پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

طراحی اشپزخانه کلاسیک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه سبک روستیک + فیلم

فهرست عناوین

چه ایده ای برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک دارید؟ آشپزخانه یکی از مهم ‌ترین و کاربردی ‌ترین قسمت ها در هر خانه‌ ای محسوب می شود. امروزه آشپزخانه‌‌ ها، جزو یکی از اصلی‌ ترین فضاها هستند که از نظر دکوراسیون و چیدمان، بسیار مورد توجه قرار دارند.
یکی از سبک های دوست داشتنی برای یک آشپزخانه، طراحی فضا به سبک روستایی است. چرا که سبک روستایی به دلیل همخوانی اش با طبیعت و عناصر طبیعی، محیط آشپزخانه را به یک فضای گرم و دوستانه تبدیل می کند. سبک دکوراسیون روستیک (Rustic) به معنای سبک روستایی است . در واقع سبکی است که در آن از عناصر ساده، چوبی و دست‌ ساز روستایی استفاده می ‌شود. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

طراحی اشپزخانه ال

چگونگی طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک

برای این که به یک خانه با سبک دکوراسیون روستیک برسیم نیاز است مواردی را رعایت کنیم و از لوازم خاصی بهره ببریم. آشپزخانه روستیک فضایی صمیمی تر، همراه با راحتی بیشتر را برای اعضای خانواده فراهم می کند. داشتن آشپزخانه ای زیبا و چشمگیر در خانه برای همه به ویژه خانم های خانه بسیار جذاب و دلپذیر خواهد بود.
ممکن است بافت این سبک بسیار ابتدایی به نظر برسد، اما ذات این سبک به این گونه‌است. سادگی سبک روستیک باعث‌شده‌است تا فضا سرشار از حس آرامش‌شود و بالطبع این آرامش به همه افراد خانه نیز منتقل‌شود.
اگر به دنبال الهام‌گرفتن از ایده های آشپزخانه‌های روستیک‌هستید، به شما اطمینان می دهیم که به جای درستی‌آمده‌اید.

در ادامه ایده های دکوراسیون داخلی به سبک روستیک را ارائه می دهیم.

رنگبندی در دکوراسیون اشپزخانه

لوازم خانگی آشپزخانه به سبک روستیک

در واقع ترکیب کردن لوازم استیل ضد زنگ در یک آشپزخانه روستایی کاملا امکان پذیر است. نکته بسیار مهم این است که وسایل مدرن را با جذابیت های فراوان در دنیای قدیم ترکیب کنید . زیبایی و جذابیت منحصر به فردی را به محیط ببخشید. برای داشتن‌ظاهری اصیل تر باید به عقب برگردید و مد‌های بی‌نظیر از یاد‌رفته قدیم را دوباره زنده‌کنید.
امروزه تولید کنندگان مدرن، مد های از یاد‌رفته را به گونه ای می‌سازند که با طراحی روستایی خانه شما کاملا مطابقت داشته‌باشند.
به عنوان مثال قسمت بالایی اجاق گاز شما ممکن‌است از یک نوع چینی براق سفید ساخته‌شده‌باشد و یا دارای یک صفحه چدنی‌باشد. تلفیق سبک روستایی در زندگی مدرن امروز به نحوی است که انتخاب یخچال شما می تواند کاملا جدید باشد. اما مانند دهه 1950 به نظر برسد. همچنین می توانید یک یخچال استاندارد را انتخاب کنید . کابینتی را برای آن در نظر بگیرید، به گونه ای که ظاهر آن چوبی به نظر برسد و شما را به هدفتان نزدیک تر کند.

سبک روستیک در دکوراسیون

مبلمان و میز ناهار خوری آشپزخانه به سبک روستیک

مبلمان یک عنصر اصلی در طراحی آشپزخانه ها به سبک روستیک است و یک فرصت عالی برای تکمیل این سبک نیز به شمار می رود. مانند بسیاری از جنبه های دیگر طراحی روستایی، چوب در این جا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
یکی از گزینه‌های محبوب در میان علاقمندان به این سبک، یافتن‌مبلمان ساخته‌شده از چوب‌است. استفاده از کنده درخت برای بسیاری از خانه های ییلاقی گزینه بسیار مناسبی است، اما ممکن است برای بعضی از سلیقه ها بیش از اندازه روستایی به نظر برسد.
در سبک روستایی میز ناهار خوری شما باید ساده و محکم باشد و یک میز مزرعه ساخته‌شده از چوب کاج سنگین یک انتخاب عالی‌است. تخته های پهن چوبی کف زمین، تیرک های چوبی سقف، کابینت چوبی به سبک قدیمی، صندلی های قدیمی و لوسترها و همه این مصالح فوق العاده چوبی، روح طبیعت را به داخل دکوراسیون آشپزخانه می آورد.

رنگ های روستیک در طراحی آشپزخانه

رنگ های روستیک در دکوراسیون آشپزخانه

به طور کاملا سنتی، پالت رنگ روستایی شامل پرتقالی، قهوه ای، زرد، سبز و آبی است. نکته اصلی در انتخاب رنگ ایده آل برای آشپزخانه شما این است که اطمینان حاصل کنید که یک حس خوب و گرم را به شما منتقل می کند.
اکثر آشپزخانه ها برای اضافه کردن جذابیت های روستایی روی رنگ زرد و آبی روشن تاکید می کنند، در حالی که برخی دیگر از آشپزخانه های روستیک تمایل بیشتری به رنگ قرمز تیره و پرتقالی دارند. از رنگ های مواد طبیعی مانند سنگ ، ماسه و خاک رس به عنوان عناصر الهام بخش استفاده کنید.
پالت رنگی روستیک عاری از رنگ های تند و براق است و در عوض شامل رنگ های متنوع و لطیف از دنیای طبیعی است؛ منظور از رنگ های طبیعی، رنگ پوست درختان، سنگ و خاک است. هنگام انتخاب رنگ باید فضای آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید، چرا که چوب های به رنگ روشن یک فضای کوچک را بزرگ‌تر جلوه‌می‌دهند. همچنین چوب‌های به رنگ تیره نیز موجب بسته‌تر به نظر رسیدن‌فضا می‌شوند.

سینک ظرفشویی در آشپزخانه به سبک روستیک

سینک ظرفشویی در آشپزخانه به سبک روستیک

اگر واقعا تمایل دارید تا با انتخاب نوع طراحی خود همه را حیرت‌زده‌کنید. در آشپزخانه خود به یک سینک ظرفشویی روستایی نیاز دارید. بسیاری از سینک های روستایی، سینک های تک لگنه بزرگ و ساده هستند. تفاوت آن ها قسمت جلویی آن ها است که بسیاری از مالکان خانه ها آن را می پسندند. سینک های معمولی مقداری عقب تر از لبه کانتر هستند، اما سینک روستایی از آن جلوتر هستند و باعث می شود افراد کوتاه قد تر و کودکان دسترسی راحت تری به آن داشته باشند.
اگر سینک روستایی سرامیکی یا چینی انتخاب کنید، برای انتخاب رنگ گزینه های زیادی پیش روی شما است. این سینک های بزرگ و عمیق برای حمل بار زیادی از ظروف بسیار کارآمد هستند. سینک ظرفشویی در این سبک از موادی مانند گرانیت، سنگ صابون، آهن و مس ساخته‌می‌شود. همچنین این سینک ها در سبک های دیگر آشپزخانه نیز به طور فزاینده ای محبوب هستند.

روشنایی در آشپزخانه ها به سبک روستیک

روشنایی در دکوراسیون آشپزخانه در سبک روستیک

از آن جا که طراحی به سبک روستایی به شدت با طبیعت و عناصر آن پیوند خورده‌است. آشپزخانه شما باید تا آن جا که ممکن است دارای نور طبیعی باشد. نورگیرها می توانند راهی موثر برای دستیابی به این هدف باشند، اما در عین حال می توانند از جذابیت روستایی فضا نیز بکاهند و تاثیر منفی بر آن بگذارند. بهترین روش برای ورود نور طبیعی به درون آشپزخانه های روستایی پنجره های بزرگ و یا پنجره های شاه نشین است.

پنچره مناسب و وسایل روشنایی در آشپزخانه ها به سبک روستیک

پنچره مناسب و وسایل روشنایی در آشپزخانه ها به سبک روستیک

پنجره‌های پیش‌آمده یا پنجره‌های شاه نشین به دلایل مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار‌بگیرند. پنجره های شاه نشین وسعت اتاق را افزایش می دهند و همچنین نور طبیعی بیشتری به وسیله این پنجره ها وارد اتاق ها می شود و با توجه به موقعیت قرار گیری پنجره ها، نور خورشید از زوایای مختلف می تواند به محیط داخلی خانه تابیده شود.
وسایل روشنایی مانند شمعدان ها، لوستر ها و یا روشنایی های سفارشی به شکل شاخ گوزن نیز از گزینه های تاثیر گذار در نورپردازی آشپزخانه به سبک روستایی هستند.

مواد طبیعی در آشپزخانه به سبک روستیک

مواد طبیعی در آشپزخانه به سبک روستیک

جذابیت روستایی همه چیز به حفظ ظاهر طبیعی آن بستگی دارد. به همین دلیل کفپوش هایی از جنس چوب سخت و طبیعی نسبت به کفپوش های مصنوعی بسیار مناسب تر هستند. علاوه بر چوب، از مواد طبیعی دیگر نیز استفاده کنید تا طرح روستایی شما به صورت دایره ای کامل شود. سنگ انتخابی عالی برای کانتر (پیشخوان) آشپزخانه شما است و تنوع رنگ و الگویی فراوان برای انتخاب وجود دارد.
فرفورژه نیز با ظاهر روستایی متناسب است، بنابراین بخشی از آن را می توان با قفسه های گلدان، قفسه های کتاب آشپزی و یا قفسه های نان به طراحی آشپزخانه اضافه کرد. اگر می خواهید خانه ای به سبک روستایی داشته باشید، سفال و خشت قرمز مایل به قهوه ای نیز گزینه مناسبی برای کمک به این سبک از طراحی است.

چوب های سخت در آشپزخانه های روستیک

چوب های سخت در آشپزخانه های روستیک

در مجموع رنگ چوب جزو مواردی است که زیبایی خاصی به خانه می‌بخشد و حس طبیعی بودن در فضای خانه را به وجود می‌آورد، اما در خانه‌های روستیک چوب به خودی خود نفش بزرگی را بازی می‌کند. چوب گردو، توسکا و گیلاس همه چوب هایی هستند که در یک آشپزخانه روستایی خواهند درخشید، اما هیچ کدام جذابیت طراحی روستایی بیشتری نسبت به کاج ندارند. چوب‌های کاج، بلوط و گردو از جمله چوب‌ هایی هستند که رنگ طبیعی آن ‌ها بسیار زیبا بوده و نیازی به تغییر در ساختار آن‌ها نیست.
کفپوش خانه که از چوب درخت کاج ساخته‌شده‌است، می تواند از رنگ قهوه ای تیره تا نارنجی تیره‌باشد. همچنین کاج گزینه ای عالی برای کابینت، میزهای قصابی (تخته ساطوری) و یا جزیره های آشپزخانه است. هنگامی که صحبت از جذابیت روستایی می شود، چوب کاج بهترین گزینه برای ارز اندام است.

بیشتر بدانید: ویژگی های بارز دکوراسیون خانه های ایرانی چیست؟

آوردن طبیعت بیرون به خانه ها از طریق دکوراسیون به سبک روستیک

آوردن طبیعت بیرون به خانه ها از طریق دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک

از آن جا که طراحی روستایی اغلب با منطقه ای که در آن زندگی می کنید هماهنگ است، آوردن فضا و عناصر بیرونی راهی عالی برای افزودن جذابیت روستایی به آشپزخانه شماست. کابینت های ساخته شده از چوب اطراف خانه و منطقه خود را در نظر بگیرید؛ در صورتی که انتخاب شما درست باشد، قطعا انتخاب برای کفپوش های چوبی خانه تان نیز همین گزینه است.
اگر آشپزخانه شما منظره خوبی از گل ها و گیاهان خارج از خانه دارد، سعی کنید رنگ داخلی خانه را هم با رنگ گیاهان بیرون از خانه مطابقت دهید تا به این وسیله جلوه بی نظیری ایجاد کنید.

طراحی سنتی اشپزخانه

پایان بخش :

طراحی دکوراسیون آشپزخانه سبک روستیک

سوالات متداول

سبک دکوراسیون روستیک به چه معنایی می باشد؟

 سبک دکوراسیون روستیک  به معنای سبک روستایی است و در واقع سبکی است که در آن از عناصر ساده، چوبی و دست‌ ساز روستایی استفاده می ‌شود.

ویژگی لوازم خانگی آشپزخانه به سبک روستیک چه ویژگی هایی دارد؟

 در واقع ترکیب کردن لوازم استیل ضد زنگ در یک آشپزخانه روستایی کاملا امکان پذیر است برای داشتن ظاهری اصیل تر باید به عقب برگردید و مد های بی نظیر از یاد رفته قدیم را دوباره زنده کنید.

مبلمان در سبک روستیک چه ویژگی هایی دارد؟

 مانند بسیاری از جنبه های دیگر طراحی روستایی، چوب در این جا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده از کنده درخت برای بسیاری از خانه های ییلاقی گزینه بسیار مناسبی است، اما ممکن است برای بعضی از سلیقه ها بیش از اندازه روستایی به نظر برسد.

ویژگی پالت رنگی در سبک روستیک چیست؟

 به طور کاملا سنتی، پالت رنگ روستایی شامل پرتقالی، قهوه ای، زرد، سبز و آبی است اکثر آشپزخانه ها برای اضافه کردن جذابیت های روستایی روی رنگ زرد و آبی روشن تاکید می کنند.

سینک ظرفشویی در این سبک از موادی استفاده میشود؟

 سینک ظرفشویی در این سبک از موادی مانند گرانیت، سنگ صابون، آهن و مس ساخته می شود و همچنین این سینک ها در سبک های دیگر آشپزخانه نیز به طور فزاینده ای محبوب هستند.

در آشپزخانه به سبک روستیک از چه متریالی استفاده می شود؟

 جذابیت روستایی همه چیز به حفظ ظاهر طبیعی آن بستگی دارد
به همین دلیل کفپوش هایی از جنس چوب سخت و طبیعی نسبت به کفپوش های مصنوعی بسیار مناسب تر هستند.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

5/5 - (25 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.