پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

عکس دکوراسیون آشپزخانه

سبک طراحی داخلی ماوریک چیست؟ + عکس

فهرست عناوین

با افزایش محبوبیت ایده های خلاقانه طراحی داخلی برای دیزاین و چیدمان خانه و اهمیت استفاده از آن جهت افزایش کارایی و بهره وری فضا های مختلف در یک ساختمان، سبک های متفاوتی از این شاخه را شاهد هستیم.
سبک های متنوع طراحی داخلی می تواند برای تمامی سلیقه ها و از همه مهم تر برای فضا های متفاوت با شاخصه های متنوعی که دارند مفید باشد.
این سبک ها با ارائه ایده های متنوع می توانند پاسخ گوی نیاز های روحی متفاوت افراد باشد. در بین طرح های مختلف و سبک های متنوع موجود، یکی از سبک های زیبا و تاثیر گذار، سبک طراحی داخلی ماوریک است. این سبک نیز یکی از استایل های محبوب مورد استفاده در فضای داخلی خانه ها است که طرفداران زیادی دارد. در ادامه به بررسی این سبک و مشخصه های آن می پردازیم.

سبک طراحی داخلی ماوریک

ماهیت سبک طراحی داخلی ماوریک چیست؟

چیزی که در خصوص این سبک می توان گفت این است که ماهیت آن بیش تر از هر چیزی بر اساس قوه تخیل و تصور طراح است. به همین دلیل نیز سبک طراحی ماوریک از استایل و قوانین کاملا به خصوصی پیروی نمی کند.

در این سبک نمی توان ایده دقیق و مشخصی را دنبال کرد. در واقع چیزی که در الگو ها و طرح های پیاده‌شده به سمت ماوریک مشاهده می‌شود. همان چیز‌هایی‌است که از ذهن خلاق طراح تراوش کرده و بر اساس قوه تخیل و تصور خود طراح پیاده‌شده‌است.

بیشتر بخوانید: سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون جدید منزل

سبکی جسورانه

طراحی داخلی به سبک ماوریک به گونه‌ای‌است. که می‌توان در آن طراحی‌هایی را تجربه کرد که در نگاه اول بسیار عجیب به نظر میرسند. و حتی شاید زیاد برجسته و پر زرق و برق باشد، اما با این حال ماوریک سبکی‌است که همیشه بیانی جسورانه را ارائه می‌دهد.
این سبک در واقع ریشه در تفکری جسور و بی پروا دارد. که تنها دنبال کننده ایده و تفکرات فرد گرایانه و مستقل از هر نوع قاعده و قانونی است.
به این ترتیب می توان گفت که سبک طراحی داخلی ماوریک همان چیزی را ارائه می دهد. که دنیای مدرن در لحظه به دنبال آن است.

رنگبندی در سبک ماوریک

محبوبیت سبک طراحی ماوریک به چه صورت است؟

از طرفی می توان این سبک را از جمله سبک‌های معروف و محبوب در نظر‌گرفت. چرا که این سبک ارتباط مستقیمی با روند مدرن و مد روز‌داشته و همین امر نیز موجب محبوبیت آن‌شده‌است.
اما از طرفی نیز برای بسیاری از افرادی که با این سبک آشنایی ندارند، سبک ماوریک بسیار غیر معمول و چالش برانگیز است.
از آن جایی که سبک طراحی داخلی ماوریک یک سبک منحصر به فرد و کاملا ابتکاری است. در نتیجه وقتی که افراد با آن مواجه می شوند یا از آن استقبال کرده و به آن علاقه دارند یا این که مورد پسند آن ها قرار نمی‌گیرد. به ندرت می توان نظراتی میانه را در خصوص این سبک مشاهده کرد.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی

رنگ های مورد استفاده در سبک ماوریک به چه صورت است؟

در سبک طراحی داخلی ماوریک دست طراح برای استفاده از رنگ های مختلف در طراحی باز است و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. که این امر به همان بی قید و بند بودن این سبک طراحی داخلی باز می گردد.
در واقع طراح مجاز است از هر طیف رنگی که تمایل دارد استفاده کند . همچنین می تواند از طیف گسترده رنگ های پر زرق و برق در کنار هم نیز بهره ببرد.
در نتیجه می توان از رنگ هایی بدون محدودیت برای ایجاد یک فضای داخلی متناسب با سلیقه مشتری استفاده کرد.

چند نمونه دکوراسیون داخلی منزل

آزادی در انتخاب رنگ

به نوعی می توان گفت هیچ یک از قوانین محدود کننده استفاده از رنگ ها و پالت های رنگی که در دیگر قوانین و اصول طراحی و دکوراسیون داخلی وجود دارد. در این سبک دنبال نمی شود و همه چیز به سلیقه مشتری و ایده و تخیل و خلاقیت طراح بستگی دارد.
در ماوریک می توان از رنگ هایی متعارض با هم در کنار هم بهره برد و چیزی متفاوت را خلق کرد.

دکوراسیون داخلی چیست

اهمیت و جایگاه عناصر دکوراسیونی در سبک طراحی داخلی ماوریک

در این سبک می توان عناصر دکوراسیونی را هسته و ماده اصلی در نظر گرفت. البته در خصوص نحوه چیدمان و دکور فضا و نوع به کار گیری عناصر به سبک ماوریک باید گفت که این تزئینات و چیدمان در این سبک درست مانند چیزی است که در سبک معاصر انجام می شود.
در این سبک طراحی نیز می توان از جزئیات متفاوتی از جمله فرش، کوسن، اکسسوری های مختلف و مواردی از این قبیل استفاده کرد.
تنها چیزی که در این جا مطرح می شود و وجه تمایز این سبک با مابقی استایل ها است. این است که ممکن است به دلیل انتخاب مستقل و بدون قانون جزئیات، این دکور ها تفاوت هایی چشم گیر با یک دیگر داشته باشند.

طراحی داخلی منزل ایرانی

الگویی نامشخص

نکته ای که در خصوص دکوراسیون در سبک ماوریک وجود دارد این است که تمامی وسایل در الگویی نامشخص استفاده می شوند، بدون این که از قاعده به خصوصی تبعیت کنند.
هیچ نظم و قاعده خاصی در استفاده از جزئیات در سبک طراحی داخلی ماوریک وجود ندارد.
ممکن است در کنار خطوط و چیدمانی نامتقارن ناگهان دیزاینی منظم را ببینید.
ترکیب الگو‌ها و استفاده از وسایلی که شاید تفاوت قابل ملاحظه‌ای در الگو و بافت آن ها با هم وجود داشته‌باشد، در سبک ماوریک به مراتب دیده‌می‌شود.

طراحی نما و دکوراسیون داخل

مبلمان و فرنیش در سبک ماوریک باید به چه صورت انتخاب شود؟

مبلمان و فرنیش خانه هسته مرکزی چیدمان و طراحی هر خانه‌ای است. و نقش مهمی در نوع طراحی و دکور پیاده شده‌در فضا‌دارد. سبک طراحی داخلی ماوریک از آن جایی که بیش تر از هر چیزی ماوریک به مدرن و معاصر نزدیکی دارد، بهتر است مبلمان و وسایل فرنیش انتخابی خانه متناسب با مد روز انتخاب شود.
دَر نتیجه با انتخاب وسایلی متناسب با مد روز می توان بیانی جسورانه داشت و تمایزی چشم گیر را در نوع طراحی ارائه داد. بیش تر موارد وسایلی که بر اساس سبک ماوریک انتخاب و استفاده می شوند و از آن الهام می گیرند، بسیار عجیب و غریب و در عین حال کاربردی هستند.
در مواردی حتی این عجیب بودن بر کارایی و عملکردی بودن این وسایل نیز تاثیر می گذارد.

طراحی داخلی

سبک طراحی داخلی ماوریک در فضا های مختلف

این سبک طرفداران خاص خود را دارد. می توان آن را هم در فضا های کوچک و هم در خانه ها یا فضا های بزرگ پیاده کرد. یکی از مواردی که به دفعات می توان سبک ماوریک را در آن جا مشاهده کرد، استفاده از آن برای طراحی داخلی فضا های عمومی و بزرگ است.
در موزه های بزرگ و گالری های هنری اکثرا استفاده از سبک طراحی داخلی ماوریک ترجیح داده می شود.
با این وجود می توان از سبک ماوریک با همان اندازه کارایی و جذابیت در طراحی داخلی یک خانه مسکونی مدرن نیز استفاده کرد.

سبک ماوریک در دکوراسیون داخلی

سبک طراحی داخلی ماوریک برای چه کسانی مناسب است؟

در کل زمانی که این سبک از طراحی داخلی در جایی پیاده می شود، در نگاه اول عناصری را می بینید که بسیار عجیب و غیر متداول به نظر می رسد.
برای مثال ممکن است صندلی ها با اشکالی نامنظم به کار بروند و رنگ ها و بافت های استفاده شده در دیوار ها و کف خانه با هم در تعارض باشند.
همه چیز عجیب است اما با این حال ایده های استفاده شده در سبک طراحی داخلی ماوریک به هیچ عنوان کسل کننده نخواهد بود.
در نتیجه برای روحیه های ماجراجویانه و علاقه مند به ارائه چیزی متمایز از روند های معمول، سبک ماوریک می تواند همان چیزی باشد که آن ها به دنبالش هستند. این سبک می تواند دنیایی از خلاقیت، مدرن بودن و جذابیت را در دنیای مدرن برای افراد به ارمغان آورد.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

سخن آخر

سبک طراحی داخلی ماوریک می‌تواند برای افرادی که به دنبال تنوع در فضا هستند یک گزینه ایده آل‌باشد. چرا که محدودیتی در انتخاب رنگ ها، الگوها و بافت‌ها برای آن ها ایجاد نخواهد کرد.
در نتیجه اگر به دنبال چیزی هستید که تنها مختص خود شما‌باشد و در آن هیچ قید و شرطی وجود نداشته‌باشد، سبک ماوریک بهترین گزینه برای شما خواهدبود.

نواع دکوراسیون آشپزخانه

پایان بخش :

سبک طراحی داخلی ماوریک چیست؟ + عکس

سوالات متداول

سبک طراحی داخلی ماوریک را چطور تعریف می کنیم؟

این سبک یکی از انواع پر طرفدار سبک طراحی و دکوراسیون داخلی است که در آن از قوه تخیل برای ایده پردازی و طراحی فضاها استفاده می شود. در نتیجه از آن جایی که هیچ ایده دقیقی در این سبک دنبال نمی شود، تنوع بالایی در بین مدل ها و ایده های مختلف سبک طراحی داخلی ماوریک وجود دارد و تمام این ایده ها به تصور و ایده پردازی شخصی طراح بستگی دارد.

چه شاخصه ای سبک طراحی داخلی ماوریک را برجسته می کند؟

در کنار تمام ویژگی ها و شاخصه هایی که هر طرح و ایده ای ممکن است داشته باشد، به صورت کلی یک ایده طراحی داخلی به سبک ماوریک با جسورانه بودنش برجسته می شود. این جسورانه بودن به این صورت است که بدون محدودیت و حد و مرز به خصوصی ایده ها اجرا شده و شاید از غیرمتعارف ترین ایده ها و الگوها نیز در اجرای طراحی داخلی یک فضا استفاده شود. در نتیجه بی قاعده بودن و ترکیبی بودن یک ایده متناسب با نیاز لحظه ای دنیای مدرن مهم ترین چیزی است که سبک دکوراسیون داخلی ماوریک را برجسته می کند.

آیا می توان سبک طراحی ماوریک را یک سبک پرطرفدار در نظر گرفت؟

پاسخ به این سوال بسیار پیچیده است، دلیل آن هم این است که بر خلاف سایر سبک های طراحی داخلی که یک نظریه مشخص در خصوص آنها وجود دارد، در خصوص سبک ماوریک تنوع ایده ها و دیدگاه ها بسیار متفاوت است. از یک سو جدید بودن و خاص بودن این سبک موجب محبوبیت و جلب نظر مشتریان می شود و از سوی دیگر همین ابهام موجود در این سبک و نداشتن یک استایل یا قانون مشخص موجب پس زدن آن توسط برخی از مشتریان می شود. به همین دلیل تصمیم گیری و اظهار نظر در خصوص میزان محبوبیت و پذیرفته شدن سبک ماوریک کار آسانی نیست.

4.9/5 - (30 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.