پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

مجسمه در دکوراسیون داخلی

استفاده از مجسمه در دکوراسیون داخلی

فهرست عناوین

اگر می‌ خواهید از انواع مجسمه در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید، باید بگوییم که گزینه‌ های بسیار زیادی را پیش رو دارید. هم می توانید در سراسر خانه از یک سبک مجسمه استفاده کنید و هم می ‌توانید سبک ‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید.
برای مثال می‌ توانید مجسمه ‌های کلاسیک را در کنار مجسمه ‌های مدرن قرار دهید. برای هر سبک از دکوراسیون، سبکِ خاصی از مجسمه نیز وجود دارد؛ مثلاً اگر دکوراسیون شرقی یا روستیک شیک را دوست دارید، به سراغ مجسمه‌ های آسیایی بروید.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

مجسمه را در گوشه گوشۀ خانه ‌تان قرار دهید

مجسمه را در گوشه گوشۀ خانه ‌تان قرار دهید، تا در نهایت، بهترین مکان را برای آن بیابید. تندیس ‌های نیم‌ تنه به سبک مینیمال نیز ساخته می‌ شود؛ تفاوت این تندیس ‌ها با تندیس ‌های کلاسیک نیم ‌تنه در ریزه‌ کاری هایشان است. در تندیس ‌های کلاسیک، عضله ‌های بدن با دقت و ظرافت ترسیم شده ‌اند؛ اما مجسمه‌ های مینیمال، چنین نیستند.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

استفاده از مجسمه های کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی

برای مکان‌ های شلوغ، مجسمه ‌هایی با رنگ خنثی برای دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. مجسمه‌ های کلاسیک از دیرباز تاکنون، پرطرفدار و جذاب بوده ‌اند. اگر می خواهید برای دکوراسیون خانه‌ تان مجسمۀ کلاسیک انتخاب کنید، به شما توصیه می‌ کنیم که سایز بزرگ آن را انتخاب کنید، چرا که هم توجه ‌ها را به سوی خود جلب می ‌کند و هم، چون ستاره‌ ای در قلب خانه ‌تان می ‌درخشد.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

انواع مجسمه های کلاسیک

مجسمه ‌های کروب، سبک کلاسیک را وارد دکوراسیون منزلتان می کنند. و اما مجسمه‌ های کروب (در زبان ایتالیایی، putti)، قرن‌ هاست که جایگاه ویژه ‌ای در هنر دارند. این پسربچه ‌های بالدار، در انجیل، مقدس محسوب شده ‌اند؛ زیرا در محضر خداوند هستند. تندیس‌ این پسربچه ‌های آسمانی در دوره ‌های تاریخی مختلف، محبوب و پرطرفدار بوده ‌اند و همچنان در دکوراسیون خانه به کار می ‌روند.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

مجسمه‌ های رئالیسم،مجسمه ‌های کلاسیک

مجسمه‌ های متعلق به مکتب رئالیسم، در مقایسه با مجسمه ‌های کلاسیک، بسیار پرطرفدارتر هستند. هنر رئالیسم، بازتابِ زندگی روزمره است و اثر هنری واقع گرایانه، حاصل نگاه دقیق هنرمند به فضای اطرافش است؛ در نتیجه، مجسمه سازان واقع گرا نیز به جای خلق یک ندیسِ ایده ‌آل و آرمان گرایانه، مجسمه ‌ای را می ‌آفرینند که نزدیک به دنیای واقعی است.
برای مثال، به جای اینکه یک دختر زیبا و رویایی بسازند، دختری را می ‌سازند که شبیه به یک انسان واقعی است. برخی از عناصر رئالیسم در هنر دورۀ کلاسیک هم دیده می ‌شود؛ اما در آن زمان، به اندازۀ دوره ‌های بعد مطرح نشد.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

مجسمه های خاص و بزرگ نگین خانه هستند

چنین مجسمه ‌هایی باید در مرکز یا قسمت جلویی خانه قرار بگیرند و هیچ اکسسوری اضافه ‌ای هم در اطراف آن وجود نداشته باشد. مجسمه ‌ای که در تصویر بالا می ‌بینید، یک مجسمۀ کلاسیک ایتالیایی است که بلافاصله، توجه‌ ها را به سوی خود جلب می‌ کند.
عضله ‌های این مجسمه‌ ها با ظرافت تمام حکاکی شده ‌اند و حس قدرتمندی را نیز منتقل می ‌کنند؛ از این رو، این همه هنر و ظرافت باید در مرکز خانه جای بگیرد.

استفاده از مجسمه های طلایی

رنگ طلایی به کار رفته در این مجسمه باعث شده است بسیار لوکس به نظر برسد و برای فضاهای رسمی مناسب باشد. مجسمه ‌ای که در شکل بالا می ‌بینید، شبیه به مجسمه ‌های کلاسیک است؛ اما در واقع، سبکِ آن مدرن است. چنین مجسمه هایی در دکوراسیون داخلی فضا را لطیف و ظریف می‌ سازند. یادتان باشد که رنگ طلایی، خانه ‌تان را لاکچری و لوکس جلوه گر می سازد.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

استفاده از مجسمه ‌های زن در دکوراسیون

مجسمه ‌های زن، فضا را لطیف ‌تر می کند؛ از این رو، برای فضاهای خشن نیز بسیار مناسب است. مجسمه‌ های فلزی و پورسلین، ظاهری کاملاً متفاوت از مجسمه ‌های سنگی دارند. مس، محبوب ‌ترین فلز در ساخت مجسمه‌ است. جزئیاتی که روی مجسمه‌ های فلزی نقش می‌ بندد، متفاوت از جزئیات مجسمه‌ های سنگی است.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

مجسمه  باید با روح شما ارتباط برقرار کند

هیچ اشکالی ندارد اگر طرفدارِ مجسمه ‌های عجیب و غریب هستید و دوست دارید فضای خانه‌ تان را متفاوت کنید. این مجسمه‌ ها، چه بزرگ باشند چه کوچک، جذابیت خاصی به خانۀ شما می ‌بخشند و توجه مهمانان‌تان را نیز به خود جلب می ‌کنند.
یادتان باشد که رسالتِ مجسمه، فقط زیبایی بخشیدن به دکوراسیون منزل نیست، بلکه باید با روح شما نیز ارتباط برقرار کند و احساساتی را در شما برانگیزد؛ برای مثال، برخی مجسمه ‌ها خاصیت نوستالژیک دارند و شما را به یاد کودکی یا دورۀ خاصی از زندگی ‌تان می ‌اندازند.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

استفاده مجسمه فلامینگو در دکوراسیون

رنگ شاد و زندۀ این مجسمۀ فلامینگو، به زیبایی آن افزوده و آن را برای هر گونه دکوراسیون، مناسب کرده است. تصویر فلامینگو را در اکسسوری ‌ها و تابلوهای نقاشی به کرات مشاهده می ‌کنیم. این پرنده، در حال حاضر، بسیار پرطرفدار است و مجسمۀ فلامینگو هم راه بسیار مناسبی برای جای دادنِ این پرنده در دکوراسیون داخلی‌ تان است. مجسمه ‌ای که در تصویر بالا مشاهده می ‌کنید، برای هر فضایی مناسب است، از حمام و پذیرایی گرفته تا اتاق خواب و سالن غذا خوری.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

مجسمه ‌های واقع گرایانه فضا را بسیار زیبا می ‌سازند.

مجسمه‌ های فلزی، فضا را بسیار جذاب و زیبا می‌ سازند؛ مثلاً مجسمۀ نقره‌ ای رنگ، چه کوچک باشد و چه بزرگ، جذابیت ویژه ‌ای به فضای داخلی می ‌بخشد. امکان ندارد کسی از کنار این جنس مجسمه ها گذر کند و در مورد آن نظری ندهد، یا حداقل به آن توجه نکند.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

 استفاده از مجسمه‌ های مینیمال در دکوراسیون خانه

مجسمه‌ های مینیمال، بسیار زیبا و پر طرفدار هستند و دکوراسیون منزل شما را به مراتب شیک ‌تر می سازند. البته یادتان باشد که مینیمالیسم برای هر خانه و هر سلیقه ‌ای مناسب نیست.
برخی، مجسمه ‌های پر زرق و برق را ترجیح می‌ دهند. انحنای شگفت ‌انگیز و ظرافت استثنایی ‌ای که در تصویر بالا می ‌بینید، مجسمه‌ ها را بسیار جذاب کرده‌ اند. این مجسمه‌ ها برای انواع سبک ‌های دکوراسیون مناسب اند و بدون نیاز به اکسسوری اضافه، می‌ توانند فضا را زیبا و دلنشین سازند.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

 استفاده از مجسمه‌ های چوبی در دکوراسیون خانه

مجسمۀ چوبی که در تصویر بالا مشاهده می ‌کنید، کاملاً برازندۀ این دکوراسیون است، چرا که هم با رنگ مبلمان خانه همخوانی دارد و هم با نقاشی ‌های انتزاعی موجود در اتاق هماهنگ است.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

ترکیبی از عناصر مدرن و سنتی

مجسمه‌ های مدرن روی صفحۀ شطرنج قرار گرفته ‌اند و دکوراسیون خانه را بسیار متفاوت و جذاب ساخته ‌اند. میز با پایۀ مجسمه ‌ای، صندلی مجسمه ‌ای، راه پلۀ مجسمه مانند، برخی لوازم منزل هستند که در ساختار آن ‌ها از مجسمه استفاده شده است یا اینکه خودشان شبیه به مجسمه هستند.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

مجسمه ها باید بازتاب روحیات شما باشند

همان طور که گفتیم، مجسمه ‌های خانۀ شما، بازتابِ روحیات شما هستند و می‌ توانند احساسات مختلفی را در شما ایجاد کنند؛ اما چند نکتۀ کلی را در مورد جایگاه مجسمه در دکوراسیون داخلی به یاد داشته باشید:
نباید تعداد مجسمه‌ های موجود در یک فضا زیاد باشد، مثلاً یک مجسمه به جذابیت دکوراسیون خانه ‌تان می‌افزاید، اما سه مجسمه، اگر فضایتان کوچک باشد، خانه‌ تان را شلوغ می‌ کند؛ البته بازهم بستگی به سلیقه و خواستۀ شما دارد.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

جای مناسب برای مجسمه خود در دکوراسیون منزل پیدا کنید

مجسمه ‌های خانه‌ تان باید با فاصله از یکدیگر قرار داشته باشند؛ در واقع، مجسمه‌ ها باید فضای تنفس داشته باشند. اطراف آن‌ ها را زیاد شلوغ نکنید.
مجسمه‌ هایتان را در قسمتی از خانه قرار دهید که نور کافی به آن ‌ها بتابد. مجسمه ‌ای که در سایه یا قسمت تاریک ‌تر خانه قرار بگیرد، زیبایی خاصی به خانۀ شما نمی ‌بخشد.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

سخن آخر

همچنین به خاطر داشته باشید که خودتان می توانید مجسمۀ دلخواه خود را خلق کنید؛ به عبارتی، اگر فردی هستید که به هنر علاقمندید و عاشق خلق کردن هستید؛ می توانید هنر مجسمه سازی را بیاموزید و آثاری منحصر بسازید و از آن لذت ببرید. بدانید که هنر مجسمه سازی، یکی از آرامش بخش ترین و لذت آفرین ترین المان ها از هنرهای تجسمی به شمار می آید.
در این هنر، اسرار بسیاری نهفته است و هر تشویش و اضطرابی را در پس شگفتی خود از بین می برد و ذهن شما را آرام و متمرکز می سازد.

مجسمه در دکوراسیون داخلی

پایان بخش :

مجسمه در دکوراسیون داخلی + تصویر

مجسمه در دکوراسیون داخلی

سوالات متداول

چه نوع مجسمه هایی میتوانند مناسب منزل باشند؟

وقتی می‌ گوییم مجسمه، لزوماً منظورمان مجسمه‌ های کلاسیک نیست، بلکه مجسمه‌ های مدرن، رئال، مینیمال و دیگر سبک ‌ها نیز مد نظرمان است که برای دکوراسیون خانه مناسب اند.

چه نوع سبک هایی در چیدمان مجسمه مناسب تر می باشد؟

هم می توانید در سراسر خانه از یک سبک مجسمه استفاده کنید و هم می ‌توانید سبک ‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال می‌ توانید مجسمه ‌های کلاسیک را در کنار مجسمه ‌های مدرن قرار دهید

تفاوت تندیس های نیم تنه و کلاسیک در چه جیزی می باشد؟

تندیس ‌های نیم‌ تنه به سبک مینیمال نیز ساخته می‌ شود؛ تفاوت این تندیس ‌ها با تندیس ‌های کلاسیک نیم ‌تنه در ریزه‌ کاری هایشان است. در تندیس ‌های کلاسیک، عضله ‌های بدن با دقت و ظرافت ترسیم شده ‌اند؛ اما مجسمه‌ های مینیمال، چنین نیستند

برای مکان‌ های شلوغ از چه نوع مجسمه هایی استفاده کنیم؟

برای مکان‌ های شلوغ، مجسمه ‌هایی با رنگ خنثی انتخاب کنید. مجسمه‌ های کلاسیک از دیرباز تاکنون، پرطرفدار و جذاب بوده ‌اند

مجسمه های خاص و بزرگ نگین مناسب چه قسمت هایی از خانه هستند؟

چنین مجسمه ‌هایی باید در مرکز یا قسمت جلویی خانه قرار بگیرند و هیچ اکسسوری اضافه ‌ای هم در اطراف آن وجود نداشته باشد.

برای مکان های رسمی از چه نوع مجسمه هایی باید استفاده کرد؟

رنگ طلایی به کار رفته در این مجسمه باعث شده است بسیار لوکس به نظر برسد و برای فضاهای رسمی مناسب باشد. چنین مجسمه‌ هایی فضا را لطیف و ظریف می‌ سازند

آیا شما آموزش مجسمه سازی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم . برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

4.9/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.