مزایا و معایب هنر سنتی

مزایا: کدامیک از ویژگی های هنر سنتی منحصر به فرد هستند؟

جنبه فیزیکی

اولین چیزی که باعث می شود هنر سنتی منحصر به فرد باشد این است که این هنر جنبه ی فیزیکی دارد.
یعنی هنر سنتی چیزی است که شما می توانید آن را لمس و بو کنید و با تمام حواس
خود، هم در طول انجام و هم بعد از آن یعنی زمانی که به پایان رسید احساسش نمایید.
شما نه تنها “هنر”، بلکه کارهای فیزیکی خود را نیز مشاهده می کنید و این باعث
می شود که آثار هنری کامل تر و واقعی تری داشته باشید و لذا شور و شوق به وجود آمده
در شما باعث می شود بیشتر و بیشتر به سوی این هنر روی آورید.

آسان نبودن کپی برداری

آثار هنری سنتی یکی از انواع هنرهای سنتی هستند.
این آثار را نمی توان به راحتی کپی کرد و برای داشتن یک کپی از آن، باید تمام مراحل خلق مجددا تکرار شوند.
این کار ارزش خاصی را به این آثار می بخشد، زیرا تنها یک نمونه از این آثار می تواند
وجود داشته باشد و اگر از بین رفت قابل جایگزین شدن نیست.

شما فکر می کنید اگر یکی از اساتید بزرگ هنر سنتی امروز زنده بود، امکان نقاشی
در رسانه ای را با آن همه رنگ های ارائه شده، یک بوم بزرگ که به شما اجازه بزرگنمایی و
کوچکنمایی، استفاده از لایه های جداگانه، ماسک های مختلف، براش های رنگ آمیزی،
دسترسی به نور کامل و ذخیره سازی کار انجام شده را می دهد ستایش می کرد؟
آیا شما فکر می کنید که آنها می گفتند: “نه، این خیلی آسان است! اگر من مجبور نیستم
منتظر خشک شدن رنگ باشم، پس این اثر یک اثر هنری نیست!

هنر زنده

هنر سنتی توسط انعکاس دیده می شود، نه انتشار .
به این معنی که نور قبل از اینکه به چشمان شما منعکس شود، توسط آثار هنری تغییر پیدا می کند و بنابراین تصویر ایجاد می شود.
در نتیجه، تصویری که می بینید بستگی به شرایط نور و موقعیت شما نسبت به آثار هنری دارد.
این امر باعث می شود اثر هنری زنده باشد، زمانی که شما درخشش حرکت رنگ در آثار
هنری را می بینید به وضوح حس می کنید که آنها زنده هستند.

به مکان خاصی نیاز ندارد

آثار هنری سنتی هیچگونه ارتباطی با برق و تکنولوژی مدرن ندارند.
شما می توانید در وسط جنگل بارانی زندگی کنید و آثار هنری خود را بدون هیچ گونه مشکلی خلق نمایید.
این امر باعث می شود که روند خلق، طبیعی و شخصی باشد و فقط به شما
و ابزارهای تان بستگی داشته باشد نه هیچ ارائه دهنده خدمات دیگری.

استراحتی برای چشمان شما

از آنجا که شما باید هنر سنتی را بر روی بوم ایجاد کنید نه صفحه نمایش، این هنر یک
سرگرمی عالی است که پس از کارهای دفتری خسته کننده تان می توانید انجامش دهید.
این کار می تواند استراحتی برای چشمانتان باشد، به خصوص اگر تصمیم دارید تا به
رنگ آمیزی محیط و یا حیوانات موجود در باغ وحش بپردازید.
تغییر تمرکز مداوم از بوم / به سوی به مرجع خلق اثر یک تمرین عالی برای چشمان
شماست چرا که چشمانتان در طول روز به طور مداوم بر صفحه نمایش دوخته شده است.

منابع اصلی ارزان و در دسترس

ابزارهای اساسی برای هنر سنتی ارزان یا حتی رایگان هستند.
شما تقریبا می توانید هر چیزی را با مداد و یک دفترچه یادداشت ساده ترسیم کنید و آثار شگفت انگیز ی را خلق نمایید.
طراحی، یک فرم ویژه از آثار هنری است که تنها با یک ابزار خلق می شود، و این ابزار ممکن است حتی یک قلم ساده باشد.
یک ماه پس از شروع مدرسه، سوپرمارکت ها انواع لوازم هنر پایه را با قیمت های بسیار
پایین ارائه می دهند و این زمان، زمان خوبی برای تأمین وسایل مورد نیازتان است.

افزایش دقت

هنر سنتی به شما اجازه نمی دهد که اشتباهات تان را به راحتی برطرف کنید،
در نتیجه شما سخت تر و دقیق تر کار می کنید تا دچار اشتباه نشوید.
این امر روند پیشرفت شما را تسریع می کند، و اگر دلسرد و مایوس نشوید شما را به مراتب بالایی خواهد رساند.
علاوه بر این شما باید یاد بگیرید که چطور از یک پالت رنگی محدود برای آفریدن رنگ های مختلف استفاده کنید.

معایب: محدودیت های هنر سنتی

محدودیت در اشتراک گذاری

از آنجا که یک اثر هنری سنتی یک نوع کار فیزیکی است، شما باید از نظر جسمی در آن
حضور داشته باشید تا بتوانید آن را به طور کامل درک کنید.
عکس گرفتن به ندرت تمام محتوای تصویر را به نمایش می گذارد، زیرا فقط یک جنبه از
آثار هنری را نشان می دهد، و آن را از تمام عناصری که منعکس کننده آن هستند و به صفحه نمایش محدود نمی شوند جدا می کند.
بنابراین شما واقعا نمیتوانید هنر خود را ان طور که سزاوارش است با بسیاری از مردم به اشتراک بگذارید، مگر اینکه در گالری خلق اثر هنری باشید.
علاوه بر این شما نمی توانید بدون ترک خانه و حتی کشورتان از هنر دیگران لذت ببرید.

آسیب دیدن

یکی دیگر از معایب آثار هنری نیز این است که می تواند به راحتی آسیب دیده، از دست رفته یا نابود شود.
شما نمی توانید به سادگی آن را برای مدت زمان طولانی بر روی دیوار آویزان کنید،
زیرا نور، رطوبت و تغییرات دما بر شرایط فیزیکی آثار هنری تاثیر می گذارد.
و نگه داشتن آن در یک مکان امن و تاریک نیز مشکل را حل نمی کند، زیرا شما را از لذت
بردن از تماشای هنر خلق شده محروم می کند و در عین حال ممکن است باز هم اسیب ببیند.

مشکل بودن اصلاحات

هنر سنتی هنری بی رحم است چرا که هنگامی که شما خطی را ترسیم کردید، نمیتوانید آن را بپوشاینید یا پاک کنید.
پاک کن هم چندان نمی تواند رد خط مداد را پاک کند و جای آن برای همیشه بر روی نقاشی خواهد ماند.
این می تواند برای یک مبتدی واقعا دلسرد کننده باشد زیرا این سوال برایش پیش
می آید که آیا بعد از اتمام کار، جای مداد باقی مانده توجه دیگران را جلب می کند ؟
اما با همه ی این تفاصیل باز هم افراد مبتدی نباید دلسرد شوند و حتی با اینکه بعد از
صرف ۳ ساعت زمان، باز هم ممکن است گردن تصویر بیش از حد بلند به نظر برسد
باید کار را از نو آغاز کنند چرا که جز تلاش هیچ راهی برای این کار وجود ندارد.

وابستگی به شرایط نوری

از آنجا که هنر سنتی مبتنی بر انعکاس است، به شدت به شرایط نوری وابسته می باشد.
لذا نقاشی شما در صبح و عصر در داخل و خارج، در نور طبیعی و در نور مصنوعی نمای متفاوتی خواهد داشت.
اگر از یک لامپ برای روشن نمودن اثر خود در هنگام خلق ان استفاده کنید، آثار
هنری تان از آنچه مردم در نهایت مشاهده خواهند کرد متفاوت خواهند بود (عمدتا در نور روز).
اگر میخواهید طبیعت خاصی را نقاشی کنید، شما باید با شرایط جوی مختلف
مقابله کنید، و شاید زمانی به خانه بیایید که دیگر هوا تاریک شده.

منابع فرعی نسبتا گران و وقت گیر

خلق یک اثر هنری بسیار پیچیده است و به ابزارهای زیادی نیاز دارد.
در تئوری، شما می توانید با یک مداد طرحی را ترسیم کنید، اما آثار هنری پیشرفته تر، به لوازم بیشتری نیاز دارند.
آنها باید در جایی ذخیره شوند و وقتی می خواهید دوباره کارتان را شروع کنید،
ابتدا باید همه آنها را بیرون بیاورید و برای کار آماده کنید.
این به دان معنی است که شما باید زمان اضافی را برای تنظیم لوازم و چینش دوباره آنها اختصاص دهید.
گرچه منابع اصلی این هنر ارزان هستند، ابزارهای حرفه ای بسیار گران می باشند.

و لذا گران بودن بیش از حد آنها بزرگترین نقص ابزارهای سنتی است چرا که با گذر زمان تمام شده و باید مجددا خریداری شوند.
کاغذ خوبی که طراحی شما را خراب نکند و به واسطه رطوبت چروک نشود،
یک مجموعه کامل از قلم هایی با ضخامت های مختلف، رنگ هایی با کیفیت خوب که در مقابل
نور خورشید محو نشود و به سادگی مخلوط گردند بسیار گران تمام خواهند شد.
اگر می خواهید هنر خود را بفروشید این امر مهمتر نیز می شود زیرا مردم علاوه بر
جذابیت هنر، باید از کیفیت مواد یه کار رفته در آن نیز مطمئن شوند تا پولی بپردازند.

از آنجا که رنگ های سنتی براساس رنگدانه های مختلف فیزیکی شکل می گیرند،
شما باید ابزارهای جداگانه ای را برای هر رنگ خریداری کنید یا رنگ ها را برای ایجاد رنگ مورد نیاز خود ترکیب کنید.
در مورد اول، کیف پول تان خالی خواهد شد، و در مورد دوم زمان زیادی را باید صرف نمایید.
اعمال مفهوم رنگ، اشباع، روشنایی و ارزش نیز به رنگ های فیزیکی سخت است.

سمی بودن برخی مواد اولیه

علاوه بر این رنگ های سنتی نیز خواص مختلفی دارند.
برخی از ترکیبات خوب هستند، اما به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز داشته و
استنشاقشان سمی خواهد بود، برخی دیگر از رنگ ها به سرعت خشک می شوند، اما دارای کیفیت ضعیفی هستند.
هر نوع رنگ نیاز به تکنیک های مختلفی دارد و علاوه بر این بهتر است که همه آنها به درستی ذخیره شوند.

مزایای هنر دیجیتال

عدم وابستگی به شرایط زمانی و مکانی

هنر دیجیتال توسط انتشار دیده می شود و نه انعکاس.
رنگ به طور مستقیم تولید می شود، نه از طریق انعکاس منبع نور در رنگدانه.
این به دان معنی است که شما می توانید تمام رنگ ها را بدون در نظر گرفتن شرایط نور و زمان روز مشاهده کنید.
و لذا به راحتی می توانید به نقاشی خود در ماههای تاریک زمستان ادامه دهید.

داشتن کنترل کامل بر اثر

طراحی دیجیتال هرگز نقاشی نشده است – این آثار نمایش داده شده اند و
شما می توانید آنها را با چیز دیگری برای نمایش دادن جایگزین کنید.
شما می توانید هر چیز را بدون اینکه ردی از آن باقی بماند پاک کنید، و بدون باقی ماندن
اثر مداد، طراحی هایتان را رنگ نمایید، طرح را به لایه دیگری منتقل کنید و رنگ، شکل و شفافیت آن را تغییر دهید.
شما کنترل کاملی بر روند ایجاد خصوصیات طرحتان دارید و این امر باعث تمایز کامل طراحی دیجیتال و سنتی می شود.

ماندگاری ابزار

هنگامی که ابزارهای پایه (تبلت گرافیکی و نرم افزارهای لازم) را خریداری می کنید، می توانید الباقی عمرتان از آنها استفاده کنید.
پس از خریداری این موارد، شما تمام ابزارهای لازم و تمام رنگ هایی که می توانید تصور کنید را در اختیار خواهید داشت.
هرگز به خریداری مجدد رنگ و کاغذ نیاز نخواهید داشت و هرگز نباید برس یا مداد را دوباره خریداری کنید.
شما می توانید هر روش جدید از جمله نقاشی رنگ روغن را امتحان کنید و البته این کار
را بدون نیاز به مراجعه به فروشگاه های هنری انجام دهید!

ماندگاری بالای اثر

از آنجا که این آثار هنری دارای فرم دیجیتال هستند، از بین بردنشان کار ساده ای نیست.
هنگامی که یک کپی پشتیبان دارید، نیازی نیست که نگران آسیب دیدن آن توسط نور خورشید یا رطوبت باشید.
رنگ ها هرگز محو نخواهند شد، کاغذ هرگز پاره نخواهد شد و سایه ها زیر انگشت پراکنده نمی شوند.
آثار هنری شما در آتش و یا در طول یک زلزله از بین نخواهند رفت و هیچ کس آن را از شما به سرقت نخواهد برد.

اشتراک گذاری آسان

فرم دیجیتال به اشتراک گذاری آثار هنری را نیز تسهیل می کند.
شما می توانید به سادگی اثر خود را به وسیله ی اینترنت به مردم سراسر جهان نشان دهید.
و لازم نیست برای برپایی یک گالری هنری صبر کنید ، تنها کافی است چند کلیک کنید و
پس از آن آثار هنری شما برای میلیون ها نفر در دسترس خواهند بود.
چنین موضوعی فروش اثار هنری دیجیتال را تسهیل نموده- و پیدا کردن کسی که اثر را
دوست داشته باشد و بخواهد برایش پول بپردازد آسان شده است.

هنر دیجیتال هنری مناسب و کارامد است.

رایانه شما در حال حاضر روی میز قرار دارد و یک تبلت گرافیکی چیزی است که می توانید با آن هر کاری انجام دهید.
وقتی می خواهید شروع به خلق اثرتان کنید، فقط کافی است آن را روشن کنید، برنامه را باز کنید و شروع به کار نمایید.
و اگر می خواهید کارتان را تمام کنید تنها کافی است برنامه را ببندید و آن را خاموش
کنید لذا شما هیچ زمانی را هدر نخواهید داد و نیازی به تمیز کردن چیزی ندارید.
و بهترین چیز این است که احتیاج نیست منتظر بمانید تا یک لایه قبل از رنگ آمیزی لایه دیگر خشک شود.
در واقع ایستگاه کاری یک هنرمند دیجیتال می تواند یک اثر هنری باشد.

معایب: جنبه های منفی اثار دیجیتال

هزینه بر بودن

آغاز کار به عنوان یک هنرمند دیجیتال کار ارزانی نیست.
یک موس برای این کار کافی نیست، زیرا فشار را ثبت نمی کند و اجازه داشتن حرکت طبیعی را به شما نمی دهد.
شما به یک کامپیوتر مناسب برای رنگ زدن بدون تاخیر و حداقل یک تبلت گرافیکی کوچک نیاز دارید.
این می تواند یک مانع جدی برای کسی که با والدین خود زندگی می کند و درآمد ثابتی ندارد باشد.
علاوه بر این یک تبلت گرافیکی با صفحه نمایشی که استفاده از آن راحت تر باشد، حتی برای افرادی که درآمدی از خود دارند نیز گران است.

چرا که رنگهایی که در صفحه مشاهده می کنید به کیفیت تبلتان بستگی خواهد داشت.
یک مانیتور خوب که برای عکاسان طراحی شده می تواند گران تر از یک کامپیوتر بازی
باشد و اگر شما چنین تبلتی نداشته باشید، هرگز نمی دانید که دیگران چگونه هنر تان را بر روی صفحه نمایش خود می بینند.

قبال کپی بودن

از آنجایی که آثار هنری دیجیتال را می توان به راحتی کپی کرد، به نظر نمی رسد که ارزش ذاتی داشته باشند.
شما می توانید به راحتی هزار کپی از اثرتان بگیرید، و به طور مداوم به فروش برسانید.
هیچ کس واقعا مالک این نوع اثر هنری نیست و هیچ نسخه اصلی برای نمایش در گالری وجود ندارد.
کپی موجود روی کامپیوتر شما ارزش همان نسخه ای است که توسط شخص دیگری دانلود شده است.
و حتی چاپ آن نیز بی ارزش است، چرا که همسایه تان می تواند همان را بر روی دیوار خانه اش داشته باشد

سرقت اثر دیجیتال بسیار آسان است.

در حالی که خالق اثر هنری خود را از دست نمی دهد، اما دیگر حقوق او مانند اعتبارش می تواند با مشکل مواجه شود.
بسیاری از مردم از ارائه اثار هنری هنرمندان مختلف که بر روی محصولات تولیدیشان
چاپ شده کسب درامد می کنند، مشتریان برای محصولی که فاقد چنین اثار هنر
باشند ارزش زیادی قایل نیستند، اما هنرمندان برای کمک به این شرکت ها سود ی نمی برند.
علاوه بر این ممکن است قلب انها از دیدن اثار هنریشان بر روی کار فردی دیگر جریحه دار شود.

غیر ملموس بودن

آثار هنری دیجیتال، دیجیتالی هستند و لذا شما نمی توانید آنها را لمس کنید فقط می توانید صفحه نمایش را لمس نمایید.
شما می توانید اثرتان را چاپ کنید، اما آن همانند یک عکس صاف و فلت می شود.
خلق هنر دیجیتال یک کار استریل است که هیچ بو و رنگی در آن وجود ندارد و،
هیچ صدایی از ابزارهای مختلف در سطوح مختلف به گوش نمی رسد.
حتی شما رنگ را به صورت فیزیکی با قلم خود به طرح اعمال نکرده اید و همه چیز شبیه سازی شده است.
و لذا شما حتی سطح زیر “مداد” را نیز هرگز مانند یک کاغذ واقعی احساس نخواهید کرد.

خطر از بین رفتن اثر برای همیشه

از آنجا که آثار هنری در کامپیوتر شکل می گیرند، به راحتی با ایجاد نقص در سخت افزار،
به وجود آمدن مشکلی در نرم افزار یا حتی ذخیره تصادفی یک فایل به جای فایل دیگر، می توانند برای همیشه از بین بروند.
اما ایجاد نسخه پشتیبان میتواند این خطر را از بین ببرد.
بنابراین بهتر است تمام کار خود را ذخیره کنید و از برنامه هایی استفاده کنید که
به صورت خودکار از فایل هایتان بک آپ بگیرند و در صورت نیاز آنها را در یک درایو خارجی ذخیره کنید.

عدم تمرکز بر یک برنامه

از آنجاییکه برنامه های خلق آثار دیجیتال بسیار متنوع هستند و تمام ابزار و تکنیک های
موجود در آنها موجود می باشد، تمرکز بر روی یکی از آن ها دشوار است.
ما همواره پس از انجام اشتباهات مختلف در یک نرم افزار وسوسه می شویم تا نرم افزار ساده تری را جستجو کنیم.
یک طرح نامناسب می تواند تا زمانی که دارای جلوه خوبی باشد اصلاح شود، و بنابراین
شما می توانید به راحتی بر مشکلی که در وهله اول با آن مواجه شده اید غلبه کنید.
شما می توانید آن را با رنگ، بافت، و تغییر شکل پوشش فیلتر نمایید، و به یک نتیجه مناسب و معقول دست یابید.

هنر دیجیتال به برق نیاز دارد.

حتی اگر شما یک تبلت گرافیکی قابل حمل داشته باشید، هنوز هم به یک باتری برای روشن کردن آن نیاز دارید.
بنابراین شما یا باید تمام کارهای خود را در ایستگاه کاری تان انجام دهید، یا وقت خود را به زمان فعال بودن باتری محدود نمایید.
چرا که هنر دیجیتال بدون برق قابل مشاهده نخواهد بود!

بحثی که در این زمینه مطرح شده این است که آیا هنر دیجیتال یک هنر واقعی است؟

هنر دیجیتال توسط بسیاری از مردم به عنوان یک هنر در نظر گرفته نمی شود و یا چیزی کمتر از آن به شمار می اید.
شما می توانید یک هفته از عمر خود را صرف خلق یک اثر هنری زیبا کنید و بعد
با بی توجهی مواجه شوید، چرا که اثر شما یک هنر دیجیتال است و به طور سنتی خلق نشده است.
اما این اهانت نسبت به هنر دیجیتال از کجا نشات می گیرد؟

عدم درک عامه نسبت به هنر دیجیتال

اول از همه، بسیاری از مردم هنر دیجیتال را درک نمی کنند.
آنها تصور می کنند که کامپیوتر همه کارها را انجام می دهد و شما هیچ کاری انجام نداده اید.
یا اینکه فکر می کنند مانند دستکاری عکس – چندین عکس آماده را با هم مخلوط کرده و آن را هنر نامیده اید.
آنها درک نمی کنند که درست است برنامه قلم موهای مختلف نقاشی دیجیتال را
در اختیار شما قرار می دهد، اما به هیچ وجه قلم مو ی مورد نظر را برای شما انتخاب نمی کند.

نوشتن یک کتاب در رایانه به معنای آن نیست که کامپیوتر، آن کتاب را نوشته است،
نامه ها به صورت دیجیتال ایجاد می شوند، اما محتوای نامه توسط نویسنده خلق شده است.
این همان هنر دیجیتال است – بنابراین درست است که طرح به صورت دیجیتال ایجاد می شود، اما نقاشی توسط هنرمند خلق می گردد.

آسان پنداشتن هنر دیجیتال

استدلال دیگر این است که هنر دیجیتال، هنری آسان است.
شما می توانید آن را به راحتی پاک کنید، تغییر دهید، از لایه های دیگر استفاده کنید،
رنگ ها را تنظیم کنید و یا هر اشتباهی را به راحتی اصلاح نمایید.

مشکل این است که هنر توسط انجام دادن خلق می شود نه انجام ندادن.
مهم نیست که چند تا از اشتباهتان را پاک می کنید، زیرا این کار به هیچ وجه شما را به طراحی نهایی نزدیک نخواهد کرد.
یک هنرمند ماهر به اندکی فرمان Undo و پاک کردن کامل طرح نیاز دارد.
آنها از تعداد کمی از لایه ها استفاده می کنند و بیشتر به نقاشی / طراحی می پردازند، و نه ویرایش.
حقیقت این است که هر چقدر ماهرتر باشید، کمتر به ” قدرت فوق العاده” برنامه های هنر دیجیتال نیاز خواهید داشت.
در واقع صفحه نمایش فقط یک نوع بوم متفاوت، با چند ابزار اضافی است که می توانید از آن استفاده کنید.

ایجاد هنر نیاز به مهارت دارد.

در حالی که برخی از آثار هنری با استفاده از ابزارهای مختلف (سنتی یا دیجیتال)
خلق می شوند، بخشی از مهارت هنری از ترکیبی از هنر سنتی و مدرن پدید آمده است.
آناتومی انسانی و حیوانی، ژست های داینامیک، سایه سازی، رنگ آمیزی، مواد، جو،
ترکیب، جلوه های ویژه، سبک، اینها چیزهایی هستند که باید ورای اینکه به چه هنری علاقه مند هستید بیاموزید.
هنر دیجیتال هرگز به ساده سازی این کارها کمک نمی کند.

یک هنرمند دیجیتال ماهر هنگامی که یک مداد سنتی به دستش بدهید به یک کودک
مبتدی تبدیل نمی شود؛ زیرا این فقط یک ابزار متفاوت است و نه یک مهارت متفاوت.
یک نویسنده “سنتی” نیز باید هنر نوشتن دیجیتال را بیاموزد تا از سایر نویسندگان عقب نماند.
اگرچه تایپ دیجیتال ساده تر و سریعتر است، اما هرگز نگارش یک کتاب را آسانتر نمی کند.

موضوع دیگر فقدان جسمانیت است.

این چیزی است که یک استاد قدیمی می تواند با آن مشکل داشته باشد.
آثار هنری دیجیتال تنها بر روی صفحه نمایش خلق نمی شوند بلکه – بر روی صفحه
نمایش، به نمایش گذاشته می شوند و لذا می توانند به یک رایانه دیگر ارسال شوند.
بنابراین هنر دیجیتال درست مثل یک روح بدون بدن است، مانند یک تصویر از یک
دوست عزیز که از طریق یک کنفرانس ویدئویی دیده می شود، شما می توانید آنها را
ببینید، می توانید با آنها صحبت کنید اما این تصاویر واقعی نیستند.

هنرمند از تم های مختلف برای نمایش تصویرش به جهان استفاده می کند،
اما این تصویری است که فرض می شود یک تصویر هنری است، چرا که از لکه های رنگ تشکیل نشده و بر روی بوم ترسیم نشده است.
در واقع این آثار فقط برای نشان دادن یک تصویر مناسب و حفظ آن ارائه شده اند.
هنگامی که یک نقاشی سنتی را خریداری می کنید، یک اثر هنری خلق شده در یک حامل
فیزیکی خاص را خریداری نموده اید، اما حامل ، خود یک اثر هنری نیست، فقط
یک جسم فیزیکی است که برای به تصویر کشیده شدن اثر لازم می باشد.
اما اگر یک اثر به هیچ حاملی نیاز ندارد، باید اینطور فکر کنیم که یک اثر هنری نیست؟

کپی این آثار بسیار آسان است

یک استدلال محبوب دیگر نیز وجود دارد.
این موضوع که کپی آثار هنری دیجیتال بسیار آسان است، این کار را تا حدی بی ارزش می کند.
با این حال، این موضوع به ارتباط هنر با حامل خود یعنی – ارتباط نقاشی با رنگ و بوم فیزیکی مرتبط می باشد.
این جسم فیزیکی به لحاظ معنوی با روح هنرمند تلفیق می شود.
و در حالی که کاملا معقول است که ارزش خاصی را به یک حامل اختصاص دهیم
اما اینکه بگوییم هنر چیزی بیش از کشیدن چند رنگ بر روی بوم نیست، باعث می شود
همانند یک انسان کوته فکر به نظر اییم که قدر هنر را نمی داند.

یک کتاب دست نوشته مطمئنا می تواند به عنوان یک شی نفیس بسیار جالب و ارزشمند باشد، اما محتوای آن جدا از کاغذ و جوهر است که ارزش دارد.
مطالعه چنین کتابی به معنای خواندن آن است نه، دیدن، لمس کردن و بوییدن آن.
گرچه آنها می توانند تجربه استفاده از کتاب را ارتقا دهند اما جزئی از کتاب نیستند.
به نظر می رسد این امر در رابطه با آثار هنری نیز مشهود است، و اگر بتوان آن را دید،
نباید هنر به کار گرفته شده در آنها را دست کم گرفت.

کپی کردن کتاب ارزش حامل را هزار هزار برابر کاهش می دهد، اما کتاب را بی ارزش
نمی کند و حتی اگر هیچ حاملی وجود نداشته باشد و کتاب تنها در اینترنت قابل مشاهده باشد باز هم ارزش خاص خود را خواهد داشت.
گرچه هنر دیجیتال هنری جدید است اما در ختم کلام می توان گفت که اگر چه حامل
فیزیکی عنصری لازم جهت خلق اثر است ولی بدون آن هم می توان دست به خلق هنر زد.

  • به این مطلب امتیاز دهید:
5.0
امتیاز کاربر 5 (1 رای)
درحال ارسال

مطالعه بیشتر

ماکت سازی چیست؟
تصویر سازی چیست ؟
آینده تصویرگری
بازارکار تصوير سازی
آنچه درباره‌ی تصویر سازی مد باید بدانید
اهمیت تصویرسازی در تبلیغات
دیدگاه یک تصویرساز در رابطه با تصویرگری کتاب کودک
سبک‌های تصویرسازی در 30 سال گذشته
۹ نمونه‌ی استفاده‌ی فوق‌العاده از ایلاستریشن در طراحی لوگو
نکات مربوط به اصول طراحی کاراکتر
اجرای کاشی شکسته
شروع طراحی با پاستل
ساخت گیاهان طبیعی در Cinema 4D
نحوه استفاده از اشکال ترکیبی در شخصیت های انیمیشنی
ورود به بازار کار جواهرسازی
7 تمرین لازم برای بهبود مهارت های نقاشی دیجیتال
تفاوت هنر دیجیتال با هنر سنتی
کاربردهای زیبراش ؛ مجسمه سازی
کاربردهای زیبراش ؛ طراحی جواهر
کاربردهای زیبراش ؛ تصویرسازی
کاربردهای زیبراش ؛ علوم
کاربردهای زیبراش ؛ صنعت تبلیغات
کاربردهای زیبراش ؛ صنعت سینما
کاربردهای زیبراش ؛ پرینت سه بعدی
ایجاد انفجارهای عظیم در وی ری
ارف کودکان چیست ؟
قانون یک سوم عکاسی
چرا باید طراحی و کدگذاری خود را در Adobe Dreamweaver انجام دهیم ؟
کاربرد کورل در گرافیک
کورل چیست ؟
ثبت نام دوره های ویژه فصل پاییز
+