پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

چیدمان در آشپزخانه های کوچک

آشپزخانه های کوچک اما مرتب

فهرست عناوین

یک آشپزخانه مرتب برای پخت و پز، زندگی روزمره و حتی سرگرمی ضروری است. وقتی آشپزخانه شما به دور از هرج و مرج است، آرامش نیز به زندگی شما وارد می شود. خیلی سخت است که در آشپزخانه شلوغ و به هم ریخته خلاق و الهام پذیر باشید.
بنابراین اگر می خواهید زندگی شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد باید آشپزخانه ای مرتب داشته باشید. حالا یک آشپزخانه کوچک را تصور کنید، سازماندهی این آشپزخانه سخت تر هم خواهد بود. فکر کردن در این مورد که کجا باید وسایلتان را قرار دهید تا از ایجاد بهم ریختگی نجات پیدا کنید به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد. با خواندن این مقاله ایده های جالبی به شما داده می شود.
با این ایده ها میتوانید آشپزخانه کوچک خود را سر و سامان دهید.
در ادامه پخت و پز برای شما نه تنها یک ضرورت و یا یک وظیفه، بلکه به یک سرگرمی و لذت تبدیل شود.

آشپزخانه های کوچک، اما مرتب

چیدمان کابینت ها و دراورها برای آشپزخانه

همیشه کشوهای بی نظم و شلوغ برای صاحبان خانه یک معضل بزرگ بوده است. وقتی وسایل شما هر جا پراکنده و نا مرتب است، پیدا کردن هر وسیله و یا دستیابی به ظروف برای شما سخت و دشوار خواهد بود. حتی این مساله وقتی که شما عجله دارید، می خواهید به مهمانی بروید و یا مهمان دارید، بدتر هم خواهد شد و نه تنها شما را می ترساند، بلکه موجب نا امیدی شما نیز می شود. چیزهایی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند را دم دست بگذارید. قابلمه ها و تابه های بزرگ را به ترتیب اندازه شان در کابینت ها بگذارید. کابینت ها و قفسه هایی که بیرون می آیند بسیار کاربردی هستند و می توانند رضایت خاطر شما را فراهم کنند. دیگر لازم نیست که وقت زیادی را صرف درآوردن ظروف از اعماق کابینت کنید و قرار دادن وسایل در آن ها نیز ساده تر است.

خرید قفسه برای آشپزخانه

یک راه عملی دیگر خرید قفسه هایی است که به دیوار آویزان می شود (آب چکان) و شما می توانید قابلمه ها، تابه ها و یا ظروف دیگر را به آنهات بیاویزید تا ظاهری مدرن و تمیز به آشپزخانه شما ببخشد. وقتی به فروشگاه می روید به دنبال وسایل و لوازمی باشید که به شما کمک کند از فضایی که دارید بالاترین استفاده را ببرید.

آشپزخانه های کوچک، اما مرتب4

لیوان های چای و قهوه

لیوان های چای و قهوه در آشپزخانه همان چیزی است که بسیاری از ما نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم. حتی اگر شما خودتان مایل به نوشیدن چای و قهوه نیستید، فکر می کنم که لیوان های چای و قهوه را برای دوستان و یا اعضای خانواده تان در خانه خود داشته باشید. گاهی از اوقات یافتن فضایی مناسب برای آن ها اندکی سخت می شود، چرا که شما تعداد زیادی از این لیوان ها دارید و یا اینکه لیوان های شما با هم متناسب نیستند. قدم اول این است که وقت بگذارید و از شر هر لیوان اضافی که دارید خلاص شوید.

چیدمان لیوان ها در آشپزخانه

اگر لب پر و یا زشت هستند آنها را دور بریزید، اما اگر سالم و زیبا هستند می توانید آن ها را هدیه بدهید؛ با این کار برای لیوان هایی که به آنها علاقه دارید جای بیشتری باز می شود. اگر فضای کابینت های شما در آشپزخانه کم است و نمی توانید تمامی وسایل و ظروف خود را در آن بگذارید به یک قفسه دیواری برای به دست آوردن ظاهری بهتر فکر کنید. به عقیده من این قفسه ها بسیار جذاب هستند و شما می توانید لیوان های خود را به این قفسه های جذاب بیاویزید و اینگونه نه تنها برای لیوان های خود می توانید جای مناسبی بیابید، بلکه فضای زیبا و دلچسبی را نیز برای خود و اطرافیانتان فراهم می کنید.

چیدمان شیشه های مربا

می توانید شیشه های شکر، مربا و … را روی قفسه بگذارید و لیوان ها را نیز به صورت بر عکس به آن بیاویزید. آن ها با مزه و در دسترس هستند و زمانی که نیاز به پیدا کردن و ست کردن لیوان ها دارید، لیوان های شما درست مقابل چشمانتان است. اگر قفسه های چوبی مورد علاقه شما نیستند به دنبال چیز ظریف تری باشید.

آشپزخانه های کوچک، اما مرتب2

مکتن مناسب برای ظروف پلاستیکی در دار در آشپزخانه

هما ما در زندگی خود با چالش قرار دادن ظروف پلاستیکی در دار در جای مناسب درگیر بوده ایم. تا کنون بارها دیده ام که این ظروف با باز کردن در کابینت ها نقش زمین شده. هنگامی که این ظروف در کابینت های بالایی قرار دارد بر سر فرد میریزند و موجب عصبانیت و ناراحتی می شود. اما به هیچ عنوان نگران نباشد، چرا که با اندکی برنامه ریزی و سازمان دهی می توانید از بروز مجدد این صحنه جلوگیری کنید. کشوها و دراورهایی که پرهستند از ظروف پلاستیکی را می توانید در چند مرحله پاکسازی کنید. اول از همه جایی که می خواهید این ظروف را بگذارید باریک کنید. می توانید به فروشگاه های لوازم خانگی سری بزنید و جعبه های زیبا و بدرد بخوری را پیدا کنید.
در ادامه شما می توانید ظروف خود را به صورت کاملا تفکیک شده در آن قرار دهید. در این تصویر صاحبخانه توانسته در نبرد با ظروف پلاستیکی برنده شود و با قرار دادن یک جداکننده در کف کاپینت ظروف خود را سازماندهی کند. از این طریق قرار دادن و دستیابی به ظروف پلاستیکی در شکل ها و ابعاد مختلف آسانتر می شود.

آشپزخانه های کوچک، اما مرتب10

یخچال و فریزر

در این قسمت مهمترین اقدام، تهیه برنامه ای برای تمیز کردن یخچال است تا مواد غذایی منقضی شده و یا قدیمی را دور بریزید. باید به دقت ظرف هایی را انتخاب کنید تا از این طریق از قاطی شدن مواد غذایی جلوگیری کنید و همچنین مانع از بو گرفتن یخچال و یا سرایت بوی مواد غذایی به یکدیگر شوید.

آشپزخانه های کوچک، اما مرتب5

سینک ظرفشویی

همیشه در زیر سینک ظرفشویی محفظه ای وجود دارد که موقع تمیز کردن به آن توجه کافی نمی شود، اما زمانیکه به دنبال جایی برای قرار دادن سطل آشغال و یا وسایل کم کاربرد هستید بیش از همه جا توجه این کابینت زیر سینک است که توجه شما را به خود جلب می کند. من واقعا ایده نسب کشوهایی که بیرون می آیند و همچنین سبد را بسیار می پسندم. به این ترتیب می توانید وسایلتان را با نظم بسیار مرتب و سازمان دهی کنید و دیگر مجبور نخواهید بود لوازمی که در گوشه کابینت و در دورترین قسمت آن به دام افتاده اند را بیرون بکشید. مراقب باشید که آن را بیش از اندازه شلوغ نکنید، چرا که با شلوغی بیش از اندازه معمولا اهداف گم می شوند.

آشپزخانه های کوچک، اما مرتب7

چیدمان ادویه ها در آشپزخانه

همیشه بی نهایت گزینه برای ذخیره ادویه ها وجود دارد. سخت ترین قسمت کار آن زمانی است که شما باید صرف پیدا کردن جای مناسب برای ادویه ها باشید و پس از آن نیز جابجایی آن اندکی سخت است. فکر می کنم که قفسه های مغناطیسی دیواری برای نگهداری ادویه ها بسیار مناسب باشند. با وجود آن شاید نخواهید که ادویه ها جلوی چشم باشد، در این صورت کشو ها و قفسه ها می توانند برای شما بسیار مناسب باشد.

آشپزخانه های کوچک، اما مرتب8

از فضای بالای کابینت خود استفاده کنید

بسیاری از ما آنقدر خوش شانس نیستیم که کابینت های بلندی داشته باشیم که تا سقف ادامه داشته باشد. اغلب کابینت ها فضای مرده و هدر رفته ای بالای خود دارند که از آن ها استفاده نمی شود. شما می توانید هرچیزی که فکرش را بکنید در این قسمت قرار دهید.
از تمامی سطوح، حتی سطوحی که در ارتفاع قرار دارند استفاده کنید تا از بروز درهم و برهمی و ریخت و پاش جلوگیری کنید. می توانید از سبد های کوچک برای مرتب کردن لوازم بالای کابینت استفاده کنید. شما هرچیزی را می توانید بالای کابینت بگذارید، از آجیل گرفته تا پلو پز و آب میوه گیری. کار در آشپزخانه های کوچک می تواند بسیار چالش برانگیز باشد،
با وجود آن راه حل های خلاقانه بسیاری وجود دارد که می تواند این چالش ها را برای شما به حداقل رسانده و یا حتی به کلی از میان ببرد. ایده های خلاقانه خود را به کار گیرید و از کار کردن در محیط های منظم لذت ببرید.

آشپزخانه های کوچک، اما مرتب9

سوالات متداول

اگر فضای کابینت ها در آشپزخانه کم باشد چه راه حلی را می توانیم اجرا کنیم؟

به یک قفسه دیواری برای به دست آوردن ظاهری بهتر فکر کنید.شما می توانید لیوان های خود را به این قفسه های جذاب بیاویزید، و فضای زیبا و دلچسبی را نیز برای خود و اطرافیانتان فراهم می کنید.

برای مرتب نگهداشتن ظروف پلاستیکی در دار چه کار کنیم؟

طروف ها را پاکسازی کنید و در جای باریک‌تر بچینید و از جدا کننده ها برای مرتب سازی استفاده کنید.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

چگونه یخچال و‌ فریزر را مرتب نگه داریم؟

هر از چند گاهی باید یخچال خود را مرتب و پاکسازی کنیم و غذا های مانده را جدا کنیم و مانع از بو‌کرفتن‌یخچال شویم.

برای مرتب سازی قسمت ادویه ها چه کار‌کنیم؟

فکر می کنم که قفسه های مغناطیسی دیواری برای نگهداری ادویه ها بسیار مناسب باشند. با وجود آن شاید نخواهید که ادویه ها جلوی چشم باشد، در این صورت کشو ها و قفسه ها می توانند برای شما بسیار مناسب باشد.

برای ذخیره سازی و گذاشتن وسایل کجا را می توانیم انتخواب کنیم؟

کابینت های بالای‌دیوار پیشنهاد بسیار عالی برای گذاشتن وسایل در آن قسمت است و باعث مرتب شدن آشپزخانه می شود.

چگونه وسایل مورد استفاده ی آشپزخانه را مرتب نگهداری کنیم؟

از کشو های عمودی مخفی می توانیم برای این وسایل استفاده کنیم.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.