تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

اگر شما رویای پیشرفت در زمینه طراحی دارید،اما از تجربه زیادی برخوردار نیستید،
به احتمال قوی این موضوع را به مدادی که انتخاب کرده اید مرتبط میدانید.
اما آنچه شما واقعا به آن نیاز دارید،خارج کردن ایده ها از ذهن خودتان است و تنها داشتن مداد برای این کار کافی نیست.
به نظر میرسد یک تبلت گرافیکی،که با نرم افزاری خوب مورد استفاده قرار میگیرد،
بدین منظور مناسب تر باشد، چرا که این ابزار،تمامی رنگ های مورد نیاز را دارا بوده و
به شما این امکان را میدهد تا هر اشتباهی را بدون بر جای گذاشتن اثری، حذف کنید.

موضوع بزرگی در این زمینه وجود دارد.یک قلم تبلت،اگر چه شبیه یک مداد است،
میتواند به عنوان مجموعه ای کامل از براش،مداد شمعی،مداد زغالی،مارکر و حتی پاک کن ها مورد استفاده قرار بگیرد.
شما میتوانید از آن به منظور پوشاندن صفحه خود با رنگ های اکریلی،روغنی
و جوهری و ترکیب تمامی آنها به چیزی کاملا جدید استفاده کنید.
این ابزاری جهانی است،بنابر این نمیتواند بعنوان یک مداد مورد استفاده قرار بگیرد!

digital painting vs digital drawing - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :
Digital Drawing vs Digital Painting - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

طراحی و نقاشی سنتی و تاثیر آن در طراحی دیجیتال

اگر شما اندکی تجربه کار با مداد، حتی از زمان کودکی دارید و حالا میخواهید بطور
موثری از یک تبلت گرافیکی استفاده کنید،میتوانید با پیدا کردن یک آموزش خوب در این زمینه تلاش خود را شروع کنید.
این بدین دلیل است که در هنر سنتی، “طراحی” و “نقاشی” دو مقوله کاملا جدا از یکدیگر
به شمار میروند که به ابزارهای متفاوتی نیز به منظور استفاده نیاز دارند.
و شما چه قصد یادگیری نقاشی یا طراحی دیجیتال و یا نقاشی و طراحی به صورت
سنتی را دارید ؛ میتوانید از آموزش های تخصصی تصویرگران پویا اندیش بهره ببرید .

در هنر دیجیتال،به نظر میرسد شما تنها به یک ابزار نیاز دارید،یک براش،
بنابراین طراحی دیجیتال و نقاشی دیجیتال در یکدیگر ادغام میشوند.
بنابر این،اگر شما با کار با یک مداد کاملا راحت هستید،اما با هنر دیجیتال در تنازع هستید،
نمیتواند دال بر این باشد که شما نمیتوانید طراحی کنید.

مساله این است که شما بسیاری از تکنیک ها،برخی طراحی ها و برخی نقاشی ها را
با یکدیگر اشتباه میگیرید، چرا که زمانی که شما سعی در یادگیری ” طراحی دیجیتال ”
بوسیله جست و جو درباره آن را دارید،بطور کامل به نقاشی های پرتره (تصاویر صورت نقاشی شده) برمیخورید.
در این مقاله، به توضیح تفاوت های نقاشی دیجیتال و طراحی دیجیتال
خواهیم پرداخت،بنابراین شما میتوانید بدون اتلاف وقت خود بر روی آموزش هایی که
برای آنها آمادگی ندارید، دقیقا آنچه را میخواهید،فرا بگیرید.
بدین ترتیب بسرعت و بدون کمترین ناامیدی پیشرفت خواهید کرد.

طراحی سنتی

برای تعریف طراحی دیجیتال و نقاشی دیجیتال ، ابتدا باید مفهوم سنتی این دو را بدانیم :

شما میتوانید با بسیاری از ابزارها به طراحی بپردازید.
حتی میتوانید تا زمانی که سطحی در اختیار دارید که میتوانید بر روی آن علامتگذاری کنید،از انگشتان خود برای طراحی استفاده کنید.
اساسی ترین تعریف از طراحی عبارت است ایجاد خطوط با یک ابزار دارای
نوک به مقیاس کار بستگی دارد، هرچه که نقاشی شما بزرگتر باشد، میزان نوک آن هم میتواند ضخیم تر باشد.
شما حتی میتوانید با یک قلم مو به طراحی بپردازید.

مهم نیست که شما دقیقا از کدام ابزار استفاده میکنید،تکنیک ها بسیار مشابه هستند.
همه شما میتوانید به هدایت خطوط،مستقیم و دارای انحنا،در روابط مختلف با یکدیگر بپردازید.
ویژگی اضافی،وابسته به ابزار،تیرگی خط است.
بوسیله مارکرها و فاین لاینرها در هر زمانی قادر به خلق خطوط کاملا مشکی خواهید بود.

مداد های نرم (نمرهB و کمتر) امکان انتخاب از میان گرادیان کاملی از رنگ های خاکستری
را به شما میدهد؛مدادهای ضخیم(HB و بالاتر) شما را به رنگ های خاکستری روشن محدود میکنند.
خطوط به خودی خود در واقعیت وجود ندارند.
هیچ شئ از آنها ساخته نشده است، اما ذهن های ما،بسیار موثر در تشخیص خطوط، برای دیدن واقعیت در ابری از خطوط،نیاز چندانی ندارند.
و بدلیل اینکه خلق خطوط امری بسیار آسان است،طراحی به محبوب ترین و در دسترس ترین شکل از هنر بدل شده است.

drawing tool - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

ابزار طراحی سنتی

به منظور طراحی برای تقلید از واقعیت،باید به الگوهایی که ذهن انتظار دارد شباهت داشته باشد.
بنابراین،یک هنرمند موفق باید این الگوها را شناخته و چگونگی خلق آنها را بداند.
بدین علت است که طراحی واقعیتگرا از تعریف روتین خود فراتر میرود: این تعریف دیگر
درباره خطوط برجسته نیست،بلکه درباره ایجاد الگوهای معنادار از آنهاست.
این مهارت برای یک هنرمند سنتی و یک هنرمند دیجیتال یکسان است.

شما به منظور فراگیری چگونگی طراحی حیوانات یا چگونگی کارکرد پرسپکتیو نیازی به یک تبلت گرافیکی ندارید.
و به عنوان یک هنرمند دیجیتال،شما میتوانید با موفقیت از آموزش های مختص استفاده کنندگان از مداد نیز بهره مند شوید.
تفاوت در خود این ابزار نهفته است.
تمامی آنها به ایجاد خطوط میپردازند،اما ممکن است بدین منظور از روشی متفاوت استفاده کنند.
برای مثال، ممکن است برخی خودکارها نیاز به کنترل جریان جوهر داشته باشند و
مدادهای نرم بسته به میزان فشار،سایه های مختلفی از رنگ خاکستری در اختیار شما قرار دهند.
اگر شما در استفاده از یک مداد نرم راحت هستید،تغییر به جوهر ممکن است برای شما بسیار نامطلوب باشد، و بالعکس.
نوعی دیگر از الگو وجود دارد که شما میتوانید با ابزار طراحی به خلق آن بپردازید.

ذهن های ما به نور و سایه بسیار حساس هستند.
در طراحی، ما میتوانیم با تیرگی خط،سایه ها ، و با نبود آن، شفافیت را شبیه سازی کنیم.
از آنجایی که در واقعیت،نور و سایه از بخش ها ساخته شده اند ،نه از خطوط،
تکنیک های مورد استفاده(مانند سایه زنی) باید به منظور شبیه سازی آنها مورد استفاده قرار گیرند.
این اثر مستلزم مهارت دیگری است: درک نور و سایه، و تمرین در تقلید حجم، تنها با خطوط.

ما با پنج مهارت مختلف که طراحی سنتی بر پایه آنها استوار است روبرو هستیم:

  1. ایجاد خطوط دلخواهانه با یک ابزار دارای نوک
  2. ایجاد سایه های مختلف
  3. سایه زنی با خطوط
  4. ساخت الگوهای معنی دار مبتنی بر خط بر اساس تحلیل واقعیت
  5. درک نور و سایه

شما میتوانید تنها با تسلط بر سه مورد اول،به یک هنرمند بزرگ بدل شوید،
زمانی که تنها منابع را کپی میکنید، اما برای اینکه یک خلق کننده اثر باشید،باید با تلاش بیشتر، بر روی دو مورد آخر تمرکز کنید.
اگر میخواهید از مدادهای رنگی استفاده کنید، باید رنگ را نیز درک کنید،
که یکی دیگر از کارهای بزرگ به شمار میرود، و آنچنان که ممکن است به نظر برسد، آسان نیست.

dog drawing - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :
brushes - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

نقاشی سنتی

تفاوت نقاشی با طراحی صرفا از این جهت نیست که از ابزارهای دیگری برای آن استفاده می کنید.
هدف و تاثیر نیز کاملا متفاوت هستند.
نقاشی با تکه های رنگ و شکلی ایجاد شده است گه نمی توان و نباید به صورت کامل تحت منترل قرار گیرد.
شما می توانید از رنگهای مختلفی برای این منظور استفاده نمایید.

تکه های رنگ می توانند با موفقیت زیادی آن طور که مغزمان دنیا را می بیند شبیه سازی نمایند.
نقاشی ها می توانند فتورئالیسم باشند، اما می توانند با بسیاری از سبکهای دیگر نیز به این رئالیسم دست یابند.
از آنجایی که در آن واحد یک سطح گسترده را رنگ می زنید و مثل هاشور زنی نیازی به
اقدامات پیرامونی نیست و برخی از رنگها نیز بدون نیاز به تلاش زیاد به راحتی با هم ترکیب می شوند.

این بدین معنا نیست که نقاشی آسان تر است.
استفاده از تکه های بزرگ رنگ نیاز به نوع متفاوتی از تفکر تحلیلی دارد.
هنوز هم باید الگوهای معنا دار ایجاد شود، اما این دفعه همه چیز به نور، سایه و رنگ مربوط میشود.

بنابراین، بری نقاشی کردن نیاز به سه مهارت است که تسلط بر آنها کار بسیار مشکلی است.
  • ایجاد تکه های دلخواهانه رنگ (کنترل جریان رنگ, ترکیب و مخلوط کردن رنگها)
  • شناخت سایه روشن
  • شناخت رنگها

در حالی که در طراحی بعد از یاد گرفتن آناتومی حیوانات می توانید جانوارن جذابی را طراحی کنید، ولی در نقاشی ای کافی نیست.
در اینجا درک سایه و روشن حیاتی است مگر اینکه بخواهید یک هنرمند انتزاعی باشید.
برای برخی از مردم فکر کردن با تکه های رنگ در واقع راحت تر است
اما برای اغلب ما، شکل دادن به خطوط نیاز به زمان زیادی برای کسب ماهرت دارد.
شما ممکن است یکی از این سه تکنیک را بیشتز از بقیه دوست داشته باشید
اما بدان معنا نیست که آن تکنیک بهتر یا صحیح تر است.

painting tools - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :
digital to traditional artwork - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

از هنر سنتی تا طراحی دیجیتال

زمانی که به سراغ برنامه فتوشاپ می روید یا یک تفاوت بزرگ میان طراحی و نقاشی مواجه می شوید.
طراحی به معنای کنترل خطوط است و نقاشی از رنگهایی تشکیل شده است که کاملا
قابل کنترل نیستند و در انتها، حتی اندازه قلمو نیز مهم نیست بلکه سختی آن است که اهمیت دارد.
اگر بتوانید شکل یک ضربه قلمو را قبل از اتفاق افتادن پیش بینی کنید این کار به طراحی منجر میشود.
اگر منتظر چیزی غیرمنتظره باشید این باید نقاشی باشد.

این تقسیم بندی بسیار کامل است، چون در آن شیوه های متخلف خلق اثر مد نظر قرار داده شده است.
زمانی که طراحی می کنید هر چه قدر هم بی نظم و آشفته باشد، انتظار دارید که
برخی از خطوط ظاهر شده و قادر هستید در انتها با قدرت آن را طرح ریزی نمایید.
حتی زمانی که از ضربه های بزرگ و رنگ دار قلمو استفاده می کنید، دقیقا می دانید که در چه جایی می خواهید این رنگها را بگذارید.

زمانی که نقاشی می کنید، تکه های رنگ بسیاری را با هم ترکیب میکنید.
شما از بی نظمی که قلموی غیر قابل پیش بینی تان ایجاد می کند برای خلق یک چیز جدید استفاده می نمایید.
نقاشی فرآیندی از ثبات و تنظیم دائمی است- هیچ حاشیه کامل و تعریف شده ای وجود ندارد و تاثیر نهایی صد در صد برنامه ریزی نشده است.
به همین دلیل است که شما نمی توانید بر روی بردار نقاشی کنید (نرم افزار بردار نمی تواند بی نظمی و آشفتیگی را کنترل نماید).

هر دو این شیوه ها نیاز به تکنیک های مختلفی دارند.

اگر با طراحی آشنا باشید، اولین گام برای شما در نقاشی تلاش برای کشیدن خطوطی
با یک قلمو بافت دار به صورت غیر قابل پیش بینی می تواند باشد.
شما در واقع قلمویی را انتخاب می کنید که کنترل آن مشکل است و شما سعی می کنید آن را کنترل نمایید.
این کاری است که در نقاشی جایی ندارد (نباید انجام شود).
این کاری که شما می کنید نقاشی نیست- بلکه طراحی با یک قلموی بزرگ است.
با این وجود، داشتن عادات طراحی به این معنا نیست که شما برای همیشه محکوم به خطوط خشک و قطعی و رنگهای تخت هستید.
شما فقط باید یاد بگیرید که چگونه هر دو تکنیک را به شیوه ای راحت با هم ترکیب کنید.

طراحی  دیجیتال گسترده

شما میتواند طراحی خود را در فتوشاپ با استفاده از ابزارهای دیگری که جایی در نقاشی – یا حتی در طراحی- ندارند گسترش دهید.
چنین ابزارهایی در رئالیسم “سنتی” وجود ندارند اما اگر با طراحی آشنا باشید می توانید به راحتی از آنها در طراحی استفاده نمایید.

Warping (تاب دار کردن)

چند ابزار در فتوشاپ وجود دارد که می توان برای این هدف از آنها استفاده نمود:
ابزار Free Transform Tool (Control-T) در Warp Mode
Liquify Filter (Control-Shift-X)و Warp Tool آن
Puppet Warp (Edit > Puppet Warp)

همه این ابزارها کاری انجام می دهند که آن قدر پرتوان است که می توان آن را تقلب نامید.
بعد از اینکه طرحی را کشیدید با این ابزارها می توانید دوباره به آن شکل دهید- چه کل طرح را و یا قسمتی از آن را.
حتی می توانید پس از اتمام کار یک طرح کلی کاملا جدید ایجاد نمایید.
می توانید چندین خط نامنظم کشیده و به آنها مثل خاک رس دوباره شکل دهید.
شما تنها به تفکر تحلیل خود احتیاج دارید که طراحی بر اساس آن شکل می گیرد.

Extended Drawing - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :
filling the color - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

پر کردن نقاش دیجیتال و طراحی دیجیتال با رنگها

اگر می خواهید در زمان طراحی به سبک سنتی مساحتی را با رنگ پر کنید،
باید وقت زیادی را صرف کنار هم قرار دادن خطوط کنید تا چنین تاثیری ایجاد نمایید.
شما می دانید دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید- این کار فقط وقت زیادی می برد.
در فتوشاپ شما می توانید با استفاده از Lasso Tool (L)مساحتی را که می خواهید رنگ کنید طراحی کنید.
متوجه شدید که گفتیم “طراحی کنید”؟ Lasso Tool دقیقا این گونه کار می کند- شما منطقه ای را می خواهد انتخاب کنید می کشید.
بعدا میتوانید با استفاده از Paint Bucket Tool (G) آن مساحت را رنگ کنید و کل این کار صرفا با یک ضربه قلمو انجام می شود.

سایه زنی
برای سایه زدن رنگهای تحت خود به یک شیوه قابل کنترل، فقط کافی است سایه هایی
بر لایه های مجزا بکشد، درست همانند قبل- انتخاب خود را با Lasso Tool کشیده و آنها را پر کنید.
سپس با تغییر Blend Mode و یا Opacity می توانید متناسب با رنگهای تخت زیر آن سایه ایجاد نمایید.

ترکیب
برای ترکیب قابل کنترل مرز میان رنگها و سایه ها، می توانید یکی از بسیار شیوه های موجود را انتخاب نمایید.
این شیوه ها ممکن است توسط طرفداران سبک نقاشی “تقلب” تلقی شود،
اما این صرفا یک سبک دیگر است شهودی تر برای افرادی که در طراحی تجربه دارند.
تا زمانی که بخواهید می توانید با ایمنی از آن به روشهای زیر استفاده کنید:

  • Blur Tool
  • Mixer Brush Tool
  • Lasso Tool برای انتخاب حوزه و سپس Filter > Blur > Gaussian Blur

ترکیب طراحی و نقاشی

می توان طراحی و نقاشی را با موفقیت با یکدیگر ترکیب کرده و یک اثر هنری فوق العاده ایجاد نمود.
نیازی نیست که خود را تنها یه یکی از آنها محدود نمایید.

ماسک برش
در نقاشی مرزها و حاشیه های منظم معنایی ندارد.
ضربه های قلمو در نقاشی به هر جایی که دوست دارند می روند و تلاش برای کنترل شان روح آنها را می کشد.
در فتوشاپ شما می توانید یک راه حد وسط بیابید- شما می توانید مساحتی را
طراحی کنید که ضربه های قلمو از خط عبور نکرده باشند مهم نیست که چه طور.
فقط کافی است با Lasso Tool (L) یک شکل بکشید و آن را بر هر رنگی پر کنید.
برای چسباندن لایه دیگری به آن، Alt را نگه داشت و بر روی مرز میان این دو کلیک نمایید.
حالا شما می توانید هر چیزی را بر روی آن نقاشی کنید بدون اینکه نگرانی از بیرون زدن رنگ از حاشیه ها کارتان را کند نماید.

drawing painting - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :
details in digital painting - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

ترکیب به سبک نقاشی

بعد از کشیدن و رنگ کردن چیزی، می توانید به سادگی با استفاده از یک نوع مناسب ترکیب آن را به سبک نقاشی تبدیل نمایید.
این دفعه، به جای استفاده از یک ابزار ترکیب ” blending tool” یک قلموی بافت دار
با جریان Flow متغیر را انتخاب نمایید (هر چه محکم تر آن را فشار دهید، ضربه قلمو پر رنگ تر می شود).
از Eyedropper Tool (I)برای برداشتن رنگ از یک حوزه استفاده کرده و سپس
یک لایه دقیق از این رنگ بر روی حاشیه قرار دهید. رنگ را به حاشیه نزدیک تر کرده و این کار را تکرار کنید.
هر چه ضربه ها کوچک تر باشند، سطح بیشتر بافت دار می شود.
اگر خطوط نباشند بهتر به نظر می رسد یعنی از طراحی دور شده و به نقاشی نزدیک می گردد.

جزئیات

زمانی که نقاشی تقریبا تمام شد، می توانید پولیش نهایی را با استفاده از طراحی drawing جزئیات به آن بدهید.
می توانید از یک قلموی سخت و ظریف استفاده کرده و عناصری را به آن اضافه کنید که در نقاشی سنتی غیر ممکن است.
می توانید به آن خطوطی سخت و صاف بدهید، پرزهای ریزی اینجا و آنجا اضافه کتید و با افزودن نقطه های سفید به آن سطح را درخشنده نشان دهید.
در واقع نقاشی دیجیتال یعنی ترکیب هر دو تکنیک.
زمانی که این اصطلاح به گوشتان می خورد، در واقع به ندرت به معنای تقلید کار از شیوه سنتی است.
بنابراین، می توانیم بگوییم که طراحی دیجتال یعنی محدود شدن به جریان کار مبتنی بر
خطوط، در حالی که نقاشی دیجیتال یعنی استفاده از همه تکنیک های موجود.

ترکیب فرآیند

یک هنرمند فتوشاپ کار می توانند از تکنیک های طراحی و نقاشی آزادانه در هر فازی متناسب با فرآیند ایجاد استفاده نماید.
برای مثال، اگر می خواهید یک جانور ایجاد کنید، این فازها می توانند به صورت زیر باشند.

  1. کشیدن یک شکل مبهم صرفا برای ارائه یک ایده (نقاشی)
  2. تنظیم خطوط با شکل (طراحی)
  3. پاک کردن خطوط (طراحی)
  4. ایجاد یک ماسک کلیپینگ (طراحی)
  5. قالب بندی سایه روشن (طراحی یا نقاشی)
  6. ترکیب (نقاشی)
  7. افزودن جزئیات (طراحی)

من نقاشی میکشم یا طراحی میکنم؟

بیایید هر آنچه را که گفته شد خلاصه کنیم:

  1. اساس طراحی دیجیتال خطوط هستند.
    شما برا ساسا تجزیه و تحلیل واقعیت یک ساختار اسکلت مانند را طرح ریزی می کنید و
    سپس به آن خطوط بیشتر و بیشتری افزوده تا الگویی ایجاد شود که مغز ما توانایی شناختن و درک آن را داشته باشد.
  2. برعکس طراحی دیجیتال ، اساس نقاشی دیجیتال تکه های رنگ (به عبارتی خطوط حجیم) است.
    شما با یک برآورد کلی از شکل نهایی کار را شروع کرده و سپس آن را پیکر تراشی
    می کنید، شکل را در هر مرحله تطبیق داده و هر چه جلوتر می روید قلمویی که استفاده می کنید ظریف تر می شود.
Am I Drawing or Painting - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :
hyper real drawing - تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

مهمترین مهارتها برای یک طراحی دیجیتال واقع گرایانه عبارتند از:

  • شناخت ساختارهای سازنده واقعیت (مثل اسکلت و ماهیچه های یک سگ)
  • تبدیل ساختارها به اشکال خطی
    در نقاشی، این مهارتها عبارتند از:
  • شناخت سایه، روشن و رنگ
  • شناخت شکل سه بعدی اشیاء
  • ترکیب تکه ها با رنگه و اندازه های مختلف به منظور آفرینش مجدد الگوهایی برگرفته شده از واقعیت

اگر در همه این ها مهارت دارید، می توانید هر دو تکنیک را با هم ترکیب کرده و جریان کار خود را ارتقاء دهید مثلا:
با یک طرح کلی شروع کنید و هنر خطوط را ایجاد نمایید (طراحی)، سپس آن را رنگ کرده و سایه بزنید (نقاشی)
با یک شکل کلی شروع کنید (نقاشی) از آن به عنوان پایه ای برای هنر خطوط استفاده کنید (طراحی) و سپس آن را رنگ آمیزی کرده و سایه بزنید (نقاشی)

نتیجه گیری مقاله تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال :

مهمترین درسی که باید از این مقاله بگیرید این است که فرآیند خلق نقاشی دیجیتال منحصر به فرد و یکپارچه نیست.
از آنجایی که در فتوشاپ می توانید از ابزارهای بسیار متفاوتی با ویژگی های مختلف استفاده نمایید، پس از آنها باید به شیوه های مختلفی نیز استفاده شود.
با بر خورد کردن با آنها به عنوان راهی صرفا برای طراحی (یا نقاشی) صرفا خود و روند پیشزفت کار خود را محدود نموده اید.

انعطاف پذیر باشید. زمانی که فکر می کنید برایتان سودمند تر است از تکنیک های
نقاشی استفاده کنید و زمانیکه برایتان بهتر است روش کار خود را به تکنیک های نقاشی تغییر دهید.
خلق طراحی دیجیتال محدود به یک تکنیک نیست و اگر بدانید در هر فازی از چه تکنیکی استفاده کنید می توانید بهترین بهره را از آن ببرید
و دوباره، به نقاط ضعف خود دقت داشته باشید و از آنها یاد بگیرید.

اگر سایه زنی شما در طراحی دیجیتال به نظر بد می رسد، رنگهایی را که
از آنها استفاده میکنید مقصر ندانید، بلکه به جای آن به اصول سایه روشن باز گردید.
اگر می توانید به زیبایی نقاشی کنید، اما هیچ گاه نمی توانید تناسب را در نقاشی رعایت کنید برای مدتی بر طراحی تمرکز کنید.
مهم این است که ببینید اشتباهات شما از کجا نشات می گیرند و این اشتباهات دقیقا
به چه تکنیکی آسیب می رسانند. در هنر دیجیتالی نقاشی و طراحی می توانند
به زیبایی با هم ترکیب شوند اما تنها زمانی که بتوانید یک پایه مستحکم برای هر دو آنها ایجاد نمایید.

پایان مقاله : تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های نقاشی دیجیتال

  • به این مطلب امتیاز دهید :
5.0
امتیاز کاربر 5 (3 رای)
درحال ارسال
ثبت نام دوره های ویژه فصل زمستان
+