پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی اتاق خواب

ایده های جذاب برای طراحی اتاق خواب های شیک + عکس

فهرست عناوین

مقدمه

اتاق خواب باید مانند یک پناهگاه امن و جایگاه مقدس به نظر برسد. به طوری که وقتی می خواهید از مشغله های روزمره خود فرار کنید و زمان خود را در محیطی آرام سپری کنید. بتوانید به اتاق خواب پناه ببرید و استراحت کنید و انرژی دوباره ای را برای شروع روزی دیگر به دست آورید.
یک اتاق خواب زیبا باید بتواند انعکاس دهنده رنگ ها، احساسات و مجموعه های مورد علاقه شما باشد و حس درونیتان را بازگو کند. در این بخش می توانید قوانین اصلی دکوراسیون و طراحی اتاق خواب را یاد بگیرید. و به خاطر بسپارید تا هنگام طراحی اتاق خواب بتوانید از این نکات بهره بگیرید.

نکات طراحی اتاق خواب

تاثیر رنگ های لطیف و آرامش بخش در طراحی اتاق خواب

به جای استفاده از رنگ های اصلی و پر رنگ، رنگ های ملایم و آرامش بخش را انتخاب کنید. اتاق را با سایه ها و طیف های مختلف یک رنگ به شکل حیرت آوری رنگ آمیزی کنید.
تئوری رنگ ها را به خاطر بسپارید. رنگ های ملایم آبی، سبز و یا بنفش (آبی کم رنگ، سبز ملایم و یا بنفش کم رنگ) از جمله رنگ های آرام و روشن محسوب می شوند.

رنگ‌های اکثر‌جواهرات، مانند آبی کبود یا فیروزه ای، سبز زمردی، قهوه ای سوخته، رنگ یاقوت سرخ و زرد و یا غیره رنگ‌هایی هستند. که به تنظیم خلق و خو می پردازند و احساس راحتی را در انسان دو چندان می کنند.
در طراحی اتاق خواب ، ابتدا رنگ هایی که به آنها علاقمند هستید را انتخاب کنید و سپس از کم رنگ ترین حالت ممکن آنها استفاده کنید.
به عنوان مثال شما می توانید رنگ ارغوانی روشن را جایگزین بادنجانی و یا رنگ کدو تنبل را جایگزین نارنجی کنید.

بیشتر بخوانید: چند اتاق خواب به سبک آرت دکو

تاثیر رنگ در طراحی اتاق خواب

از طراحی سقف اتاق خوابتان غافل نشوید

سقف پنجمین دیوار در اتاق است و نقش اثر گذاری در زیباتر کردن فضا دارد. قطعا شما دوست‌ندارید که وقتی روی تختتان دراز کشیده‌اید با سقفی ساده و بی روح مواجه شوید. پس دست به کار شوید و با طرح و رنگی ملایم، آرام و دلنشین سقف اتاقتان را بیارایید. رنگ سقف را کمی از رنگ دیوارها سبک تر و کم رنگ تر انتخاب کنید، چرا که با این کار می توانید احساس صمیمیت و راحتی بیشتری را به فضا ببخشید.
از راه های دیگر زیبا سازی سقف می توان به “طراحی با شابلون” (stencil) و یا کاغذ دیواری سقف، استفاده از قالب ها و یا رنگ تزئینی خاص اشاره کرد. انواع عناصر طراحی را می توانید به شکل های مختلف به اتاق خوابتان اضافه کنید.

چند پیشنهاد برای طراحی سقف

برای زیبایی و جذابیت بیشتر محیط می توان از سقف های نقره ای با رگه های طلایی در طراحی استفاده کرد. این سقف ها بهترین راه برای‌آوردن زرق و برق به درون اتاقتان است. دیوار پنجم (سقف) که اغلب نادیده گرفته‌می‌شود را ( از طریق جلوه ای که با اجرای این طرح به فضا می دهید) به یک قسمت مرکزی و تاثیرگذار تبدیل کنید . همچنین با این کار باعث انعکاس بیشتر نور در فضا شوید.
از طریق اضافه کردن لوسترها، کریستال ها و نورپردازی مناسب و با ایجاد سایه روشن به فضا بافت، حجم، الگو و رنگ مناسب را به فضا بی افزایید.

طراحی سقف در طراحی اتاق خواب

اتاق خواب را ساده نگه دارید

صرف از نظر از این که چه دکوراسیونی را انتخاب می کنید، اتاق خواب باید دنج و ساده به نظر برسد و با ظرافت و راحتی اش احساس دلنشینی را به وجود بیاورد.
برای سهولت‌ در حرکت باید فضای رفت و آمد را باز‌نگه‌دارید. و حداقل اندازه سه گام بین تخت با دیوارها و وسایل بزرگ مانند مبلمان و همچنین به اندازه دو گام میان تخت و وسایل کوچک مانند میزها و کمدها فاصله در نظر بگیرید.
به طوری که اگر می خواهید از تخت خوابتان به سرویس بهداشتی بروید مسیر برایتان باز باشد و مجبور به جابجا کردن وسیله ای نباشید.

اکسسوری ها در اتاق خواب

اتاق خود را تنها به لوازمی که به آن احتیاج دارید مجهز کنید. یک تخت خواب، یک یا دو میز پاتختی (میز کنار تخت)، میز آرایش و صندلی از ملزومات یک اتاق خواب هستند. هر وسیله اضافی دیگری فقط باعث به هم ریختگی اتاق می شود.
حتما در اتاقتان یک میز دراور (کشو لباس) قرار دهید.
اکسسوری در اتاق های کوچک (لوازم جانبی) باید به حداقل برسد.یک اثری هنری زیبا، چند عکس خانوادگی، گل و شمع برای تزئینات اتاقتان کافی هستند. هرچه اتاق شما ساده تر و خلوت تر باشد قطعا آرامش و راحتی شما بیشتر خواهد شد.

ایده های طراحی اتاق خواب

مبلمان مناسبی انتخاب کنید

هنگام خریداری مبلمان اتاق خوابتان ابتدا باید فضای اتاقتان را با سایر وسایل و محدودیت ها در نظر بگیرید. سپس نقشه کف را بررسی کنید و اندازه ها را مشخص کنید.
این کار به شما برای انتخاب مبلمان مناسب کمک زیادی می کند. مبلمان باید با فضای اتاق تناسب کامل داشته باشد، مبلمان راحتی گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق خواب است. همچنین هرگز یک مبل، تخت و میز آرایش سنگین و بزرگ را برای اتاق خواب های کوچکتان انتخاب نکنید.

پیشنهاد مبل برای اتاق خواب هایی برای سقف های بلند و کوتاه

اگر سقف اتاق بلند باشد یک”هد برد” (headboard – تختی که به طور عمود بالای تخت خواب قرار می گیرد) می تواند کمک کند تا تخت کوچک تر به نظر برسد. اما اگر اتاق خواب شما بزرگ است می توانید مبلمان را نیز متناسب با فضای آن انتخاب کنید.
در اتاق های بزرگ این امکان وجود دارد تا از اکسسوری بیشتری استفاده کنید چرا که این وسایل در اتاق خوابی بزرگ گم می شوند و فضای اتاق را شلوغ و نامرتب نشان نمی دهند. یک صندلی عثمانی (صندلی بی دسته و بدون تکیه گاه) گزینه مناسبی برای ایجاد ظاهری لوکس و دنج است و یا حتی می توانید یک مبل را در پایین تخت قرار دهید. انتخاب با شماست.

مبلمان در طراحی اتاق خواب

فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید

برای این که یک اتاق آرام و دنج به نظر برسد باید تا جاییکه می توانید وسایلتان را دور از چشم نگهداری کنید، چرا که یک اتاق خلوت و جادار بسیار آرام تر و دلنشین تر به نظر می رسد، بنابراین فضای ذخیره ای که در اتاق دارید برای قرار دادن وسایل در طراحی اتاق خواب بسیار اهمیت دارد و باید از فضاهای هدر رفته اتاق هم حداکثر استفاده را ببرید.
یک میز جادار کنار تخت خواب با کشوها و درهای فراوان انتخاب کنید تا بتوانید لوازمی مانند کتاب ها، لوسیون و یا عینک مطالعه و غیره که به آن ها نیاز دارید را در دسترس، اما دور از چشم ها قرار دهید تا فضا را آرام و خلوت نگهدارید.

استفاده از کمد های کشو دار

برای ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر در طراحی اتاق خواب می توانید از کمدهای کوچک کشودار نیز استفاده کنید. همچنین برای نگهداری وسایلی مانند اوراق، پتوها، بالش ها و غیره می توانید از یک صندوق و یا نیمکت پای تخت (نیمکتی که برای دو منظور، نشستن و ذخیره وسایل استفاده می شود) بهره بگیرید، در واقع می توانیم با یک تیر دو نشان بزنیم.

استفاده از هد برد

برای دسترسی راحت به کتاب ها و اکسسوری (لوازم جانبی) می توان از یک “هد برد ” با قفسه های داخلی و کشوهای متحرک نیز استفاده کرد. با یک سیستم سازمانی با طراحی سفارشی می توانید از کمترین فضای بیشترین استفاده را ببرد. برای استفاده از فضاهای خالی زیر تخت می توانید جعبه های کم عمق را زیر آن قرار دهید و آنها را با پارچه حاشیه تخت مخفی کنید.

فضای ذخیره سازی در طراحی اتاق خواب

ایجاد قسمتی صمیمی و خاص در طراحی اتاق خواب

یک هدیه ویژه برای خودتان در نظر بگیرید. مکانی آرام و دلنشین برای نشستن و خواندن بهترین هدیه به ویژه برای روحتان خواهد بود.
در پایین تخت خواب و یا گوشه ای از اتاق خوابتان با قرار دادن یک صندلی راحتی و زیر پایی (چهار پایه ای کوتاه که هنگام نشستن پا را روی آن قرار می دهند) یک منطقه صمیمی و دنج برای خواندن و یا استراحت ایجاد کنید. برای طراحی اتاق خواب بهتر است در کنار پنجره یک صندلی زیبا برای خود بگذارید تا از منظره و نور طبیعی لذت ببرید.

ایده برای طراحی اتاق خواب

در استفاده از ملافه های لوکس زیاده روی کنید

اتاق خواب خود را با پارچه های زیبا و مجلل طراحی کنید. هیچ چیزی مانند ملافه های زیبا نمی تواند راحتی و آرامش را به آسانی به اتاق خواب شما اضافه کند. به ملافه های کمتر از 100 درصد پنبه و یا کمتر از ملافه های کتان بسیار ضخیم راضی نشوید. ملافه های مجلل که احساس می کنید از هتل 5 ستاره آمده اند را برای شست و شوی حرفه ای به خشکشویی ببرید، این کار هزینه چندانی ندارد اما باعث شفافیت و با کیفیت ماندن ملافه ها می شود.

پیشنهاد هایی برای پارچه های زیبا و لوکس

پارچه های دیگری را هم می توانید برای لوکس و دلپذیر کردن طراحی اتاق خواب به قسمت های دیگر آن اضافه کنید.
شما می توانید یک پارچه موهر لطیف (پارچه ای دراز و ابریشم سان است) و یا یک ترمه روی دسته صندلی خود بگذارید. دیوارها را با روکش های دیواری ابریشمی یا بافت بپوشانید، پارچه های ابریشمی یا سایبان ابریشمی را روی بسترآویزان کنید و یا کف پوش های مخمل را مورد استفاده قرار دهید.

ملافه در طراحی اتاق خواب

پنجره ها را بپوشانید

یکی دیگر از راه های افزودن رنگ، الگو، بافت و ملایمت و زیبایی به طراحی اتاق خواب ، پوشاندن پنجره ها با پارچه های زیبا و مجلل است  که این پوشیدگی به قاب و منظره پنجره جلوه بیشتری می دهد. اگر عاشق استفاده از پرده های حریر نرم هستید که نور از آنها عبور می کند. می توانید این پرده ها را با پرده های غلتکی مات که برای حفظ حریم شخصی در شب و جلوگیری از ورود نور در روز استفاده می شوند ترکیب کنید.
به این ترتیب جذابیت خاصی را در فضای اتاق خوابتان به وجود بیاورید. برای همه پارچه ها از کرکره های مات  و یا روکش پارچه ای مات استفاده کنید تا وقتی می خواهید دیر از خواب بیدار شوید بتوانید مانع از ورود نور خورشید به درون اتاق شوید و فضا را تاریک نگهدارید.

بیشتر بخوانید: تغییر طراحی اتاق خواب دختران از تولد تا نوجوانی

پنجره ها در طراحی اتاق خواب

چندین روشنایی در نظر بگیرید

یکی از روش های نورپردازی موثر و کارآمد در اتاق خواب ایجاد لایه های نوری است. دقت داشته باشید که اندازه اتاق خواب و میزان نور طبیعی در تعداد منابع روشنایی تاثیر گذار است. نورپردازی محیط، کل فضای اتاق را روشن می کند.
لامپ های کوچک می توانند نور را برای مطالعه و فعالیت های دیگر فراهم کنند و لامپ هایی با نور بیشتر به روشن تر کردن دیوارها و در نتیجه به بهبود بخشیدن فضای کلی اتاق کمک می کنند. برای سهولت  در خواندن کتاب در جایی که به آن احتیاج دارید از یک لامپ کنار تخت با یک بازوی متحرک استفاده کنید.
هر چراغ باید با نور خاصی تنظیم شود و برای هر نور یک سوئیچ روشن / خاموش جداگانه نصب کنید تا بتوانید قدرت انتخاب داشته باشید و فقط منطقه مورد نظر خود را روشن کنید.

روشنایی در طراحی اتاق خواب

بگذارید اتاق خواب شما مکان آرامش بخش زندگی شما باشد

سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید و به زندگی خود نظم بدهید تا تلفن همراه، رایانه، تلویزیون و دستگاه ورزشیتان از اتاق خواب دور بماند. و محیط دیگری را به جز اتاق خوابتان برای این موارد در نظر بگیرید.
شما باید اتاق خوابتان را به محیطی گرم و صمیمی برای استراحت، خواندن، خوابیدن و به دست آوردن انرژی دوباره برای شروع روزی جدید تبدیل کنید و طراحی اتاق خواب را عاشقانه دوست داشته باشید.

طراحی اتاق خواب لوکس

پایان بخش :

ایده های جذاب برای طراحی اتاق خواب های شیک + عکس

سوالات متداول

چگونه میتوانیم اتاق خواب راحت طراحی کنیم؟

فقط لوازم ضروری را در اتاق نگه دارید و اکسسوری ‌های اضافه را از اتاقتان حذف کنید؛ در واقع، لوازم اتاق را باید به حداقل برسانید.

رنگ سفید در اتاق خواب چه اثراتی دارد؟

رنگ سفید باعث می ‌شود فضا روشن باشد و در ضمن، بزرگ ‌تر از اندازۀ واقعی ‌اش به نظر برسد؛ از این رو، دکوراسیون سفید رنگ برای اتاق ‌های کوچک نیز بسیار مناسب است.

آیا شما آموزش طراحی دکوراسیون با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

یک اتاق خواب زیبا چه ویژگی دارد؟

یک اتاق خواب زیبا باید بتواند انعکاس دهنده رنگ ها، احساسات و مجموعه های مورد علاقه شما باشد و حس درونیتان را بازگو کند.

رنگ های لطیف و آرامش بخش در طراحی اتاق خواب چه تاثیری دارد؟

به جای استفاده از رنگ های اصلی و پر رنگ، رنگ های ملایم و آرامش بخش را انتخاب کنید
اتاق را با سایه ها و طیف های مختلف یک رنگ به شکل حیرت آوری رنگ آمیزی کنید.

سقف اتاق خواب را چگونه میتوانیم طراحی کنیم؟

رنگ سقف را کمی از رنگ دیوارها سبک تر و کم رنگ تر انتخاب کنید، چرا که با این کار می توانید احساس صمیمیت و راحتی بیشتری را به فضا ببخشید
از راه های دیگر زیبا سازی سقف می توان به طراحی با شابلونو یا کاغذ دیواری سقف، استفاده از قالب ها و یا رنگ تزئینی خاص اشاره کرد.

چه نوع مبلمانی برای اتاق خواب مناسب است؟

مبلمان باید با فضای اتاق تناسب کامل داشته باشد، مبلمان راحتی گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق خواب است
همچنین هرگز یک مبل، تخت و میز آرایش سنگین و بزرگ را برای اتاق خواب های کوچکتان انتخاب نکنید.

5/5 - (26 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.