پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی + عکس

فهرست عناوین

دکوراسیون مراکز درمانی و کلینیک ‌ها نیز مانند هر مکان دیگری، قوانین و قواعد مختص به خودش را دارد. طراحی داخلی، نقشِ تعیین ‌کننده‌ ای در محبوبیت و موفقیتِ آن دارد. دکوراسیون مناسب، باعث ایجادِ حس رضایت و آرامش در بیمار می‌ شود.
هدف از طراحی دکوراسیون مراکز درمانی، فقط زیبایی بخشیدن به آن نیست، بلکه دکوراسیون باید متناسب با هدفِ آن مرکز و همچنین راحتی بیمار یا مُراجع باشد. در این بخش، نکات لازم در مورد دکوراسیون کلینیک زیبایی، کلینیک روانشناسی و کلینیک کودکان را برایتان خواهیم گفت. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

نحوه دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

دکوراسیون کلینیک زیبایی

تعداد کلینیک ‌های زیبایی، روز به روز بیشتر می ‌شود. دکوراسیون یک کلینیک زیبایی باید در راستای هدفِ آن و همچنین، به گونه‌ای باشد که بیمار از حضور در آن‌جا احساس خوبی داشته باشد. اصولی بودنِ دکوراسیون کینیک راحتی و رضایت بیمار را با خود دارد. در وهلۀ اولی، باید تجهیزات و اثاثیۀ مناسب را انتخاب کنید. نگاهی به فضای کلینیک بیندازید و ببینید باید در هر قسمت، چه کارهایی انجام دهید تا هم رضایت بیمار بیشتر باشد و هم کارها راحت ‌تر صورت گیرد.

دکوراسیون کلینیک زیبایی

کلینیک زیبایی به چندین بخش تقسیم می ‌شود

اما کلینیک های زیبایی هر کدام به چند دسته تقسیم می‌شوند ؟ در ادامه با هر کدام آشنا می‌شویم.

دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی بخش اتاق درمان

یکی از این قسمت ‌ها، اتاق درمان است. این اتاق نباید در نزدیکی در ورودی قرار داشته باشد و باید همیشه ضدعفونی شده باشد. باید قسمتی از کلینیک را به وسایل و لباس ‌های بیماران اختصاص دهید. بیمار باید وسایلش را با خیال راحت، در محل مناسب قرار دهد و سپس، آمادۀ انجام کارهای مربوط به زیبایی شود.

دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی بخش اتاق درمان

دکوراسیون اتاق انتظار مراکز درمانی و زیبایی

قسمت بعدی، اتاق انتظار است. این قسمت از کلینیک باید بزرگ باشد. باید به فکر تعدادِ بیماران خود باشید؛ برای مثال باید بدانید در هر ساعت، امکان دارد چند بیمار در سالن انتظار بنشیند و منتظر بماند؛ در ضمن، یادتان باشد که امکان دارد هر بیمار، دوستان یا اعضای خانواده ‌شان را نیز به همراه داشته باشند؛ در نتیجه، باید صندلی و مبل به اندازۀ کافی تهیه کنید تا همۀ بیماران و همۀ همراهان‌ آن ها، جای مناسبی برای نشستن و انتظار داشته باشند.
در این سالن انتظار، یک تلویزیون هوشمند قرار دهید و محتوای مرتبط با موضوع زیبایی را به نمایش بگذارید. در ضمن، باید به فکر فضایی مناسب و جداگانه نیز برای استراحت کارکنان باشید. هر کلینیک باید حداقل دو سرویس بهداشتی برای بیماران داشته باشد؛ در ضمن، سرویس بهداشتی آقایان و خانم‌ ها باید مجزا از یکدیگر باشد. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

دکوراسیون اتاق انتظار مراکز درمانی و زیبایی

نکاتی در دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

یادتان باشد موادی که در کلینیک زیبایی استفاده می‌ کنید، باید در محفظه ‌ای مناسب قرار بگیرد و از دسترس دیگران دور باشد؛ به عنوان مثال، سمِ بوتولینوم از موادی است که در همۀ کلینیک‌ های زیبایی وجود دارد و باید از دسترس دیگران دور باشد. حتماً محفظه ‌ای مناسب و متناسب با دکوراسیون کلینیک برای این مواد تدارک ببینید.
برخی محصولات هم باید در معرض دید بیماران قرار بگیرند. برای این محصولات نیز می‌ توانید محفظه ‌های مناسبی را در نظر بگیرید. در ضمن، باید کمدهای مناسبی هم برای نگهداری پرونده‌ های بیماران، مواد و مطالب بازاریابی و دیگر موارد داشته باشید. بروشور محصولات و مطالب مربوط به انواع درمان زیبایی باید در دسترس بیماران قرار داشته باشد. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

نکاتی در دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

دَر کلینک‌ های زیبایی برای برخی از بیماران از کرم ‌های سِرکننده استفاده می ‌شود. در یک کلینیک زیبایی استاندارد، باید مکان مناسبی برای این قسمت از درمان وجود داشته باشد.
در برخی کلینیک ‌های زیبایی، جلسه‌ های آموزشی برگزار می‌ شود. چنین کلینیک‌ هایی باید دکوراسیونی منعطف داشته باشند. مبل و صندلی ‌های چنین کلینیک‌ هایی باید قابل جابه‌ جایی باشد. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی

نورپردازی طبیعی در دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

نورپَردازی باعث می شود تا بیماران در طول درمان، احساس خوبی داشته باشند. باید نورپردازی را جدی بگیرید! کلینیک زیبایی ‌تان باید نورپردازی خوبی داشته باشد، نباید تیره و تاریک باشد. نورپردازی مناسب به جذابیت فضا می ‌افزاید و باعث می ‌شود که بیمار در اولین نگاه نیز جذبِ کلینیک شما شود.
کلینیک با فضای تاریک، غم‌ انگیز است و بیماران چنین فضایی را دوست ندارند. از نور طبیعی بیشترین استفاده را کنید. استفاده نکردن از نور مصنوعی، هم به نفع بیماران است و هم به نفع کارکنان! با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

نورپردازی طبیعی در دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

نورپردازی مصنوعی در دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

و اما نور مصنوعی! یادتان باشد که چراغ ‌های سقفی برای اتاق درمان مناسب نیستند. چرا که در این اتاق ‌ها، بیمار مدت زیادی را دراز می‌کشد و نور سقفی و مستقیم، باعث اذیت شدن چشم‌ ها می ‌شود. در اتاقی که تزریق صورت می‌ گیرد، باید نور کافی وجود داشته باشد تا رگ ‌ها به خوبی دیده شوند.
برای کلینیک زیبایی از رنگ‌ های روشن، به خصوص رنگ سفید استفاده کنید. ترکیب رنگ سفید با نور مناسب، حاکی از تمیزی و بهداشتِ کلینیک است و در نتیجه، حس رضایت و ایمنی را در بیماران ایجاد می‌ کند. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

نورپردازی مصنوعی در دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

دکوراسیون کلینیک روانشناسی

محیط اطراف‌ ما تاثیر مستقیمی بر روحیه و حتی جسمِ ما دارد، بدون اینکه خودمان خبر داشته باشیم. به همین ترتیب، طراحی دکوراسیون کلینیک های روانشناسی و اتاق‌ های مشاوره نیز بر تجربۀ درمانی بیمار و همچنین روحیۀ درمانگر تاثیر می‌ گذارند.
نحوۀ چیدمان اتاق مشاوره و رنگ‌ های به کار رفته در آن، بر تمایلِ مُراجع برای بیان مشکلات و درونیاتش و میزان صمیمیت او با درمانگر تاثیرگذار است. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

بیشتر بدانید: جدید ترین ترند های طراحی آشپزخانه در سال 2020

دکوراسیون کلینیک روانشناسی

تاثیر دکوراسیون در کلینیک روانشناسی

دکوراسیون کلینیک روانشناسی، تاثیر مستقیمی بر روند درمان دارد. دکتر استفانی لیدیکوت ، پژوهشگر و استاد طراحی معماری دانشگاه ملبورن، معتقد است هر دو شخصی که در اتاق مشاوره حضور دارند (درمانگر و مُراجع) درک متفاوتی از فضا داشته و نیازهای متفاوتی نیز دارند. طراح دکوراسیون باید نیاز هر دو طرف را در نظر بگیرد، حالت روانی هر کدام را بسنجد و بداند هر کدام از عناصر دکوراسیون چه تاثیری بر آن ‌ها خواهند داشت.
طراحی دکوراسیون کلینیک روانشناسی، یک روش مشخص و ثابت ندارد، بلکه روانشناسان باید تایید کنند که آیا خودشان و مراجعان‌ آن ها احساس خوبی از حضور در آن دکوراسیون خواهند داشت یا خیر. فضا باید دنج، گرم، دلنشین و راحت باشد. اشخاص با روحیۀ حساس نیز باید در فضا احساس راحتی کنند. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

تاثیر دکوراسیون در کلینیک روانشناسی

رنگ در دکوراسیون کلینیک روانشناسی

هنگام طراحی دکوراسیون کلینیک روانشناسی، موارد زیر را در نظر بگیرید:
رنگ: روانشناسان، رنگ‌ های ملایم و روشن را برای اتاق مشاوره مناسب می‌ دانند. آبی و رنگ های روشن، گزینه ‌های بسیار خوبی هستند.

رنگ در دکوراسیون کلینیک روانشناسی

محل نشستن در دکوراسیون کلینیک روانشناسی

درمانگر و مُراجع، هر دو باید روی مبل یا صندلی راحت و مناسب بنشینند. صندلی یا مبل هر دو نفر باید پشت داشته باشد و حتی به راحتی قابل چرخش و جا به‌ جایی باشد. البته یادتان باشد که صندلی‌ ها نباید سَبُک باشند، چرا که مُراجع خشن می ‌تواند از آن به عنوان ابزار خشونت استفاده کند. بهتر است صندلی مُراجع به سوی در ورودی باشد، چرا که باعث می ‌شود احساس امنیت و آزادی داشته باشد.

در ضمن، صندلی‌ و مبل کلینیک مشاوره باید متناسب با مُراجعان باشد؛ مثلاً اگر کودکان و اشخاص مسن به کلنیک مراجعه می‌کنند، باید مبل و صندلی راحت در اختیار داشته باشند. در ضمن، صندلی یا مبل درمانگر نباید باکیفیت ‌تر و بلندتر از مبل یا صندلی مُراجع باشد، چرا که باعث ایجاد احساس حقارت در مراجع می شود و نمی تواند با درمانگر ارتباط برقرار کند. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

محل نشستن در دکوراسیون کلینیک روانشناسی

عناصر طبیعی در دکوراسیون کلینیک روانشناسی

پژوهش‌ ها نشان می دهد که حضور عناصر طبیعی در فضا، به سلامت روح و ذهن کمک می‌ کند. در دکوراسیون کلینیک روانشناسی، از گل و گیاهان استفاده کنید؛ در ضمن، اگر چشم ‌اندازِ اتاق مشاوره به سوی باغچه ‌ای پر گل باشد، تاثیرِ مثبتی بر روحیۀ مراجع خواهد داشت.
این موضوع در مورد مواد به ‌کار رفته در دکوراسیون کلینیک نیز صدق می‌ کند؛ به عنوان مثال، همیشه چوب به شیشه و دیگر مواد مصنوعی ارجح است. البته یادتان باشد که نباید در استفاده از طرح چوب زیاده روی کنید. به عنوان مثال، اگر کف و دیوارها را با طرح چوب طراحی کنید، این طرح خاصیت استرس ‌زدایی ‌اش را از دست خواهد داد.

عناصر طبیعی در دکوراسیون کلینیک روانشناسی

پنجره در دکوراسیون کلینیک روانشناسی

پنجره: اتاق مشاوره باید پنجره داشته باشد و در صورت امکان، باید پنجره ‌ها را باز بگذارید تا نور خورشید به داخل بتابد.
این کار باعث می ‌شود فضا دنج و دلنشین به نظر برسد.
نورپردازی کلینیک و اتاق مشاوره باید به گونه ‌ای باشد که مُراجع احساس راحتی و آرامش داشته باشد. یادتان باشد که نورپردازی بر توانایی آن‌ ها در بیان احساسات و نیازهایشان تاثیر می‌ گذارد. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

پنجره در دکوراسیون کلینیک روانشناسی

دکوراسیون کلینیک کودکان

سالیانه، زمان و بودجۀ عظیمی به پژوهش ‌ها و تحقیقات در حوزۀ کودکان تعلق می ‌گیرد. طراحی اصولی کلینیک کودکان، نقشِ مهمی در بهبودِ آن‌ ها دارد. طراحی دکوراسیونِ کلینیک کودکان و نورپردازی آن، متفاوت از کلینیک بزرگسالان است.
کودکان همواره در حال رشد و سازگار شدن با محیط اطرافشان هستند. آن ‌ها برای رشد به نور طبیعی نیاز دارند؛ از این رو، نور طبیعی نقش مهمی در طراحی دکوراسیون کلینیک کودکان دارد. نور طبیعی باعث می ‌شود ساعت زیستی بدن کودک نیز تنظیم شود. هنگام انتخاب رنگ و طرح کلینیک کودکان باید حواستان به این نکته باشد که چشم کودکان بسیار حساس است.

دکوراسیون کلینیک کودکان

فضای مناسب در دکوراسیون کلینیک کودکان

فضای کلینیک کودکان باید آکوستیک و فاقد صداهای اضافه و آزاردهنده باشد. صداهای آزاردهنده باعث می ‌شود در روندِ درمانشان اختلال ایجاد شود. فضا را با عکس ‌ها و وسایل تزیینی زیبا مزین کنید.
به عنوان مثال، برای هر بخش، از تصاویر یک حیوان خاص بهره بگیرید تا کودکان بتوانند بخش و مسیر خودشان را به راحتی پیدا کنند.

فضای مناسب در دکوراسیون کلینیک کودکان

 نکاتی در دکوراسیون کلینیک کودکان

بین فضای بیرونی و داخلی بیمارستان، ارتباط برقرار کنید؛ مثلاً پنجره‌ های بزرگ با چشم ‌اندازهای زیبا می ‌توانند حس خوبی را در کودکان ایجاد کنند. تماشای این تصاویر باعث می ‌شود احساس کنند آزادند؛ در نتیجه، تاثیر مثبتی بر آن ‌ها خواهد داشت. بچه‌ها باید فضایی برای بازی کردن داشته باشند. بهتر است این فضا بزرگ باشد تا در ساعات ملاقات، بتوانند با خواهر و برادران خود یا والدینشان بازی کنند.
کفپوش کلینیک کودکان باید یکپارچه باشد و هیچ‌ گونه شکافی در آن وجود نداشته باشد تا به راحتی ضدعفونی شوند و ریسک عفونت کاهش یابد. کفپوش کلینیک کودکان باید کمی اصطحکاک داشته باشد تا کودکان بتوانند به راحتی و بدون خطر لیز خوردن، روی آن راه بروند.

نکاتی در دکوراسیون کلینیک کودکان

سخن آخر

با توجه به اهمیت وجود آرامش و راحتی در این مراکز، بسیار در دکوراسیون و انتخاب رنگ ها باید محتاط بود و به تاثیر رنگ ها و سبک دکوراسیون توجه داشت؛
چراکه این مراکز، ارتباط مستقیم با سلامت و بهبود بیماران دارند و رعایت اصول روانشناسی رنگ ها و سبک ها برای ایجاد فضایی مناسب و آرامش بخش، بسیار حائز اهمیت است و بر روند بهبود بیماران تاثیر بسزایی دارد.

سخن آخر درباره دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی

پایان بخش :

دکوراسیون مراکز زیبایی و درمانی + عکس

سوالات متداول

رنگ های مناسب برای دکوراسیون کلینیک روانشناسی کدامند؟

پیشنهاد روانشناسان، رنگ‌ های ملایم و روشن برای اتاق مشاوره است. رنگ آبی و رنگ های روشن، گزینه ‌های بسیار مناسبی هستند.

دلیل استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون کلینیک روانشناسی چیست؟

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که وجود عناصر طبیعی مانند گل و گیاه در فضای کلینیک، به سلامت روح و ذهن کمک می‌ کند.

رعایت چه نکاتی در دکوراسیون کلینیک کودکان ضروری است؟

کودکان نیازمند فضایی برای بازی کردن هستند.
فضای کلینیک کودکان باید فاقد صداهای اضافه و آزاردهنده باشد.
فضای کلینیک کودکان نیاز به نور طبیعی دارد.

چرا چراغ ‌های سقفی برای اتاق درمان مناسب نیستند؟

از آن جایی که بیمار مدت زیادی را در اتاق درمان دراز می‌کشد استفاده از نور سقفی و مستقیم توصیه نمی شود، زیرا نور مستقیم باعث اذیت شدن چشم‌ ها و از دست دادن تمرکز و آرامش او می ‌شود.

مهم ترین ویژگی های مبل یا صندلی درمانگر و مراجع کدامند؟

مبل یا صندلی هر دو شخص باید تکیه گاه داشته باشد و حتی قابلیت چرخش و جا به‌ جایی داشته باشد و همین طور مبل یا صندلی درمانگر از مبل یا صندلی مراجع کننده نباید بهتر و بلندتر باشد.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.