برند جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)

برند Giorgio Armani
لباس های جورجیو آرمانی

برند جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی، یکی از مقتدرترین نام ‌ها در طراحی لباس آمادۀ ایتالیایی، در سال 1934 در پیاچنزای ایتالیا متولد شد. او در سال 1957 ، به شدت به صنعت مد علاقمند شد؛ از این رو دانشکدۀ پزشکی در دانشگاه پیاچنزا را رها کرد و به یکی از سهامداران فروشگاه ‌های زنجیره‌ ای لاریناسیت در میلان تبدیل شد.
آرمانی در سال 1964، با نینو سِروتی، مالکِ هیتمن – تولید‌کنندۀ پوشاک مردانۀ ایتالیایی – ملاقات کرد.
پس از یک دوره  کوتاه، سروتی بعد از مشاهدۀ چگونگی کار آرمانی با مواد اولیه، از او درخواست کرد که رویکرد شرکت نسبت به پوشاک را به صورت ساختاری متحول سازد.
آرمانی به مدت 6 سال با سروتی کار کرد و شکل ساده ‌سازی ‌شده ‌ای از پوشاک مردانه را توسعه داد که می ‌شد آن را به صورت سری بازتولید کرد.

مهارت‌ های طراحی آرمانی توسعه پیدا می‌‌ کند

در اواخر دهۀ 60 میلادی، آرمانی موفق شد در شوهای لباسی که در سالا بیانکای کاخ پیتی در فلورانس برگزار می‌ شد، شرکت کند. این تجربه به آرمانی این فرصت را داد که سبک خاص خودش را به روش ‌های جدیدی توسعه ببخشد.
او حالا آماده بود که تمام انرژی ‌اش را وقف برند خودش کند و بالاخره نیز در سال 1975، اسپای جورجیو آرمانی را به همراه دوستش گالئوتی، در میلان تاسیس کرد.
در اکتبر همان سال، او اولین مجموعه پوشاک آماده مردانه خود را برای بهار و تابستان سال 1976 و تحت نام و برند خودش به بازار معرفی کرد. او خط تولید زنانه را هم برای همان فصل راه‌ اندازی کرد.

ادکلن جورجیو آرمانی
محصولات جورجیو آرمانی

شناخته شدن آرمانی در سطح بین ‌المللی

ظاهرا راز موفقیت بزرگ آرمانی، از معرفیِ یک رویکرد جدید نسبت به طراحی پوشاک در زمان و مکانِ درست سرچشمه می گرفت که انعکاسی از تغییرات در جامعۀ پس از سال 1968 بود که عمدۀ آن نیز از یک طبقه متوسط تشکیل می شد که دیگر نمی ‌توانست هزینه‌ های استفاده از پوشاک اوت کوتور را بپردازد؛ اما در عین حال می ‌خواست تصویر مجزایی برای خودش بسازد.
با توجه به این وضعیت، آرمانی یک رابطه مبتکرانه با این صنعت برقرار کرد که مشخصه اصلی ‌اش، قرارداد سال 1978 با گروپو فینانزارو تسیل (GFT) بود که امکان تولید پوشاک آماده و لوکس را در یک محیط تولیدی، تحت سرپرستی طراحِ شرکت، فراهم می‌ کرد.

در سال 1979، بعد از تاسیس شرکت جورجیو آرمان، آرمانی تولید برای ایالات متحده را آغاز و خط مانی را برای مردان و زنان معرفی کرد.
این برند به یکی از نام‌ های پیشرو در مد بین ‌الملل تبدیل شد و چندین خط محصول جدید را معرفی کرد که شامل جی ای لو کولزیونی، لباس زیر و لباس شنای  جورجیو آرمانی و اکسسوری ‌های جورجیو آرمانی می ‌شد.

گسترش آرمانی

در اوایل دهۀ 80 میلادی، شرکت آرمانی یک قرارداد مهم با ال اورل امضا کرد تا ادکلن تولید کند و خطوط آرمانی جونیور، آرمانی جینز و امپریو آرمانی را راه ‌اندازی کرد؛ سپس در سال 1982، لباس زیر، لباس شنا و اکسسوری‌ های آرمانی را نیز کلید زد.
یک فروشگاه جدید در میلان برای خط امپریو افتتاح و بعد از آن، اولین بوتیک جورجیو آرمانی بازگشایی شد.
دغدغه آرمانی برای مصرف ‌کنندۀ نهایی به این منجر شد که محصولاتی جوان ‌پسند و در عین حال باکیفیت و صاحب سبک، و با قیمتی مناسب‌ تر از این برند به بازار عرضه شود.

به خاطر ماهیت دموکراتیک خط تولید امپریو، آرمانی احساس کرد که باید از روش ‌های تبلیغاتی تازه و غیر متداول استفاده کند.
این روش ‌ها شامل تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد‌های عظیم خیابانی می‌ شد؛ به علاوۀ یک مجلۀ خانگی که به وسیلۀ پست برای مصرف‌ کننده ‌های وفادار فرستاده می ‌شد.
آرمانی همچنین احساس کرد که داشتن یک رابطه با سینما، اهمیت بسیاری در موفقیت و راه شغلی او دارد، هم به دلایل تبلیغاتی و هم برای اینکه انگیزه ‌ای برای خلاقیت باشد.
او لباس ‌های فیلم ژیگولوی آمریکایی را طراحی کرد و موفقیتش به یک همکاری طولانی‌ مدت با دنیای سینما منتهی شد. آرمانی لباس ‌های بیش از 100 فیلم را طراحی کرد که یکی از مهم‌ ترینشان، فیلم تسخیرناپذیران در سال 1987 بود.

Giorgio Armani
برند giorgio_armani

گسترش برند جورجیو آرمانی

در سال 1983، آرمانی توافقنامه ‌اش با GFT‌ را اصلاح کرد.
آن ها شروع به تولیدِ خط آرمانی برای ایالات متحده و همچنین خط باکیفیت پوشاک آمادۀ بورگونوو 21 (Borgonuovo 21) کردند.
در طول دهۀ 80 میلادی،‌ علیرغم مرگ گالئوتی (1985)، ‌آرمانی به گسترش افق‌ های تجاری و بستن قراردادهای مختلف ادامه داد.
او آرمانی ژاپن را افتتاح کرد و یک خط تولید عینک دودی (1988)، جوراب (1987)، مجموعه گیفت (1989) و خط مردانه و زنانۀ بیسیک برای امریکا، با نام ای /ایکس آرمانی اکسچنج (1991) را راه‌ اندازی ساخت.
بعد از گسترش‌ های دهۀ 90 (لباس ورزشی، عینک،‌ لوازم آرایشی، لوازم منزل و مجموعه اکسسوری ‌های جدید)، سال 2000، بیست و پنجمین سالگرد برند آرمانی، شاهد فعالیت ‌های سرمایه ‌گذاری فراوانی بود که شامل فروش سهام و خرید تولید‌کننده ‌های جدید می ‌شد و قصد آرمانی این بود که کنترل خود بر کیفیت و توزیع این محصولات را اعمال کند.

سبک و نوآوری

توسعۀ سبک آرمانی، همیشه روندی مشترک را دنبال کرده است که ارتباط نزدیکی با روند تغییر در جامعۀ معاصر دارد. این فرایند به خلق پوشاک و اکسسوری ‌هایی منتهی شد که هدفشان، سبکی متفاوت و ساده بود که فراتر از مد روز است و برای بهبود شخصیت شخصی که آن را می پوشد، طراحی شده است.
وقتی در سال 1976، آرمانی اولین کت‌ های بدون‌ ساختار ( بدون آستر و اتونشده ) مردانه‌ اش را ارائه کرد (ایده ای که محصول سال ‌ها تجربه در طراحی و تولید بود)، قصدش این بود که هزینه ‌های کار و خیاطی را پایین بیاورد؛ اما با معرفی این نوع لباس، جایگزینی برای رویکرد سنتیِ خیاطی انگلیسی را به جامعه ارائه داد که نیاز آن زمان مردمان ایتالیا را تامین می ‌کرد و ترکیبی مبتکرانه میان لباس‌ رسمیِ خشک و شیک، و لباس ورزشیِ منعطف و آزاد بود.
این خلاقیت ‌ها باعث شده بود تا تعدادی از روزنامه ‌های ایتالیایی، آرمانی را اولین طراح لباس پست ‌مدرن خطاب کنند و کارها و محصولاتش جهانی شود.

برند Armani
زندگی نامه جورجیا آرمانی

شهرت جورجیو آرمانی

شناخت رسمیِ شهرت آرمانی در سال 1982 رقم خورد؛ یعنی زمانی که بر روی مجله تایمز ظاهر شد و بعد از کریستین دیرو، دومین طراح مدی بود که تصویرش بر روی این مجله نقش می ‌بست. آرمانی، زنان را از لباس ‌های خشک و سخت، رها، و برایشان کت‌ های نرم و بدون یقه، به همراه شلوارهای راحت طراحی کرد. آرمانی به دنبال پایدار کردن تصویری از زنان بود که قوی بودند؛ اما سخت، نه ! همچنین،  لباس ‌هایشان هم کاربردی باشد و هم باشکوه.

برای آرمانی، رنگ گریژ (چیزی بین خاکستری و بژ) که در سال 1997 معرفی شد، رایج‌ ترین عنصر در رنگ ‌بندی لباس‌ های برندش بوده است که اغلب در کنار سایه‌ های سفید و سیاه، با تُن های خاکی ملایم، آبی مایل به خاکستری و انفجارهای رنگیِ غیر منتظره همراه می‌ شود.

جست وجو برای یافتن پارچه مناسب، همیشه یکی از عناصر مجزای مجموعه ‌های آرمانی برای مردان و زنان بوده و در سال 1986 به یک عنصر طراحی کلیدی برای این برند مبدل شده است که در کنار گلدوزی ‌ها و بازگشت به لباس ‌های نیمه ‌رسمی به وسیلۀ آرمانی، خودنمایی می‌ کند. آرمانی در طول تمام عمر شغلی ‌اش، همیشه موفق شده که تصاویر جدیدی از لباس پوشیدن مردان و زنان فراهم کند و الگو‌های نفیس و تزیینی را به سبکی منحصربه فرد، اما دسترس ‌پذیر، تبدیل سازد.

8 حقیقت جالب که احتمالا در مورد جورجیو آرمانی نمی دانید!

  • شغل رویایی جورجیو آرمانی، سینما بود و به گفتۀ خودش، اگر زمان به عقب بازمی گشت و او فرصتی برای انتخاب دوباره داشت، دیگر مد را بر نمی گزید و سینما را به عنوان حرفه اش انتخاب می کرد. او عاشق فیلمسازی است؛ کارگردانی، تهیه کنندگی و فیلمبرداری، از علایق او به شمار می آید؛ همچنین او پیشرفت خود در صنعت مد را نیز مدیون همکاری اش با هالیوود می داند!
  • کاپشن های خلبانی معروف که امروزه مورد علاقۀ بسیاری است و طرفداران خاص خود را دارد؛ در خلال جنگ جهانی دوم، برای اولین بار به وسیلۀ آرمانی طراحی و ارائه شد. از آنجایی که در آن زمان، کابین های خلبان حصار نداشت، این کاپشن، یکی از بهترین ها برای حفاظت از سرما بود. این طرح همچنان در دنیای مد عرض اندام می کند.
  • آرمانی عاشق ورزش است. او یکی از طرفداران بزرگ ورزش فوتبال است. اکنون تیم محبوب و مورد علاقۀ او در فوتبال، اینترمیلان است؛ همچنین علاقۀ او به فوتبال باعث شد که در جام جهانی سال 1994، لباس تیم ملی برای جام جهانی را طراحی کند.
  • جورجیو آرمانی فراتر از صنعت مد نیز گام برداشته و در صنعت غذایی نیز ورود کرده است. آرمانی شکلات ها و شیرینی های بسیار خوش طعم و شیکی را با ظرافت بسته بندی و به بازار عرضه می کند. مرکز این عرضه در شهر فلورانس ایتالیا است.
جورجیو آرمانی
برند جورجیو آرمانی
  • آرمانی از اولین برندهایی بود که صنعت مد و پوشاک خود را در دهۀ نود میلادی وارد بازار جهانی چین و کشورهای آسیایی کرد.
  • آرمانی، طراح لباس مهمانداران هواپیمای آلیتالیا بود. البته شایع شده بود که این هواپیمایی به دلیل لباس های آرمانی مشهور شده است و از کیفیت خدمات مناسبی برخوردار نیست و همین انتقادها باعث شد که چند سال بعد، این ایرلاین لباس مربوطه را عوض کند.
  • جورجیو آرمانی خالق شهر میلان بود! نه اینکه این شهر را بنا کرده باشد، او به نام این شهر، عظمت بخشید. از آنجایی که ایتالیا کانون صنعت مد بود، آرمانی این شهرت را جهانی و بین المللی کرد و آن را به مرکزی پیشرو در صنعت نساجی و پایتخت مد جهان مبدل ساخت. ورساچه ، دولچه و گابانا ، پرادا و موسچینو، پیروی او  بودند.
  • جورجیو آرمانی تنها برندی بود که در سال 2006، در شوهای خود از مدل هایی با شاخص تودۀ بدنی زیر 18 استفاده نکرد؛ چرا که او معتقد بود این شاخص نباید باعث نگرانی مدل ها شود و آرامش آن ها را در این خصوص خدشه دار کند. او معتقد بود که سختگیری در خصوص این شاخص باید از دنیای مد حذف شود و مصمم بود که این اجبار را برای رسیدن به راهروهای فشن از بین ببرد؛ چراکه آن را نوعی زیاده خواهی می دانست. او با این عمل، جلوۀ متفاوتی به این صنعت بخشید!

آشنایی با برند پرادا

آشنایی با برند فندی

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های طراحی لباس

آموزش خیاطی

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های خیاطی

توجه : تخفیفات جمعه سیاه را از دست نده ، فقط تا روز دوشنبه 8 آذرماهاینستاگرام پویا اندیش - کلیک کنید .
+