طراحی شخصیت با استفاده از مداد و جوهر

طراحی شخصیت با استفاده از مداد و جوهر

هنرمندی که به دنبال طراحی از افراد و شخصیت های افسانه ای می باشد،
برای دست یابی به این هدف باید ساعت ها در دنیای حقیقی به بررسی بپردازد.
از دوستان و خانواده کمک گرفته و زمانی به تمرین طراحی فیگورها اختصاص دهید.
یا شاید حتی دفتر طراحی خود را همیشه به همراه داشته باشید.
حتی اطلاعات اندک نیز بر دانش تصویری شما خواهد افزود.
اگر از مداد و جوهر استفاده می کنید، فرصت خوبی برای شما فراهم است تا بدون
هیچ اندازه گیری و مقیاسی، آنچه را که دوست دارید خلق کنید.
در استفاده از ابزاری دائمی همچون جوهر، به مداد وابسته نباشید.
در عوض، خطوط مهم را با حرکات قوی نشان می دهیم و قسمت هایی مثل انگشتان و
پاها را که از آنها اطمینان کافی نداریم، با جزییات کمتری رسم می کنیم.
وقتی که از نتایج نهایی راضی بودیم، از خودکار استفاده می کنیم.

مرحله اولیه شخصیت سازی

۱. برای شخصیت سازی رسم تصاویر کوچک را آغاز کنید

در طراحی های کوچک نباید نگران آناتومی یا لباس های شخصیت باشید.
و در عوض حالات، وضعیت ایستادن و احساسات را در نظر داشته باشید.
این اجزا تغییرپذیر هستند و به همین خاطر آنها را مبهم نگه می داریم.
از یک خودکار ضخیم استفاده کرده و سایه های نهایی ایجاد شده را می سنجیم.
هنگامی که از تصویر مطمئن شدیم، طراحی تصاویر کوچک را آغاز می کنیم.
هنوز بهتر است که این طراحی ها کوچک باشند. ظاهر صورت و اسلحه را بدون هیچ اجباری در نظر می گیریم.

۲. انتخاب لباس ها را در شخصیت سازی ، بررسی کنید

هر بخش را به صورت جداگانه بررسی کنید تا هیچ چیز در هم آمیخته نباشد.
جزییاتی را که به فیگور حس شخصیت القا می کند، اضافه می نماییم.
در اینجا، پنجه، گردنبند، و آویزهای کلاه و البته جای زخم.
با این کار ایده ی نهایی مشخص شده و وقت زیادی برای پاک کردن کاغذ نهایی تلف نخواهد شد.

طراحی شخصیت سازی
ترفندهای شخصیت سازی

۳. با مداد طراحی کنید

پس از این تصاویر کوچک، به سراغ طراحی اصلی بامداد 2H می رویم.
در این صورت طراحی روشن مانده و برای کار با جوهر فوق العاده است.
برای این تصویر از کاغذ بریستول ۹ در ۱۲ Strathmore استفاده شده است.
در این مرحله پیش از آغاز جزییات، از قرار گیری درست همه ی عناصر اطمینان یابید.
تمرکز اصلی باید بر روی چهره، دست ها و شمشیر باشد، پس زمان بیشتری به اصلاح این بخش ها اختصاص می دهیم.
سایر بخش های طراحی را آزادتر طراحی کنید تا اندک انرژی ناخوداگاه آن حفظ شود.

۴. حال نوبت اصلاحات است

در این مرحله نگاهی به طراحی انداخته و نسبت ها را می سنجیم.
ساختار عضلات شخصیت که در زیر لباس رزمی واقع شده را از یاد نبرید.
اصلاحات کوچکی بر روی آن انجام می دهیم تا حجم لازم را در این بخش اضافه کنیم.
به دلیل کانونی بودن صورت، پش از آغاز خط کشی ها زمان بیشتری بر روی آن صرف کنید.
این شخصیت یک شاهزاده ی مبارز است، پس در عین مندرس و کسل بودن باید همچنان مجلل و باشکوه باشد.

شخصیت سازی با استفاده از مداد و جوهر
شخصیت سازی با کامپیوتر

۵. سایه ها را اضافه کنید

پیش از آغاز طراحی با جوهر، نقاط سایه دار را مشخص می کنیم.
باید در نظر داشته باشید که چشم بیننده را به کدام قسمت جلب خواهید نمود، بهتر است در اطراف نقاط مرکزی کنتراست بیشتری ایجاد کنید.
در این تصویر صورت، دست ها و شمشیر جزو این نقاط هستند.

۶. شخصیت سازی با جوهر را آغاز کنید

زمان طراحی با جوهر فرارسیده است. در این اثر، از چند قلم جوهری Hi-Tec-c استفاده شده است.
اگر خطی با یک حرکت ایجاد می شود، هرگز از دو حرکت استفاده نکنید، در برخی مواقع
هنرمندان تازه کار برای خطی که با تنها یک حرکت رسم می شود، حتی ۱۰ حرکت قلم می زنند.
حرکت صحیح را به صورت فرضی روی هوا انجام دهید و سپس بر روی کاغذ پیاده کنید.

شخصیت سازی با مداد
شخصیت سازی با جوهر

۷. هنگام شخصیت سازی بافت هایی متفاوت خلق کنید

در این طراحی باید لوازمی همچون پر، فلز و پارچه را نشان دهیم. همه ی این موارد با جزییات قابل اجرا خواهند بود.
پر ها با دسته ی بزرگ تار، فلز با شکاف ها و دندانه ها و پارچه هم با الگوهای موج دار نشان داده می شوند.

۸. کار بر روی سایه ها را آغاز کنید

با استفاده از قلموی مدادی، قسمت های بزرگ را با جوهر پر می کنیم، این نقاط هیچ نوری دریافت نمی کنند.
این سایه ها کم کم به شخصیت وزن و بعد اضافه کرده و به آن جلوه ی زیبایی می دهند.
سایه های پخش شده باید سخت و سهمگین باشند اما سایه های بدن باید نرم باشند،
پس دوباره از قلموی مدادی استفاده کرده و سایه می زنیم.
در دستیابی به سطح صافی دلخواه میان قلموی مدادی و خطوط جوهری غلیظ از همه ی
محدوده ی خودکارها یعنی از۰.۲۵ تا ۰.۴ و خاکستری استفاده می کنیم.

شخصیت سازی با بافت
آموزش شخصیت سازی

۹. تصویر را با خطوط سفید مرتب کنید

با یک خودکار نقاشی سفید Molotow می توانیم جزییاتی نظیر تارهای مو که در قسمت های قبل سیاه کرده بودیم را تکمیل کنیم.
از این تکنیک در تمیز و مرتب نگه داشتن سطح استفاده می کنیم و در عین حال ظاهری زیبا و جذاب به آن می دهیم.
می توانید از این خودکار در اصلاح برخی اشکالات استفاده کنید.

۱۰. رنگ خاکستری را وارد شخصیت سازی کنید

دلیل استفاده از رنگ خاکستری تقویت نقاط مرکزی و لوازم است که تقریبا یعنی هر چیز بازتاب شونده مانند فلز.
نبود رنگ قسمت های سفید کاغذ را باقی می گذارد و هایلایت ها نشانی از جنس لباس جنگی خواهند بود.

شخصیت سازی خطی
شخصیت سازی در فتوشاپ

۱۱. نقاشی را با فوتوشاپ به پایان برسانید

بعد از اسکن کردن طراحی، اصلاحاتی در فتوشاپ انجام داده و شخصیت را با استفاده از ابزار Magic Wandاز فضای منفی خارج سازید.
چند پیکسل از قسمت انتخاب شده کم کنید و آن را سفید کنید، سپس بر روی یک لایه ی دیگر پس زمینه ی قرمز اضافه کرده و کار را به پایان برسانید.

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های طراحی کاراکتر

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

هنرمندی که به دنبال طراحی از افراد و شخصیت های افسانه ای می باشد
برای دست یابی به این هدف باید ساعت ها در دنیای حقیقی به بررسی بپردازد.

اگر از مداد و جوهر استفاده می کنید، فرصت خوبی برای شما فراهم است تا بدون
هیچ اندازه گیری و مقیاسی، آنچه را که دوست دارید خلق کنید.

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر داخل سایت تصویرگران پویا اندیش شوید.

در استفاده از ابزاری دائمی همچون جوهر، به مداد وابسته نباشید
در عوض، خطوط مهم را با حرکات قوی نشان می دهیم و قسمت هایی مثل انگشتان و
پاها را که از آنها اطمینان کافی نداریم، با جزییات کمتری رسم می کنیم.

در طراحی های کوچک نباید نگران آناتومی یا لباس های شخصیت باشید.
و در عوض حالات، وضعیت ایستادن و احساسات را در نظر داشته باشید.

هر بخش را به صورت جداگانه بررسی کنید تا هیچ چیز در هم آمیخته نباشد.
جزییاتی را که به فیگور حس شخصیت القا می کند، اضافه می نماییم.

پیش از آغاز طراحی با جوهر، نقاط سایه دار را مشخص می کنیم.
باید در نظر داشته باشید که چشم بیننده را به کدام قسمت جلب خواهید نمود،

آخرین فرصت ثبت نام دوره های آموزش هنری و نرم افزاریاینستاگرام پویا اندیش - کلیک کنید .
+