پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

دکوراسیون جدید منزل

چگونه یک اتاق هنری را طراحی کنیم؟

فهرست عناوین

چگونه یک اتاق هنری را طراحی کنیم؟

وقتی که هنر در طراحی داخلی مورد توجه قرار می گیرد، نتیجه تحسین برانگیز خواهد بود.

معمولا افراد تلاش می کنند که با الهام گرفتن از هنر، سبک خاص خود را در طراحی داخلی منزلشان به نمایش بگذارند. این پروسه چالش برانگیز است، با وجود آن اگر از یک متخصص طراحی داخلی کمک بگیرید این مساله چندان هم برای شما سخت نخواهد بود. اگر می خواهید خانه تان یک مکان هنری منحصر به فرد باشد، نکات این مقاله می تواند برای شما مفید واقع شود.

طراحی صندلی و اتاق هنری1
دکوراسیون آشپزخانه

اهمیت هنر در طراحی داخلی

سبک های طراحی داخلی تاثیر خودشان را از جنبش های هنری متفاوتی که پیش از آن رخ داده اند می گیرد. چه طراحی شما مدرن باشد و چه سنتی، چه قدیمی باشد یا معاصر، آثار و ژانرهای متفاوتی وجود دارد که می تواند با آن ها مطابقت یابد و یا آن را تقویت کند.

به عنوان مثال یک نقاشی دیواری انتزاعی که جزئیات رنگارنگ بسیاری دارد در یک اتاق مدرن تصویری از یکی از اتاق های هتلی در “تریبکا” (شهری ساحلی در نزدیکی منهتن) را در ذهن تداعی می کند. در واقع استفاده از طراحی هنر محور به شما حس متفاوتی می بخشد، به عنوان مثال ممکن است فکر کنید که در یک برحه زمانی خاص و یا در مکان ویژه ای هستید.

از طرف دیگر، یک دیوار هنری که بیانگر زیبایی شناسی کلاسیک اروپایی است می تواند با سبک طراحی سنتی ادغام شود تا ارزش مبلمان نئو-کلاسیک شما را بالا ببرد و احساس ظرافت و شکوه را در شما ایجاد کند.

به آسانی می توانید با اضافه کردن یک مجسمه و یا نقاشی زیبایی را به اتاق خود منتقل کنید، اما اگر بخواهید در طراحی خود از هنر الهام بگیرید و یا تمرکز اصلی شما بر هنر باشد، نتیجه به شدت تحسین برانگیز خواهد بود.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک تردیشنال
کار برای طراح داخلی

نقاشی که بالای تخت خود آویختید می تواند برای طراحی داخلی اتاق شما منبع الهامات باشد، به تشابه رنگ ها و بافت لوازم موجود در اتاق توجه داشته باشید. هر اتاق در طراحی داخلی نیاز به کانون دارد؛ یک مؤلفه جذاب که به بیننده حس پیش بینی را القا می کند.

رنگ در طراحی داخلی هنر محور، نقش اصلی را بازی می کند. به عنوان مثال قهوه ای و کرم آرام بخش هستند، در حالیکه زرد و قرمز انرژی و هیجان را منتقل می کند.

معمولا طراحان داخلی با تجربه و کاربلد این مساله را مورد توجه قرار می دهند و از رنگ های بکار رفته در اتاق ها نوع هنرشان مشخص می شود.

یک نقاشی آرامش بخش روی دیوار با رنگ های ملایم آبی رنگ حس آرامش ایجاد می کند و برای آرامش جسم و روح مفید است.

کار را به حرفه ای ها بسپارید

ایجاد یک فضای هنر محور، کار ساده و آسانی نیست. بسیاری از مردم مرعوب این روند کاملا آشکار و قابل فهم هستند. استخدام یک طراح داخلی می تواند تصمیم عاقلانه ای باشد و در عین حال که به ما بینشی ارزشمند می بخشد می تواند کمک بسیار خوبی نیز باشد. این کار به هیچ عنوان پیچیده نیست وکاملا قابل فهم است، اما نیازمند دانشی است که تحصیل آن دور از دسترس نیست.

حتی اگر شما به کارهای هنری علاقه بسیاری هم داشته باشید باز هم اگر بخواهید از فضای هنری در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، باید برای این کار آموزش دیده باشید؛ البته این کار برای حرفه ای ها کار آسانی است.

همچنین وقتی افراد می خواهند برای خانه خود آثار هنری بخرند، یک طراح داخلی می تواند به آنها راهنمایی های ارزشمندی ارائه کند.

یک طراح داخلی می تواند ژانر هنری را با سبک طراحی داخلی تطبیق دهد و همچنین در صنعت هنر بینشی مهم و تاثیر گذار را ارائه دهد.

طراحان داخلی برجسته استعداد ویژه ای در تفکیک هنر با کیفیت و هنر بازاری دارند و می دانند که اثر هنری مورد نظر را از کجا پیدا کنند، بسیاری از طراحان داخلی با هنرمندان و صاحبان گالری ارتباط دارند. درحالی که یافتن یک اثر هنری که با سبک و بودجه شما همانگی داشته باشد می تواند برای اکثر مردم نگران کننده باشد، برای طراحان داخلی با تجربه یک روند معمولی، قابل اعتماد و آسان است.

طراحی دکوراسیون داخلی با کامپیوتر
طراحی دکوراسیون داخلی

چیدمان اتاق و اندازه آثار هنری در اتاقی با طراحی هنر محور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال یک اثر هنری بسیار کوچک به راحتی تحت الشعاع مبلمان اطرافش قرار می گیرد، همچنین یک اثر هنری که بیش از اندازه برای اتاق بزرگ است تعادل زیبایی را در اتاق از بین خواهد برد. یک طراح داخلی از چگونگی ترکیب هنر و فضا درک عمیقی دارد و همچنین می تواند راه حل های مناسبی را برای مطابقت آثار هنری با فضا ارائه کند.

طراحان داخلی معمولا سلیقه خوبی دارند، آموزش زیبایی شناسی دیده اند و همین امر به آنها کمک می کند تا پیشنهاداتی متناسب با سلیقه و بودجه مشتری در خصوص یک اتاق و یا خانه ای با دکوراسیون هنری ارائه کنند.

وقتیکه هنر به جنبه اصلی در طراحی داخلی تبدیل شد، نور پردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد شد، چرا که تفاوت بسیار زیادی ایجاد می کند. این کار به آموزش های خاص و ویژه ای نیاز دارد تا طراح بتواند برای برجسته تر نشان دادن آثار هنری از نورپردازی مناسب استفاده کند. اکثر طراحان داخلی با اصول اولیه نورپردازی آشنایی دارند و غالبا با نورپردازان برای طراحی های خود قراداد دارند. یک نور پردازی مناسب می تواند فضای هنری شما را به بهترین نحو ممکن به تصویر بکشد و در واقع شاهکاری چشم نواز خلق کند.

طراحی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل

به جرات می توان گفت که هرگاه که از تلفیق رنگ و هنر در طراحی داخلی استفاده می شود، هنر به بخشی از معماری اتاق تبدیل می شود و دیگر نمی توان تنها نام دکور و یا تزئین را بر آن نهاد. یک اثر هنری در اتاق خوب به نظر می رسد، با وجود آن اگر به آن توجه ویژه ای شود و از مزیت نور مناسب بهره بگیرد عالی و یا حتی درخشان به نظر می رسد.

وقتی هنر به بخشی از معماری اتاق تبدیل شود و از آن تنها به عنوان دکور استفاده نشود، نتیجه خیره کننده خواهد بود. طراحی هنری دکوراسیون داخلی یک روش چالش برانگیز است، با وجود آن با کمک یک طراح داخلی، آرزوی داشتن فضای هنری شما به واقعیت مبدل خواهد شد.

در هر زمینه ای اگر شما از تجربیات یک کارشناس بهره بگیرید قطعا به نتیجه بهتری خواهید رسید، با وجود آن می توانید خودتان نیز اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و با مطالعه، جستجو در نت و گذراندن دوره های دکوراسیون داخلی نه تنها نیاز خود را مرتفع سازید، بلکه حتی به عنوان یک طراح داخلی کسب درآمد کنید. برای داشتن اتاق و یا خانه ای هنری ذهن و چشم شما باید به دنبال آثار هنری باشد، هر اثر هنری زیبایی را که دیدید شکار کند و در نهایت اگر با سبک و بودجه شما هماهنگ بود، این اثر که چشمان شما را خیره کرده است می تواند بر زیبایی فضای اطراف شما بیافزاید و انرژی فضا را بهبود بخشد و حال درونی شما را خوب کند.

اتاق هنری را طراحی کنیم؟
طراحی اتاق هنری

در نظر داشته باشید که آثار هنری تنها به نقاشی و مجسمه محدود نمی شود و اگر کسی دید هنری داشته باشد می تواند از هر ابزاری یک اثر هنری خلق کند. به عنوان مثال مبلمان راحت هنری، ایده ای عالی برای دکوراسیون داخلی به نظر می رسد. به راحتی می توان با کمی تغییر از یک مبل معمولی یک شاهکار هنری خلق کرد. به عنوان مثال می توانید کش و قوسی در دسته و یا سایر اجزای آن ایجاد کنید؛ به آن پیچ و تابی بدهید؛ به گونه ای خاص دسته ها را تراش دهید و در نهایت این مبل اورجینال و مبتکرانه به دکوراسیون منزل شما حالتی زیبا و متفاوت می بخشد.

در هر خانه، هر فردی یک صندلی راحتی خاص و راحت برای خودش دارد. اما وقتی که این صندلی راحتی با داشتن تعادلی میان زیبایی و اصالت، رنگ و بوی یک کار هنری واقعی را به خود می گیرد؛ فضا را بدون آنکه مضحک به نظر برسد به محیطی زیبا و چشم نواز تبدیل می کند. این مبلمان هنری در عین حال که ارزش هنری کار را انتقال می دهد، فضا را به یک فضای فانتزی تبدیل می کند.

در دنیای مبلمان، طراحی تا حد زیادی از دنیای هنر الهام گرفته است و بسیاری از نقاشان قرن بیستم نیز به آن پرداخته و به آن ادای احترام کرده اند. هنوز می توان با آثار “پیکاسو” (کین چیر)، “دالی” ( مبلی به شکل دهان)، “جان دوبوفت” ( صندلی کوچک با طراحی گرافیکی)، “دیوید هاکنی” ( صندلی باغ لوکزامبورگ)، اندی وارهول( صندلی الکتریکی) و … زندگی کرد.

بهترین دکوراسیون منزل ایرانی
طراحی اتاق هنری

طیف گسترده ای از مبلمان

بنابراین صندلی های خسته کننده و معمولی را فراموش کنید؛ صندلی های پلاستیکی کلاسیک، خنثی و کسل کننده را کنار بگذارید. از فرصتی که دارید استفاده کنید و به موزه ها برای دیدن این نبوغ بی نظیر سر بزنید و از طرح های آن ایده بگیرید. این کار به شما اجازه می دهد که لحظه دلپذیری را سپری کرده همچنین با استفاده از یک مکمل اضافی، مبلمان داخلی مناسبی را برای دکوراسیون داخلی خود در نظر بگیرید و فضا را به فضایی جذاب تر و دوستانه تر تبدیل کنید. علاوه بر این سر زدن به این موزه ها شما را وادار می‌ کند که مدت بیشتری به این مساله فکر کنید و به آن بپردازید.

استفاده از مبلمان هنری یکی از هزار ایده ای است که می تواند به ذهن شما خطور کند. خلاق باشید، شما می توانید از هر ابزاری برای زیباتر کردن فضای اطرافتان استفاده کنید و به اتاق خود رنگ و بوی هنری ببخشید.

طراحی تیره برای دکوراسیون منزل
طراحی اتاق
آیا می توانیم از مجسمه و تابلو برای طراحی استفاده کنیم؟

بله به آسانی می توانید با اضافه کردن یک مجسمه و یا نقاشی زیبایی را به اتاق خود منتقل کنید، نتیجه به شدت تحسین برانگیز خواهد بود.

در اتاق خواب به چه المان هایی توجه داشته باشیم؟

 به تشابه رنگ ها و بافت لوازم موجود در اتاق توجه داشته باشید. هر اتاق در طراحی داخلی نیاز به کانون دارد.

آیا شما آموزش طراحی نما با نرم افزار یا طراحی داخلی را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

آیا نقاشی روی دیوار برای هنری کردن انتق مناسب است؟

یک نقاشی آرامش بخش روی دیوار با رنگ های ملایم آبی رنگ حس آرامش ایجاد می کند و برای آرامش جسم و روح مفید است.

یک اثر هنری به چه اندازه میتواند روی محیط تاثیرگذار باشد؟

یک اثر هنری بسیار کوچک به راحتی تحت الشعاع مبلمان اطرافش قرار می گیرد، همچنین یک اثر هنری که بیش از اندازه برای اتاق بزرگ است تعادل زیبایی را در اتاق از بین خواهد برد.

آیا با استفاده از مبل در اتاق می توانیم‌فضا را هنری تر‌جلوه دهیم؟

استفاده از مبلمان هنری یکی از هزار ایده ای است که می تواند به ذهن شما خطور کند. خلاق باشید، شما می توانید از هر ابزاری برای زیباتر کردن فضای اطرافتان استفاده کنید.

چگونه می توانیم فضای هنری خود را پر رنگ تر جلوه دهیم؟

یک نور پردازی مناسب می تواند فضای هنری شما را به بهترین نحو ممکن به تصویر بکشد و در واقع شاهکاری چشم نواز خلق کند.

5/5 - (27 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.