پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

آینه ها در دکوراسیون داخلی

آینه ها در دکوراسیون داخلی + فیلم آموزشی

فهرست عناوین

همین الان ببین 👇: آینه ها در دکوراسیون داخلی

آینه ها در دکوراسیون داخلی

آینه ها به دلایل بسیار زیادی فوق العاده عالی هستد. آنها نور را منعکس می کنند. فضا را باز تر و در کل خانه را بهتر و زیباتر نشان می دهند.
اما پیش از آنکه آنها را چپ، راست و یا در مرکز دیوار بیاویزید، برخی نکات وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. در اینجا شما را با برخی از این نکات آشنا می کنیم.

تاثیر آینه ها در دکوراسیون داخلی

بازتاب را درنظر بگیرید

پیش از آنکه آینه را به دیوار بیاویزید درنظر بگیرید که آینه شما چه چیزی را منعکس می کند. درست است که آینه را بر اساس فضای خالی که روی دیوار دارید انتخاب می کنید و سپس آن را روی آن قرار می دهید، با وجود آن باید در خصوص اینکه آینه چه چیزی را منعکس می کند دقت بیشتری داشته باشید.
هنگامی که شما آینه را درست مقابل یک عنصر معماری مهم، نقاشی و یا مبلمان زیبا آویخته‌اید، آینه بر اهمیت آن وسیله می‌افزاید.
فرقی نمی‌کند، حتی اگر در مقابل آینه یک عنصر بی اهمیت و فاقد هر گونه جذابیتی نیز آویخته‌شود بیشتر به چشم می‌آید.
اگر برایتان امکان دارد یک آینه در مقابل پنجره بیاویزید، با این کار تا حد قابل ملاحظه ای نور ورودی به منزل را افزایش خواهید داد.
شما با این کار می توانید از مزایای نور طبیعی برخوردار شوید، اگر اتاق شما پنجره ندارد آن را در نزدیکی یک چراغ روشنایی قرار دهید تا از تاثیر مشابه آن استفاده کنید.

آینه ها در طراحی داخلی

جانمایی آینه

گذشته از این که آینه باید در مقابل وسیله ای آویزان شود که از نظر بصری جذابیت داشته باشد، باید همیشه در ارتفاع مناسبی نیز باشد.
در واقع ارتفاعی که آینه در آن قرار می گیرد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. درست است که می خواهید توجه چشم ها را به سمت بالا معطوف کنید تا سقف ها بالاتر به نظر برسند، با وجود آن قطعا نمی خواهید که افراد گردن خود را بالا بکشند تا تصویر درون آینه را ببینند.
اگر آینه ها بسیار بالا نصب شده‌باشند اتاق منفصل از هم نشان داده‌می‌شود. اگر کمی آینه پایین تر آید در فضا احساس صمیمت بیشتری خواهید کرد. این اندازه آینه است که باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد، نه ارتفاع آن.

با آویختن‌آینه به المان های دیگر نیز توجه‌ می‌‌شود ؟

در نظر داشته باشید که در آویختن‌آینه به دیوار المان های دیگری نیز مورد توجه قرار‌می‌گیرند. به عنوان مثال برخلاف آثار هنری که باید همیشه در مقابل و هم سطح با چشم قرار گیرند، ارتفاعی که آینه در آن آویزان می شود به وسیله ای بستگی دارد که می خواهیم تصویرش در آینه منعکس شود.
اگر آینه را در یک سطح با چشم بیاویزید در اکثر موارد جواب می دهد، اما اینکه بالاتر و یا پایین تر از سطح چشم قرار گیرد تماما به موقعیت و شرایط اتاق بستگی دارد.
در هر صورت بهترین مکان برای قرار‌دادن آینه در فضایی هم سطح چشم است که مرکز قاب آن 48 تا 50 اینچ از زمین فاصله داشته‌باشد. مگر آنکه برای آینه کاربرد دیگری در نظر گرفته‌باشید.

آینه در دکوراسیون داخلی

بزرگ فکر کنید

از اینکه از آینه های بزرگ در فضاهای کوچک استفاده کنید نهراسید. آینه ها موجب ایجاد توهم در عمق و فضا می شوند و درست به همین دلیل به شما این امکان را می دهند که اتاق کوچک خود را بزرگ تر نشان دهید.
یک آینه تمام قد دیواری یک المان دکوراتیو بی نظیر برای اتاق های کوچک است، چرا که آن را بزرگتر نشان می دهد. آینه ها برای فضا های باریک مانند راهروها نیز عالی هستند.
معمولا توصیه می شود که آینه ها در مقابل در ورودی اتاق ها نصب شوند، چرا که فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد.

تاثیر آینه در دکوراسیون داخلی

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

آینه ها نقاط کانونی فوق العاده ای ایجاد می کنند. درست به همین دلیل است که آن ها را روی طاقچه ها و بوفه های اتاق نهارخوری قرار می دهند.
در هر دو طرف طاقچه یک آینه بیاویزید، آنگاه شما یک نقطه کانونی عالی خواهید داشت. اگر بازهم می خواهید آینه بزرگتری داشته باشید، آینه ای که تمام دیوار شما را پوشش می دهد نمای فوق العاده زیبایی را ایجاد می کند.

سبک را فراموش نکنید

آینه ها می توانند مدرن، سنتی، چیزی میان این دو سبک و یا کلاسیک باشند، تقریبا هر چیزی که به ذهن آید. تمام این ها به قاب شما بستگی دارد. در نظر داشته باشید که با انتخاب یک آینه با قاب می خواهید چه اثری بگذارید.
یک آینه زیبای “ شینوازری ” ( Chinoiserie ، تقلید و یا بیرون کشیدن نقوش و فنون چینی در هنر، مبلمان و معماری غربی به ویژه در قرن 18) به مراتب از یک آینه با قاب چوبی ساده تاثیرگذار تر خواهد بود. خود آینه هم مهم است، شیشه های دودی و آینه های آنتیک نیز می توانند به زیباتر به نظر‌آمدن فضا کمک کنند.
از آویزها و نگهدارنده های مناسب برای‌آویختن آینه ها استفاده کنید، در پایین آن نیز حتما میخ های کوچکی که قابل دید نباشد، اما آینه شما را به خوبی نگه دارد استفاده کنید.
با این کار مطمئن خواهید شد که آینه شما به خوبی به دیوار متصل شده است و ممکن نیست که بر زمین بیفتد، همچنین امکان کج شدن را نیز به آینه نمی دهد.
یک سیم باریک که به آینه متصل است و شما آن را به قلاب روی دیوار آویزان کرده اید نه تنها خطرناک است.بلکه باعث می شود که آینه درست و صاف روی دیوار قرار نگیرد و کج شود.
اگر آینه شما خیلی سنگین است از یک حرفه ای بخواهید که آن را به دیوار بی آویزد.

آینه‌ها در دِکوراسیون داخلی

از چندین آینه به طور همزمان استفاده کنید

از ایجاد یک گالری دیواری با آینه ها نترسید. مانند هر دیوار عکسی، هنگام قرار دادن آینه ها روی دیوار، با آنها مانند یک واحد یکپارچه رفتار کنید.
گفته می شود در اتاق کوچکی که درهم و برهمی کمی دارد، یک گالری دیواری از آینه بسیار عالی عمل می کند. در نظر داشته باشید که تمام فریم ها می توانند ترافیک بصری ایجاد کنند.
چرا که به آن اتاق کوچک و درهم و برهم اضافه شده و ممکن است برای آن اتاق زیاد باشد. در نظر داشته باشید که چندین آینه در کنار هم فضا را بزرگتر نشان نمی دهد و فقط جلوه بصری دارد.

اسباب و اثاثیه آینه ای

اسباب و اثاثیه آینه ای چندین دوره محبوبیت را پشت سر گذاشته اند. در حالی که این آینه ها به شما کمک می کنند که نور بیشتری منعکس شود و همچنین دیوارها را بزرگتر نشان می دهد به هیچ عنوان از آنها در محل های پر رفت و آمد استفاده نکنید.
چرا که انعکاس ها بسیار زیاد و کلافه کننده خواهد شد.

چگونه آینه ها را در دکوراسیون داخلی استفاده کینم ؟

قوانین و ترفندهای متخصصان برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

به طور معمول، یک آینه در نزدیکی در ورودی کارایی بسیار زیادی دارد و افراد می توانند لحظه آخر قبل از خروج آخرین نگاه را به خود بی اندازند و از ظاهر خود مطمئن شوند.
آینه ها در منازل کاربردهای بسیار زیادی دارند. آینه ها می توانند ساده، هنری، تزئین شده و… باشند. در ادامه با‌خواندن نظر متخصصان می توانید از آینه ها استفاده های بهتر و مناسب تری داشته باشید.

آینه در طراحی دکوراسیون داخلی

مکمل و متضاد

در مورد دکور خانه با آینه هیچ قانون ناگسستنی وجود ندارد. برای دستیابی به ظاهر و سبکی شخصی بهتر است سراغ مبلمان بروید. در فضاهایی با زاویه بسیار بهتر است سراغ آینه های گرد بروید.
اگر مبلمانی با خطوط تمیز و صاف بسیاری دارید بهتر است آینه هایی تزئینی با جزئیات بیشتری را انتخاب کنید.
اگر شما آینه مورد نظرتان را در فروشگاه پیدا نکردید، می توانید سری به فروشگاه های محلی بزنید و آنچه را که می خواهید در آنجا بیابید.

برای آینه تان قاب بسازید

همچنین می توانید اول قاب مورد نظرتان را پیدا کنید و یا آن را طراحی کرده و بخواهید که آن را برایتان بسازند.
سپس از آینه فروشی بخواهید که آینه را متناسب با قاب برایتان ببرد؛ شما ازین طریق آینه سفارشی مناسب خود را خواهید داشت. از مخلوط کردن مواد با یکدیگر نترسید.
می توانید از ترکیبی از فلز، چوب و یا سایر مواد استفاده کنید، حتی می توانید از پتینه برای ساخت آینه دلخواهتان استفاده کنید. آینه های متعدد می توانند با توجه به اندازه و شکلشان شیک به نظر برسند.
اما اجازه ندهید که یکدیگر را منعکس کنند. این کار برای خانه یک اثر تفریحی جذاب ایجاد می کند.

هرچه بزرگتر بهتر

همانگونه که پیش از این نیز به آن اشاره کرده ایم برای به حداکثر‌رساندن تاثیر آینه و ایجاد یک نقطه کانونی عالی روی دیوار، از آینه های بزرگ استفاده کنید.
سعی کنید همیشه آینه تان را یک درجه بزرگتر از آنچه که در ابتدا در نظر داشته اید انتخاب کنید. وقتی شما آینه را کمی بزرگتر از مقیاسی که در نظر داشته اید انتخاب می کنید، تاثیرگذارتر خواهد بود.
چرا که خط دید شما را ادامه می دهد و از نظر بصری فضا را بزرگتر نشان می دهد. اگر آینه های بزرگ مناسب نیستند، آینه های کوچک می توانند زیبا و تحسین برانگیز باشند.
یک آینه کوچک روی دیوار می تواند به شدت اثر گذار باشد و یک تجربه صمیمی و دوست داشتنی ایجاد کند.
اگر از یک آینه کوچک تاثیر دلخواه خود را گرفته‌اید، دور آن را با آینه های کوچک دیگر شلوغ نکنید، همانگونه که گفتیم چندین آینه در کنار هم فضا را بزرگتر نشان نخواهد‌داد.

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

از آینه هایتان محافظت کنید

اگرچه انتخاب آینه می تواند یک کار دلهره آور باشد، با وجود آن تمیزنگه داشتن و استفاده از آن به شدت راحت است. آینه ها نگه داری زیادی نمی خواهند و بهتر است که آن ها را به حال خود رها کنید.
اگر گرد و خاک روی آینه شما نشست می توانید از یک دستمال تمیز و آب و یا در نهایت کمی شیشه پاک کن استفاده کنید.

آینه ها در طراحی دکوراسیون

برای بزرگ تر کردن فضا از آینه ها کمک بگیرید

یکی از کاربرد هایی که پیش از این نیز به آن اشاره کرده ایم استفاده از آینه ها در بزرگتر نشان دادن فضا های کوچک است.
استفاده از آینه ها یکی از ساده ترین ترفند هایی است که برای افزایش فضای بصری از آن استفاده می شود. در حقیقت گذشته از پنجره های بزرگ و سقف های بلند، هیچ دوستی بهتر از آینه برای اتاق های کوچک مناسب نیست.
آینه ها به شما کمک می کنند هر گونه معضل طراحی را برطرف کنید، علاوه بر این آینه ها یک وسیله دکوراتیو جذاب و دوست داشتنی نیز هستند.
اگر تصمیم دارید که خانه خود را بزرگتر نشان دهید تا از این طریق خریداران را به سمت خانه خود جذب کنید بهترین کار استفاده از آینه است. برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه تان با استفاده از آینه، این نکات را رعایت کنید..

یک دیوار آینه درست کنید

برای اتاق هایی که فاقد پنجره هستند ممکن است بزرگتر نشان‌دادن فضا اندکی سخت باشد؛ نگران نباشید، آینه ها کار شما راحت می کنند. چرا که می توانند تا حدودی همان اثری را ایجاد کنند که پنجره های می کنند.
قرار‌دادن یک تکه بزرگ آینه روی هر دیواری می تواند به سرعت بعد را در فضا ایجاد کند. اگرچه ممکن است این آینه ها دریچه ای رو به بیرون نباشند، با وجود آن می توانند حالت خشک و بی روح دیوار را تغییر دهند.

یک آینه قاب دار روی شومینه بگذارید

در اغلب خانه ها، شومینه به عنوان نقطه کانونی محسوب می شود، اما در نظر داشته باشید که شومینه در ماه های گرم سال روشن نمی شود.
شما می توانید با قرار‌دادن یک آینه زیبا و دوست داشتنی روی آن، تاکید بیشتری بر شومینه داشته باشید. با این کار نه تنها فضا را بزرگتر نشان می دهید، بلکه از یک وسیله دکوراتیو زیبا نیز بهره برده اید

دیوارهای خالی حمام خود را با آینه بیارایید

برای بازتر نشان‌دادن یک حمام تنگ و کوچک می توانید از کف تا سقف آینه نصب کنید. در واقع این حمام و آشپزخانه هستند که باعث می شوند خانه شما خیلی زود و با رقمی مناسب به فروش برسد و این یک واقعیت شناخته شده است.
بنابراین اگر سرویس بهداشتی شما فاقد فضای کافی باشد، می توانید با استفاده از آینه ها فضای خود را بزرگتر نشان دهید. پشت روشویی یک آینه بزرگ قرار دهید تا فضا را بزرگتر نشان دهید و نور بیشتری را به داخل سرویس بهداشتی منتقل کنید.
اگر شما یک وان حمام ساده دارید، یک آینه بزرگ دیواری از کف تا سقف پشت آن بگذارید. انعکاس وان به شما کمک می کند فکر کنید در فضای بزرگتری قرار دارید. همچنین هنگام نظافت شخصی و یا موقع لباس‌پوشیدن می توانید از آن استفاده کنید.

آینه در دکوراسیون ایتاق پذیرایی

آینه های چند کاره

اگر شما واقعا از نظر فضا محدود هستید و فضای مناسب برای آویختن‌آینه ها در اختیار ندارید، می توانید آن ها را روی کابینت ها و یا روی در کمد لباس قرار دهید.
این کار به بزرگ تر کردن فضا کمک نمی کند، با وجود آن می توانید از آن به عنوان لوازم دکوراتیو استفاده کنید. در نظر داشته باشید که آینه های چند کاره، فضا را بزرگتر و بهتر نشان می دهند.

آینه در دکوراسیون اتاق خواب

با قرار‌دادن آینه ها در نزدیکی پنجره ها نور را منعکس کنید

اگر فضای داخلی شما تیره و کوچک است، آینه ها به شما کمک می کنند که نور را به داخل فضا بتابانید.
با وجود آن باید بسیار دقت کنید، چرا که اگر زیاده از حد از آینه ها استفاده کنید به جای آنکه خانه شما تبدیل به خانه ای باشکوه شود و خریداران را جذب خود کند، به یک خانه تفریحی تبدیل خواهد شد.
آینه ای را پشت لوستر در اتاق بیاویزد تا نور کافی را منعکس کند و اتاق را بیش از پیش روشن کند. دقت کنید که اگر آینه های زیادی بیاویزید نور به طرز ناخوشایندی زیاد خواهد شد. مراقب باشید تعادل را رعایت کنید.

استفاده از آینه های گروهی در کنار هم به منظور ایجاد جلوه های بصری

آینه های بزرگتر ممکن است گران باشند و اگر بودجه کافی برای خرید آن ها ندارید نگران نباشید.
به جای آن می توانید از چند آینه کوچک استفاده کنید.
این آینه های کوچک را می توانید با نظم کنار یکدیگر روی دیوار قرار دهید. اغلب ما ایده ای بسیاری برای آویختن‌آینه به دیوار داریم.
اگر آینه به خوبی و در جای مناسبی قرار‌گرفته‌باشد می تواند فضا را بازتر نشان‌دهد و نور بیشتری را نیز به داخل خانه دعوت‌کند.

نتیجه

به طور خلاصه، آینه ها یکی از بهترین لوازم برای دارندگان خانه های کوچک هستند.
آینه در تمامی فرهنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است و اشعار زیادی نیز در این خصوص سروده‌شده‌است. ظاهر خود آینه نیز مهم است، مراقب باشید که با توجه بیش از حد به کارایی آینه ، از ظاهر آن غافل نشوید.
اگر خرید آینه برای شما گران تمام می شود می توانید خودتان یک مدل زیبا از آن بسازید. می توانید با مبلغ اندکی یک آینه خام بخرید و آن را روی تکه ای چوب با چسب های مخصوصی بچسبانید، قاب آن را با کشی شکسته‌و روی خود شیشه با ویترای کار کنید. هزاران راه وجود دارد تا شما بتوانید آینه ای متناسب با سبک و سلیقه خودتان داشته باشید.

آینه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی

پایان بخش :

آینه ها در دکوراسیون داخلی + فیلم آموزشی

سوالات متداول

آیا می شود از چندین آینه در فضا استفاده کرد؟

از ایجاد یک گالری دیواری با آینه ها نترسید. مانند هر دیوار عکسی، هنگام قرار دادن آینه ها روی دیوار، با آنها مانند یک واحد یکپارچه رفتار کنید.

از چه آینه هایی در فضا ها مختلف استفاده کنیم؟

در فضاهایی با زاویه بسیار بهتر است سراغ آینه های گرد بروید. اگر مبلمانی با خطوط تمیز و صاف بسیاری دارید بهتر است آینه هایی تزئینی با جزئیات بیشتری را انتخاب کنید.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

چگونه شومینه را نقطه ی کانونی خطاب کنیم؟

شومینه در ماه های گرم سال روشن نمی شود. شما می توانید با قرار دادن یک آینه زیبا و دوست داشتنی روی آن، تاکید بیشتری بر شومینه داشته باشید.

برای مکان هایی که سقف بلند دارند چه نوع آینه ای می توان استفاده کرد؟

اگر شما سقف بلندی دارید، از یک آینه مستطیل شکل ستون مانند استفاده کنید. از دیرباز از این ابزار جادویی در مقابل پنجره ها استفاده می کردند تا فضا را روشن تر کنند.

در‌ مکان های کوچک از چه نوع آینه هایی استفاده می شود؟

جای آنکه آینه بزرگی را در کنار در ورودی و در مقابل یک دیوار قرار دهید می توانید آن را روی در بچسبانید. می توانید آن را پشت در بچسبانید و از المان دکوراتیو آن نیز استفاده کنید

از چه نوع آینه هایی در سرویس بهداشتی استفاده می شود؟

این سبک با گوشه های گرد سیاه مات یک نمونه واقعی است. از این آینه ها با قاب های فلزی به طور سنتی در سرویس های بهداشتی، حمام و همچنین قفسه های کوچک دارو استفاده می شود.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.