بازارکار تصوير سازی

تصویر سازی مجله

بازار تصوير سازی

نقطه‌نظرات یک فرد حرفه‌ای فعال در حوزه‌ی تصویر سازی :

از سال ۱۹۷۵، مجله‌ی Artist’s & Graphic Designer’s Market به یک‌ مرجع
بی قید و شرط برای هنرمندانی که می‌خواهند مسیری موفقیت‌آمیز را در هنرهای زیبا،
تصویرسازی، کاریکاتور یا طراحی گرافیک طی کنند تبدیل شده است.
به غیر از اطلاعات تماس بیش از ۱۱۰۰ بازار هنری، AGDM حاوی مقالات و اطلاعات مفید و همچنین
مصاحبه ‌های مختلف با هنرمندان و خریداران هنر است.
در ادامه، مقاله‌ای که توسط تصویرساز ونویسنده Chris Gall نوشته شده است می‌پردازیم.

نقش تصویرسازی قبلا به همراه شدن با متن برای کمک به فروش محصولات محدود
می‌شد اما اکنون،نقشی که تصویرسازی‌های تجاری ایفا می‎کنند گسترش یافته و شامل
مواردی مانند ذکر دیدگاه‌های انتقادی،تعریف هویت کسب‌وکار و همراهی کردن
متن(به عنوان عنصری به همان اندازه مهم در بیان ایده‌ها) شده است.
تصویرسازی از صرف پشتیبان بودن به قالبی تبدیل شده که خودش به طور مجزا حرفی برای گفتن دارد.

کاهش چاپ کاغذی، ظهور عصر دیجیتال و زیاد شدن کلکسیون‌های ذخیره‌ی
تصاویر (به صورت آنلاین) موجب شده که بازار تصوير سازی دچار دگرگونی شود.
همین چند سال قبل، ممکن بود گزارش سالانه‌ی یک شرکت بزرگ ، فرصت ارائه‌ی صدها
تصویرسازی را فراهم کند.
امروز، همان گزارش احتمالا فقط به صورت دیجیتال موجود است (و شاید فقط از عکس در آن استفاده شود).

همچنین، روزنامه‌ها و مجلاتِ کمتر ، به این معنی است که تبلیغاتِ کمتری وجود دارد
و در نتیجه فرصت کمتر برای تصویرسازی فراهم می‌شود.
با این حال، این حرفه همچنان فعال و سرپاست و نیازی که در بازار برای بیان
خلاقانه‌ی ایده‌ها حس می‌کند را برآورده می‌سازد.

بازار تصویر سازی
تصویر سازی و هنر های زیبا

تفاوت بازار تصوير سازی با هنرهای به اصطلاح زیبا چیست؟

با اینکه این دو مفهوم در مواردی با هم همپوشانی دارند اما می‌توانیم یک مرزی را برای
تمایز میان آنها قائل شویم.

هنرهای زیبا اغلب صرفاً وسیله‌ای برای ابراز خلاقیت هنرمند است و هنرمند امید دارد
که بتواند در آینده آن را بفروشد اما تصویرسازی معمولا با دریافت وجه از دیگران
(در قالب سفارش) و با اهداف تجاری انجام می‌شود.
و اینجاست که ماهیت مشارکتی این حوزه‌ی هنری خود را مطرح می‌کند.
تصویرساز باید یک شنونده‌، حل‌کننده‌ی مسائل، ارتباط‌‌ دهنده و هنرمند خوبی باشد.
تمامی این ویژگی‌ها برای موفقیت نهایی لازم است.

تنوع در بازار تصوير سازی

امروزه می‌توان تصویرسازی‌ها را در مجلات (به عنوان مکمل متن), تبلیغات در قالب بروشور،
ایمیل، و هچنین پوسترها و بیلبوردها مشاهده کرد.
در ادامه به متداول‌ترین انواع تصویرسازی اشاره شده است.

نشریات در بازار تصوير سازی

این‌ها تصویرسازی‌هایی هستند که همراه با مقالات در مجلات یا روزنامه‌ها منتشر می‌شوند.
هنرمندان زیادی خواهان انجام این نوع کار هستند زیرا با اینکه دستمزد آن پایین‌تر است اما آزادی عمل بیشتری برای خلاقیت هنرمند وجود دارد.
مزیت دیگر این تصویرسازی‌ها این است که تعداد افراد زیادی آن را می‌بینند، به ویژه اگر آن نشریه در کل کشور توزیع شود،
این روش بسیار خوبی برای مطرح کردن نام و تبلیغ کارها خواهد بود.
معمولا دبیر هنری نشریات این نوع مشاغل را پیشنهاد می‌دهد.

تصویر سازی در نشریات
تصویر سازی در تبلیغات

تبلیغات و بازار تصوير سازی

این دسته بسیار گسترده است و شامل تبلیغات چاپی، اطلاعات جانبی، بسته‌بندی و هر نوع
رسانه‌ای که به فروش محصولات کمک کند می‌شود. این دسته را می‌توان بنیادی‌ترین و
اصلی‌ترین دسته برای تصویرسازها دانست.

این دسته بیشترین درآمد را به همراه دارد اما اعمال خلاقیت در آن بسیار پایین است زیرا منطقی است که تمرکز اصلی روی بحث بازاریابی باشد.
تصویرسازی‌های تبلیغاتی معمولا توسط یک آژانس تبلیغاتی یا شرکت طراحی به تصویرسازها سپرده می‌شوند.
با این حال، امروزه شرکت‌ها برای اهداف اقتصادی، عمده‌ی این سفارشات را درون مجموعه‌ی خودشان حفظ می‌کنند.

جایگاه کتاب‌های کودکان در بازار تصوير سازی

تصویرسازی کتاب‌های کودکان می‌تواند برای خود یک حرفه‌‌ی مجزا باشد.
ممکن است یک تصویرسازِ کتاب استخدام شود تا به طور خاص آثاری را برای کتابی که قبلاً
نوشته شده طراحی کند (مانند کتاب‌های تصویری) یا ممکن است در تدوین کتاب‌های درسی کمک‌ کند.
در مورد کتاب‌های تصویری، نویسنده و تصویرساز معمولا در حق امتیاز کتاب سهیم هستند.
اما در مورد کتاب‌های آموزشی اغلب تصویرساز برای انجام کار، دستمزد مشخصی را گرفته و
حق امتیاز آثار خود را به ناشر واگذار می‌کند.

کتاب_کودک
تصویر سازی سایت

بازار تصوير سازی و اینترنت

هر نوع تصویرسازی که چاپ شده باشد می‌تواند در اینترنت هم ایفای نقش کند.
استقبال از تصویرسازی برای طراحی وب در ابتدا با سرعت پایینی انجام شد اما این جو در
حال تغییر است زیرا وب‌سایت‌هایی که بر پایه‌ی عکس بنا شده‌اند در حال از دست دادن جذابیت خود هستند.

تصویرسازهایی که هدف خود را بازار دیجیتال می‌دانند باید تسلط خوبی به هنرهای دیجیتالی داشته باشند.
مانند تصویرسازی‌های تبلیغاتی، این نوع تصویرسازی نیز ممکن از طرف یک آژانس یا
شرکتِ طراحی ارائه شوند یا شاید حتی خود افراد برای آغاز یک کسب‌وکار به تصویرساز نیاز داشته باشند و مستقیماً اقدام کنند.

رسیدن به سبک مخصوص خودتان در بازار تصوير سازی

پنجاه سال قبل، تنوع نسبتاً کمی از سبک‌های تصویرسازی وجود داشت.
یک سری قواعد قابل پیش‌بینی در این عرصه فعال بود.
اما اگر به خوبی دقت کنید می‌توانید در سبک‌های انفرادی تصویرسازهای کنونی، ریشه‌هایی از تقریباً همه‌ی
جنبش‌های اصلی هنری را ببینید.
قالب‌های مورد استفاده برای تصویرسازی به خوبی بیانگر این تنوع هستند؛
قالب‌هایی نظیر رنگ روغن، آبرنگ، مداد، دیجیتال و حتی سازه‌های سه‌بعدی – به نظر می‌رسد که هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سبک های تصویر سازی
در بازار تصوير سازی سبک را چطور باید انتخاب کرد؟

به زبان ساده، سبک یعنی داشتن ثبات در قالب، ترکیب (کامپوزیشن) و نگرش.
این «ظاهر»اثر شماست که آن را از سایر آثار جدا کرده و شما را به عنوان هنرمندی منحصربه‌فرد مطرح می‌کند.
مدیران هنری داشتن ثبات در سبک را دوست دارند زیرا آنها (و مشتری‌هایشان) تمایل دارند تا پیش‌بینی کنند که چه انتظاری از اثر شما باید داشته باشند.
مجموعه‌ای که در آن انواع مختلفی از سبک‌ها و قالب‌ها وجود داشته باشد، توجه کسی را که به دنبال تصویرساز مناسب می‌گردد جلب نخواهد کرد.

اصلاً چرا تصویرسازها باید سبک داشته باشند؟

توسعه‌ و بهبود پایدار سبک شاید مهم‌ترین جنبه‌ی چالش‌برانگیز حرفه‌ی شما به عنوان یک هنرمند باشد. و این مسئله‌ای بسیار شخصی است.
تاریخ هنری که به آن علاقه دارید را مطالعه کنید.
از قهرمان‌های خود تقلید کنید. عناصر وابسته به سبک از منابع مختلف را با یکدیگر تلفیق نمایید.
به مرور زمان، یک هنرمند واقعی و منحصربه‌فرد از درون شما ظهور پیدا خواهد کرد.
همچنین، سبک‌ها می‌توانند به تله تبدیل شوند. یک سبک تصویرسازی که مناسب کتاب‌های کودکان است ممکن است برای بسته‌بندی آچار مناسب نباشد!
به همین ترتیب، شاید هنرمندی را که در کشیدن کاریکاتورهای افراد مشهور تخصص دارد هیچگاه نتوان برای به تصویر کشیدن یک جنگل بارانی به خدمت گرفت.
بنابراین، سبک انتخابی شما، شاید تاحدی، بستگی به بازار هدف شما داشته باشد.
تصویرسازهای صاحب سبکی که سبک‌شان بتواند در گستره‌ی وسیعی از بازارها جوابگو باشد بسیار معدودند.

آیا تصویرساز می‌تواند در بازار تصوير سازی بیشتر از یک سبک داشته باشد؟

ممکن است این اتفاق بیفتد اما به طور کلی، بیشتر تصویرسازها برای شناسایی و تسلط بر یک سبک دردسرهای زیادی را متحمل می‌شوند،
چه برسد به دو سبک. همچنین، اگر بنا داشته باشید تا همزمان به چند بازار مختلف دسترسی داشته باشید نیز بازاریابی برای شما سخت خواهد شد.
اما اگر به نظر می‌رسد سبکی که الان در حال کار کردن با آن هستید جوابگو نیست، شاید وقت آن باشد که سبک جدیدی را امتحان کنید.

اخلاقیات کاری و بازار تصوير سازی

شاید وسوسه شوید که زندگی شما به عنوان یک هنرمند باید دارای بی‌قاعدگی‌های خاصی باشد اما واقعیت این است که شما یک حرفه‌ای هستید و با افراد حرفه‌ای دیگر کار می‌کنید و سایرین انتظارات معقولی از شما دارند. مسیر موفقیت در صورتی هموار می‌شود که شما قابل اطمینان باشید.
حقیقت این است که به عنوان یک تصویرساز فریلنس، شما برای خودتان کار می‌کنید. در نهایت، فقط باید جواب خودتان را بدهید – رئیسی در کار نیست.
کسب‌وکار تصویرسازی به ضرب‌العجل‌ها وابسته است. این جمله را 10 بار دیگر برای خود تکرار کنید.
به تعویق انداختن کارها و عدم تعهد به ضرب‌العجل‌ها باعث کم شدن مشتری‌های شما خواهد شد.

هنرمندهای زیادی هستند که با تعویق انداختن کارها مجبور می‌شوند تا تمام شب را برای تحویل به موقع بیدار مانده و کار کنند.
تکرار این الگو باعث بروز خستگی زیاد در مدت زمان کوتاه می‌شود. برای زمان خود برنامه داشته باشید.
بدانید که تمام کردن تصویرسازی چقدر زمان خواهد برد. محدودیت‌های خود را بشناسید و
در هنگام درخواست تعیین زمان برای تحویل پروژه همه‌ی جوانب را در نظر بگیرید تا گرفتار یک برنامه‌ی عجله‌ای نشوید.

تصویر ساز فریلنس
فواید کار در خانه

زندگی یک فریلنسر می‌تواند خیلی منزوی باشد. گرچه بسیاری از هنرمندان دوست دارند که فضای استودیوی هنری را با دیگران به اشتراک بگذارند، شاید این کار هزینه‌ای اضافه باشد.
مزایای مالیاتی
کار در خانه بسیار زیاد است و همینطور اینکه بتوانید مستقیم از تخت خواب بلند شده و سر میز کار بنشینید،
در صورتی که دیگران باید 45 دقیقه را برای رسیدن به محل کار در باران رانندگی کنند.

با این حال، ارتباطات اجتماعی یکی از عناصر مهم هر حرفه‌ی موفق است و باید تلاش بیشتری را برای ارتقای ارتباطات در زندگی خود انجام دهید.
در نهایت، به عنوان صاحب یک کسب‌وکار خرد، مسئولیت‌های مالی شما بر گردن خود شماست.
داشتن یک دفتر حسابرسی دقیق برای صورت‌حساب‌ها و فاکتورها ضروری است.
بدانید که کدام مخارج کسب‌وکار معاف از مالیات‌اند و کدام‌ها نیستند.
مدیریت مالی شما باید به اندازه‌ی کارهای هنری روزانه‌ای که انجام می‌دهید منظم باشد.
درآمد شما رابطه‌ی مستقیمی با این نظم دارد.

تبلیغات و بازاریابی

حالا که جهت فکری‎تان بیشتر شبیه به یک مدیرعامل است تا یک هنرمند، وقت آن است که راجع به تبلیغ کسب‌وکارتان نیز فکر کنید ، تبلیغی که معمولاً هزینه‌بر است.
شما در نهایت با افرادی که می‌خواهند به شما سفارش کار بدهند باید ارتباط برقرار کنید اما چطور باید با کمترین هزینه این کار را انجام داد؟

نقش وب‌سایت‌ها در بازار تصوير سازی

حداقل شرایط این است که مشتری بتواند شما را پیدا کند و به لطف دنیای اینترنت، این دسترسی هیچ وقت به آسانی امروز نبوده است.
شما به یک وب‌سایت نیاز دارید. خوشبختانه طراحی یک وب‌سایت معمولی مانند گذشته به تخصص بالایی نیاز ندارد و شما بدون هزینه‌ای می‌توانید آن را طراحی کنید.
برنامه‌های زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید وب‌سایت خود را به راحتی طراحی کنید.

وب سایت تصویر سازی

سعی کنید سایت خیلی پر زرق و برق نباشد؛ معمولاً هر چه ساده‌تر باشد بهتر است.
هدف اصلی این است که مجموعه کارهای خود را در آن به نمایش بگذارید تا مشتری‌ها بدانند که برای رسیدن به چه چیزی شما را استخدام می‌کنند.
کاری کنید که دسترسی به مجموعه آثار شما راحت باشد.

همچنین چندین سایت نیز وجود دارند که مجموعه کارهای شما را به نمایش می‌گذارند و مشتری‌های احتمالی به آنها مراجعه کرده و تصویرساز مورد نظر را انتخاب می‌کنند.
بعضی از این سایت‌ها تأثیرگذاری و اعتبار بیشتری دارند. اگر می‌خواهید این گزینه را انتخاب کنید، خوب بررسی کنید و هوشمندانه تصمیم بگیرید.

بیشتر این سایت‌ها پولی را از شما دریافت می‌کنند اما معمولاً این مقدار زیاد نیست.
تا همین چند سال قبل، مدیران هنری برای انتخاب تصویرساز به «sourcebookها» (یا کتاب‌های مرجع) مراجعه می‌کردند.
رزرو کردن جا در این کتاب‌های حجیم بسیار گران بود و بسیار از آنها الان دیجیتالی‌ شده‌اند و مجموعه آثار را به صورت آنلاین به نمایش می‌گذارند.
بعضی از آنها نسخه‌ی چاپی هم دارند اما به مراتب کم حجم‌تر از گذشته هستند.

پست مستقیم (Direct Mail)

پست مستقیم یکی از راه‌های اثبات شده برای هدف قرار دادن مشتری‌های احتمالی است.
شاید چاپ کردن نامه و تهیه‌ی پاکت و تمبر برای هزاران مخاطب و رساندن آنها به
دست افراد مناسب، گران تمام شود اما انتخاب هوشمندانه‌ی مخاطبین و ارسال نامه‌ها برای مدیران هنری چند مجله‌ی خاص شاید بتواند شانس شما را برای گرفتن کارهای جدید بیشتر کند.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و تمامی مواردی که شامل آن می‌شود (وبلاگ‌ها، فیسبوک و غیره) روش‌های خوبی هستند که از طریق آن خود و آثارتان را به همه‌ی دنیا معرفی کنید.
این که همه‌ی این سروصداها چقدر بر جذب مشتری تاثیر گذار است هنوز مشخص نیست.
با این حال، نمی‌توان تاثیر مطرح کردن نام در این بازار به شدت رقابتی را دست کم گرفت.

بازار تصویرسازی
تصویر ساز

بازار تصوير سازی و نقش نماینده های هنرمند (ایجنت)

با اینکه تعداد آنها در سال‌های اخیر کاهش یافته است اما نماینده‌های هنرمندان همچنان درصد قابل توجهی از تصویرسازهای موفق را زیر چتر خود دارند.
به ازای هر سفارش یا پروژه‌ای که برای شما پیدا کنند، بین ۲۰ الی ۳۰ درصد از مبلغ کل آن را به عنوان کمیسیون اخذ می‌کنند. از لحاظ تئوری، نماینده‌ی هنرمند ارتباط هایی دارد که شما ندارید یا در شهری به غیر از محل سکونت شما زندگی می‌کند. این نوع همکاری به سود شماست زیرا پروژه‌ای برای شما گرفته می‌شود که خودتان نمی‌توانستید آن را بگیرید.
یکی از مزیت‌های یک نماینده‌ی خوب این است که قدرت بالایی برای مذاکره دارد. هنرمندان اغلب برای درخواست وجهی که احساس می‌کنند لیاقتش را دارند دچار مشکل می‌شوند.
یا شاید هنرمند حتی نمی‌داند که ارزش کاری که انجام می‌دهد واقعاً چقدر است.

یک تصویرسازی کوچک برای یک مجله با تصویرسازی لوگو برای یک شرکت بزرگ شاید هزاران دلار تفاوت قیمت داشته باشد.
یک نماینده‌ی خوب می‌داند که ارزش هر کاری چقدر است و از درخواست مبالغ بالا خجالت نمی‌کشند.
از آنجاییکه رقابت برای داشتن نماینده‌های خوب بالاست، دور از انتظار نیست که برای قبول نمایندگی شما، نمونه‌ کارهای شما را به طور کامل دیده و بررسی کنند.
گرچه مسلماً این دوران، درخشان‌ترین روزهای تصویرسازی در بازار نیست، دنیای اطراف ما هنوز به هنر نیاز دارد و قدر آن را می‌داند.
تصویرسازهای فریلنس همواره به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید برای کار خود هستند.
تا زمانی که دنیای بازرگانی در حال تلاش برای فروش محصولات خود است، نیاز به روش‌های خلاقانه برای برقراری ارتباط با مشتری وجود خواهد داشت.
و خوشبختانه تصویرسازها برای حل همین مشکلات فعالیت می‌کنند. موفق باشید!

مقاله مرتبط : مسیر شغلی تصویرگری

لوگو تصویرسازی

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزش تصویرسازی

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

تصویرگری یک زبان جهانی ست یک شکل اولیه و پایه برای ارتباطات انسانی ست.
تصاویر تاثیر زیادی رو انسان ها دارند.

بعد از فارغ التحصیلی، بیش از نیمی از تصویرگران در زمینه های
هنر، طراحی، رسانه مشغول به کار میشوند و بسیاری با آژانس ها و ناشران همکاری میکنند.

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

کتاب 365 روز هنر، اثر لورنا اسکوبی، شما را وامی ‌دارد تا هر روز تمرین کنید. این کتاب، ذهن شما را به چالش می ‌کشد.

هنرمندانی که مجوز دارند میتوانند در زمینه های مختلفی از جمله طراحی گرافیک برای
تی شرت ها، اسکیت بردها، اسنوبردها،کلاه،ژاکت،نمادها ماشین های پین بال و … فعالیت کنند.

نقش تصویر گر و طراح گرافیک بسیار به هم شباهت دارد اما با این تفاوت که تصویر گر باید خلاقیت بیشتری به کار خود اضافه کند.
طراح گرافیک روی تصاویر بزرگتر کار میکند مانند طرح صفحات.
تصویرگر بیشتر نقاشی میکند.

ابزارهای دیجیتال به تصویرگران این فرصت را داده است که خلاقیت خود را بیش از پیش شکوفا کنند.
دیگر نیازی نیست کارهای خود را به صفحات چاپی محدود کنند.

آخرین فرصت ثبت نام دوره های آموزش هنری و نرم افزاریاینستاگرام پویا اندیش - کلیک کنید .
+