پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

انگلیسی برای کودکان

آیا یادگیری انگلیسی برای کودکان آسان تر است؟

فهرست عناوین

آیا می دانید چرا یادگیری انگلیسی برای کودکان آسان تر  به نظر می رسد ؟ نه تنها سرعت رشد کودکان بسیار بالاست، بلکه سرعت یادگیری اطلاعات آنها نیز به همان میزان سریع می باشد.
کودکی که در سنین پایین در معرض زبان های مختلف قرار می گیرد، به خاطر سپردن و یادآوری آن زبان برایش آسان تر است، اما چرا اینگونه است؟ و چرا زمانی که بزرگتر می شویم این توانایی را از دست می دهیم؟
شاید به بعضی از لغات بیش از ۱۰۰ بار گوش بدهیم و معنی آن را هم بدانیم، اما زمانی که در امتحانات باید معنی آن لغت را به خاطر بیاوریم معمولا پاسخی به ذهنمان نمی رسد.
تنها چیزی که به ذهنمان می رسد معنی انگلیسی آن است که خیلی سریع به ذهن خطور می کند. شاید شما هم آرزو می کنید که ای کاش وقتی کم سن و سال تر بودید زبان انگلیسی را می آموختید تا حالا برایتان آسان تر می شد.

اموزش انگلیسی برای کودکان

ذهن کودکان بسیار فعال است

کودک شما منحصر بفرد است، اما آنچه که همه ی کودکان در اختیار دارند، حس کنجکاوی ذاتی و توانایی درونی برای یادگیریست. مغز ما پویاست و دائما فعال، و مغز یک کودک از همه ی افراد مشغول تر است.
تحقیقات نشان داده است که کودکان تقریبا دو برابر سریعتر از آنچه که در واقع صحبت می کنند، شروع به درک زبان می کنند.
بر اساس گفته های دکتر پاتریشیا کوهل، آنچه که در سر یک کودک می گذرد کمتر از علم ساخت موشک نیست. او می گوید: در سه سالگی، مغز یک نوزاد در واقع دوبرابر فعالتر از مغز یک انسان بالغ است.

کوهل

کوهل بیان می کند که نوزادان و کودکان در یادگیری زبان دوم نابغه اند. او می گوید: کودکان، تمام صداهای موجود در همه ی زبان ها را می توانند از هم تشخیص دهند… و این امر بسیار قابل توجه است، چرا که من و شما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.
ما شنونده ای محدود به زبان و فرهنگ خود هستیم. ما می توانیم صداهای زبان خود را از هم تشخیص و تمیز دهیم، اما در مورد زبان های خارجه این کار را نمی توانیم انجام دهیم.
در صورتی که کودکان را در سنین پایین در معرض زبان های دیگر قرار دهید، شما به آنها فرصت می دهید تا از توانایی ذاتی خود برای شنیدن و تشخیص صداهای سایر زبانها بهره ببرند و همچنین ظرفیت یادگیری و درک آنچه که می شنوند را پیدا کنند.

چرا یادگیری انگلیسی برای کودکان آسان تر از بزرگسالان است ؟

پرستار بخش غده شناسی، سوزان رابین در مقاله ای با عنوان «چرا یادگیری زبان جدید برای کودکان آسان تر از بزرگسالان است» ، لیستی از دلایل اینکه چرا کودکان زودتر زبان می آموزند را عنوان کرده است.
یادگیری زبان بخشی از فعالیت مغزی کودکان است. مغزهای آنها ساخته شده تا اطلاعات را جذب کند، این اتفاق در بخش ناخودآگاه رخ می دهد، یعنی آنها در حال یادگیری هستند و خودشان نمی دانند. اما در طرف دیگر، بزرگسالان باید به صورت آگاهانه اطلاعات را کسب کنند و این فرآیند یادگیری را سخت تر می کند زیرا در این صورت ممکن است اطلاعات فراموش شده و در ذهن نمی ماند.
برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید به آهنگی گوش می دهید، هرچه بیشتر و بیشتر به آهنگ گوش دهید حتی اگر دوست نداشته باشید، متن و لغات آن در ذهن شما باقی خواهد ماند، این همان روند یادگیری زبان کودکان و یا یادگیری ناخودآگاه است.
هر چند هنگامی که برای یک امتحان مطالعه می کنید، همه یا مقداری از اطلاعات در ذهن شما نمی ماند زیرا در این صورت تلاش آگاهانه انجام می گیرد و همین موضوع روند جذب اطلاعات را سخت تر می کند.
همچنین یادگیری در دوران کودکی می تواند به خاطر کمتر بودن حجم اطلاعات دشوار، آسان تر باشد. وقتی در سنین پایین شروع به یادگیری زبان می کنید معمولا فقط با آن کلمه ها و معانی کلمات سر و کار دارید. زمانی که بزرگتر می شوید، این روند همراه با یادگیری لغات باید قوانین دستوری را هم یاد بگیرید و این همان روندی است که یادگیری زبان دوم را دشوار می سازد.

آموزش انگلیسی برای کودکان

شرایط عاطفی کودکان در یادگیری انگلیسی برای کودکان بسیار مهم است

در سال های اولیه کودکتان، شرایط عاطفی به اندازه شرایط فیزیکی حائز اهمیت است.
کودکان زمانی چیزی را یاد می گیرند که احساس امنیت کنند، شاد باشند، با ارزش شمرده شوند و حس کنند که به حرف آنها توجه می شود. این امر در سالهای اولیه یک کودک برای تجربه ی هر نوع یادگیری، موئلفه ای محوریست که شامل یادگیری زبان خارجه نیز می شود.
آنچه که کودک شما بدان نیاز دارد، محیطی غنی، شوق آور و عاشقانه به همراه توازن فعالیت های کودک محور و بالغ محور و منابع مناسب با سن انها می باشد.
فعالیتهای مرتبط با افراد بالغ که افراد بالغ کودکان را هدایت می کنند، می تواند مواردی همچون داستان، اهنگ، شعر، بازی، کارهای هنری و رقص و فعالیتهای حرکتی باشد، کودک را در معرض زبان قرار می دهد.
اما این اثرات متقابلی است که رخ می دهد، خصوصا در فعالیتهای کودک محور، که واقعا موجب گسترش و تقویت رشد زبان کودک می شود، تشویق به ارتباط صحیح و معنادار در زمینه. شرایط صحیح به کودکان کمک می کند تا حتی بیشتر یاد بگیرند.

انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با بازی با زبان ها

یادگیری انگلیسی برای کودکان در سنین پایین موجب می شود تا کاملا از آن زبان لذت ببرند. بچه ها از بازی با زبان ها هراسی ندارند. آنها مجذوب جادوی اشعار و آهنگ ها می شوند.

آنها با ضرب و وزن یک اهنگ زبان را شنیده و تجربه می کنند؛ آنها از تقلید تلفظ لغات جدید لذت می برند و آنها با قافیه دار کردن لغات از طریق تکرار بازی می کنند، حتی مثالهای جدیدی برای خود ابداع می کنند.

با انجام این کارها، فرزند شما به صداهای آن زبان گوش می‌دهد و ناخوداگاه بر روی شعر، تاکید (stress)، لهجه و تلفظ خود کار کند. گاهی اوقات، لغات و صداها جذابیت خود را برای دانش آموزان بزرگتر از دست می دهند، یا اینکه دانش آموزان خجالتی می شوند و مایل به بازی با زبان، به همان روش صریح نیستند.

وفق دادن خود با صداهای انگلیسی در سنین پایین فواید زیادی برای بعدها دارد. تحقیقی که توسط مرکز سوادآموزی زودهنگام (CELL) انجام شده است، نشان دهنده این است که ارتباطی بین توانایی های کودکان خردسال برای خواندن اشعار مهد کودک و روشی که آنها با صداها بازی می کنند و مهارتهای اولیه خواندن را تمرین می کنند، وجود دارد.

انگلیسی برای کودکان

آیا بچه های کوچکتر کمتر از اشتباه کردن می ترسند؟

یکی دیگر از دلایل مشخص دیگر بر این پرسش که چرا یادگیری زبان برای کودکان آسان تر است، سطح خودآگاهی پایین تر آنهاست. کودکان از این که اشتباه کنند ترسی ندارند و از اشتباهات خود درس می گیرند.
حتی اگر مسخره به‌نظر آید لغات را بلند بلند تمرین و تکرار می‌کنند و این‌کار می‌تواند کمک بزرگی برای مغز آنها در جذب اطلاعات باشد. فرزند شما در راه پیشرفتش با روش آزمون و خطا روبرو می شود و اشتباه کردن بخش ارزشمندی در فرایند یادگیریست.
به لحاظ پیشرفت زبان، برای درک آنچه که در اطراف خود می‌شنوند، بچه ها با ایده هایی آزمایش می شوند و البته اشتباه خواهند کرد. ما به این پی بردیم که جمله‌هایی همانند “Mummy, I digged in the garden‌و“ I have two foots” اشتباهند، چراکه ما در حال حاضر‌اسامی و افعال بی‌قاعده را یاد گرفته‌ایم.
اما اینها مثالهایی از آن‌هستند که‌کودکان‌از قوانین زبان استفاده می کنند همچنان که این اشکالات در ساختارهای با قاعده نیز رخ میدهد که‌آنها یاد گرفتند. زمانی که ما کودکان را در سنین پایین در معرض یک زبان خارجه قرار می‌دهیم، آنها از آزمایش با زبان‌بعنوان بخشی طبیعی از پیشرفتشان،‌سود میبرند.
پیشرفت آنها بخاطر ترس از اشتباه سرکوب نمی شود، که گاهی اوقات افراد بالغ با آن مواجه می شوند. بچه های بسیار خردسال بسادگی به مسیرشان ادامه می دهند تا به مسیر صحیح دست یابند.

بیشتر بدانیدآموزش زبان کودکان با بازی

چگونه می توانیم برای موفقیت در آموزش زبان انگلیسی خردسالان مبنایی قرار دهیم؟

فواید بلند مدت یادگیری انگلیسی برای کودکان، فراتر از توانایی ارتباط با دیگران است.

پرفسور تینا‌بروس، متخصص مشهور در زمینه خردسالان و بازی، خاطر نشان کرد که  “بچه هایی که به سه زبانی کاملا با ریشه های متفاوت صحبت می کنند، محدوده ای از صدا ها و مفاهیم را در اختیار دارند که، در همه ی مضامین، موجب گسترش ذهن می شوند.
مطالعات نشان میدهند که بچه‌هایی که یک زبان دیگر را یاد می‌گیرند، تمایل بیشتری به کسب امتیاز بهتر در آزمون های استاندارد سازی شده دارند. چون که یادگیری انگلیسی برای کودکان موجب بهبود مهارتهای شنیداری، مشاهده ای، حل مسئله و تفکر انتقادی می شود.
اینها، مهارت های انتقال پذیری میباشند که بصورت شخصی و حرفه ای در کل عمر، سود می رساند. تشویق کودکان به عشق به زبان در سنین پایین، آنها را به خوبی برای مدرسه و زندگی آماده می کند.

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان 3 ساله

این مسائل برخی از دلایلی هستند که چرا کودکان بهتر می توانند زبان دوم خود را بیاموزند. اما این پرسش پیش می آید که چرا بزرگسالان خود را با این قوانین عادت نداده و روند یادگیری خود را بهبود نمی بخشند؟
اینکه مغز بتواند به حالت کودکی بازگردد محال است، اما می توان به بزرگسالان نیز همانند کودکان آموزش داد. به جای یادگیری یک جا و فشرده، مطالب را اندک اندک به آنها آموزش دهیم.
ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد اما فرآیند یادگیری را لذت بخش و آسان می سازد.

هدف انگلیسی برای کودکان

سوالات متداول

چه چیزی می تواند تاثیر فجیعی بر روش یادگیری بگذارد؟

خارج نگه داشتن ابتکارات از دست دانش آموزان، میتواند تاثیر فجیعی بر روش یادگیری زبان دانش آموزان بگذارد.

کودکان چه خصوصیاتی برای یادگیری دارند؟

در سه سالگی، مغز یک نوزاد در واقع دوبرابر فعالتر از مغز یک انسان بالغ است.
نوزادان و کودکان در یادگیری زبان دوم نابغه اند.
کودکان، تمام صداهای موجود در همه ی زبان ها را میتوانند.

چرا یادگیری انگلیسی برای کودکان آسان تر از بزرگسالان است ؟

مغزهای آنها ساخته شده تا اطلاعات را جذب کند، این اتفاق در بخش ناخودآگاه رخ می دهد، یعنی آنها در حال یادگیری هستند و خودشان نمی دانند.
اما در طرف دیگر، بزرگسالان باید به صورت آگاهانه اطلاعات را کسب کنند.

کودکان چه زمانی یادگیری بالایی دارند؟

کودکان زمانی چیزی را یاد میگیرند که احساس امنیت کنند، شاد باشند، با ارزش شمرده شوند و حس کنند که به حرف آنها توجه میشود.

چرا یادگیری انگلیسی برای کودکان آسان بنظر میرسد ؟

نه تنها سرعت رشد کودکان بسیار بالاست، بلکه سرعت یادگیری اطلاعات آنها نیز به همان میزان سریع می باشد. کودکی که در سنین پایین در معرض زبان های مختلف قرار می گیردچرا یادگیری بالا می باشد.

آیا شما آموزش دوره های آموزشی زبان انگلیسی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر داخل سایت تصویرگران پویا اندیش شوید.

برای یادگیری زبان از چه دیدگاهی باید به آن نگاه کنیم؟

زبان انگلیسی بعنوان موضوعی برای مطالعه تلقی میشود، نه بعنوان مهارتی برای کسب کردن.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.