اکثر صحنه ها بدون در نظر داشتن کاربرد نهایی، بر اساس یک ساختار انسانی به وجود می آیند که اغلب از شاخ و برگ های طبیعی در گیاهان و درختان بهره مند هستند.
تضاد رنگ ها، بافت و شکل سبب افزایش محبوبیت طراحی نهایی و همچنین ایجاد سر زندگی و علاقه به یک قطعه خواهد شد.
با وجود گزینه های پیش فرض و آماده برای افزودن گیاهان، بهتر است در خصوص ساخت گیاهان سه بعدی و زیبای خود بیشتر بدانید. به این منظور، می توانید از ابزارهای MoGraphدر Cinema 4D ، با polygon proxy کم به عنوان یک حفره یا سوراخ استفاده کنید.
این فرایند ساده اما اثرگذار است و به آسانی با تنظیمات مختلف سازگار خواهد بود. در این بخش با آموزش گیاهان طبیعی در Cinema 4D همراه پویااندیش باشین.
فایل ها در زیر موجود هستند، اما بهتر است سعی کنید به منظور درک بهتر از نحوه ی عملکرد، دست به کار شده و خود فایل های مخصوص به خودتان را ایجاد کنید.
۱. ساخت برگ ها
ابتدا به سراغ بخش برگ ها می رویم. می توانید از گزینه های پیش فرض استفاده کرده و یا خودتان ایجاد کنید.
مهمترین نکته استفاده از فرمت .png مناسب کانال های آلفا و افزودن map عادی می باشد تا جزییات بیشتری اضافه کنید.
پس از انجام این کار، آن را به یک plane ساده اعمال کنید، و آن را از وسط خم کنید تا احساس سرزندگی داشته باشد.
بهتر است در حدود ۶ تا ۱۰ polygon حفظ کنید.
۲. ساخت اجزای low-poly در گیاهان طبیعی در Cinema 4D
حال به سرعت یک low-poly ایجاد کنید تا عملکردی مشابه با یک growth base از خود نشان دهد. به خاطر داشته باشید که مدل سازی به مقیاس تاثیرگذار خواهد بود.
هر شکلی که دوست دارید بسازید و هر جزییات دیگری مانند ساقه یا تنه را به کار بیافزایید. سپس، محور برگ خود را به سمت ساقه قرار دهید، به طوری که به سمت طول آن باشد.
۳. افزودن یک cloner
یک cloner با برگ به صحنه اضافه کنید.
در ابتدا تنها یک clone در راس هر mesh اصلی قرار گرفته است، بنابراین تنظیمات Distribution را به Surface تغییر داده و تعداد را افزایش دهید. اگر قسمت پایین مسطح باشد.
ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، در این صورت می توانید پایین growth base را حذف نمایید. در ادامه ظاهری طبیعی تر به خود خواهد گرفت.
۴. افزودن یک effector تصادفی
در پایان، دگرگونی هایی با افزودن یک Random Effector به کار اضافه می کنیم. تنظیماتی با توجه به احتیاجات اعمال کنید، اما سعی کنید تغییرات مقیاسی را به صورت یکنواخت حفظ کنید، در غیر این صورت برگ ها بیش از حد کشیده خواهند شد.
تغییرات چرخشی و موقعیتی در امتداد هر سه محور تاثیرات مثبتی خواهند داشت.
در صورتی که ظاهر برگ ها بیش از حد تصادفی باشند، می توانید بردار بالایی را در cloner به + Y تغییر دهید.
در صورت لزوم clone های بیشتری اضافه کنید، تا هنگامی که از نتایج به دست آمده رضایت کافی به دست آورید.