پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

استایل آوانگارد زنانه

آشنایی با استایل آوانگارد زنانه

فهرست عناوین

آوانگارد ، جریانی غیرسنتی و مدرن ‌گراست که حصار و محدودیت ‌‌های فرهنگ را در هم می ‌شکند و از آنها فراتر می ‌رود. این جنبش، از همان آغاز

  • هنر
  • موسیقی
  • معماری
  • ادبیات
  • تئاتر
  • سینما
  • از همه مهم ‌تر، صنعتِ مُد و پوشاک را تحت تاثیر قرار داد.

جنبش رادیکال آوانگارد ، طراحانی را تربیت کرد که توانستند دیدِ مردم را به استایل و مُد تغییر دهند.
بسیاری از مردم، استایل آوانگارد را انتخاب می‌‌ کنند تا از اصول و انتظارات مرسوم فاصله بگیرند.
آنها می‌ خواهند خودشان را فارغ از هر هنجار اجتماعی که به همۀ انسان ‌ها دیکته می ‌شود و پوشش ‌شان را نیز تحت تاثیر قرار می ‌دهد، بیان کنند.
امروزه، استایل آوانگارد به پدیده ‌ای جهانی در طراحی لباس تبدیل شده است. در این بخش ، به استایل آوانگارد زنانه خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که استایل آوانگارد چیست، از کجا آغاز شد، به کدام سو پیش می ‌رود و اصول آن کدام اند. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

آشنایی با استایل آوانگارد زنانه

استایل آوانگارد چیست ؟

کسبِ تجربه ‌های جدید و معرفی ایده ‌های خلاقانه‌ و فراتر از هنجارها و اصول اجتماعی، بخش‌ های جدایی ناپذیر جنبشِ آوانگارد هستند.
در واقع، جنبشِ آوانگارد بر پایۀ تجربه و آزمایش ‌گری بنا شده، زیرا همواره در حال تغییر و تحول است، رو به جلو پیش می‌ رود و گزینه‌ های جدید را کشف می‌ کند.
هنرمند آوانگارد ، با تکیه بر بافتِ اجتماعی و رویکرد تجربی، طراحی می‌ کند .
در واقع، یک طراحِ آوانگارد مُد برای پیشرفت و بروز خلاقیتش، راه‌ های مختلف را امتحان می‌ کند و همواره به سوی تکامل پیش می ‌رود.

بیشتر بخوانید: طراحی مد لباس

استایل آوانگارد چیست ؟

تاریخچه‌ جنبشِ آوانگارد و ریشه‌ های هنری آن

در وهلۀ اول، جنبش آوانگارد شامل :

  • هنرمند
  • طراح
  • موسیقیدان
  • نویسنده و متفکرانی می ‌شود که با ارزش ‌های فرهنگی معمول مخالف اند.

آوانگارد یعنی اندیشیدن و آفرینشی فراتر از هنجارهای جامعه

  • هِنری ماتیس
  • پابلو پیکاسو
  • دیوید لینچ
  • جسکون پولاک، از مشهورترین هنرمندان آوانگارد به شمار می ‌روند.

در زمینۀ ادبیات هم می‌ توان به نویسندگان اثرگذاری همچون ارنست همینگوی و جیمز جویس اشاره کرد.

آوانگارد، سبکی از زندگی

جنبش آوانگارد ، رفته رفته ، به سبکی از زندگی تبدیل شد و همان طور که گفتیم، جنبشِ آوانگارد ، صنعتِ مُد را نیز متحول کرد و باعث شد طراحان از ایده‌ های معمول و سنتی فاصله بگیرند. این جنبش در دهۀ 1960 آغاز شد و در همان زمان هم بسیار چالش ‌برانگیز بود.
استایل آوانگارد ، تاریخِ تکاملی پرفراز و نشیبی داشته و هر طراحِ آوانگارد ، مُد استایل مختص به خودش را خلق کرده است.
نمی‌ توان خاستگاه استایل آوانگارد را به طور دقیق مشخص کرد. اما طراحان ژاپنی، تاثیرِ شگرفی بر شکل گیری این حوزه و معرفی آن به جهان داشته‌ اند.

فلسفه استایل آوانگارد

استایل آوانگارد از دل بافت جامعه بیرون می‌‌ آید و می ‌تواند بیانگر دوره و زمان ما باشد. استایل آوانگارد از نوعی احساسِ‌بودن و وجود‌داشتن سرچشمه می ‌گیرد.
هر کسی درک و شناختی منحصربه ‌فرد از استایل آوانگارد دارد. در نتیجه، هر کسی به شیوه ‌ای جداگانه با استایل آوانگارد ارتباط برقرار می سازد.
استایل آوانگارد راهی برای بیان درون انسان است؛ این استایل راویِ داستانِ درون شماست.

بیشتر بخوانید: آشنایی با 10 جنبش مهم در هنر مدرن

جنبشِ آوانگارد

تاثیر جنبش آوانگارد بر صنعتِ مُد

جنبش آوانگارد از وفادارترین جنبش ‌های هنری و ادبی است که همۀ ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. همان طور که گفتیم، جنبشِ آوانگارد بر تفکر طراحان مُد نیز تاثیر گذاشت.
نحوۀ بُرشِ لباس ‌ها و سایز آن ‌ها، تحت تاثیر این جنبش تغییر کرد. مُدِ آوانگارد نگاهی رو به جلو دارد و همیشه پویا و در حال تحول است.
هنرمندان و طراحان آوانگار ، جسارت پیش رفتن برخلاف جریان ‌ها را دارند و هیچ ابایی هم از بیان ایده ‌های غیر معمولشان ندارند. ساختارشکنی مبنای استایل آوانگارد است.

طراحی آوانگارد در عصر حاضر

معمولاً طراحان آوانگارد لباس‌ هایی را طراحی می ‌کنند که هم برای زنان مناسب هستند و هم برای مردان. ساختارِ لباس‌ های آوانگارد بسیار چالش برانگیز است و الگوهای آنها نیز براساس تجربه‌ و سلیقۀ طراح شکل می گیرد، نه اصول طراحی لباس .
البته در عصر حاضر، برخی از طراحان آوانگارد ترجیح می‌ دهند لباس‌ هایی را طراحی کنند که چندان عجیب و غریب نباشند و باب سلیقۀ افراد بیشتری قرار بگیرند؛ به عبارت دیگر، هدف آنها فروش و کسبِ منفعتِ بیشتر است.

بیشتر بخوانید: زنان پیشگام در صنعت مد

تاثیر جنبش آوانگارد بر صنعتِ مُد

رنگ در استایل آوانگارد

باربارا گانجینی ( Barbara Ganjini ) ، طراح آوانگارد ، معتقد است جنبشِ آوانگارد، بی‌ رنگی را وارد صنعتِ مُد کرد. باربارا ، طراحی تک رنگ ( monochrome ) را ارمغان جنبش آوانگارد می داند.
این تک رنگی باعث شده که طراحان آوانگارد بتوانند استایلی شبیه به بوم نقاشی طراحی کنند.
بی تردید، رنگ مشکی مهم ‌ترین رنگ استایل آوانگارد است. شما، هم می ‌توانید تیپ یک دست مشکی را انتخاب کنید و هم رنگ دیگری را با آن ترکیب سازید.
لباس‌ های رنگارنگ هم جایگاه دوم را در این استایل مدرن دارند. می ‌توانید رنگ‌ های متضاد یا مکمل را با یکدیگر ترکیب کنید و از این طریق، توانایی و استعدادتان را در ترکیب و ست کردن رنگ‌ ها با یکدیگر به نمایش بگذارید.

رنگ در استایل آوانگارد

چگونه براساس اصول استایل آوانگارد لباس بپوشیم ؟

پیش از هر چیزی، به یاد داشته باشید که آوانگارد ، نوعی زیبایی شناسی‌ برخلاف هنجارها و اصول است و نباید آن را با اوت کوتور ( haute couture ) اشتباه بگیرید.
اوت کوتور و آوانگارد متفاوت از یکدیگر هستند؛ اوت کوتور ، عبارتی فرانسوی و به معنای « دوخت در سطح بالا » یا «فشن سطح بالا» است.
پوشاک اوت کوتور ، طراحی بسیار ظریف و پیچیده‌ ای دارند و در دوختِ آن‌ ها نیز از پارچه‌ های بسیار گران‌ قیمت استفاده می ‌شود.
خانه ‌های بزرگ مُد، پوشاک گران‌ قیمتِ اوت کوتور را تولید می ‌کنند. البته طراحان پوشاک اوت کوتور از استایل آوانگارد هم الهام می ‌گیرند.
لباس‌ های آوانگارد بسیار خلاقانه ‌تر طراحی شده، معمولاً تک رنگ هستند و از چندین لایه تشکیل شده‌ اند.

ساختار شکنی کنید

اگر می‌ خواهید براساس اصول آوانگارد لباس بپوشید، باید همۀ اصول را بر هم بزنید. برای مثال، لزوما نباید پیراهن را به عنوان پیراهن استفاده کنید. بلکه می‌ توانید آن را به دامن مبدل سازید یا مثلاً ژاکت را به تاپ تبدیل کنید.
همه چیز به فکر و سلیقۀ شما بستگی دارد. تیپ آوانگارد برای نمایشِ درون شماست، پس با خیال راحت استایلتان را شکل دهید.
کت ‌های آوانگارد خیلی بلند هستند و دامن ‌های آن خیلی کوتاه. می ‌توانید شلوارک و شورت را جایگزین دامن کنید؛ شلوارک سرمه ای به همراه بلوز زنانه سفید، استایل آوانگارد شما را جذاب می‌ کند. پوشیدن‌دستکش هم به جذابیت و خاص‌بودن استایل شما می ‌افزاید.

جسارت و اعتماد به نفش با استایل آوانگارد

برخی از طراحان مُد، لباس ‌هایی را طراحی می ‌کنند که با‌پوشیدنِ آنها، توجه‌ ها به سوی شما جلب، و همه از حضورتان آگاه شوند.
استایل آوانگارد به شما اعتماد به نفس و جسارت می‌ دهد؛ اما ابتدا باید درونتان را به ‌خوبی کنکاش کنید و ببینید کدام ابعادِ این استایلِ رادیکال و ساختارشکن، متناسب با روحیات و درونیاتِ شماست .
ما در مسیر این کنکاش، به شما کمک می ‌کنیم. در ادامه، به شما خواهیم گفت که چگونه ظاهرتان را شخصی و منحصربه ‌فرد کنید و با اصول و هنجارها بجنگید.

چگونه براساس اصول استایل آوانگارد لباس بپوشیم ؟

تجربه کنید : لباس هایتان را با یکدیگر ست کنید

زیبایی و جذابیتِ استایل پویای آوانگارد ، در بی نظمی و بی ‌قانونی آن است ؛ به عبارت دیگر، شما می ‌توانید از مدل‌ ها، پارچه‌ ها و اکسسوری‌ های مختلف استفاده کنید.
جسارت‌داشتن و بی‌ پروایی از آزمودنِ تجربه‌ های جدید، اولین اصلِ استایل آوانگارد است و این تنها راه خلقِ طراحی‌ های نوآوارانه و داشتنِ استایلی خاص و منحصربه ‌فرد است.
وقتی می ‌خواهید لباس جدیدی بپوشید، پیش از هر چیزی، باید به یاد داشته باشید که هدفِ مُد و استایلِ آوانگارد ، صرفاً آراستنِ شما نیست. بلکه ایجاد دیالوگی میان بدن  شما و محیط است.
استایل آوانگارد ، ملهم از هنرِ مجسمه ‌سازی است؛ در ضمن، استایل آوانگارد زنانه تا حد زیادی از پوشاک مردانه الهام گرفته است.

چگونه در استایل آوانگارد لباس ها را ست کنیم ؟

پوشش شما باید راوی قصه شما باشد

استایل قصه‌ گو، مسئلۀ بسیار مهمی است، چرا که درون شما را به تصویر می ‌کشد.
اما فراموش نکنید که این داستان باید منسجم باشد؛ لباس‌ های مختلف باید با یکدیگر متناسب باشند. ظاهرِ شما بومِ نقاشی ‌تان است؛ از این رو، باید ترکیبی هنرمندانه را شکل دهید که در آن، همۀ عناصر، بخشی از داستان کلی ‌تان باشند: از لباس هایتان گرفته تا جواهرات، آرایش، اکسسوری ‌ها و حتی نگرشتان!

پوشش در استایل آوانگارد

به همه جزئیات پوشش ‌تان توجه داشته باشید

اگر می ‌خواهید طبق اصول آوانگارد لباس بپوشید، باید به همۀ جزئیات پوشش خود توجه داشته باشید. حتی نوعِ دوختِ پایین دامن یا پیراهن، زیپ و دکمه‌ های لباس و نوعِ بافتِ پارچۀ لباس در استایل شما تاثیر می ‌گذارند.
با توجه کردن به جزئیات، می ‌توانید همیشه به استایلتان تنوع بدهید و لباس‌ ها و اکسسوری‌ های مختلف را با یکدیگر ست کنید.
وقتی می ‌خواهید یک لباس یا اکسسوری عجیب و غیر معمول بخرید، به سرعت کمد لباس هایتان را در ذهنتان مجسم کنید، باید حداقل یک یا دو لباس یا اکسسوری متناسب با خریدتان داشته باشید تا از این طریق، از هدر رفتنِ پولتان پرهیز کنید.

جزئیات در استایل آوانگارد

خودتان را بشناسید

همان طور که گفتیم، برای شکل ‌دهی استایل آوانگارد ، باید روحیات خود را بشناسید، باید به تمام زوایای نگرشتان آگاه باشید تا بتوانید احساس و نگرشی را که می ‌خواهید از طریق تیپتان منتقل کنید، بشناسید.
از این طریق، می ‌توانید  جست و جو و کنکاش ‌تان را متمرکز کنید و سلیقۀ شخصی ‌تان را از طریق استایل آوانگارد به نمایش بگذارید.

استایل آوانگارد بر اساس استایل فردی

نگاهی به کارهای طراحان آوانگارد بیندازید

اگر استایل آوانگارد را انتخاب کرده ‌اید، حتماً نگاهی به کارهای طراحان معروف آوانگارد بیندازید و در خلقِ استایل خودتان، از آنها الهام بگیرید.
یادتان باشد که هرکدام از طراحان مشهور آوانگارد ، سبک مختص به خودشان را دارند که در طول سالیان متمادی تکامل یافته و شکل گرفته است

نمونه استایل های آوانگارد

از لباس‌ های گشاد غافل نشوید

در حالت کلی، پوشیدن لباس‌ های گشاد هم قاعده و قانون مختص به خود را دارد.
باید لباس‌ های گشاد را به همراه لباس ‌های تنگ و متناسب بپوشید، اما یادتان باشد که این قانون، هیچ جایی در استایل آوانگارد زنانه ندارد. شما می ‌توانید لباس ‌های گشاد و نامتقارن را با یکدیگر بپوشید، بدون اینکه خدشه ‌ای به جذابیت و زیبایی استایل آوانگاردتان وارد شود.
همان طور که گفتیم، هدف استایل آوانگارد ، نمایشِ زیبایی‌ های اندام و بدن نیست، بلکه شکل‌ گیری یک اثر هنری از طریق اصول مجسمه‌ سازی است.
اگر هم دوست داشته باشید، می‌ توانید اصول آوانگارد را با اصول استایل کژوال ترکیب کنید؛ برای مثال، کت‌ اورسایز بپوشید.

لباس های گشاد در استایل آوانگارد

پارچه بافت دار بخرید

ترکیبِ پارچه‌ ها با یکدیگر کار بسیار ساده‌ ای است. باید پارچه‌ های با بافت‌ های مختلف را در کنار یکدیگر بگذارید تا استایل آوانگارد زنانه ی جذاب و اثرگذار را شکل دهید. پارچه‌ های :

  • کتان
  • ابریشم
  • لینن گزینه‌ های مناسبی برای استایل آوانگارد هستند. لباس ‌های چرمی هم به جذابیتِ استایل شما می‌ افزاید.
استفاده از پارچه های بافت دار در استایل آوانگارد

چندین لایه لباس بپوشید

لایه‌ ای لباس پوشیدن به جذابیت استایل آوانگارد شما می ‌افزاید. با پوشیدنِ لباس ‌های مختلف، یک کلاژ زیبا را شکل دهید. پارچه ‌های بافت دار و رنگ‌ های متناقض در این مسیر به شما کمک می‌ کنند.

چگونه به سبک آوانگارد لباس بپوشم ؟

لباس ‌های ضروری برای استایل آوانگارد زنانه

اگر به‌ تازگی ‌ها به فکر امتحان کردنِ استایل آوانگارد افتاده ‌اید، به چند لباس ضروری نیاز دارید.
با ترکیبِ این لباس ‌ها می ‌توانید استایل آوانگارد جذابی را شکل دهید. کت چرمی آوانگارد، پیراهن‌ و کت‌ نامتقارن و پالتو کمربند دار، اقلام بسیار مهمی هستند.
طراحی شلوارهای مناسب برای استایل آوانگارد ، ملهم از شلوارهای ژاپنی هستند. شال ‌گردن‌ های بافت و شال ‌گردن ‌های کتان و بلند هم استایل آوانگاردتان را به مراتب جذاب ‌تر می سازند.

لباس ‌های ضروری برای استایل آوانگارد زنانه

اکسسوری ‌های مناسب برای استایل آوانگارد زنانه

اگر می ‌خواهید استایل آوانگاردتان بسیار متمایز و جذاب باشد، در انتخاب اکسسوری خیلی دقت کنید. اکسسوری هایتان هم مثل لباس‌ هایتان باید پرچین و چندلایه باشند؛ برای مثال، گردنبندهای بزرگ ، گزینه ‌های بسیار خوبی هستند.
کلاه‌ های حصیری ، دستکش‌ هایی که هر کدام از انگشت ‌هایش به یک رنگ است یا دستکش‌ های راه راه، گزینه ‌های بسیار خوبی برای‌افزودن جذابیت استایل آوانگارد هستند. اکسسوری ‌های آوانگارد ، عنصری غیر متعارف را به استایل کژوال شما می ‌افزایند و درون شما را به نمایش می‌ گذارند.
یادتان باشد که کفش هم اهمیت زیادی در استایل شما دارد، در انتخابِ آن بسیار دقت کنید. فرقی نمی‌ کند کفشتان زیپ ‌دار باشد یا بنددار، فقط یادتان باشد که باید راحت باشد. کفش مشکی مردانه و کفش چرم، گزینه ‌های بسیار خوبی برای استایل آوانگار زنانه هستند.

اکسسوری ‌های مناسب برای استایل آوانگارد زنانه

پایان بخش :

آشنایی با استایل آوانگارد زنانه

سوالات متداول

استایل آوانگارد چه نوع سبکی است؟

آوانگارد، جریانی غیرسنتی و مدرن ‌گراست که حصار و محدودیت ‌‌های فرهنگ را در هم می ‌شکند و از آنها فراتر می ‌رود. این جنبش، از همان آغاز، هنر، موسیقی، معماری، ادبیات، تئاتر، سینما و از همه مهم ‌تر، صنعتِ مُد و پوشاک را تحت تاثیر قرار داد.

استایل آوانگارد چیست ؟

آوانگارد ، جریانی غیرسنتی و مدرن ‌گراست که حصار و محدودیت ‌‌های فرهنگ را در هم می ‌شکند و از آنها فراتر می ‌رود.

آیا شما آموزش دوره های طراحی لباس و دوره های خیاطی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

جنبش آوانگارد چه تاثیری بر صنعتِ مُد داشت؟

جنبش آوانگارد از وفادارترین جنبش ‌های هنری و ادبی است که همۀ ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. همان طور که گفتیم، جنبشِ آوانگارد بر تفکر طراحان مُد نیز تاثیر گذاشت. نحوۀ بُرشِ لباس ‌ها و سایز آن ‌ها، تحت تاثیر این جنبش تغییر کرد.

سبک آوانگارد طرفدار چه رنگی است؟

باربارا گانجینی، طراح آوانگارد، معتقد است جنبشِ آوانگارد، بی‌ رنگی را وارد صنعتِ مُد کرد. باربارا، طراحی تک رنگ را ارمغان جنبش آوانگارد می داند. این تک رنگی باعث شده که طراحان آوانگارد بتوانند استایلی شبیه به بوم نقاشی طراحی کنند.

چگونه براساس اصول استایل آوانگارد لباس بپوشیم؟

اگر می‌ خواهید براساس اصول آوانگارد لباس بپوشید، باید همۀ اصول را بر هم بزنید؛ برای مثال، لزوما نباید پیراهن را به عنوان پیراهن استفاده کنید، بلکه می‌ توانید آن را به دامن مبدل سازید یا مثلاً ژاکت را به تاپ تبدیل کنید.

چگونه به جزئیات این استایل توجه کنیم؟

اگر می ‌خواهید طبق اصول آوانگارد لباس بپوشید، باید به همۀ جزئیات پوشش خود توجه داشته باشید. حتی نوعِ دوختِ پایین دامن یا پیراهن، زیپ و دکمه‌ های لباس و نوعِ بافتِ پارچۀ لباس در استایل شما تاثیر می ‌گذارند.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.