشته دکوراسیون داخلی
رشته دکوراسیون داخلی

رشته دکوراسیون داخلی

اولین زن معمار ایالت کالیفرنیا، جولیا مورگان، درباره معماری چنین گفته است”معماری هنر بصری است و ساختمان‌ها خود با ما سخن خواهند گفت.”
همان طور که در مجله دکوراسیون داخلی می‌بینیم، فعالان در حوزه دکوراسیون داخلی، فضای خانه را متناسب با سلیقه، مد روز، وضعیت سلامت روحی و جسمی افراد و خلاقیت خود دکوراسیون می‌کنند. افرادی که خلاق هستند و دارای هوش تجسمی مطلوبی هستند می‌توانند در رشته طراحی دکوراسیون داخلی در هنرستان درآيند و با درهم آمیختن هنر و علم مهندسی فضا را چیدمان کنند.
برای شرکت در دوره های دکوراسیون داخلی ویژه بازار کار با مدرک معتبر قابل ترجمه حتما صفحه آن رامطالعه نمایید.


رشته طراحی دکوراسیون داخلی

طراح دکوراسیون داخلی کیست؟

دکوراسیون یا طراحی داخلی، ارتقاء و بهبود فضای داخلی به واسطه ترکیب هنر و علم است. طراح دکوراسیون داخلی فردی است که فضای داخلی یک سازه را طراحی می‌کند و با برنامه‌ریزی و مدیریت خود آن را پیش می‌برد. دکوراتور در فرایند اجرا نیز حاضر است و بالای سر پروژه می‌ماند. طراح داخلی یا دکوراتور دانش بسیار وسیعی دارد.
یک طراح داخلی حرفه‌ای سبک طراحی خود را دارد و فضاهای مختلف را به بهترین حالت ممکن دکوراسیون می‌کند. طرح‌های یک طراح ماهر در مجله دکوراسیون داخلی نیز چاپ می‌شود تا افراد بسیاری و علاقه‌مندان به این حرفه بتوانند از آن استفاده کنند.



طراح دکوراسیون داخلی کیست؟
interior design

تاریخچه رشته طراحی دکوراسیون داخلی

از زمان‌های بسیار دور افراد تلاش می‌کردند فضای زندگی خود را زیبا کنند. به این دلیل انسان با ذوق، خلاقیت و استعداد خود تلاش کرد تا منزلی راحت، امن و زیبا را خلق کند.
این روند در همه‌جای جهان و در هر خانه‌ای تکرار می‌شود تا جایی که در اواخر قرن ۱۸‌ام رشته طراحی داخلی ایجاد شد. بعد از انقلاب صنعتی این رشته با تغییرات بسیاری مواجه شد و تحولات بزرگی را تجربه کرد.



تاریخچه رشته طراحی دکوراسیون

مجله دکوراسیون داخلی

امروزه مجله دکوراسیون داخلی مختلفی در سراسر جهان بچاپ می‌رسد و در دسترس همگان قرار می‌گیرد. با بررسی و مشاهده این مجله‌ها می‌تواند روند تغییر سبک دکوراسیون داخلی از گذشته تا به امروز را مشاهده کرد.

تفاوت بین معمار داخلی و طراح داخلی در چیست

معمار نقشه اصلی فضاها را می‌کشد و مشخص می‌کند در کدام قسمت چه فضایی با چه متراژی قرار بگیرد. اما یک طراح داخلی بعد از ساخت مکان دست به کار می‌شود و با توجه به شناخت افرادی که قرار است در آن فضا قرار بگیرند و با توجه به دانش و تجربه خود، فضا را جذاب و زیبا می‌کند. طراح داخلی این کار را با تغییر رنگ‌ها و چیدمان وسایل انجام می‌دهد و ممکن است از مجله دکوراسیون داخلی به روز نیز برای این تغییرات استفاده کند.


تفاوت بین معمار داخلی و طراح داخلی

رشته طراحی دکوراسیون داخلی برای ورود به دانشگاه

این رشته یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار است و برای تحصیل در رشته طراحی دکوراسیون داخلی در دانشگاه راه‌های مختلفی وجود دارد. امکان تحصیل در این رشته هم در داخل ایران و هم در خارج از ایران فراهم است. می‌توانید از طریق کنکور رشته ریاضی و هنر این رشته را انتخاب کنید.
همچنین امکان تحصیل در رشته طراحی دکوراسیون داخلی در هنرستان نیز وجود دارد. بنابراین می‌توانید از سال اول دبیرستان یا پایه نهم رشته دکوراسیون داخلی را انتخاب کرده و به مدت سه سال در هنرستان به تحصیل بپردازید. علاوه بر این دو راه شما می‌توانید از طریق آموزشگاه‌های معتبر طراحی دکوراسیون داخلی را یاد بگیرید و در نهایت مدرک معتبر نیز دریافت کنید. برای آشنایی با سبک دکوراسیون‌های جدید و بروز بهترین کار مطالعه و مشاهده کار طراحان داخلی بزرگ دنیا است. برای مشاهده کار آنها می‌توانید از مجله دکوراسیون داخلی معتبر و جهانی استفاده کنید و از دکوراسیون‌های جدید و مدرن مطلع شوید.


 ورود به دانشگاه

دروس رشته طراحی دکوراسیون داخلی

تعداد واحد دروس رشته طراحی دکوراسیون داخلی در دانشگاه برابر ۱۱۴ واحد است که شامل دروس تخصصی، عمومی و اصلی می‌شود. از جمله دروس رشته طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی معماری
  • عکاسی
  • طراحی فضای داخلی ( ورزشی، مذهبی، تجاری، اداری، بهداشتی و درمانی و آموزشی)
  • جامعه شناسی
  • تاریخ هنر
  • بیان معماری پیشرفته
  • نقاشی
  • طراحی وسایل
  • چیدمان وسایل
دروس رشته طراحی دکوراسیون داخلی

مهارت هایی که در این رشته کسب میکنیم

برای کار کردن به عنوان طراح دکوراسیون داخلی باید دانش وسیعی داشت و مهارت‌های مختلفی را یادگرفت. در ابتدای کار در این رشته فرد با افراد دیگری که کارفرما یا صاحب ملک هستند در ارتباط است و لازم است با آنها مذاکره کند. از طرفی دیگر برای ارائه طرح باید با روحیه و شخصیت افراد آشنا شود و در زمان کوتاهی سلیقه و خواست آنها را پیدا کند. یکی دیگر از مهارت‌هایی که در این رشته نیاز است، طراحی نمونه اولیه فضا با نرم‌افزارهای طراحی، عکس و ویدیو است.
علاوه بر تمام موارد فوق یک دکوراتور باید هزینه مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی، زمان لازم برای انجام کار و مراحل انجام کار را بداند. فرد بعد از طراحی دکوراسیون داخلی بر تمامی مراحل اجرا نظارت دارد و در نهایت بعد از اتمام کار، کار را به مالک تحویل می‌دهد. تصویری که در مجله دکوراسیون داخلی مشاهده می‌شود نتیجه ماه‌ها تلاش یک گروه با سرپرستی یک طراح داخلی است.

مهارت های که در این رشته

درآمد رشته طراحی دکوراسیون داخلی

رشته طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یک رشته پردرآمد معرفی می‌شود، اما در اصل میزان درآمد آن به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد و وابسته به خود فرد است. کیفیت کار، به روز بودن، آشنایی با سبک دکوراسیون‌های جدید، مهارت‌های ارتباطی، سابقه کار، تبلیغات و بسیاری از موارد دیگر بردرآمد این رشته تاثیر می‌گذارد. در کشورهای دیگر نیز این کار درآمد خوبی دارد و متوسط درآمد یک طراح دکوراسیون داخلی در سال برابر ۳۴۰۰۰ دلار است. البته افرادی که طرح‌های آنها در مجله دکوراسیون داخلی به چاپ می‌رسد و جز افراد مشهور در این حرفه هستند درآمدهایی بسیار بالا دارند.

درآمد رشته دکوراسیون

بازار کار دکوراسیون داخلی در ایران

برای بررسی بازار کار دکوراسیون داخلی در ایران باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در این زمینه مشغول به کار هستند و درآمدهای آنها نیز بسته به میزان کار و تعداد مشتری متفاوت است. اما اگر شما این حرفه‌ را به خوبی فرابگیرید و با مطالعه مجله‌ پکوراسیون داخلی روز دنیا، طراحی‌هایی مشابه سبک دکوراسیون‌های روز دنیا را انجام دهید، می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و آینده خود را بسازید.


بازار کار در ایران

دانشگاه های دارای رشته طراحی دکوراسیون داخلی

همان طور که گفته شد امکان تحصیل در این رشته در داخل و خارج کشور فراهم است و در داخل کشور نیز دانشگاه‌های مختلفی رشته طراحی دکوراسیون داخلی را تدریس می‌کنند. از جمله دانشگاه‌های دارای این رشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دانشگاه هنر تهران
  • دانشگاه هنر شیراز
  • دانشگاه آزاد
  • دانشگاه هنر تهران پردیس کرج
  • دانشگاه غیرانتفاعی سوره
  • موسسه غیرانتفاعی ایوانکی
  • دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ
  • دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر یزد
  • و بسیاری دیگر از دانشگاه غیرانتفاعی در شهرهای مختلف ایران که می‌توانید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آنها را مشاهده کنید.
دانشگاههای طراحی داخلی

رشته طراحی دکوراسیون داخلی بدون کنکور امکان پذیر است؟

امکان تدریس در رشته طراحی دکوراسیون داخلی بدون کنکور امکان پذیر است. به این منظور شما می‌توانید از طریق پذیرش با سوابق تحصیلی اقدام کنید. همچنین دانشگاه علمی کاربردی رشته به نام کارشناسی حرفه‌ای طراحی محیط داخلی را در مقطع کارشناسی ناپیوسته ارائه می‌دهد و امکان تحصیل در آن وجود دارد. این رشته کاملا مشابه رشته طراحی دکوراسیون داخلی است. همچنین شما می‌توانید با مشاهده مجله دکوراسیون داخلی خود با سبک دکوراسیون‌های محبوب در عصر جدید آشنا شوید.


طراحی داخلی و یادگیری

کلام آخر

رشته دکوراسیون داخلی یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار است و افراد بسیاری این رشته را برای خود انتخاب می‌کنند. حتی دیدن مجله دکوراسیون داخلی نیز برای افراد جذاب است چه برسد به کار در این حرفه که جذابیت‌های بسیاری دارد. کار در این رشته کاملا به خود فرد بستگی دارد و درآمد آن نیز وابسته به تعداد کارهایی است که می‌تواند انجام دهد. پیدا کردن مشتری، طراحی و اجرا همگی جز وظایف طراح است و باید مهارت کافی را کسب کند.

دکوراسیون و یادگیری

سوالات متداول

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی هنر تزئین یک خانه مسکونی یا تجاری با توجه به ترجیحات و سبک شخصی مشتری است. که شامل انتخاب طرح های رنگی، مواد کفپوش، مبلمان، آثار هنری و لوازم جانبی است. دکوراسیون داخلی یک منطقه را به یک طراحی زیبا و مقرون به صرفه تبدیل می کند.

انواع طراحی داخلی چیست؟

سبک سنتی طراحی داخلی، سبک مدرن طراحی داخلی. سبک صنعتی طراحی داخلی وسبک مینیمالیستی طراحی داخلی.

آیا دکوراسیون داخلی یک هنر است؟

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی (که از نظر زیبایی شناسی، دلپذیر هستند) در داخل ساختمان است. دکوراسیون عبارت است از تجهیز یا آراستن یک فضا با عناصر تزئینی که گاهی با توصیه و کمک عملی تکمیل می شود.

5/5 - (33 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.