پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

ایده و نکانی برای تزیین بالکن

طراحی لنداسکیپ برای باغ و فضاهای سبز مسکونی

فهرست عناوین

فضای سبز مسکونی و باغ نمی تواند به خودی خود بهشت گون و دلنواز باشد، بلکه به طراحی نیاز دارد. طراحی لنداسکیپ برای باغ و فضاهای مسکونی، طبیعت را به شکلی اصولی و چشم نواز وارد زندگی ما می کند؛ در واقع، طراحی لنداسکیپ هنر مرتب ساختن و شکل دادن به طبیعت برای استفاده و لذت بردن انسان ها است.

لنداسکیپ در نقاشی

چگونه لنداسکیپ طراحی کنیم؟

این طراحی طبیعی ساختارمند، اصول و قواعد مختص به خودش را دارد که اگر به درستی رعایت شود، بهشتی چشم نواز و دلگشا را در پی خواهد داشت.
در این مطلب، به طور مفصل به شرح طراحی لنداسکیپ برای باغ و فضاهای سبز مسکونی و اصول آن خواهیم پرداخت.
با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

آموزش طراحی لنداسکیپ در رویت

اصول مهم طراحی لنداسکیپ باغ!

هر کاری اصول و قاعدۀ مختص به خودش را دارد و طراحی لنداسکیپ باغ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون شک، اگر اصول مهم طراحی لنداسکیپ باغ را بدانیم و هنگام طراحی لنداسکیپ، آن را در ذهن داشته باشیم، نتیجۀ کار متفاوت خواهد بود. در ادامه، برخی از اصول مهم طراحی لنداسکیپ باغ را برخواهیم شمرد:
• حتماً دیده اید که یک سری از باغ ها درختچه هایی به شکل مجسمه دارند، شما نیز می توانید برای زینت بخشیدن به باغتان، چنین درختچه هایی داشته باشید، اما چه بهتر است برای این کار، درخت ها یا درختچه های بزرگ¬تر را انتخاب کنید.

لنداسکیپ در عکاسی چیست


• در طراحی هر فضایی، یکپارچگی اهمیت زیادی پیدا می کند. سعی کنید یکپارچگی در باغتان نمود داشته باشد. یکپارچگی علاوه بر اینکه چشم‌ نواز است، روح را نیز آرامش می دهد!
• در طراحی باغ، مانند طراحی هر فضای دیگری، نقطۀ کانونی را از خاطر نبرید.
• زیاده روی نکنید! در طراحی باغ، همواره به یاد داشته باشید که نباید در انتخاب آنچه به باغتان زینت می بخشد یا حتی چیزهایی که لازمۀ باغ است، زیاده روی کنید.
• انتخاب درست گل و گیاهان به جذابیت فضا می افزاید.
• هنگام طراحی باغ، باید به فکر آبیاری گل و گیاهان باغ نیز باشید. در طراحی آبیاری خیلی دقت کنید و طبق اصول پیش بروید.
• باغ را یک نقاشی تصور کنید و خودتان را نقاش. برای ترسیم نقاشی اصولی و خوب، باید چرخۀ رنگ ها را به خوبی بشناسید و براساس آن عمل کنید. هنگام انتخاب رنگ ها، حتماً به این چرخۀ مهم توجه داشته باشید و رنگ هایتان را بر آن اساس انتخاب کنید.

طراحی لنداسکیپ مجتمع مسکونی

طراحی باغ مدرن

مدرنیسم، طراحی باغ را نیز مانند هر زمینۀ دیگری، تحت تاثیر قرار داد. مدرنیسم به باغ ها رنگ و بویی مینیمالیستی بخشید و باعث شد شکل متفاوتی به خود بگیرند. باغ های مدرن، متفاوت از دیگر باغ ها است.
این باغ ها بسیار ساده و خلوت اند و حضور در آن ها باعث ایجاد آرامش می شود.

بیشتر بخوانید: سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

طراح داخلی کیست

نکات کلیدی طراحی باغ مدرن

• در طراحی باغ های مدرن، لازم نیست چندین رنگ و بافت و طرح را انتخاب کنید، بلکه کافی است چند بافت و رنگ محدود داشته باشید و آن ها را در فضای باغ تکرار کنید.
• در باغ مدرن، قرینگی معنایی ندارد و لازم نیست روی آن تمرکز کنید.
• در باغ مدرن، بیش از آنکه تمرکز بر گیاهان باشد، بر ساختار باغ است.
• مرزبندی در باغ مدرن، مسئلۀ مهمی است و برای هر فعالیتی، قسمتی جداگانه در نظر گرفته شده است؛ مثلاً برای غذاخوردن، بازی کردن و استراحت کردن.

• باغ مدرن، برخلاف اسمش و تصوری که به ذهن می آورد، پُر از مواد طبیعی و گل و گیاهان محلی است. در طراحی این باغ ها، از چوب و سنگ و گیاهان مختص به محل قرارگیری باغ استفاده می شود.

• در باغ مدرن، شکل های هندسی خودنمایی می کنند. مربع، مستطیل، چند ضلعی و دایره، همه و همه، به طور مشخص در باغ مدرن به چشم می خورند.

• آبنما در باغ مدرن اهمیت زیادی دارد. می توانید با استفاده از آبنماهای خاص و زیبا، باغ مدرنتان را مزین کنید.

• نقطۀ کانونی در طراحی باغ مدرن نیز اهمیت زیادی دارد.

• در باغ مُدرن، از همان مبلمان و اکسسوری های متناسب برای دکوراسیون مینیمال و مدرن استفاده می شود،” شیک و ساده”.

• در مینیمالیسم، رنگ های خنثی اهمیت زیادی پیدا می کنند. باغ مدرن نیز از این قاعده مستثنی نیست. در طراحی باغ مدرن، رنگ های خنثی را از بین نبرید.

دکوراسیون منزل برترینها

طراحی باغ ایرانی

باغ ایرانی، سخن ها برای گفتن دارد! ساختار این بهشت فرودآمده بر زمین، راوی داستانی دلنشین است. دیرینگی باغ ایرانی محدود به یک قرن و دو قرن نمی شود، بلکه سالیان بسیار کهنی است که قدمت دارد.
این باغ، جهان و بهشت را در خود دارد و آب در میان آن جاری است. باغ ایرانی همان بهشت عدن است و چهار مسیر آب از میان چهار باغ ایرانی می گذرد.
در نقطۀ تقاطع این چهار رود، حوضی وجود دارد که آب این چهار رود به آن می ریزد. این آبی که در باغ می چرخد، سبب خنک شدن باغ می شود. مغول ها و عرب ها نیز بر طراحی این باغ ایرانی تاثیراتی گذاشتند. این طراحی ایرانی به سرزمین های دیگر، از جمله هند نیز راه پیدا کرد. جالب است بدانید که فرش ایرانی نیز با الهام از باغ ایرانی طراحی شده است!

اصول مهم طراحی باغ ایرانی

• باغ ایرانی مستطیل شکل است.
• باغ ایرانی از نور خورشید بهره مند است.
• در باغ ایرانی، گل، درخت، حوض یا استخر، گذرگاه و چهار جوی آب، از عناصر مهم باغ ایرانی به شمار می روند.
• در طراحی باغ ایرانی، نمادگرایی کاملاً مشهود است؛ به عنوان مثال:
– چهار باغ، نماد جهان است؛
– چهار، نماد چهار عنصر است؛
– سرسبزی، نماد جاودانگی است؛
– آب، نماد خلوص انسان است.
• در باغ ایرانی، درخت میوه نیز وجود دارد و نماد ثمره است.

دکوراسیون منزل کوچک

طراحی باغ صخره ای

باغ صخره ای یکی دیگر از باغ های آسیایی و بسیار زیبا است که در قاره های آمریکا و اروپا نیز بسیار پرطرفدار است.
باغ صخره ای طراحی بسیار چشم نواز و زیبایی دارد. باغ صخره ای نیازی به آبیاری مرتب و مکرر ندارد.

چند نمونه دکوراسیون داخلی منزل

اصول مهم طراحی باغ صخره ای

• باغ صخره ای، همان طور که از نامش پیدا است، پُر از صخره هایی با اندازه های مختلف است.
• صخره های باغ صخره ای با گل های رنگارنگ مزین شده اند.
• از میان صخره های باغ صخره ای، آب روان است.
• می توانید از آبنما نیز برای مزین کردن باغ صخره ای استفاده کنید.
• در طراحی باغ صخره ای نیز نقطۀ کانونی اهمیت زیادی دارد.

دکوراسیون خانه های مدرن تهران

طراحی لند اسکیپ فضای سبز مسکونی

امروزه، طراحی لنداسکیپ فضای سبز مسکونی، اهمیت زیادی پیدا کرده است. همۀ ما دوست داریم وقتی از خانه خارج می شویم، با فضایی دلنشین و زیبا مواجه شویم و طراحی فضای سبز مسکونی این امکان را فراهم می آورد.
طراحی لنداسکیپ فضای سبز مسکونی نیز تعریف و اصول و قواعد مختص به خودش را دارد که در ادامه، به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

دکوراسیون خانه های لوکس

نکاتی برای طراحی لند اسکیپ فضای سبز مسکونی

برای طراحی لنداسکیپی اصولی و حرفه ای، باید یک سری نکات را بدانید و براساس آن ها پیش بروید.
در ادامه، نکاتی را برای طراحی لنداسکیپ فضای سبز مسکونی برایتان خواهیم گفت.

طراحی داخلی مدرن

• رعایت قانون مرز مشخص

وجود مرز مشخص، معادل است با ایجاد احساس امنیت و آرامش در اشخاص حاضر در فضا. این فضا باید مستطیل شکل و اندازۀ خط افقی، سه برابر اندازۀ خط عمودی باشد. با رعایت این نسبت، فضا ظاهری آرامش بخش و پرشکوه خواهد داشت.
• دنبال کردن خط سازمان دهنده
خط فرضی سازمان دهنده را همواره مد نظر داشته باشید. این خط در طراحی فضایی سامان یافته و منسجم به یاری شما می آید و در نهایت، باعث می شود نتیجۀ کار، اصولی و منسجم باشد.

طراحی داخلی مدرن لاکچری

• استفاده از تناسبات طلایی برای تعیین نسبت های صحیح

نسبت طلایی (Golden Ratio) را از یاد نبرید. این نسبت نیز به منسجم و متناسب بودن فضا کمک می کند. و اما نسبت طلایی چیست؟ نسبت طلایی، به عبارتی همان مستطیل طلایی (Rectangle Ratio) محسوب می شود. این نسبت طلایی را در طراحی تک تک عناصر و قسمت ها در نظر داشته باشید.
• الهام گرفتن از توماس دی. چرچ (Thomas D. Church) در طراحی پله ها
توماس دی. چرچ، معمار منظره و از پیشگامان طراحی لنداسکیپ، صاحب سبکی به نام سبک کالیفرنیایی است که هنگام طراحی پله ها نباید آن را فراموش کنید. براساس سبک این معمار پیشگام، دو برابر اندازۀ خیز پله به علاوۀ اندازۀ کف پله، باید معادل با 66 سانتی متر باشد؛ به عبارت دیگر، اگر خیز پله، 12.7 سانتی متر باشد، کف پله باید 40.5 سانتی متر باشد. پله ها را براساس این قانون طراحی کنید.

طراحی داخلی ساختمان به سبک مدرن

• توجه زیاد به اندازه عناصر در طراحی لنداسکیپ

باز هم به تناسب می رسیم. بین اندازۀ تک تک عناصر لنداسکیپ باید تناسب برقرار باشد.

 • ابتدا کاشت گیاهان سایز بزرگ را در نظر بگیرید!

و اما کاشت گل و گیاهان! این قسمت از کار نیز اصول مختص به خودش را دارد. می دانیم که کاشتن گل ها و گیاهان کوچک، هیجان انگیزتر است و دوست داریم هرچه سریع تر آن را انجام دهیم؛ اما براساس اصول طراحی، نباید اول به سراغ این اجزای کوچک و ظریف برویم. وقتی نوبت به کاشتن می رسد، باید ابتدا از عناصر بزرگ تر شروع کنید و رفته رفته، به سراغ عناصر کوچک تر بروید.
اول از همه، درخت بکارید، سپس به سراغ درختچه ها، بوته، گل ها و در نهایت، چمن بروید. کاشت اجزای بزرگ تر باعث می شود ساختار کلی لنداسکیپ را بشناسید و بتوانید برای عناصر بعدی، برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

اصول طراحی داخلی مدرن

• تکرار عناصر در طراحی

تکرار عناصر را در طراحی فراموش نکنید. همواره یادتان باشد که تکرار عناصر، در مقایسه با تنوع آن ها، جذابیت بیشتری به فضا می بخشد؛ در ضمن، هرچقدر مساحت فضا کمتر باشد، باید تکرار بیشتر و تنوع، کمتر شود.
رعایت چنان اصلی، در طراحی لنداسکیپی دلنشین و آرامش بخش، به شما کمک می کند.

طراحی داخلی ساختمان مدرن

سوالات متداول طراحی لنداسکیپ برای باغ و فضاهای سبز مسکونی

آیا لنداسکیپ به طراحی نیاز دارد؟

قطعا بله، برای داشتن یک محوطه زیبا و آرامش بخش که تمام جزئیات و بخش ها با هم تناسب لازم را داشته باشند و بتوانند یک منظره دلنواز و و زیبا را ارائه دهند، به یک طراحی حرفه ای لنداسکیپ نیاز است. با طراحی لنداسکیپ قطعا می توان میزان انرژی و جذابیت یک محوطه مانند باغ و باغچه را افزایش داد و به این فضاها نظم و انسجام مورد نیاز را داد تا به این ترتیب محوطه ها به فضایی کاربردی تر و جذاب تر تبدیل شوند.

آیا برای طراحی لنداسکیپ باید به نکات خاصی توجه کرد؟

شاید در نگاه اول طراحی لنداسکیپ به پیچیدگی طراحی فضاهای داخلی به نظر نرسد، اما قطعا برای داشتن یک فضای بهتر و ایده آل تر، باید حتما به یک سری نکات و اصول در طراحی این فضاها توجه کرد. در ابتدا باید به میزان فضایی که در دسترس است توجه کرد و در ادامه بر اساس ساختار فضا، شکلی که محوطه دارد، جزئیاتی که در آن جا وجود دارد و برای طراحی در دسترس است، به یک طراحی اصولی رسید. برای طراحی لنداسکیپ قطعا به دنبال کردن یک سری اصول و قواعد مهم در طراحی این فضاها نیاز است.

مهم ترین شاخصه هایی که در طراحی لنداسکیپ باید به آنها توجه کرد کدامند؟

برای این که در طراحی لنداسکیپ به یک نتیجه عالی دست یافت باید به مواردی مانند انسجام و هماهنگی بین فضاها، ایجاد یک نقطه کانونی در طراحی باغ، استفاده از هر جزئی به صورت متعادل، دقت در انتخاب جزئیاتی مانند گل و گیاهان و سبک نورپردازی و آبیاری این فضاها توجه کرد. در طراحی لنداسکیپ باید به همان اندازه که به زیبایی اهمیت داده می شود به میزان کاربردی بودن فضاها و دسترسی راحت نیز توجه کرد.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.