پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

فهرست عناوین

در میان انواع طراحی داخلی در دنیا بعضی از دکوراسیون‌ها هستند که به صورت ویژه مورد توجه قرار‌گرفته. و استفاده از آن‌ها رشد روز افزاون و روند افزایشی داشته است. یکی از این دکوراسیون‌ها، دکوراسیون اسکاندیناوی است که ریشه آن به شمال اروپا باز می گردد. طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی سبکی ساده و کاربردی است که در دنیا به حداقل گرایی مشهور است.
اگرچه طراحی اسکاندیناوی از دهه 1950 میلادی شروع‌شده‌است. اما امروزه همچنان یک روند محبوب در طراحی داخلی محسوب می شود. طراحی اسکاندیناوی متعلق به مکتب مدرنیسم است و به عنوان یک جنبش در طراحی بر سادگی و کارآیی تاکید و تمرکز فراوان دارد. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

سبکِ اسکاندیناوی از طبیعت الهام می گیرد

 سادگی و بی‌ آلایشی  در سبک اسکاندیناویحرف اول را می زند . سَبک اسکاندیناوی از مواد طبیعی مانند چرم، چوب و کنف بهره می گیرد.
علاوه بر این طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی اغلب از طبیعت تاثیر و الهام می گیرد که ایده های آن ترکیبی از اشکال طبیعی، انتزاعی و استفاده از عناصر طبیعی است.
طراحان داخلی ما بهترین ایده ها در مورد چگونگی دستیابی به یک طراحی داخلی خیره‌کننده به سبک اسکاندیناوی را در این بخش به اشتراک‌گذاشته‌اند.

دکوراسیون منزل شیک

اکسسوری با منسوجات گرم در طراحی اسکاندیناوی

بیشتر کشورهای منطقه اسکاندیناوی دارای آب و هوایی با درجه حرارت بسیار سرد هستند، بنابراین استفاده از منسوجات گرم برای دکوراسیون خانه ها به سبک اسکاندیناوی بسیار متداول است. این منسوجات می‌توانند به صورت کوسن و فرشی که غالبا از پشم، پوستین و یا پارچه موهر ساخته‌شده، مورد استفاده قرار بگیرند.
طراحان این سبک تمام اشیا و لوازم جانبی را با کارآیی و عملکرد بالا انتخاب می کنند. منسوجات گرم یک روش عالی برای ایجاد یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی است که فضایی دنج، گرم و راحت را به خصوص در فصل زمستان برای علاقه مندان فراهم می کند.

طراحی دکوراسیون اسکاندیناوی

عناصر دکوراتیو تاکیدی ساده در طراحی اسکاندیناوی

همانطور که گفته‌شد، طراحی داخلی اسکاندیناوی سبکی در مورد سادگی‌است، شما می توانید میز اتاق نشیمن خود را با گلدان‌‌های سرامیکی ساده و ظریف تزئین‌کنید. برای افزودن بافت و رنگ لطیف به فضای داخلی اسکاندیناوی خود، مبلمان خانه را با کوسن هایی که دارای چاپ هندسی ساده هستند تزئین کنید.
هنگام استفاده از مبلمان در یک طرح اسکاندیناوی، خطوط تمیز و شفاف آن باید کاملا مشهود باشد. میزها، صندلی ها، مبلمان و بقیه عناصر دکوراتیو اسکاندیناوی باید دارای لمس مدرن و دارای لبه های صاف و گرد باشد.

عناصر دکوراتیو تاکیدی ساده در طراحی اسکاندیناوی

ترکیب فلز با چوب در طراحی داخلی اسکاندیناوی

طراحی داخلی اسکاندیناوی باعث می شود تا از عناصر چوبی نه تنها در کفپوش خانه، بلکه در مبلمان و سایر وسایل جانبی نیز استفاده شود، بنابراین یک خانه به سبک اسکاندیناوی معمولا دارای مبلمان چوبی، صندلی و میز قهوه خوری چوبی است.
با این حال روند اخیری که طراحی دکوراسیون اسکاندیناوی پیش گرفته است، با ترکیب عناصر فلزی و عناصر چوبی این سبک محبوب را تکمیل کرده است. به عنوان مثال شمعدان های دیواری مسی و آویز های برنجی که روی یک سقف چوبی نصب شده اند، درخشش بی نظیری در فضا خلق می کنند و شما را به سبک ساده و جذاب اسکاندیناوی نزدیک تر می کنند.

ترکیب فلز با چوب در طراحی داخلی اسکاندیناوی

اهمیت گیاهان و گل های تازه در سبک اسکاندیناوی

 عناصر طبیعی را به طراحی داخلی اسکاندیناوی خود اضافه کنید تا رنگ و زیبایی یک عنصر زنده فضای داخلی شما را به طور چشمگیری دگرگون کند.
در حقیقت طراحان معتقدند كه گل های تازه در هر خانه اسكاندیناوی یک ضرورت است. در منطقه اسکاندیناوی در اغلب پیاده روها، گل فروشی های وجود دارند که گل های تازه و گل لاله را در رنگ های مختلف به فروش می رسانند، بنابراین طراحی اسکاندیناوی شما باید شامل عناصر زیبا و منحصر به فرد طبیعت مانند گل های تازه باشد.

استفاده از گیاهان و گل های تازه در سبک اسکاندیناوی

تمرکز روی رنگ های خنثی در طراحی اسکاندیناوی

یک پالت رنگی خاص وجود دارد که با دکوراسیون اسکاندیناوی کاملا مرتبط است و این شامل رنگ های خاکستری، سفید، قهوه ای و سیاه است،با استفاده از این رنگ های خنثی تمرکز کنید تا جلوه ای تمیز، با طراوت و تسکین دهنده در طراحی منازل اسکاندیناوی خود ایجاد کنید.
این طرح رنگی تقریبا به علامت تجاری طراحی اسکاندیناوی تبدیل شده است. همچنین طراحان داخلی رنگ هایی مانند صورتی چرک و سبز دریایی را به منظور اضافه کردن رنگ و روحی تازه به فضا، پیشنهاد می دهند.

در سبک اسکاندیناوی از چه رنگ هایی استفاده می‌شود ؟

حفظ سادگی و ظرافت فضا در طراحی اسکاندیناوی

یکی از مهمترین ویژگی های طراحی داخلی اسکاندیناوی، اطمینان حاصل کردن از کاربردی بودن تمام فضاهای موجود است. خلوت نگهداشتن فضا و جلوگیری از شلوغی و به هم ریختگی از اصول این سبک ظریف و پر طرفدار است.
وقتی صحبت از دکوراسیون اسکاندیناوی می شود جمله ” less is more” (هرچه کمتر، بهتر) به شدت قابل تامل و اجرا است، چرا که زیبایی در سادگی است، پس از لوازم کم، اما کاربردی و تاثیرگذار بهره بگیرید تا فضایی آرامش بخش را به خود و اهالی خانه هدیه دهید.

طراحی اسکاندیناوی ساده و ظریف

انتخاب کفپوش چوبی روشن در طراحی اسکاندیناوی

در طراحی به سبک اسکاندیناوی فرش های سرتاسری جذاب نمی شوند. کفپوش ها یا به رنگ طبیعی چوب هستند و یا به رنگ سفید رنگ آمیزی شده اند. هدف از کفپوش های روشن در سبک اسکاندیناوی ایجاد محیطی باز، بزرگ و روشن است.
لمینت روشن، کفپوش ایده آلی برای ایجاد سبک اسکاندیناوی در خانه شما است.  برای تامین گرمای بیشتر در فصل زمستان، می توان کف حمام را با کفپوش های حرارتی طراحی کرد.

انتخاب کفپوش چوبی روشن در طراحی اسکاندیناوی

پنجره های مناسب در طراحی اسکاندیناوی

در سبک اسکاندیناوی معمولا پنجره های بزرگی در خانه ها تعبیه می شود تا به این وسیله نور طبیعی فراوانی به درون خانه راه پیدا کند. به منظور جلوگیری از انسداد نور باید معایب پنجره به حداقل برسد.
اگر برای دکوراسیون خانه خود به سبک اسکاندیناوی نیاز به پرده دارید، از پارچه های سبک مانند حریر استفاده کنید.
علاوه بر این بازتاب نور از طریق پرده های شفاف در شب می تواند اتاق نشیمن اسکاندیناوی شما را فضایی رویایی و رومانتیک تبدیل کند.

پنجره های مناسب در طراحی اسکاندیناوی

روشنایی مناسب کلید موفقیت در طراحی اسکاندیناوی

بیشتر خانه های اسکاندیناوی حداقل هفت ساعت در شبانه روز از نور روز لذت می برند و نورپردازی منبع اصلی هر زندگی محسوب می شود و دکوراسیون اسکاندیناوی برای روشنایی کافی در کل فضا باید انواع مختلفی از نورپردازی را در نظر داشته باشد. همچنین نورپردازی مناسب در طراحی خانه های اسکاندیناوی خلق و خوی افراد را تغییر می دهد.
بسیاری از طراحان استفاده از نورپردازی مدرن با طراحی صنعتی مانند شمعدان های دیواری و آویز ها را توصیه می کنند. شمع و یا شمعدان می تواند یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی را گرم، دنج و عاشقانه جلوه دهد.

روشنایی مناسب در طراحی اسکاندیناوی

کلام آخر

در نهایت باید بدانیم که طراحی داخلی به سبک کشور های اسکاندیناوی از دنیای مدرن و طراحی معاصر عمیقا تاثیر گرفته است و علت شهرت و محبوبیت این سبک نیز سادگی و کاربردی بودن دکوراسیون آن است.
بنابراین اگر به سبک اسکاندیناوی علاقه مند هستید باید فضایی خلوت و ظریف را تدارک ببینید و با استفاده از ایده های ارائه شدن در این بخش و خلاقیت خود، چشمان دیگر افراد را خیره کنید.
شما باید بتوانید فضایی حیرت انگیز ایجاد کنید که سادگی، زیبایی و کارایی یک طراحی داخلی اسکاندیناوی را در خود جای دهد.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی چه سبکی است ؟

پایان بخش :

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی + عکس

سوالات متدوال

سبک اسکاندیناوی الهام گرفته از چه چیزی می باشد؟

 این سبک از طبیعت الهام می گیرد 

سبک اسکاندیناوی از چه موادی بهره مند است؟

این سبک از مواد طبیعی مانند چرم، چوب و کنف بهره می گیرد. علاوه بر این طراحی داخلی به سبک اسکاندیناوی اغلب از طبیعت تاثیر و الهام می گیرد.

چه نوع اکسسوری در سبک اسکاندیناوی جذاب تر به نطر میرسد؟

 منسوجات گرم یک روش عالی برای ایجاد یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی است این منسوجات می توانند به صورت کوسن و فرشی که غالبا از پشم، پوستین و یا پارچه موهر ساخته شده، مورد استفاده قرار بگیرند.

عناصر دکوراتیو در اتاق نشیمن شامل چه مواردی می باشد؟

 شما می توانید میز اتاق نشیمن خود را با گلدان های سرامیکی ساده و ظریف تزئین کنید. برای افزودن بافت و رنگ لطیف به فضای داخلی اسکاندیناوی خود، مبلمان خانه را با کوسن هایی که دارای چاپ هندسی ساده هستند تزئین کنید.

با ترکیب چه عناصری سبک اسکاندیناوی محبوبیت پیدا میکند؟

 با ترکیب عناصر فلزی و عناصر چوبی این سبک محبوب را تکمیل کرده است
به عنوان مثال شمعدان های دیواری مسی و آویز های برنجی که روی یک سقف چوبی نصب شده اند.

دکوراسیون اسکاندیناوی روی چه رنگ هایی تمرکز بیشتری دارد؟

 یک پالت رنگی خاص وجود دارد که با دکوراسیون اسکاندیناوی کاملا مرتبط است و این شامل رنگ های خاکستری، سفید، قهوه ای و سیاه است. 

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم.برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

4.9/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.