پویا اندیش مرکز آموزش های تخصصی هنر

مشاوره رایگان دوره ها

۱۱۰ ۱۱۱ ۰۲۱-۲۸

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره های نیمه دوم نوروز 1403

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پکیج های آموزشی پویااندیش با تخفیف های تکرار نشدنی

فرصت رو از دست نده و
همین حالا ثبت نام کن !

تصویرگران پویااندیش

مرکز آموزش های تخصصی هنر

معرفی عکاسان جنگ در تاریخ عکاسی

معرفی عکاسان جنگ در تاریخ عکاسی

فهرست عناوین

بسیاری از عکاسان زن و مرد زندگی خود را هر روز در سرتا سر کره زمین در خطر قرار می دهند تا عکس های تاثیر گذاری بگیرند. این عکاسان جنگ برای گزارش درگیری ها ، نبردها و جنگ ها بیرون می روند تا  اخبار را به گوش عموم برساند.
بدون این عکاسان شجاع ، بسیاری از مسائل ممکن است دیده نشود.در این بخش از پویا اندیش قصد داریم چند تن از بهترین عکاسان جنگ که باید کار آنها را بشناسید معرفی کنیم با ما همراه باشید. شاید شما از عکاسانی باشید که به این ژانر از عکاسی علاقه دارند.

آشنایی با عکاسی جنگ

هدف اصلی عکاسی جنگ 

موضوع های عکاسی جنگ می‌توانند خارج از محدوده جبهه یک جنگ نیز باشند. ثبت تصاویر ویرانه‌های به جا مانده از جنگ و لطمه های انسانی در این گروه قرار می گیرند. در واقع هدف اصلی عکاسان جنگ ، به تصویر کشیدن چهره انسانی است که به هر شکل درگیر جنگ است.

عکاسی جنگ

راجر فنتون از عکاسان جنگ

راجر فنتون ، (28 مارس 1819 – 8 اوت 1869) عکاس انگلیسی بود. وی به عنوان یکی از اولین عکاسان جنگ شناخته شده است . پس از فارغ التحصیلی در رشته هنر علاقه شدیدی به فنآوری جدید پیدا کرد. در آن زمان  یکی از فناوری های  جدید عکاسی بود.
او  بین سالهای 1851/52 شروع به عکاسی و نمایش تصاویر  کرد. از این تاریخ، او به یک عکاس برجسته انگلیسی تبدیل شد. وی یکی از اعضای بنیان گذار انجمن عکاسی سلطنتی بود. در سال 1854 ، ناشر چاپ لندن از او خواست تا از جنگ کریمه عکاسی کند. تجهیزات آن زمان بزرگ و دست و پاگیر بودند.
برای اینکه او از هر چیزی عکس بگیرد ، به یک چرخ دستی و یک دستیار نیاز داشت که از طریق نوردهی طولانی عکس مورد نظر خود را بگیرد. با ثبت نام در دوره عکاسی پویااندیش با تمامی این نکات آشنا شده و تبدیل به یک عکاس حرفه ای خواهید شد.

راجر فنتون - عکاسان جنگ
آموزش حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری
نیک اوت - عکاسان جنگ

مارگارت بورک وایت

مارگارت بورک وایت (14 ژوئن 1904 – 27 آگوست 1971) اولین خبرنگار زن در جنگ بود. وی همچنین اولین زنی بود که در جنگ جهانی دوم مجاز به کار در مناطق جنگی بود. در سال 1941 ، هنگامی که آلمان پیمان عدم تجاوز خود را شکست ، به اتحاد جماهیر شوروی سفر کرد.
وی هنگام حمله نیروهای آلمانی تنها عکاس خارجی در مسکو بود. او به سفارت ایالات متحده پناه برد. با پیشروی جنگ ، وی در کنار نیروی هوایی ارتش ایالات متحده عازم شمال آفریقا شد. پس از آن، وی در ایتالیا و بعداً در آلمان به ارتش ایالات متحده پیوست. تنها در سال 1928 بود که او تمام وقت به عکاسی روی آورد. او آتلیه عکاسی تجاری خود را در نیویورک افتتاح کرد.
یک سال بعد ، او در سال 1935 عکاس  مجله Fortune شد. اگر دوست دارید عکاسی را بصورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید اما زمان آزاد لازم برای شرکت در دوره های حضوری را ندارید، می توانید در دوره های آنلاین عکاسی پویا اندیش شرکت کنید.

عکاسان جنگ در طول تاریخ

مویزس سامان

مویزس سامان (1974) عکاس آمریکایی اسپانیایی تبار ، ساکن توکیو است. او عضو تمام وقت عکاسان مگنوم است و “یکی از برجسته ترین عکاسان جنگ درگیری در نسل خود” محسوب می شود.
سامان بیشتر به خاطر عکسهایش از عراق شناخته شده است. وی همچنین به انقلاب در مصر پرداخت. کتاب Discordia (2016) وی این تصاویر را در کنار انقلاب گسترده تر بهار عربی نشان می دهد.
وی جدا از برنده شدن جوایز بسیاری از World Press Photo ، برنده تصاویر سال بین المللی شد. همچنین بورس تحصیلی گوگنهایم را دریافت کرد. اولین کتاب او This Is War (2001)  است که عکس های جذابی از جنگ را نمایش می دهد.

آموزشگاه آنلاین عکاسی

جوائو سیلوا

جوائو سیلوا (9 آگوست 1966)یکی از عکاسان جنگ اهل آفریقای جنوبی و متولد پرتغال است. وی آخرین عضو فعال باشگاه بنگ بنگ بود. این گروهی از عکاسان برتر بودند که آفریقای جنوبی را پوشش می دادند. جوآو تصاویری از زمان آزادی نلسون ماندلا تا اولین انتخابات در سال 1994 گرفته است. او در کنار کوین کارتر کار می کرد ، که تصاویر او باعث جنجال بینندگان شد.
سیلوا در بسیاری از مناطق جهان کار کرده است. آفریقا ، بالکان ، آسیای میانه ، روسیه و خاورمیانه. او مانند بسیاری از عکاسان جنگ هنگام ضبط تصاویر خود جراحت هایی دیده است. جمله ی معروف او ” I’m a historian with a camera”  من به وسیله عکاسی، یک تاریخ نویس هستم.

آموزش حرفه ای عکاسی

تیموتی هترینگتون از عکاسان جنگ

تیموتی هترینگتون (5 دسامبر 1970 – 20 آوریل 2011) یک عکاس خبری انگلیسی بود. وی هنگام تهیه گزارش از درگیری در لیبی در سال 2011 بر اثر اصابت ترکش توسط یک ماده منفجره درگذشت. کریس هوندروس نیز در همان مشاجره درگذشت. او همچنین برنده جوایز مختلفی از جمله عکس سال مطبوعات جهانی سال 2007 شد.

آموزش عکاسی

دونالد مک کالین

دونالد مک کالین ، (1935) ، عکاس خبری بریتانیایی است. وی به ویژه برای عکاسی از جنگ و تصاویر درگیری های شهری شناخته شده است. دون در حالی که خدمات ملی خود را در نیروی هوایی سلطنتی (RAF) به پایان رساند ، کار خود را به عنوان دستیار عکاسی آغاز کرد.
یک نقطه عطف در زندگی حرفه ای وی ناشی از عکاسی و انتشار تصاویر یک باند محلی لندنی بود. این مجموعه The Guvnors نام دارد. این نقش او را به عنوان عکاس تقویت کرد. او به عکاسی ادامه داد و از جنگ ویتنام و درگیری های ایرلند شمالی عکاسی کرد.

عکاسان جنگ معروف در طول تاریخ

رابرت کاپا

رابرت کاپا (اندره فریدمن ؛ 22 اکتبر 1913 – 25 مه 1954) عکاس جنگ و عکاس خبری مجارستان بود. او در کنار همراه و شریک حرفه ای خود ، عکاس Gerda Taro کار می کرد.
بسیاری کاپا را مشهورترین عکاس جنگ در تاریخ می دانند. این تا حدودی به جنجال ، عکاسی رزمی گسترده و نحوه مرگ او برمی گردد. وی که در بوداپست متولد شد ، احساس ستم سیاسی آن زمان کرد و او را مجبور به فرار به برلین کرد.
در اینجا، او ظهور هیتلر را دید ، که باعث شد او به پاریس برود. در پاریس بود که وی با گرتا پووریل آشنا شد و شروع به کار کرد.
رابرت کاپا پنج جنگ را عکاسی کرد. جنگ داخلی اسپانیا ، جنگ دوم چین و ژاپن ، جنگ جهانی دوم در سراسر اروپا ، جنگ اعراب و اسرائیل در 1948 و جنگ اول هندوچین. تصاویر او در سراسر جهان یافت می شود ، که اکنون نیز  در مجلات و روزنامه ها منتشر می شود.

معرفی عکاسان جنگ

جیمز نچوی یکی از عکاسان جنگ

جیمز نچوی (14 مارس 1948) عکاس خبری و عکاسان جنگ آمریکایی است. او یکی از بهترین عکاسان جنگ است. نه تنها پنج بار مدال طلای رابرت کاپا باشگاه مطبوعات خارج از کشور ، بلکه همچنین دو جایزه World Press Photo. را نیز دریافت کرده است. عکس معروفی از یازده سپتامبر گرفته است.
با تکنیک هایی که در دوره فتوشاپ در عکاسی یاد می گیرید، می توانید براحتی ادیت های لازم روی عکس های خود را انجام دهید. کیفیت دوره آنلاین فتوشاپ در عکاسی پویااندیش کم از دوره حضوری نداشته و نه تنها می توانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید بلکه در وقت و زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد.

عکاسان جنگ

در بالا اسامی چند تن از عکاسان معروف جنگ تاریخ را مطرح کردیم با شرکت در دوره های عکاسی پویا اندیش با عکاسی آشنا شوید و زمینه ی کاری خود را انتخاب کنید.
عکاسی راهی برای نشان دادن واقعیت های اجتماعی به مخاطب و درگیر کردن احساس اوست. با پویا اندیش همراه باشید.

پایان بخش :

معرفی عکاسان جنگ در تاریخ عکاسی + عکس

سوالات متداول

یک عکاس جنگی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

کار و حرفه عکاسان جنگ بسیار حساس و پرخطر است، چرا که آنها باید در شرایط سخت و خطرناک جنگ، از صحنه مبارزات، حملات، ویرانی ها و … عکس بگیرند. آنها باید گزارش کاملی از تمامی حوادث مهم و تاثیر گذار جنگ تهیه کرده و این عکس ها و اخبار را به گوش دیگران برسانند. در واقع آنها با حضور یافتن در دل حوادث جنگی، تصویری روشن و در لحظه را از این اتفاقات به دیگران ارائه می دهند.

چرا عکاسی جنگی اهمیت دارد؟

دلیل این که اساسا چنین حرفه ای وجود دارد و چنین ژانری در عکاسی دنبال می شود، هدف اصلی عکاسی از جنگ است که در آن عکاسان می خواهند تصویری دقیق از تمام اتفاقات را ارائه دهند تا حتی کسانی که از نزدیک با جنگ و حوادث آن آشنا نمی شوند و درکی از آن ندارند، با اتفاقات و چهره شوم جنگ آشنا شوند. آنها می خواهند دلاوری ها را به تصویر بکشانند و از آثار مخربی که جنگ برای مردم به دنبال دارند، یک تصویر روشن ارائه دهند.

چرا رابرت کاپا را به عنوان یکی از مشهورترین عکاسان جنگی در نظر می گیرند؟

این عکاس مجارستانی که از پنج جنگ بزرگ و مهم عکاسی کرده است، به دلیل تصاویر جنجالی و برجسته ای که در سراسر جهان منتشر شد و طیف گسترده عکس هایی که گرفته است شهرت یافت. از طرفی نحوه مرگ او در این مسیر نیز موجب شناخته تر شدن این عکاس برجسته جنگی شده است. عکس های او در نشریات مختلفی در دنیا به چاپ رسیده است.

5/5 - (28 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش ✅ عکس ➕ فیلم
منبع ✅ گروه تحقیقاتی پویااندیش
سطح آموزشی ✅ گام به گام
درجه بندی آموزشی ⭐⭐⭐⭐⭐

آموزشگاه تخصصی هنر تصویرگران پویااندیش

پویااندیش بهت کمک میکنه که با یادگیری اصولی رشته ای که دوست داری ، رویاهات رو به واقعیت تبدیل کنی .
چطوری این کارو میکنه ؟ 👇

اساتید آموزشگاه مجرب ترین اساتید
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
نحوه پرداخت امکان پرداخت اقساطی
سطح کلاس گام به گام ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
پشتیبانی همه جانبه

بهترین سرمایه گذاری ،
 سرمایه گذاری هر فرد روی خودشه

پس منتظر چی هستی ؟

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار
با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.