پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراح دکوراسیون داخلی

به طراح داخلی نیاز دارم یا دکوراتور داخلی ؟ + فیلم

فهرست عناوین

به طراح داخلی نیاز دارم یا دکوراتور داخلی؟

شاید این سوال تاکنون برای بسیاری از شما مطرح شده باشد. به راستی اگر می خواهید تغییری در فضای خانه خود ایجاد کنید، به چه کسی نیاز دارید؟ اولین چیزی که شما می خواهید، کسی است که بتواند به شما در ایجاد تغییراتی که به دنبال آن هستید کمک کند.در نتیجه انطباق و هم طیف بودن آن فرد با شما و خواسته های تان همیشه حرف اول را می زند.
اما تخصص نیز موضوع مهمی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت. درست مانند زمانی که برای مشکلات قلب تان به متخصص قلب مراجعه می کنید نه یک پزشک متخصص مغز و اعصاب، در این جا نیز باید به سراغ فرد درست بروید. فردی که تخصص لازم را برای آن چه که شما لازم دارید و به دنبال آن هستید داشته باشد. اما واقعا چه کسی مناسب شما است؟ یک طراح داخلی یا یک دکوراتور داخلی؟ اصلا این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ آیا فرقی می کند که برای ایجاد تغییراتی در خانه از کدام یک کمک بگیرید؟
با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را با بررسی دقیق وظایف هر یک از این دو شغل بدهیم. این پاسخ به منظور تعیین تفاوت های طراح داخلی و دکوراتور داخلی می تواند به شما برای انتخاب درست کمک کند.

طراح داخلی خوب در تهران

چگونه یک فرد به یک طراح داخلی تبدیل می شود؟

فردی که او را به عنوان یک طراح داخلی می شناسیم، در واقع تحصیلات دانشگاهی مرتبط با این رشته را پشت سر گذاشته و مدرک طراحی داخلی را گرفته است. در نتیجه اولین قدم برای تعیین تفاوت های طراح داخلی و دکوراتور داخلی، بررسی نوع آموزش ها و تحصیلات آن ها است. حتی در بسیاری از مناطق و کشور ها، این افراد باید یک امتحان جامع را نیز پشت سر بگذارند تا به این ترتیب مجوز کار به صورت طراح داخلی را داشته باشند.


به این ترتیب اولین چیزی که در بررسی تفاوت های طراح داخلی و دکوراتور داخلی مشخص می شود، زمینه متفاوت آموزشی آن ها است. افرادی که به عنوان طراح شناخته می شوند، آموزش های ویژه ای در خصوص تمرکز بر فضای موجود دارند و معمولا می توانند با انجام یک سری تجزیه و تحلیل های دقیق، تعیین کنند که چطور می شود از فضای در دسترس استفاده کرد. علاوه بر این هر گونه تغییر عملکردی در کل فضا را نیز پیشنهاد می کنند.

بیشتر بدانید: جدید ترین ترند های طراحی آشپزخانه در سال 2020

کار طراح داخلی چیست

به چه کسی دکوراتور داخلی می گوییم؟

زمانی که فردی به عنوان یک دکوراتور داخلی مشغول به کار می شود، تمرکز کاری او روی جزئیات تزئینی و ظریف کاری های فضا خواهد بود. در نتیجه معمولا این افراد دوره های تحصیلات دانشگاهی به خصوصی را پشت سر نمی گذارند و نیازی به گذراندن مدارج دانشگاهی ندارند.
معمولا دکوراتور های داخلی یک سری دوره های آموزشی را پشت سر می گذارند. این دوره ها ممکن است در مراکز فنی و حرفه ای یا در آموزشگاه های خصوصی ارائه شود. به این ترتیب این افراد با اصول اولیه و اصلی طراحی داخلی آشنا می شوند. بر اساس این مشخصه ها، تفاوت های طراح داخلی و دکوراتور داخلی بر اساس زمینه ای که روی آن متمرکز می شوند نیز تعیین خواهد شد.

طراح داخلی کیست

چه زمانی به یک طراح داخلی نیاز داریم؟

بر اساس چیزی که در بالا به عنوان تخصص، دانش و تمرکز کاری یک طراح داخلی به آن اشاره شد، زمانی که می خواهید به صورت کلی در فضای خانه خود یک بازنگری داشته باشید و تغییراتی را در فضا و محیط اطراف خود ایجاد کنید، به یک طراح داخلی نیاز دارید.

در نتیجه با درک درست از تفاوت های طراح داخلی و دکوراتور داخلی، اگر می خواهید از فضای خود استفاده بهتری کنید و به صورت کلی قصد بازسازی منزل خود را دارید، باید به یک طراح داخلی مراجعه کنید. یک طراح چیزی فراتر از زیبایی ظاهری و توجه به جزئیات را به شما ارائه می دهد.
در واقع با تکیه به نظرات تخصصی او، شما می توانید فضای مورد استفاده خود را مجددا طراحی کرده و با ایجاد تغییراتی به صورت بهینه تر از این فضا استفاده کنید.

برای نمونه اگر می خواهید آشپزخانه بزرگ تری داشته باشید یا تعداد اتاق های خود را بیش تر کنید، اگر به یک سالن باز تر و روشن تر نیاز دارید، اگر برای وسایل خود به فضای بیش تری نیاز دارید و در نهایت هر گونه فضا سازی که مد نظر دارید، این ها همه از جمله تخصص ها و مهارت های یک طراح داخلی است.

آشنایی با شغل طراح داخلی

چه موقع باید از یک دکوراتور داخلی کمک بگیرید؟

در بررسی تفاوت های طراح داخلی و دکوراتور داخلی متوجه شدید که تمرکز و توجه یک دکوراتور داخلی روی جزئیات است. به همین دلیل آن ها برای زیبا تر شدن فضای اطراف تان به شما کمک می کنند. شما می توانید برای انتخاب ترکیب رنگ های مورد استفاده در خانه، ایجاد هارمونی در فضای اطراف، طراحی چیدمان خانه مانند چیدمان مبلمان ها، خرید لوازم خانه و ایجاد هماهنگی در آن ها و مواردی از این دست روی این افراد حساب کنید.

در واقع یک دکوراتور داخلی متخصص آن است که به شما برای ایجاد جلوه ای جدید در فضای اطراف تان کمک کند.
شما می توانید از تفکرات و ایده های جزئی نگر این افراد برای زیبا سازی خانه تان الهام بگیرید. اگر دوست دارید تغییری در جزئیات اطراف تان ایجاد کنید اما به اندازه کافی زمان ندارید یا ایده ای به ذهن تان نمی رسد، می توانید این کار را به یک دکوراتور داخلی بسپارید.

طراحي و اجراي دكوراسيون داخلي

حال انتخاب با شما است!

حال تفاوت های طراح داخلی و دکوراتور داخلی را متوجه شدید. پس انتخاب با شما است که بر اساس نوع نیاز و هدفی که دارید، یکی از این دو را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید حتما قبل از اتخاذ هر تصمیمی به صورت دقیق نیاز و خواسته خود را مطرح کنید.

چرا که گاهی ممکن است خدماتی ارائه شده توسط یک دکوراتور داخلی یا یک طراح داخلی تفاوت هایی با آن چه که گفت شد داشته باشد. به هر حال آشنایی با تفاوت های طراح داخلی و دکوراتور داخلی می تواند در تصمیم گیری نهایی شما کمک کننده باشد.

طراح داخلی فضای مسکونی چه وظایفی دارد؟

پایان بخش :

به طراحٍ داخلی نیاز دارم یا دکوراتور داخلی ؟ + فیلم

سوالات متداول

به چه کسی طراح داخلی می گویند؟

یک طراح داخلی کسی است که با گذراندن دوره های آموزش دانشگاهی این رشته، مهارت های لازم برای تجزیه و تحلیل فضاها، تعیین میزان دسترسی ها، نحوه چیدمان وسایل و اشیا در یک فضا و مواردی از این قبیل را به دست می آورد. در نتیجه می تواند با ارزیابی فضاهای مورد نیاز، تعیین مکان بهینه مبلمان و … فضایی کاربردی، ایمن و زیبا را ایجاد کند.

به چه کسی دکوراتور داخلی می گویند؟

دکوراتور داخلی معمولا با تمرکز روی زیبایی فضاها سعی می کند با ظرافتی بالا تمامی اجزا و اشیای تزئینی را در فضا بچیند و به این ترتیب یک هارمونی و جذابیت منحصر به فرد را در یک فضا به وجود بیاورد.

چه تفاوت هایی بین کار یک طراح داخلی و دکوراتور داخلی وجود دارد؟

کار یک طراحی داخلی بر اساس هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است، در حالی که دکوراتور داخلی مبلمان یا آراستن یک فضا با عناصر تزئینی برای رسیدن به زیبایی خاصی را دنبال می کند. یک طراح داخلی معمولا از دوره های آموزش دانشگاهی استفاده می کند، در حالی که دکوراتورها الزاما در دوره های دانشگاهی شرکت نکرده و تنها یک سری دوره های آموزشی را در مراکز فنی و حرفه ای پشت سر می گذارند.

5/5 - (29 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.