پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

فهرست عناوین

اتاق خوابتان را به یک پناهگاه امن و دنج تبدیل کنید

در طول سال های گذشته، مردم بیشتر و بیشتر به نقش کلیدی که سلامت ذهنی در زندگی روزمره ایفا می کند پی برده اند و در نتیجه اهمیت مراقبت از خود را دریافته اند. اگر شما با این مساله بیگانه هستید، مراقبت از خود به سادگی هر فعالیتی را شامل می شود که ما آن را به عمد برای بهبود اوضاع احساسی، ذهنی و یا جسمانی خود انجام می دهیم. نمی توان گفت کدام بخش از خانه از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که هر قسمت نقش خود را دارد؛ با وجود آن برخی از قسمت ها اهمیتشان بیشتر است. به عقیده من اتاق خواب در آرامش افراد نقشی کلیدی ایفا می کند، چرا که در هر حالت روحی شما به اتاق خوابتان پناه می برید و بسیار مهم است که سبک چیدمان اتاق خواب شما به چه صورت باشد. گاهی حتی تغییر در اندازه نور می تواند موجب افسرگی، خشم و یا استرس در شما شود. اگر در اتاق خوابتان احساس آرامش نمی کنید، این نکات جذاب را به کار گیرید تا استرس شما از بین برود.

دکوراسیون اتاق خواب11

ایده های دکوراسیون اتاق خواب

به طور میانگین، افراد یک سوم از زندگی خود را در خواب به سر می برند و این به این معنا است که ما زمان زیادی از اوقات خود را در اتاق خواب می گذرانیم. برای بسیاری از ما این عدد بزرگتر هم می شود، چرا که فقط برای خوابین از اتاق خواب خود استفاده نمی کنیم. ما زمان زیادی را در اتاق هایمان صرف کار، مطالعه و یا بدست آوردن انرژی از دست رفته خود می کنیم. بر هیچ کس پوشیده نیست که فضای اطراف ما بر حالت های روحی ما اثر می گذارد، پس چرا ما اتاق خواب خود را به یک پناهگاه امن تبدیل نکنیم که موجب آرامش و ثبات شود؟

می توانید از این نکات برای داشتن یک مامن امن استفاده کنید. آشفتگی ها را از بین برده و همه چیز را سازمان دهی کنید اولین گام برای تبدیل اتاق خواب به یک پناهگاه امن پاکسازی و سازمان دهی است. هیچ کدام از نکات دیگر عمل نخواهد کرد اگر شما هر روز صبح از اتاقی پر از آشفتگی خارج شوید و هر شب به همان اتاق به هم ریخته وارد شده و بخوابید. از شر آشغال های اطرافتان و هر آنچه که فکر می کنید برایتان کارایی ندارد و فقط فضا را اشغال کرده است خلاص شوید و از این طریق بار خود را سبک کنید. برای هرچیزی در اتاقتان فضای مخصوص به خودش را اختصاص دهید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا پس از اتمام کارتان وسیله ای که دیگر نیازی به آن ندارید را سر جایش بگذارید. فقط با کمی تمیزکاری حس می کنید که بار سنگینی از روی شانه های شما روی زمین گذاشته شده است.

دکوراسیون اتاق خواب12

یکی از ایده های دکوراسیون اتاق خواب : با استفاده از رنگ ها حالت روحی خود را تنظیم کنید

رنگ ها توانایی فوق العاده ای برای واکنش های فیزیولوژیکی، انتقال احساسات و تنظیم حالت های روحی ما دارند. چشم انداز، اولین منبع تجربیات هر فرد است و رنگ یکی از نیاز های اساسی عصبی را برای تحریک فراهم می کند. گفته می شود که رنگ اتاق خواب شما می تواند بر چگونگی عکس العمل مغز شما و پردازش فضای اطراف شما تاثیر گذارد. اگر احساس می کنید که اتاق خواب شما باید رنگ شود به واکنشتان به رنگ ها و سایه ها بسیار توجه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب4

در اتاق خود از گیاهان استفاده کنید

از یک یا دو گیاه آپارتمانی در اتاق خود استفاده کنید و از نتایج آن بر سلامت جسم و روح خود شگفت زده شوید. گیاهان بی حرکت سر جای خود می ایستند و در همان حال هوای اطرافمان را سم زدایی کرده و اکسیژن آزاد می کنند. فقط دیدن گیاهان و فضای سبز می تواند به ما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشیم و مراقبت از یک موجود زنده برایمان همان پاداشی است که به زندگی ما هدف می دهد و حس خوشایندی را به ما منتقل می کند، مخصوصا اگر شاهد رشد و شکوفه دادن آن باشیم. مهمتر از همه مطالعات نشان می دهد که گیاهان در خانه سطح بازده و تمرکز را تا 15 درصد بالا می برد.

دکوراسیون اتاق خواب5

برای دکوراسیون اتاق خواب، حواستان به روشنایی اتاقتان باشد

نور شدید فلوروسنت را دوست دارید و یا ترجیح می دهید در تاریکی بنشینید؟ با تعویض لامپ های کم نور با لامپ های پر نور برای خودتان فضای دنجی ایجاد کنید، همچنین لامپ هایی با نور کمتر را نیز ارائه کنید. این کار به شما اجازه می دهد که کنترل بیشتری بر نور فضا داشته باشید و بتوانید آن را با توجه به نیازتان هماهنگ کنید. از نوری که از پنجره ها می آید غافل نشوید. از مجموعه ای از پرده های زیبا استفاده کنید تا نور طبیعی خورشید را از دست ندهید، این پرده ها همچنین به شما این امکان را می دهد که از ورود نورهای ناخواسته در طول شب به اتاق جلوگیری کنید. پرده های زیبا و مناسب می تواند فضا را روشن کند و همچنین دکوراسیون منزل شما را به سطح بالاتری ببرد.

دکوراسیون اتاق خواب6

از کالای خواب با کیفیت استفاده کنید

پس از یک روز طولانی و خسته کننده هیچ چیز نمی تواند بهتر از فرو رفتن در یک تخت خواب نرم و گرم باشد. ملافه ها و روتختی های مخمل یکی از ساده ترین روش هایی است که می تواند اتاق خواب ما را به پناهگاهی امن و دنج تبدیل کند. اگر می خواهید کار بیشتری برای خودتان انجام دهید روی یک پتوی نرم و سنگین سرمایه گذاری کنید، بسیاری از افراد آن را برای کمک در به خواب رفتن و داشتن یک خواب با کیفیت موثر می دانند. اگر در تبدیل اتاق خوابتان به یک محیط دنج و پناهگاهی راحت نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید با طراحان دکوراسیون داخلی تماس بگیرید و از راهنمایی های آن ها استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک

دکوراسیون اتاق خواب7
چگونه میتوانیم اتاق خواب راحت طراحی کنیم؟

چگونه میتوانیم اتاق خواب راحت طراحی کنیم؟ فقط لوازم ضروری را در اتاق نگه دارید و اکسسوری ‌های اضافه را از اتاقتان حذف کنید؛ در واقع، لوازم اتاق را باید به حداقل برسانید.

رنگ سفید در اتاق خواب چه اثراتی دارد؟

رنگ سفید باعث می ‌شود فضا روشن باشد و در ضمن، بزرگ ‌تر از اندازۀ واقعی ‌اش به نظر برسد؛ از این رو، دکوراسیون سفید رنگ برای اتاق ‌های کوچک نیز بسیار مناسب است.

آیا شما آموزش طراحی دکوراسیون با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

یک اتاق خواب زیبا چه ویژگی دارد؟

یک اتاق خواب زیبا باید بتواند انعکاس دهنده رنگ ها، احساسات و مجموعه های مورد علاقه شما باشد و حس درونیتان را بازگو کند.

رنگ های لطیف و آرامش بخش در طراحی اتاق خواب چه تاثیری دارد؟

به جای استفاده از رنگ های اصلی و پر رنگ، رنگ های ملایم و آرامش بخش را انتخاب کنید. اتاق را با سایه ها و طیف های مختلف یک رنگ به شکل حیرت آوری رنگ آمیزی کنید.

سقف اتاق خواب را چگونه میتوانیم طراحی کنیم؟

رنگ سقف را کمی از رنگ دیوارها سبک تر و کم رنگ تر انتخاب کنید، چرا که با این کار می توانید احساس صمیمیت و راحتی بیشتری را به فضا ببخشید. از راه های دیگر زیبا سازی سقف می توان به طراحی با شابلونو یا کاغذ دیواری سقف، استفاده از قالب ها و یا رنگ تزئینی خاص اشاره کرد.

چه نوع مبلمانی برای اتاق خواب مناسب است؟

مبلمان باید با فضای اتاق تناسب کامل داشته باشد، مبلمان راحتی گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق خواب است. همچنین هرگز یک مبل، تخت و میز آرایش سنگین و بزرگ را برای اتاق خواب های کوچکتان انتخاب نکنید.

چگونه اتاق خواب خود را تزئین می کنید؟

    با رنگ ها ظریف پیش بروید.
    مطمئن شوید که می توانید  راحت حرکت کنید.
    به وزن بصری مبلمان خود فکر کنید.
    نورپردازی خود را لایه بندی کنید.
   تزیین مناسب سقف را به خاطر بسپارید.
    یک گوشه را در نظر بگیرید.
    سبک شخصی خود را دنبال کنید.
 

چرا تزئین اتاق خواب مهم است؟

اتاق خواب به عنوان یکی از فضاهای شخصی در خانه، باید تعادلی بین آرام و شیک بودن ایجاد کند. اتاق خواب باید مکانی برای استراحت پس از یک روز طولانی باشد. بنابراین داشتن یک اتاق خواب با دکوراسیون دلپذیر برای راحتی و خوابی سالم بسیار ضروری است.

چگونه یک اتاق خواب مدرن را توصیف می کنید؟

برای توصیف این نوع اتاق خواب، آن را به عنوان فضایی در نظر بگیرید که به فلسفه «کمتر بیشتر است» پایبند است. دارای مبلمان سبک و مطبوع و دارای رنگ خنثی است. اگر به دنبال راهی برای ایجاد فضایی آرام در اتاق خواب خود هستید، یک اتاق خواب مدرن بسیار عالی است.

5/5 - (25 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.