پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

انواع پارچه

انواع پارچه برای لباس مجلسی + تصویر

فهرست عناوین

اهمیت پارچه در لباسِ مجلسی

انتخابِ پارچه، تاثیر شگفت انگیزی بر ظاهر لباس ما خواهد داشت، به خصوص لباس مجلسی! حتی اگر لباس را با ظرافت تمام بدوزید؛ اما در انتخاب لباس اشتباه کرده باشید، زیبایی لباستان نمایان نخواهد شد. در این مطلب، انواع پارچه برای لباسِ مجلسی را معرفی خواهیم کرد تا پارچه تان را با آگاهی کامل و خیال راحت انتخاب کنید.
با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

لباس مجلسی

چرا لباس مجلسی می دوزید؟

گاهی هر چقدر هم که در مزون ها و مراکز خرید مختلف می گردیم، باز هم نمی توانیم لباسِ مجلسی مورد نظرمان، یا حتی  لباسی نزدیک به آن را پیدا کنیم. گاهی هم لباسِ مجلسی مورد نظرمان آنقدر گران است که می بینیم خودمان می توانیم آن را با صرفِ هزینۀ کمتر بدوزیم. همیشه، دلایل متفاوتی برای نخریدنِ لباس و دوختنِ آن وجود دارد.

وقتی خودتان لباس بدوزید، می توانید پارچۀ دلخواهتان را نیز تهیه کنید؛ در واقع، نقطۀ آغازِ دوختنِ لباس مجلسی، انتخاب و خریدنِ پارچۀ مناسب است. برای دوختنِ لباسِ مجلسی رویایی تان، گزینه های خیلی زیادی را پیش رو دارید؛ به عنوان مثال، ابریشم، ساتن و ارگانزا، گزینه های مناسبی هستند. این پارچه ها با ظرافت و زیبایی خیره کننده شان، زیبایی خاصی به استایل شما می بخشند.

بیشتر بخوانید: استایل مجلسی زنانه

دوخت لباس مجلسی

بهترین پارچه ها برای دوختنِ لباس مجلسی

همان طور که مشاهده کردید، پارچه های متعددی برای دوختنلباسِ مجلسی وجود دارد. هر کدام از این پارچه ها ویژگی های مختص به خودشان را دارند و شاید نتوانید هنگام خرید، انتخاب درستی را انجام دهید. در ادامه، ویژگی های این پارچه و تفاوت های میان آن ها را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید بهترین پارچه را برای دوختن‌لباس مجلسی مورد نظرتان تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: استایل مجلسی مردانه

بهترین پارچه ها برای دوختنِ لباس مجلسی

مخمل

پارچۀ مخمل یکی از بهترین گزینه ها برای دوختنِ یک پیراهن مجلسی زیبا و شیک است. مخمل، پارچه ای درخشان، زیبا، لخت، نرم و لطیف بوده و بسیار بادوام است. همین ویژگی ها باعث شده‌اند که مخمل، به انتخابی مناسب برای دوختنِ‌لباسِ مجلسی زنانه تبدیل شود.

پارچۀ مخمل را، هم با استفاده از الیاف ابریشمی تولید می کنند و هم با استفاده از الیاف مصنوعی. در گذشته نیز از این پارچه برای دوختنِ لباس مجلسی استفاده می‌شده است؛ اما امروز، صنعتِ مُد، نگاه ویژه ای به این پارچۀ زیبا دارد و همین موضوع، بر محبوبیت آن افزوده است.

پارچه مخمل در لباس مجلسی

شیفون

شیفون یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوختن‌لباس مجلسی به شمار می رود و انواع مختلفی دارد. پارچۀ شیفون را با استفاده از الیاف مختلف، از جمله ابریشم، پنبه و ریون می دوزند. شیفون، پارچه ای بسیار ظریف، سبُک و لخت است. همین ظرافت و خوش حالتی شیفون، آن را تبدیل به گزینه ای مناسب برای دوختن‌لباس مجلسی زنانه کرده است.

پارچۀ شیفون، هوا را به خوبی از خود عبور می دهد و بسیار خنک است؛ به همین دلیل، انتخاب خیلی خوبی برای دوختنِ لباس مجلسی برای فصول گرم سال به شمار می آید. اگر می خواهید پیراهنی مجلسی با دامنی کلوش و زیبا بدوزید، از این پارچه غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با استایل فرمال زنانه

پارچه شیفون برای دوخت لباس مجلسی

ژرژت

ژرژت یکی دیگر از پارچه های مناسب برای لباس مجلسی است. در گذشته، این پارچه را با استفاده از الیاف ابریشمی تولید می کردند؛ اما امروز، برای تولیدِ آن از الیاف مصنوعی، مانند پلی استر نیز استفاده می شود. ژرژت، بافتی شبیه به بافت کرپ دارد و بسیار لخت و سبک است. ژورژت همیشه از پرطرفدارترین پارچه ها برای دوختنِ پیراهن مجلسی بوده است.

پارچه ژرژت در لباس مجلسی

کرپ

کرپ نیز یکی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین گزینه ها برای دوختن‌پیراهن مجلسی به شمار می رود. در سطح پارچۀ کرپ، چروک های ریز و ظریفی وجود دارد که آن را منحصر به فرد و زیبا می سازد؛ در ضمن، کرپ پارچه ای انعطاف پذیر است و گزینۀ بسیار خوبی برای دوختنِ لباس های تنگ به شمار می آید. دوختنِ پارچۀ کرپ نیز بسیار آسان است و حتی می توانید دوختنِ لباس مجلسی را با استفاده از همین پارچه آغاز کنید.

کرپ در لباس مجلسی

ساتن

وقتی اسم لباس مجلسی به میان می آید، امکان ندارد یاد پارچۀ ساتن نیفتیم. دلیل آن بسیار ساده است! این پارچۀ شیک و زیبا، ظاهری درخشان دارد و بسیار خوش فُرم است. پارچۀ ساتن را با استفاده از الیاف ابریشمی، پنبه ای، پشمی و مصنوعی تولید می کنند. معمولاً ساتن، سطحی براق و پشتی کدر دارد.

ساتن در دوخت لباس مجلسی

ارگانزا

ارگانزا پارچه ای سبک و ظریف است و از این رو، گزینه ای بسیار مناسب برای دوختنِ لباس مجلسی به شمار می رود.
با استفاده از این پارچۀ ظریف و زیبا، می توانید لباسی منحصر به فرد و بسیار شیک بدوزید. این پارچه، هم برای دوختنِ لباس های کلاسیک و سنتی مناسب است و هم برای دوختنِ انوع مدل های مدرن و امروزی.

ارگانزا را با استفاده از الیاف ابریشمی و الیاف مصنوعی تولید می کنند. هر کدام از این دو، ویژگی های مختص به خودشان را دارند؛ اما لازم به ذکر است که ارگانزای تولیدشده از الیاف ابریشمی، پارچه ای رویایی و خیره کننده  است.
این پارچۀ ابریشمی، بسیار سبک و لخت است و ظاهری شگفت انگیز دارد.

پارچه ارگانزا

پارچه توری

پارچه توری، پارچه ای کاملاً زنانه است و محبوب‌ترین گزینه ها برای دوختن‌لباس مجلسی به شمار می رود.
توری انواع مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه تان، توری مناسب برای لباستان را تهیه کنید.

کاربرد توری در لباس مجلسی

نئوپرن

شاید با دیدنِ اسم نئوپرن تعجب کنید و بپرسید: «نئوپرن و لباس مجلسی؟» این پارچه با همۀ پارچه هایی که تا به حال گفتیم فرق دارد؛ اما چرا نئوپرن پرطرفدار است؟ نئوپرن همۀ ساختارها و باورهای گذشته را در هم شکسته و چیزهای جدید و جذابی را جایگزین آنها کرده‌است؛ به همین‌دلیل نیز در دنیای مُد، طرفداران زیادی پیدا کرده‌است. از ویژگی ها پارچۀ نئوپرن می توان به نرمی، لطافت و دوام آن اشاره کرد؛ به علاوه، نئوپرن اصلاً چروک نمی شود و نیازی نیست همواره نگرانِ چروک شدنِ آن باشید.

طراحان لباس، همواره به دنبال پارچه های جدید هستند تا طرح های جدید و خلاقانه شان را روی آن ها پیاده کنند. نئوپرن نیز یکی از همین ها است. در دو دهۀ اخیر، این پارچه جایگاه ویژه ای در میان طراحان لباس پیدا کرده است.
نئوپرن پارچه ای نسبتاً ضخیم و بادوام‌است و بُرش‌زدن و دوختنِ‌آن نیز اصلاً کار سختی نیست.

استفاده از نئوپرن در لباس مجلسی

سخن آخر در مورد پارچه لباس مجلسی

همان طور که مشاهده‌کردید، پارچه های متعددی برای دوختن‌پیراهن مجلسی وجود‌ دارد.
جنس پارچه، تاثیر شگفت انگیزی روی نتیجۀ کارتان خواهد گذاشت. با یک انتخابِ درست، می توانید لباسی زیبا و شیک بدوزید.

پایان بخش :

انواع پارچه برای لباس مجلسی + تصویر

سوالات متداول انواع پارچه برای لباس مجلسی

چرا باید در انتخاب پارچه برای دوخت لباس مجلسی دقت کنیم؟

هدف اصلی از دوخت لباس های مجلسی، داشتن یک لباس زیباست که بتواند در مهمانی و مراسمات مختلف موجب درخشش و زیبایی ما شود. اما این مهم تا حدود زیادی به این بستگی دارد که از پارچه ای برای دوخت لباس مجلسی استفاده می کنیم. انتخاب یک پارچه مناسب که علاوه بر رنگ و زیبایی، ظرافت کافی برای دوخت یک لباس مجلسی را نیز داشته باشد، در زیباتر دیده شدن ما نقش بسیار زیادی دارد.

برای انتخاب پارچه های مناسب برای دوخت لباس مجلسی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب یک پارچه مناسب برای دوخت یک لباس مجلسی زیبایی در اولویت است. ظرافت و جلوه پارچه نیز باید در نظر گرفته شود. نکته مهم بعدی این است که پارچه انتخابی به خوبی با مدل لباسی که در نظر داریم سازگاری داشته باشد تا مدل مد نظر با این پارچه دقیقا طوری که باید دیده شود. انتخاب رنگ مناسب، بافت نرم و مناسب، بهترین طرح و الگو و مواردی از این دست مهم ترین مواردی است که در زمان انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس مجلسی باید در نظر گرفت.

چرا پارچه مخمل برای دوخت لباس مجلسی بهترین گزینه است؟

دلیل آن زیبایی بی حد و مرز این پارچه است. پارچه های مخمل همیشه شکوه و وقار زیادی دارند و لباس هایی که با آنها دوخته می شود را می توان همیشه جزو لباس هایی گران بها و بسیار شیک در نظر گرفت. نرمی و لطافت، بافت منحصر به فرد، رنگ های بسیار زیبا و دوام بالای این پارچه از مهم ترین دلایلی است که موجب شده از پارچه های مخمل در دوره های مختلف برای دوخت انواع لباس های مجلسی استفاده شود.

5/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.