پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

استایل مجلسی زنانه

استایل مجلسی زنانه + عکس

فهرست عناوین

به طور کلی، استایل مجلسی به سبکِ لباس‌پوشیدن در مجالس و جشن‌ ها گفته می‌شود. در ظاهر استایل مجلسی تعریفِ ساده ‌ای دارد؛ اما عملی‌کردن آن کار بسیار پیچیده‌ای است.
استایل مجلسی ارتباط تنگاتنگی با دنیای همواره در حال تغییرِ مُد دارد و ویژگی‌ های آن، سبب تمایزش با دیگر استایل ‌ها شده است.
استایل مجلسی زنانه سبک خاصی از لباس‌پوشیدن است که زنانگی زنان را بیشتر به نمایش می‌ گذارد و ظاهر آنان را زیباتر و جذاب ‌تر می ‌کند.
در این بخش ، نحوۀ پیدایش استایل مجلسی ، سیر تاریخی استایل مجلسی و اصول آن را خواهیم گفت. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

تیپ مجلسی زنانه

سیر تاریخی استایل مجلسی

استایل فرمال، قدمتی دیرینه دارد و از قرون گذشته وجود داشته است؛ اما استایل مجلسی از اواسط دهۀ 1820 به وجود آمد. پیدایشِ این سبک از لباس پوشیدن، با جنبشِ رمانتیسم در هنر و ادبیات متقارن بود.
این جنبشِ هنری و ادبی، تاثیرِ شگرفی بر فرهنگِ آمریکا و اروپا داشت. رمانتیسم بر عشق و احساس تاکید داشت و عشق را بر هر چیزی مقدم می ‌دانست.
عوامل دیگر، مانند افزایشِ تولیدِ پارچه، پیشرفتِ صنعتِ پارچه‌ بافی و افزایشِ تولیدِ لباس ‌های حاضری نیز به دسترسی بیشترِ مردم به لباس ‌های متنوع،  و در نهایت، پیدایشِ استایل مجلسی ، کمک کرد.

استایل های مد در سال 1820

از دهۀ 1820 ، صنعتِ مُد تقریبا دموکراتیزه شد؛ به علاوه، مجله‌ های آمریکایی و فرانسوی مُد نیز در میان زنان آمریکایی و اروپایی بسیار محبوب شدند.
در این مجله ها، زنان انواع استایل‌ های لباس پوشیدن را با عنوان های :

  • لباس صبح
  • لباس روز
  • لباس پیاده‌ روی
  • لباس تفریح
  • لباس کالسکه سواری
  • لباس مهمانی شام
  • لباس مجلسی یا لباس شب می‌دیدند.


لباس مجلسی هم از دل همین عناوین متولد شد. در قرن نوزدهم، یقۀ لباس‌ های مجلسی خیلی باز بود و معمولاً شانه‌ ها هم پیدا بودند.
آستین لباس‌ ها کوتاه و دامن‌ هایشان بلند و پف ‌دار و  بسیار پر زرق و برق بود. از دهۀ 1980 ،  دنباله‌ ای هم به این دامن‌ های بلند اضافه شد.

سیر تاریخی استایل مجلسی زنانه

تحولی در استایل مجلسی زنانه

در نیمۀ اول قرن 20 ام ، استایل مجلسی زنانه متحول شد و استایل‌ امپراطوری و استایل فلاپر ( دهه 1920 ) و لباس ‌هایی با بُرش مورب ( دهه 1930 ) جایگزین مدل ‌های قدیمی شدند؛ پس از آن، طراحی لباس مجلسی به اصول طراحی لباس ‌های معمولی نزدیک شد.
یقۀ لباس ‌های مجلسی ، بازتر و آستین‌ شان کوتاه ‌تر شد، قدِ دامن ‌ها، بسته به سلایق زنان و مُد روز، قابل تغییر بود.
برای دوخت لباس‌ های مجلسی زنانه ، از پارچه‌ های اطلس، مخمل، حریر و تافته استفاده می‌ شد و پارچه ‌شان را با ابزار و روش ‌های مختلف تزیین می‌ کردند.

تنوع در لباس مجلسی

تنوعی در لباس مجلسی

در نیمۀ دوم قرن 20 ام تا اوایل قرن 21 ام ، استایل مجلسی بسیار متحول شد و حتی شلوار زنانه هم در جرگۀ لباس‌ های مجلسی جای گرفت.
در این دوره، لباس ‌های مجلسی متنوعی به بازار آمد؛ از دامن ‌های کوتاه و بلند گرفته تا شلوارهای پالاتسو و شلوارهای تنگ. مدل دامن کوتاه پف‌ دار هم در همین زمان به دنیای مد معرفی شد و طرفداران زیادی هم پیدا کرد.
در اواخر این قرن، پیراهن کرپ ، بسیار محبوب شد. در آن زمان، رنگِ مشکی بهترین انتخاب برای استایل مجلسی بود.

استایل مجلسی زنانه قرن 21

استایل مجلسی در قرن بیست و یکم

در عصر حاضر، استایل مجلسی مخصوص مراسم‌ های رسمی و نیمه ‌رسمی، مانند جشن عروسی، جشن تولد و جشن فارغ‌ التحصیلی است.
در حال حاضر، تنوع لباس مجلسی زنانه بسیار گسترده است و این تنوع را در لباس‌ های مجلسی بازیگران هالیوود می ‌توان به وضوح مشاهده کرد.
با وجود این تنوع، همچنان یقۀ باز، دور کمر و دور سینۀ  تنگ و دامن چچین، عناصر جدایی ‌ناپذیرِ استایل مجلسی زنانه هستند. همان طور که گفتیم، استایل مجلسی ، زنانگی زنان و دختران را به نمایش می‌گذارد و توجه ‌ها را به سوی آن‌ ها جلب می‌ کند.

بیشتر بخوانید: انواع پارچه برای لباس مجلسی

مدل های استایل مجلسی زنانه

اصول طراحی لباس مجلسی زنانه

همان طور که گفتیم، لباس‌ های مجلسی زنانه ، یک سری ویژگی ‌های مشترک دارند که البته مطلق هم نیستند! برای مثال، یقۀ لباس مجلسی ، باز است؛
قسمت سینۀ لباس‌ های مجلسی ، کاملاً اندازه‌ است و اصلا گشاد نیست؛ لباس ‌های مجلسی معمولاً آستین ندارند؛ و اینکه دامنِ پیراهن ‌های مجلسی ، پر زرق و برق و مدل‌ دار است.
پارچه‌ های لباس مجلسی بسیار متنوع هستند؛ برای مثال :

  • پارچه ‌های پولک ‌دار و پر زرق و برق
  • پارچه‌ های ساده
  • پارچه‌ های آهار دار
  • پارچه ‌های لخت
  • پارچه ‌های طرح ‌دار
  • پارچه‌ های بدون طرح.

تاثیر تقارن در لباس

در طراحی لباس، به ‌طور کلی، تقارن و نبود تقارن، مسئلۀ بسیار مهمی است.
تقارن، گاهی افقی است و گاهی عمودی. بیشتر طراحان لباس معتقدند که نبود تقارن، باعث می‌ شود که لباس مجلسی جذاب ‌تر و شیک ‌تر به نظر برسد.
مسئلۀ دیگر در لباس مجلسی ، تناسب و هارمونی است. ظاهرِ کلی لباس مجلسی باید متناسب باشد؛ برای مثال، سایز، رنگ و دیگر جزئیات لباس، باید به لباس مجلسی‌ تان هارمونی و تناسب ببخشد.
لباس باید کامل به نظر برسد؛ بدون هیچ عیب و نقصی. اگر دوست داشته باشید، می‌ توانید عنصری اغراق ‌آمیز، مانند یک گل بزرگ را به لباس‌ مجلسی ‌تان اضافه کنید.
این کار می ‌تواند لباستان را متمایز و بسیار جذاب ‌تر سازد و توجه‌ های بیشتری را به سوی شما جلب کند.

جایگاه لباس شب با دامن پف دار در استایل مجلسی زنانه

لباس شب با دامن پف دار هم از دیرباز تا کنون، جایگاه ویژه ‌ای در استایل مجلسی زنانه دارد. این لباس ‌های پف‌ دار معمولا دکلته هستند، یا یقۀ بسیار باز دارند و آستین هم ندارند؛
از این رو، اگر یک شال نازک و زیبا هم روی دوشتان بیندازید، جذابیت ‌تان دوچندان خواهد شد. این لباس ‌ها را با پارچه ‌های گران ‌قیمتی، مانند :

  • اطلس
  • ابریشم
  • مخمل
  • تافته‌می‌دوزند و گاهی هم آن را با مروارید و منجوق تزیین می‌‌کنند.

استفاده از رنگ طلایی لباس مجلسي زنانه

رنگ طلایی به جذابیت لباس مجلسی می ‌افزاید؛ به خصوص اگر بخواهید لباستان را در میهمانی شبانه بپوشید. بسته‌به نوع سلیقه و استایل شخصی‌تان، می‌توانید لباس مجلسی طلایی یا حتی لباس مجلسی مزین‌شده با منجوق‌های طلایی بپوشید.
اگر دوست ندارید لباستان طلایی باشد، می ‌توانید یک چیز طلایی به استایل‌ تان بیفزایید؛ مثلا بند کیفتان طلایی باشد، کمربند طلایی ببندید یا اینکه از طلای زرد استفاده کنید.
بلوز سفید به همراه کمربند طلایی و شلوار جین مشکی یا آبی، افزودن آرایشی ملایم ، استایل شما را بسیار جذاب تر و زیباتر جلوه می دهد.
لباس ‌های پشت باز با رنگ براق نیز انتخاب بسیار مناسبی برای مجالس و جشن ‌ها هستند.
کیف ‌های زنانه مجلسی ، معمولا پر زرق و برق هستند؛ بند این کیف ‌ها از جنس زنجیرهای طلایی یا نقره‌ ای است و دستۀ آن‌ ها نیز معمولا به همین رنگ ‌هاست.
اگر هم، نگین و منجوق و زنجیرهای طلایی را دوست ندارید، می ‌توانید کیف ‌های ساده را انتخاب کنید.

مدل استایل مجلسی زنانه

استفاده از جواهرات در استایل مجلسی زنانه

جواهرات نیز جایگاه ویژه ‌ای در استایل مجلسی شما دارند و باید با دقت کامل انتخاب شوند. در مراسم‌ های کاملا رسمی، باید وقار خودتان را نشان دهید؛ از این‌ رو، بهتر است بهترین و گران ‌ترین جواهرات خود را برای این مراسم انتخاب کنید.
گوشواره‌ های الماس، انتخاب بسیار مناسبی برای مجالس رسمی هستند. حواستان باشد که اگر تعداد طلا و جواهرات ‌تان زیاد باشد، زیبایی و جذابیت استایل شما را خدشه ‌دار می کند.
مروارید، الماس و دیگر سنگ ‌های قیمتی، برای مراسم رسمی ، بسیار مناسب و برازنده هستند. نباید از چندین طلا و جواهر سایز بزرگ، به طور هم زمان، استفاده کنید، یک قطعۀ بزرگ یا کوچکِ پر حجم، کافی است؛
در ضمن، جواهرات زیادی باعث می‌ شود توجه ‌ها از شما سلب و به سوی جواهرات‌ تان معطوف شود.

استایل مجلسی زنانه

در آخر

انتخاب نوع پوشش و نوع آرایش در هر مکان و شرایطی، نشان از شخصیت، وجاهت و شان بانوان دارد؛ بنابراین، انتخاب سنجیده و مناسب، می تواند تاثیر شگرفی در نمود این برازندگی داشته باشد.
پس با کمی هوشمندی و خوش سلیقگی می توانید مانند ستاره ای در مجالس بدرخشید و با وقاری تحسین برانگیز جلوه گری کنید.

بیشتر بخوانید: استایل مجلسی مردانه

پایان بخش :

استایل مجلسی زنانه + عکس

سوالات متداول

استایل مجلسی چه نوع سبکی در زنان است؟

استایل مجلسی زنانه سبک خاصی از لباس پوشیدن است که زنانگی زنان را بیشتر به نمایش می‌ گذارد و ظاهر آنان را زیباتر و جذاب ‌تر می ‌کند.

چه عناصری در استایل مجلسی جدایی ناپذیر هستنند؟

یقۀ باز، دور کمر و دور سینۀ تنگ و دامن چین چین، عناصر جدایی ‌ناپذیرِ استایل مجلسی زنانه هستند.

آیا شما آموزش دوره های طراحی لباس و دوره های خیاطی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

تقارن‌چه تاثیری در لباس مجلسی ایجاد می کند؟

در طراحی لباس، به ‌طور کلی، تقارن و نبود تقارن، مسئلۀ بسیار مهمی است. تقارن، گاهی افقی است و گاهی عمودی. بیشتر طراحان لباس معتقدند که نبود تقارن، باعث می‌ شود که لباس مجلسی جذاب ‌تر و شیک ‌تر به نظر برسد.

برای متمایز و جذاب ‌تر نشان دادن لباس چه کار هایی می توانیم انجام دهیم؟

لباس باید کامل به نظر برسد؛ بدون هیچ عیب و نقصی. اگر دوست داشته باشید، می‌ توانید عنصری اغراق ‌آمیز، مانند یک گل بزرگ را به لباس‌ مجلسی ‌تان اضافه کنید. این کار می ‌تواند لباستان را متمایز و بسیار جذاب ‌تر سازد و توجه‌ های بیشتری را به سوی شما جلب کند.

چه رنگی در جذابیت لباس تاثیر دارد؟

رنگ طلایی به جذابیت لباس مجلسی می ‌افزاید؛ به خصوص اگر بخواهید لباستان را در میهمانی شبانه بپوشید. بسته به نوع سلیقه و استایل شخصی ‌تان، می ‌توانید لباس مجلسی طلایی یا حتی لباس مجلسی مزین شده با منجوق ‌های طلایی بپوشید.

داشتن جواهرات چه تاثیری در استایل شما دارد؟

در مراسم‌ های کاملا رسمی، باید وقار خودتان را نشان دهید؛ از این‌ رو، بهتر است بهترین و گران ‌ترین جواهرات خود را برای این مراسم انتخاب کنید. گوشواره‌ های الماس، انتخاب بسیار مناسبی برای مجالس رسمی هستند.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.